עבור לתוכן

כל הפעילויות

זרימה זו מתעדכנת אוטומטית

  1. היום
  2. אתמול
  3. מתאים וראוי. כל הכבוד לשניכם, כיף לראות את שניכם מתקדמים
  4. השבוע האחרון
  5. שלום לכולם, ביום שישי ה1 לאוקטובר מ15:00-17:00 בערב (מקומי), יתקיים מבחן מעשי על מגדל בן גוריון! בואו לטוס לעזור לאילון לעבור!
  6. תודה רבה לכל המברכים ! שיהיה לנו בהצלחה עם הרבה טיסות\פיקוחים ואירועים מכובדים ! תודה לבכתארי ונמשיך את מורשתו בצורה הטובה ביותר
  7. אהלן חיים, גם במקרים אלה אותו הדבר קורה . לצערנו במיוחד בתעופה קלה הביקוש\כמות הטייסים מועטה אשר גורם לכך שגם שקובעים אירוע תעופה קלה התנועה מאוד מאוד דלה ולכן זה לא כדאיי. הלוואי ואני אטעה ובהמשך יהיה יותר תנועה אך כרגע הרוב הגדול מתייחס לטיסה במטוסים הכבדים ולא לתעופה קלה חג שמח
  8. גם RNAV אפשר להטיס "קלאסי"...למעשה מבחינת ההטסה אין ממש הבדל בין vor ל-rnav. בשניהם צריך להשאיר את המחט באמצע, רק שבאחד צריך להזין תדר ולבצע ident לתחנה.
  9. הי אני רוצה לשתף איך זה עבורי אישית אני רואה את התעופה ברשת כתעופה במובן של הטסה במובן הקלאסי (מקווה שאני מדייק במונח, טיסת ראייה מבוקרת או מכשירים IFR, ללא RNAV וכדומה) + כמובן כל החוויה המתלווית של השתלבות במרחב אווירי עם פיקוח ברמה גבוהה שקרוב ככל האפשר למציאות. – לכן הרבה פעמים מה שעושה את ההבדל בשבילי זה איזה מטוס כיפי, אולי קל, אולי פחות קל שכיף להטיס אותו, נתיב מעניין ומרחב עם פיקוח וכמובן עוד טייסים אחרים ומשניהם כמה שיותר עד שהכול הופך להיות אירוע מהנה ומתגמל וכן סוג של אירוע חברתי ולמעשה ביטוי ברור של החטיבה בארץ. אני כן עושה טיסות עם מטוסים כבדים באירועי VATSIM אלא שכאן בארץ הצורך בהכנה מתמשכת וכך הלאה פוחת וההקשר משתנה, אולי במקום המונח Online Day ניתן ליצור בתדירות כלשהי או אפילו ספונטניות עם הודעה של יום יומיים מראש אירועים בארץ עצמה עם הקשר או נושא מסוים - היו גם כאלה דברים - ליל תעופה קלה, טיסה קבוצתית דרומה/צפונה וכך הלאה זה לא מכוון אולי לצרכים של המטיסים של המטוסים הכבדים אבל עוד היבט שלדעתי שווה לשקול. חי.
  10. תותחים! הרבה תודה והרבה הערכה לשניכם (שחף ואור). חג שמח!
  11. המון בהצלחה לשחף בתפקיד והמון בהצלחה לאור בהמשך דרכו!
  12. כמו כן, שכחתי לציין גם שהיום הקמנו מחדש את חדר הבקרה + שדרוג קל, הוספנו עוד כשתי עמדות מחשב במקום והתחדשנו בשולחנות חדשים. בשבוע הקרוב נתחדש גם בסטים של מקלדות ועכברים אלחוטיים ובאוזניות USB של Microsoft. כך זה נראה:
  13. שלום לכולם, החל מהשבוע הבא ולמספר חודשים הבאים לא אוכל להמשיך ולבצע את תפקידי בחטיבה בשוטף, היות שזהו המצב הנתון ותהליך החלפת מנהל החטיבה מורכב יותר מכפי שציפינו ימונה ממלא מקום זמני לתפקיד עבור התקופה הנ"ל. את התפקיד יבצע שחף יסעור. אשתדל מאוד בתקופה הקרובה לעקוב אחר הנעשה בחטיבה ולסייע עד כמה שניתן. כתובת המייל של שחף: vatil1d@vatil.org.il שחף ייכנס לתפקיד החל מיום שלישי ה-21/9 בשעה 20:00. שבוע טוב וחג שמח!
  14. Earlier
  15. אתמול עלינו באופן ספונטני עם הודעה בהתראה קצרה. ממש נהניתי, אני לא זוכר כזאת כמות של תנועה בזמן האחרון אפילו באירועים
  16. מוסיף קצת לדיון.. אתמול ראיתי שעלה פיקוח. היה פקח בחיפה שהיה מחובר בערך חצי שעה. באתי כבר לעלות בחיפה ובדיוק הוא התנתק. אין לי תלונות לאף אחד, הכל פה בהתנדבות מלאה אבל זה רק דוגמה לספונטניות ולחוסר יציבות של כל העניין ואין ממש פתרון ריאלי לזה בגלל הרבה סיבות שצוינו כאן כבר.
  17. לא הכל צריך להיות באחריות החטיבה. זה יכול להיות רעיוני ולא ברמת האחריות המעשית. אם כולם מחפשים יום או יומיים בשבוע בהם צפוי פיקוח (נגיד אחד בסופ"ש ואחד באמצ"ש), לא בהכרח הנהלת החטיבה חייבת לארגן פיקוח מלא. זה יכול רעיוני, שאם גם שלישי וגם רביעי פנויים לי ואני מתלבט מתי לעשות סידורים ומתי לשבת על הסימולטור, אם אני יודע שבימי שלישי רעיונית מתחברים בישראל, אולי אעדיף לטוס בסימולטור בשלישי. היום הפיזור הוא מוחלט. אין לי מושג מתי צפוי פיקוח, לא רעיונית (יום אונליין משותף) ולא מעשית (בוקינג של פקחים). אז אני אבחר שלישי, אתה רביעי. והנה התפספסנו, לי כטייס לא היה שופ פיקוח ולך כפקח לא היתה שום תנועה.
  18. מסכים עם כל הנאמר .. אבל שוב , אירוע שבועי הופך בכל פעם מחדש להיות נטל להנהלת החטיבה . זה מצליח בצורה טובה מס שבועות ופה זה נגמר ... אירועים חודשיים יש בשפע בזכות צוות האירועים בחטיבה ולשם צריך לשאוף. לכוון את התוכניות שלנו כדי לבוא ולתת להם שם תנועה ולהגביר את צומת הלב שלנו מול הטייסים האירופאים שישתתפו באירועים שלנו\איתנו
  19. מסכים לחלוטין .. אבל שוב גם אם ננסה בפועל זה לא קורה . גם אם פקחים יעשו שיבוץ 4 ימים מראש , עדיין סטטיסטית כמות התנועה לא תשנה גם אם נעלה באופן ספונטני . למה? תשובת בכתארי מעלינו אומרת הכל . קשה קשה המרחק שלנו מהבסיס המרכזי של VATSIM באירופה ששם כל טיסה של שעה וחצי זה חתיכת טיסה(פיקוח,כמות תנועות מזדמנות) . הפתרונות שבכתארי אמר למעלה הן מבחינת סטטיסטיות הטובות ביותר . מעבר לכך זה רק בונוס . בתור מישהו שעד לא מזמן טס באמת באירופה .. שמה אין להם יותר מדיי תכנון מראש. עולים ובדרכ זורמים. בדרכ יקפוץ איזה פיקוח נחמד, כמות תנועות שמהווה עומס וזה מה שכיף באירופה. לצערנו לדבר זה אין פתרון
  20. חברים את מתעלמים מהאלמנט הכי חשוב כנראה וזה הכסף. אף אחד לא מבטיח שעלות ההתקנה, הפיתוח, התמיכה, העדכונים השוטפים, התפעול וכדומה למכשור שעל אחת כמה וכמה צריכות להיות הכי קרובות למושלם שיש, בהכרח משתלם יותר מטייסים בני אנוש. עוד מאוד מוקדם לקבוע, זה שיש פיתוחים מרשימים זה נחמד אבל מפה ועד מוצר מוגמר שישרת את ההמונים והכי חשוב משתלם לכלל התעשייה, יש עוד דרך מאוד ארוכה שאני לא חושב שאיפשהו ב30-40 שנה הקרובות זה יקרה בלשון המעטה שיקרה.
  21. זה לא עניין של לחשוב בקטן, זה פשוט עניין של "מה יקרה אם". רב הדברים שציינת קצת שונים ממטוס באוויר עם 300 נוסעים, תקלה במנוע, מעל האטלנטי, ובמקרה גם מישהו חטף דום לב. אני במקרה מקצין. אולי עוד 100 שנה אדבר אחרת, פשוט אחרי קצת טיסות במציאות אני יודע שיש דברים שצריכים שיקול דעת ורגש אנושי. אולי מחשב ינחת יותר טוב אבל לא בטוח שהוא יודע לקבל החלטות טוב יותר... אבל אולי עוד 100 שנה..
  22. אתם פשוט חושבים בקטן. האנשים של היום יחששו לעלות על מטוס אוטונומי. ובצדק. האם האנשים של עוד 100 שנה גם? ואני מגזים לגמרי כשאני אומר 100 שנה. במסע בין כוכבים הדרה המקורית היה להם מכשיר קשר ידני ושיחת וידאו עשו רק במסך הגדול בגשר החללית. בדור הבא כבר הטלפון שלהם היה בסיכה שעל המדים. הבן שלי למד שנתיים בזום. לא לקח 50 שנה מאז שמישהו דמיין את זה בלי לדעת מה זה אינטרנט ומה זה סלולרי ועד שזה שבר את כל מה שהצליחו לדמיין. לפני 100,000 שנה בני אדם לא התקרבו לאש. סוקרטס טען שהנחלת הכתיבה לאנשים תגרום לאנושות לאבד את היכולת לזכור. במאה ה19 אנשים פחדו לעלות על רכבות כי גוף האדם לא נועד לנוע במהירויות האלה. כשהתחילו לשווק טלפונים אנשמם פחדו שיתחשמלו כשיגעו בהם. כשהטלויזיות שווקו לראשונה, אנשים םחדו מהקרינה, כנל טלםונים סלולריים. קלטות אודיו איימו על תעשיית המוזיקה. ולעזאזל, גם היום יש אנשים שחושבים שעדיף לחטוף קורונה מאשר להתחסן. הנקודה היא שהטכנולוגיה והקדמה לא עוצרות בשביל אף אחד. כשזה יהיה יעיל, בטוצ וכלכלי מספיק, אף אחד לא ישאל אתכם אם אתם מעדיפים מטוס עם טייס או בלי.
  23. טייסים זה דבר יקר ועם זאת אם הציבור יחשוש לעלות על מטוס אוטונומי אז הוא גם יהיה יקר ולא משתלם. אני חושב שהאדם והמכונה באים לפצות זה על זה במקומות שכל אחד חלש. בסוף אתה צריך רק באג אחד לא צפוי כדי לדפוק את האמינות של כל הדבר הזה. יש לי קצת ניסיון אמיתי(באמת קצת) ואני יודע שיש כל הרבה משתנים בטיסה, שהם לווא דווקא טכניים. אם עכשיו יש לי בקבינה מישהו שקיבל דום לב, האם מחשב יחליט לי איפה לנחות? ואם המחשב החליט שלא מעניין אותו והוא ממשיך ליעד או שהוא ממשיך לאלטרנייט שרחוק מידי כדי להציל את הנוסע?
  1. טעינת פעילויות נוספות
×
×
  • יצירת חדש...