הדו"ח מרתק!
מעבר לכל עבודת ה CRM הלא נכונה ורצף של שגיאות צורמות, כמה נקודות מעניינות בעיניי:
1. נכתב שם שלוקח 4-6 שניות לטייס ממוצע להגיב לקריאות "נדירות" של המטוס כגון TERRAIN (המון זמן!).
2. סטריליזציה בקוקפיט נראית קריטית מתמיד. רעשי המטוס, מז"א בעייתי, הפיקוח ברקע, אם נניח בצד את ה"איזה גלים מטורפים יש בים" (ניחא), מושגים כמו "תמשיך הנמכה" כאשר בפועל התכוון הקברניט ל"תמשיך בגישה" - זה מה שהפיל אותם לדעתי. הק.ר נכנס ללחץ, הגיע לגובה 700 רגל מעפ"ש (!), עושה רושם שהוא לא ממש מתפקד ברגעים אלו. נוסיף את ה"אתה לוקח, אני לוקח"3X, אני רק מדמיין את זה וזה נשמע רע, יוצר בלבול, חוסר ודאות, תקשורת לא נכונה ומה לא.
כל בר דעת שצפה בתעופה בחקירה פעמיים\שלוש יודע שלא צריך OVERSPEED או הזדקרות או לא להקשיב להוראות הבקרה כדי להתרסק: שימוש בטרמינולוגיה לא נכונה בקוקפיט בכלל ובזמני עומס בפרט הם הסכנה האמיתית. קצר בתקשורת.
3. לא ברור לי מדוע גם אחרי ההליכה סביב החבר'ה טיפסו מעל הגובה שהותר להם, וגם כאן נסיונות ההחלקה של הקברניט ("תגיד לו גובה 3, תגיד לו שמנמיכים גובה 3!") נשמעים רע.
4. ההתעקשות של הק.ר להגדיר מי PF ברגע נתון הייתה לקח שלו מאירועים בטיחותיים כטייס מסוקים בח"א (צוין בדו"ח), לכן לפחות כוונתו הייתה טובה ואת זה יש לזקוף לזכותו.
לא נעים. לא מקנא בצוות, נקלעו לסיטואציה לא פשוטה בכלל. אסור לנו לשכוח שאף אחד מאיתנו לא יכול לשפוט אותם כאשר לרובנו ניסיון הטסה בסימולטור בלבד.
אגב אמיר הרגת אותי......