עבור אל תוכן


תמונה

בגרות מתמטיקה מועד א' קיץ 2013-ומה איתכם?


דיון ישן!
Guest שים לב! דיון זה ישן יותר מ-30 ימים! לפיכך ע"פ חוקי הפורום לא ניתן לכתוב תגובה חדשה בדיון זה. אנא פתח דיון חדש.


  • אנא התחבר בכדי להגיב
  • QR קוד
14 תגובות לנושא זה

#1 מנותק   Omer Mazaltarim

Omer Mazaltarim

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 56 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 06:42 AM

אני די בטוח שכל מי שנבחן אתמול (בעיקר "ניצולי" שאלון 804[שאני אחד מהם] ושאלון 806/807) חזר הביתה בתחושה של תסכול ושל "לעזאזל משרד החינוך האלה, נדפקנו!"

שמעתי מחברים את החוויות שלהם, על איך שכתות שלמות בארץ אפילו לא הצליחו 3 תרגילים.

עצם העובדה שהתרגילים היו יותר קשים מהמתכונות(מה שלא אמור להיות ככה בכלל), והעובדה שאני צריך להיות בבית הספר מ15:30 עד 20:00(הארכת זמן...) רק מגבירה את התחושה שבעצם, משרד החינוך מזמין אותנו בהתחננות רצינית למועד ב' ב-11 ביולי (למי שראה אולי את הסטטוס שלי בפייסבוק).

 

עוד מישהו הרגיש ככה וחזר בתחושות כאלה?



#2 מחובר   Yaniv Kadshai

Yaniv Kadshai

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 31 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 07:43 AM

בשכבה שלי אני בספק אם מישהו עבר את הבגרות הזאת 806.

בקיצור רוצים לקצר לנו את החופש ולהתחיל אותו אחרי מועד ב....


יניב קדשאי 4X-AYV
בוגר קורס טיס פרטי מחזור 22 IFS

#3 מנותק   Rami Rami

Rami Rami

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 130 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 11:08 AM

תלמידים מצטיינים בכיתה שלי (כאלה שבדרך כלל מוציאים 90+ בכל מבחן שלהם) יצאו עם הלם קרב מ 806.

בלי הרבה דיבורים,מועד ב' ב 11.7 אני כבר לא יכול לחכות למועד ב ולסיים עם כל הכאב ראש שעשו לנו פה.



#4 מנותק   Tomer Oszlak

Tomer Oszlak

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • ****
  • 1,339 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 12:31 PM

יצאתי בתחושה רעה מ806+807

בעיקר מכיוון שלא הצלחתי לסיים אותם לפני הזמן, מה שתכננתי והם היו ברמה גבוהה יותר ממה שציפיתי.

חזרתי הביתה, כעסתי על עצמי וכו'

אבל אחרי שנרגעתי והתעשתתי, בדקתי את עצמי ויצא לי ככה:

806- הכל נכון, רק ב7ג' הצבתי בסוף את הנקודות קיצון שיצאו לי בפונקציה של AB במחשבון אבל הוא היה על מעלות אז התשובה יצאה שגויה(0.164 במקום 1)

807- שאלה 1, התחלתי טוב משום מה האלגברה שמה הסתבכה לי אז יצאו לי תשובות לא נכונות



#5 מנותק   Amir Levy

Amir Levy

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 37 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 12:32 PM

כן הם באמת הגזימו, 806 היה מבחן של גירוד נקודות נטו.

 

אבל בגלל שיש מועד ב' לא נתתי 100% מעצמי ואפילו לא 70% כשראיתי שהטופס קשה. השארתי את הפרק של הגאומטריה ריק כי פשוט לא היה לי סבלנות לקבל כאב ראש שגם ככה הציון שאני יכול לקבל במקרה הטוב זה שישים וקצת והסיכויים לקבל במועד ב' פחות מזה קלושים..

 

אני חייב להגיד אבל שמשהו שם דפוק בכל הגופים האלה שאחראים לבניית הבגרויות ואישורם.

השנה הם דפקו במתמטיקה, שנה שעברה דפקו בלשון ולפני שלוש שנים הייתה עוד בעיה עם הבגרות במתמטיקה, משהו באמת דפוק שם.

 

גם בשאלון 806 היה איזה קטע שדרש אנליטי די בסיסי  - אבל זה נושא שבכלל לא בחומר .. זה כמו להוריד נושא במיקוד אבל לדחוף אותו באיזה סעיף בכל זאת בטענה שזה "די פשוט"



#6 מנותק   Omer Mazaltarim

Omer Mazaltarim

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 56 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 07:34 PM

הגעתי למצב של התחרפנות ומצב שבו סיימתי 4 שאלות בשלמותן, ועוד שני חצאי שאלות, ראיתי את התשובות ועושה רושם שעניתי נכון, אבל עם הרבה לחץ חיפזון וכעס ברור לי שהדרך לפתרון הייתה רצופת מהמורות, כנראה.

 

היום אצלנו אנשים עדיין ניסו להתאושש מה"אסון טבע"..."כותרת מספר 1 בעיתון היובל הרצליה."



#7 מנותק   Daniel Katz

Daniel Katz

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 12 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 08:54 PM

ראיתי ילדים פשוט נותנים בגרויות ריקות...


דניאל כץ

#8 מנותק   Yuval Erez

Yuval Erez

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 281 הודעות

נכתב ב- 22 מאי 2013 - 08:59 PM

אח שלי הוגש על 100 וענה על שאלה אחת


יובל ארז



תמונה שפורסמה


#9 מנותק   Ran Ben Shmuel

Ran Ben Shmuel

    Vatil Member

  • מדריך פיקוח בכיר
  • 2,457 הודעות

נכתב ב- 23 מאי 2013 - 12:54 AM

אינני רוצה להתייחס לבחינות ברמת 3 יחידות ו -4 יחידות מכיוון שאני לא מכין תלמידים לבחינות האלה. אתייחס רק לבחינות של 5 יחידות לימוד. אכתוב כאן דברים שחלק לא יאהבו לקרוא, אבל בכל זאת יאלצו לסבול את דעתי ולנסות לקבל את הדברים כביקורת בונה ולא במטרה לפגוע.

 

לגבי שאלון 806 - החומר של גאומטריה אנליטית של הקו הישר מופיע בתוכנית הלימודים של השאלון, ולכן אין מניעה שיידרש בבחינה.

 

באופן כללי - הייתה נהוגה מספר שנים תוכנית צבירה שבה שאלון 005 היה משותף לתלמידי 4 יחידות ו 5 יחידות לימוד.

בשל כך בשאלון זה השאלות בגאומטריה ובהסתברות לדוגמה היו ברמה שמתאימה ל 4 יחידות לימוד.

 

כיום משרד החינוך חזר למתכונת שהייתה נהוגה ברוב שנות הקיום של הבגרות במתמטיקה - כאשר השאלונים ל 5 יחידות לימוד מיועדים אך ורק ל 5 יחידות לימוד ולכן ניתן בנושאי גאומטריה, טריגונומטריה, אלגברה והסתברות לתת שאלות ברמה גבוהה יותר. בשל כך כאמור רמת השאלות בשאלונים היא רמה של 5 יחידות לימוד. אני אצטט משפט של גארי מורי ורבי משנים עברו בגמנסיה הרצליה (אם בן כהן קורא כאן עדיין הוא יוכל לאשר..): "מתמטיקה 5 יחידות לימוד זה לא מועדון לכולם".

מתמטיקה נחשב למקצוע יוקרתי בכל העולם ומדינת ישראל בסך הכל מתקנת את היותה מדורגת בין הנמוכות בעולם בלימודי המתמטיקה.

 

אני מציע שכל מי שיצא בהרגשה לא טובה מהבחינה - לפני שיאשים את מפמ"ר מתמטיקה יעשה חשבון נפש עם עצמו: האם למד במהלך השנה, האם הכין שיעורי בית לאורך השנה והשתתף בשיעורים או לחלופין האם נזכר ללמוד שבוע לפני הבחינה. אני לא רוצה חלילה וחס להכליל לגבי כולם, ובכל מקרה במצב של כשלון כללי בבית ספר מסוים גם אחריות רבה נופלת על המורים, אבל אני מכיר לא מעט תלמידים (שלי ושל מורים אחרים) שביומיים לפני הבחינה היו עסוקים בפעילויות בצופים לדוגמה, ובדברים נוספים. אף אחד לא יכול לקבוע בשביל אף אחד איך לנהל את הזמן שלו - אבל צריך לקחת בחשבון שאם רוצים לקבל ציון גבוה בבחינת מתמטיקה 5 יחידות צריך להשקיע בהתאם. 

 

אם נתייחס לדוגמה לשאלון 806 - נכון שהיו בו שאלות קשות שדרשו חשיבה ולא היו סטנדרטיות - אך חיפו על כך שאלות כגון שאלה 2 שהייתה שאלת מתנה עבור מי שעבר על החומר (שנפתרת באופן מסודר תוך כתיבה ופירוט מלא בכ 5 דקות), שאלה 1 היא בכלל שאלה שכבר הופיעה בבגרות בעבר, ושאלה 6 הייתה גם כן שאלת מתנה.

 

בשאלון 807 - בשאלה 1 ביקשו להוכיח שהמקום הגאומטרי הוא קו ישר. בדרך כלל בכל הבגרויות הקודמים ביקשו למצוא את המקום הגאומטרי ולתארו, בלי לתת רמז למה צריכה להיות התוצאה. 

שאלה 5 בכלל שאלת מתנה למי ששולט בחוקי נגזרות.

 

המגמה של השנים האחרונות היא להעלות את רמת הבחינות וכמו שכתבתי היא נובעת מהמצב העגום של רמת ההוראה בישראל לעומת מדינות אחרות. תאלצו להשלים עם המגמה הזאת במקום לצעוק "דופקים אותנו". זה לא יעזור וזו לא הדרך. ואגב - תמיד אחרי בחינות (גם בתיכון, גם באוניברסיטה) יש הרבה צעקות, ולא משנה מה הייתה רמת הבחינה, כי על ההצלחות לא שומעים...

 

קחו בחשבון שמועד ב' לא יהיה קל יותר ממועד א'.

אני רוצה לאחל הצלחה מקרב הלב לכל מי שניגש למועד ב' - תלמדו ברצינות ותשאו פרי על עמלכם כמו שאומרים...

 

וכמו תמיד מי שצריך עזרה או התייעצות בנושא כלשהו בקשר לבחינות במתמטיקה (ו/או בפיסיקה) מוזמן לפנות אלי בפרטי..

 

לילה טוב ובהצלחה לכולם,


רן בן שמואל
בקר ת"א ומדריך בקרים בכיר

מנהל הסמכת מכ"מ


#10 מנותק   Amir Levy

Amir Levy

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 37 הודעות

נכתב ב- 23 מאי 2013 - 01:43 PM

הבחינה הזאת כללה יותר מדי סעיפים וגם רמת הקושי של כל סעיף וסעיף הייתה גבוהה מאוד, בחינה שממש לא הספיקה לשלוש וחצי שעות.

בנוסף שאלות כמו שהופיעו בבחינה לא הופיעו בשום ספר , לא יואל גבע לא בני גורן ולא מריאן .

 

כמו כן לפי הבנתי מהמורה , במהלך השנה הם עוברות השתלמויות שבהם ממקדים אותם באופן העברת החומר , וזה ממש לא מה שביקשו מהם להעביר - חוסר תקשורת בין יד ימין ליד שמאל.

 

בנוסף אם תלמידים שהוגשו על 90 או 80  מקבלים בבגרות 60 או 30 אני חושב שאפשר להסיק מזה דבר אחד או שניים..

 

אני לא אומר שאסור לעשות שאלות שדורשות חשיבה, אבל צריך שהם יהיו הוגנות, לא יודע מה הרקע שלך אבל אני מניח שיש לך השכלה קצת יותר רחבה ממה שתלמיד לומד ב5 יחידות ולכן אתה סבור שהתלונות שלנו לחינם. אי אפשר כל השנה ללמד אותנו חומר ולתרגל שאלות ברמה גבוהה ואז בבגרות להפגיז אותנו עם שאלות ברמה הרבה יותר גבוהה בתירוץ "אלה תלמידי חמש יחידות שיחשבו קצת יותר מהמצופה" ,  עם הגישה הזאת עדיף כבר לעשות 4 יחידות - גם ככה לא יוצאים מורווחים מהבונוס אם זה השאלונים שמביאים לתלמידי 5 יחידות, וזאת הסיבה שאני ואחרים נמצאים ב5 , אנחנו ממש לא שם בשביל הכיף שלנו.

 

 

גם המבנה של המבחן : בעיות ניסוח, עודף שאלות קשות וסעיפים שרק גורמות לכאב ראש והתייאשות.

למה אני צריך עכשיו להתאבד על המבחן הזה בעוד ששאר המועדים עד הקיץ הזה היו הרבה יותר קלים ? למה לתת כאלה שאלות בלי שום התראה מוקדמת על איפה לשים דגש ?

 

הגדרת את רמת החמש יחידות כ"תלמידי עילית" כיום רק 15% מהתלמידים אתה יכול להגדיר כתלמידים כאלה באלך להוריד את זה עוד ? 15% בשבילך זה עודף ? לי זה נראה ממש מעט ..

 

 

ציינת עוד משהו שאני בכלל לא מסכים איתך , רשמת שבשנים האחרונות המגמה היא לעלות את רמת הבחינות - שנה שעברה מועד א' היה בדיחה(ולא רק ב5 יחידות) , כשפתרתי את זה במהלך ההכנה למתכונת הרגשתי כאילו אני פותר שאלות שמוגדרות כקלות ב4 יחידות וחלק מהשאלות אף התאימו לרמה של 3 יחידות. אפילו שאלה אחת לא הייתה שם ברמה של 5 יחידות. גם המועד ב' והמועד חורף היו סבירים. ממש אין בשנים האחרונות מגמה של לעלות תרמה.

 

ציינת גם שהמצב נובע מהרמה של המורים למתמטיקה, המורה שלי סבבה לגמרי ומעבירה תחומר שביקשו ממנה כמו שצריך , אף אחד לא ציפה לכזאת רמה ובנוסף לא היה מקורות לתרגל מהם כאלה שאלות כמו שכבר ציינתי וזה מה שחולל את הסערה.

 

אני אתייחס אבל בכל זאת לטענה שלך, ההוראה בארץ נמוכה משאר המדינות בעולם, למה זה אמור להיות בעיה שלנו ? אם יביאו לנו כזה שאלון זה מה שיאזן תרמה ? (שדרך אגב הרמה אצלנו הרבה יותר גבוהה משאר המדינות..) הרי אנחנו לא עוברים ת60 איך זה יאזן תרמה ?

 

המבחן הזה מבחינתי סתם נבע משחצנות של המפקחת שרצתה להראות כמה הרמה שלנו גבוהה וגרמה לכשלון חרוץ בגלל קו מחשבה מטומטם.

המפקחת ממש לא מצליחה לבנות שאלונים ברמה של חמש יחידות, צריך מישהי אחרת שתמלא תתפקיד הזה



#11 מנותק   Ran Ben Shmuel

Ran Ben Shmuel

    Vatil Member

  • מדריך פיקוח בכיר
  • 2,457 הודעות

נכתב ב- 23 מאי 2013 - 07:09 PM

היי אמיר, ראשית תמיד טוב לראות תגובות ענייניות ומפורטות.

 

אגיב למה שכתבת:

 

- לגבי הרקע שלי: אני עוסק בהוראת מתמטיקה ופיסיקה לבגרות כבר 7 שנים.

 

- לא כתבתי ש5 יחידות מיועד רק ל"תלמידי עילית" ובטח שלא נקבתי באחוזונים מהאוכלוסייה, כתבתי ש5 יחידות זה לא מועדון לכולם. מה שכן כתבתי זה שמידת ההשקעה הנדרשת מתלמיד ב-5 יחידות תלויה ברמתו.

 

- לגבי למה לעשות 5 יחידות ועניין הבונוסים - אז הרשה לי לתקן אותך ולומר שלגשת ל 5 יחידות מתמטיקה זה לא רק בגלל הבונוס לממוצע הבגרות הכללי: קיימים מוסדות אקדמיים שונים ומקצועות שונים שבהם 5 יחידות מתמטיקה הוא תנאי קבלה, ככה שללמוד בתיכון זה לחסוך השלמות ומכינות אחר כך לפני לימודים אקדמיים.

 

- בשום מקום לא כתבתי שהמצב נובע מהרמה של המורים למתמטיקה - לא כתבתי שהמורים למתמטיקה גרועים אלא כתבתי ששראל מדורגת בין הנמוכות ברמת לימודי המתמטיקה. לגבי מה שכתבת על איך ציון 60 יאזן את הרמה - אז רמת המתמטיקה והדירוג נקבעים לפי גורמים רבים וממוצע הציונים של התלמידים הוא גורם קטן מאוד בהם.

 

- אני לא מכיר את המורה למתמטיקה שלך (אולי אני כן מכיר, אבל גם אם כן לא כתבתי מי זאת) ולא אמרתי שהיא לא טובה - מה שאמרתי שלמורים יש אחריות להכין את התלמידים לבחינה, ואם יש כשלון כללי של קבוצה גדולה מאוד של תלמידים אז בשורה התחתונה המורים של אותה קבוצה נכשלו במשימה.

במקרה כזה ישנו מנהל לבית הספר שבין היתר מתפקידו לערוך בירור (לא כדי לצלוב, אלא כדי לבנות)  ולהסיק את המסקנות הנדרשות.

 

- לגבי של מי הבעייה - בסופו של דבר האחריות הכוללת על הוראת המתמטיקה היא של המפמ"ר למתמטיקה. תהיה בטוח שאם ידרשו מסקנות היא תסיק אותן, גם בלי מחאות ועצומות. עוד אני אספר לך שתמיד אחרי בחינה יש הרבה צעקות, ובדרך כלל כאשר מגיעים הציונים התגובות שונות לגמרי.

 

- ודבר אחרון: לגבי אופן חיבור הבחינה: ממה שכתבת נראה שאתה לא באמת יודע את התהליך של חיבור הבחינה, אז אני אספר בקצרה:

לקראת כל מחזור בחינה מוקמת ועדה הטרוגנית של מורים בכירים (שאמורה לכלול ייצוג לכל המחוזות והמגזרים). הועדה מתכנסת לדיונים לא קצרים על מנת לחבר את שני מועדי הבחינה.

לאחר שיש הסכמה בקרב הוועדה לגבי שני מועדי הבחינה - הבחינות שחוברו מועברות לבדיקה נוספת על ידי צוות מורים נבחר שלא מכין תלמידים באותו מועד לשאלון המדובר.

לאחר שהמורים הנוספים נותנים את ההערות שלהם, מתכנסת הועדה המחברת פעם נוספת, כדי לתקן בהתאם את נוסחי הבחינה.

רק לאחר מכן הבחינה מועברת לאישור סופי של המפמ"ר.

בנוסף - כאשר הבחינות מחוברות אף אחד לא יודע איזו בחינה תשמש כמועד א' ואיזו בחינה תשמש כמועד ב' (זה נקבע בהגרלת מחשב) - ולכן אי אפשר לומר שמראש נתנו מועד א' כזה שיגרום לאנשים להגיע למועד ב'...


רן בן שמואל
בקר ת"א ומדריך בקרים בכיר

מנהל הסמכת מכ"מ


#12 מחובר   Elad Zeierman

Elad Zeierman

    Vatil Founder

  • יקיר חטיבה
  • ****
  • 8,523 הודעות

נכתב ב- 23 מאי 2013 - 07:10 PM

רן מהשאתה כותב פופוליסטי לחלוטין ואולי נובע גם משיקולים מסחריים.

 

נתחיל מיזה שבכל המלצה אפשרית אם זה באוניברסיטה ואם זה בתיכון ממליצים לא לילמוד יום (בטח לא בצורה מאסיבית )  לפני המיבחן אין לזה תועלת וברוב המקרים מה שלא למדת עד אותו יום לא תלמד גם אחר כך בטח לא בתמטיקה ששזה מקצוע שבנוי שכבה על גבי שכבה ולא עוד איזה פרק בתנ"ך

 

אמא שלי רכזת שיכבה בתיכון שהמורים שם מלמדיםיותר מ -30 שנה - חלק מהמורים האלה לימדו אותי  והגישו עשרות אלפי תלמידים לבגרויות במהלך חייהם, כולל תקופת שישראל הובילה ברמת החינוך בעולם- הוגשו בתיכון תלמידי מגמת טכ"מ על 100 והבחינה לפי מה שהבנתי הייתה בילתי אפשרית גם מבחינת הזמן שהוקצה לה , בנוסף היום מתפרסם שהבחינה ניתנה לסטודנטים בטכניון וגם הם מאוד היתקשו בפיתרון הבחינה- להזכירך ברוב הפקולטות בטכניון מכסים את חומר ה -5 יחידות בהרצאה הראשונה והשנייה ועוברים לדברים ברמה הרבה יותר גבוהה.

 

אפשר להגיד הרבה פעמים שסטודנטים הם בכיינים על בחינות ברוב המיקרים זה גם נכון אבל לא הפעם.



#13 מנותק   Ran Ben Shmuel

Ran Ben Shmuel

    Vatil Member

  • מדריך פיקוח בכיר
  • 2,457 הודעות

נכתב ב- 23 מאי 2013 - 07:42 PM

אלעד - קודם כל מגוחך לטעון שמה שאני כותב נובע משיקולים מסחריים - כי אתה יודע וגם אחרים שלאורך כל השנים כאן עזרתי ללא מעט חברי חטיבה במתמטיקה ובפיסיקה בהתנדבות ובלי לראות שקל. ואני גם ממשיך לעשות את זה. עוד אני אגיד לך שלאורך השנים האחרונות עסקתי בהוראה במסגרות שונות - חלקן לא פרטיות (לדוגמה מסגרת צבאית שיועדה לתלמידים משכבות חלשות שמשלימים בגרויות וגם שם לא ראיתי שקל) וגם במסגרת ההוראה הפרטית מעולם לא לקחתי דרך מישהו מהחטיבה תלמידים לשיעורים בתשלום. אבל בגלל שכתבת "אולי" בהודעה שלך אז אני אבין שרק העלת אפשרות ושזה לא היה עיקר דבריך :)

 

לכן אתייחס לתוכן הודעתך עצמה:

 

אני מסכים שבמצב האידיאלי לא צריך ללמוד יום לפני בחינה. יומיים לפני בחינה זה כבר משהו אחר. וגם - ההמלצה של לא ללמוד יום לפני בחינה מיועדת לכאלה שלמדו כמו שצריך לאורך כל תקופות הלימודים שלהם. לא לכל אחד. ההמלצה אגב אומרת שאמנם לא צריך ללמוד יום לפני בחינה, אך גם לא צריך לאמץ את המחשבות והמוח בנושאים מורכבים אחרים יום לפני הבחינה, אלא לנוח.

 

לגבי מה שכתבת על אמא שלך - אני יודע שאמא שלך רכזת שכבה בתיכון (ואפילו אני יודע שהתלמידים מאוד אוהבים אותה :) ) ואני גם מכיר חלק מהמורים שמלמדים שם. אבל שוב מה שאתה כותב לא רלוונטי משתי סיבות : א. לא כתבתי שהם מורים לא טובים ב. עדיין אי אפשר להסיק מסקנות לפני שבכלל התחילו לבדוק את הבחינות. משום מה אני חושב שכאשר יגיעו הציונים תהיה מופתע.

 

אגב - גם בבית ספר שאני למדתי בו, שללא ספק יש לו שם לא רע בכלל וצוות מורים מעולה למתמטיקה, הייתה שנה שבה היה כישלון טוטאלי של שכבה בשאלון 006. זה אומר שהמורים לא טובים? בוודאי שלא - אבל כן, גם אנשים טובים יכולים לפעמים להכשל. הסיקו מסקנות והמשיכו הלאה. 

 

לגבי הפרסום על הסטודנטים בטכניון - סטודנט בטכניון לא בהכרח זוכר את כל המשפטים בגאומטריה אנליטית או את כל המשפטים בהנדסת המישור. זה לא בהכרח מעיד. אבל בלי שום קשר, אני אשמח לקבל קישור לפרסום הזה כי לא ראיתי אותו..

 

ודבר אחרון - לכל אדם זכות על הדעה שלו ולכל אדם זכות מלאה לא להסכים עם מילה ממה שאני כותב.

הדגשתי שהמטרה העיקרית של דבריי היא להעביר עובדה קיימת - מועד א' ומועד ב' מחוברים באותה עת, הבחינה של מועד ב' כבר כתובה, ועצומות ומחאות לא ישנו אותה. 

בגלל זה אני חושב שכן תצטרך להסכים איתי שהעצה הכי טובה לתלמידים כרגע היא להתרכז בלהסיק מסקנות וללמוד היטב למועד ב' - ולא בלארגן מחאות ועצומות.

יש מספיק אנשים שזה התפקיד שלהם להסיק מסקנות לגבי רמת הבחינה, וזה לא התלמידים..


רן בן שמואל
בקר ת"א ומדריך בקרים בכיר

מנהל הסמכת מכ"מ


#14 מנותק   Amir Levy

Amir Levy

    Vatil Member

  • חבר חטיבה
  • **
  • 37 הודעות

נכתב ב- 23 מאי 2013 - 07:51 PM

בחמש יחידות נמצאים רק 15% מהתלמידים, איך עם סטטיסטיקה כזאת אתה יכול להגיד שזה לא מועדון לכולם ?

לגבי האונברסיטאות, אני סבור שפחות מחמישית מהתלמידים של 5 יחידות באמת יצטרכו את זה בשביל להתקבל ללימודים .

 

לא נשמע לי גם הגיוני שישראל מדורגת במקומות הנמוכים בעולם שבשטח כל עולה חדש שבא לבית ספר צריך להשלים חומר בכדי לא ללמוד ברמת 3 יחידות ..

 

המורים ממש לא נכשלו במשימה- הדרגות מעליהם נכשלו.

 

אשמח לעזרה במכניקה :D



#15 מנותק   Ran Ben Shmuel

Ran Ben Shmuel

    Vatil Member

  • מדריך פיקוח בכיר
  • 2,457 הודעות

נכתב ב- 23 מאי 2013 - 08:16 PM

בחמש יחידות נמצאים רק 15% מהתלמידים, איך עם סטטיסטיקה כזאת אתה יכול להגיד שזה לא מועדון לכולם ?

לגבי האונברסיטאות, אני סבור שפחות מחמישית מהתלמידים של 5 יחידות באמת יצטרכו את זה בשביל להתקבל ללימודים .

 

לא נשמע לי גם הגיוני שישראל מדורגת במקומות הנמוכים בעולם שבשטח כל עולה חדש שבא לבית ספר צריך להשלים חומר בכדי לא ללמוד ברמת 3 יחידות ..

 

המורים ממש לא נכשלו במשימה- הדרגות מעליהם נכשלו.

 

אשמח לעזרה במכניקה :D

 

ראשית אני לא בטוח שאתה צודק לגבי הסטטיסטיקה של ה 15%. לגבי אוניברסיטאות - תסתכל על תנאי הקבלה של הפקולטות למדעים מדוייקים.. (בארץ ובעולם).

 

לגבי הדירוג של ישראל - אלו נתונים מפורסמים. היו גם לא מעט פעמים בתקשורת. אתה יכול לראות את הנתונים המלאים בעצמך.

 

לגבי כשלון - קודם כל צריך לחכות לציונים לפני שנקבע האם היה כשלון או לא. אבל כמו שכתבתי - אם שכבה שלמה נכשלת אז המורים נכשלו במשימה. זה לא סותר את מה שאמרת שגם הדרגות מעליהם נכשלו (כי בסופו של דבר אנחנו במערכת היררכית ולכל גורם יש גורם מעליו). אבל מה שצריך להבין - שאפילו אם נעלה עד שר החינוך ונגיד שהוא נכשל (שהרי היו מחאות רבות בדף פייסבוק שלו) - ואפילו אם נסכים שהוא נכשל - זה לא אומר שהסיבה לכשלון היא שרמת הבחינה הייתה גבוהה...

 

לגבי מכניקה - אשמח לסייע.


רן בן שמואל
בקר ת"א ומדריך בקרים בכיר

מנהל הסמכת מכ"מ




דיון ישן!
Guest שים לב! דיון זה ישן יותר מ-30 ימים! לפיכך ע"פ חוקי הפורום לא ניתן לכתוב תגובה חדשה בדיון זה. אנא פתח דיון חדש.



0 משתמשים קוראים נושא זה

0 משתמשים, 0 אורחים, 0 משתמשים אונונימיים