עבור לתוכן

Ilan Jonas

יקיר חטיבה
  • הודעות פעילות

    2,964
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    7

Ilan Jonas last won the day on יולי 9 2015

Ilan Jonas had the most liked content!

אודות Ilan Jonas

  • יום הולדת 14/07/1971

פרטי משתמש

  • Simulator
    Flight Simulator X

Vatsim

  • VATSIM CID
    860311

מבקרים אחרונים

1,126 צפיות בפרופיל

Ilan Jonas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

55

מוניטין

  1. מברוק אחי, מניסיון, מאד כיף להיות אחרי זה
  2. טוב נדמה לי שראוי שגם אני אוסיף כמה מילים, בסופו של דבר בתור ״הדיקטטור הגדול״ שקבע פעם שישראל תהיה חטיבה ולא vACC. אז עובדות תחילה: בזמנו רולנד קולינס היה אחראי על האיזורים בואטסים מטעם הבוג. איתו עשיתי עבודת מטה מעמיקה (וחופרנית...) כדי להחליט על עתיד החטיבה הישראלית. ישראל שייכת לאיזור אפריקה/המזה״ת מכח חוקת ואטסים שמפרטת את הארצות בכל איזור. שינוי של זה דורש שינוי של החוקה על ידי הבוג. זו הייתה התשובה לשאלה הראשונה: להיכן תשתייך החטיבה הישראלית. זה גם היה צעד טבעי מצד ואטסים שהייתה מעוניינת לפתח את איזור אפריקה השומם (כשהגענו היתה באיזור חטיבה דרום אפריקאית שהתפרקה כעבור כמה חודשים, שאדי אבו אחמד ובן בוגין...). זה כמובן הוכח כצעד נכון במבט לאחור ולגמרי לא ברור לי מדוע ואטסים ששה לאבד את האחיזה הטובה שלה באיזור אפריקה. השאלה הבאה הייתה האם Division או Vacc . כאן ההכרעה הייתה טכנית מבחינת ואטסים, אבל מהותית מבחינתי: vACC מתקיימת רק מתחת לDivision. הבהרתי שאין לי כח אדם (או רצון) לתחזק שני מנגנונים - וגם הסכימו איתי שאין שום טעם לקיים vACC בודד תחת חטיבה, כשלעולם לא יהיה vACC נוסף בחטיבה הזו. מבחינתי, ידעתי גם שלחטיבה יש יתרון גדול על פני vACC, ואת זה חייבים להזכיר כעת: vACC איננה יחידה רשמית בואטסים. לכן ראש vACC הוא בכלל לא איש צוות בואטסים, הוא לא מנוי על שום רשימת דיוור או פורום של ההנהלה ואינו בעל זכות הצבעה או נוכחות בישיבות. ראש Division הוא איש צוות פורמאלי. כלומר, אובדן המעמד של חטיבה כרוך באובדן כח והשפעה מאד משמעותיים, ולמעשה הופכים אותנו לתלויים באחרים. שיתוף שלנו בהחלטות ובדיונים יהיה רק על בסיס רצון טוב - אף אחד לא יהיה חייב לנו כלום. ואף אחד לא מבטיח רצון טוב. סוגיית מחמוד פאדלי: מחמוד הצטרף אלי סמוך אחרי שהתמניתי למנהל האיזור. הוא בחור ירדני ממשפחת המלוכה והיה לי נעים לעבוד איתו. אני מבין שהיום מסתדרים איתו פחות. עם זאת, נדמה לי שאפשר בהחלט לבנות על מטריית הגנה הרמטית של הבוג מפני כל עוינות שלו או של מי מהחטיבות השכנות (וכך היה). מאידך אין שום סיכוי לקבל הגנה כלשהי מפני אירופים כלפי vACC. מה נגיד? השבדים אנטישמים? בראיה שלי אין לאירופה בעיה לקלוט אותנו כמובן, אבל חייבים להבין שמדובר פה בהתמסרות טוטאלית ובלתי הפיכה. טוטאלית כי יכולת ההשפעה שלנו על גורלנו תפחת משמעותית (למשל: הבוג לא עונה לראש vACC כמו לראש חטיבה שאיתו יש לו תקשורת רציפה וישירה). בלתי הפיכה כי לעולם - אבל לעולם - לא נוכל לחזור למעמד של Division כי אחרת יווצר לאירופים תקדים מסוכן של פירוק האיזור לחטיבות (אני מניח שהם לא רוצים בזה). במיוחד על רקע סופיות מהלך כזה, הייתי נזהר מלקבל החלטה רק על בסיס חשש ממנהל איזור חדש. יותר קל לעבור את פרעה מאשר לצאת ממצרים. *דיסקליימר: איני מעודכן בהתפתחויות אחרונות ברשת.
  3. וואי קורנבלום! לבון! אנטולי! מה שלומכם? ראיתם שאלמוג מנהל חטיבה? ;-)
  4. ברק הכל טוב ויפה, אבל ואטסים היא קודם כל סביבה לימודית ורק אחר כך מדמה את המציאות. השידור בטקסט נשאר תקף גם היום עבור אימון למתחילים ועבור אנשים בעלי מוגבלויות שנמצאים בהמוניהם בואטסים, ובשבילם עוד לא מצאו פתרון אחר. הדיווחים לא צריכים להעשות בדיוק כמו שמדווחים לפקח. צריך להפעיל שיקול דעת - אין צורך לדווח כל נקודה, כי עדיין אתה יכול להשמש בעיניים ולראות אם יש תעבורה (או בראדאר שמגיע עם fsinn). הדיווחים הרלוונטיים הם תחילת הנמכה, כניסה להקפה, דחיפה והסעה פניה לבסיס וכיו״ב. טיסה בגובה הנתיב לא מחייבת דיווח קציף ולא ממש מטרידה.
  5. באמת תוכנה מדהימה. אני לחלוטין לא מסכים עם ברק לעניין הביצועים - ברור שגרסה חדשה יכולה לפגוע בביצועים וממש לא רק בגלל באגים: יש אין סוף שינויים שיכולים לדרוש עיבוד רציני יותר או משאבים גרפיים גבוהים יותר, גם עם אותן טקסטורות. בכל מקרה זה לא העניין, אפשר פשוט לנסות. אני לא נתקלתי בשום בעיה עם ההגדרות הדיפולטיות של התוכנה - שלג, גשם, ברקים, אוברקסט, ערפל - מה שתרצו, הכל רץ לי חלק בינתיים.
  6. כולכם צעירים. לי יש עוד מחזיק מפתחות מהבר מצווה של אלמוג
  7. Thanks for all this work Chris! Your scenery changed my whole experience of flying over Israel, glad everyone would enjoy it now!
  8. לא מתנגשים, אפשר להפעיל את שניהם אפילו בו זמנית. GSX נהדר בעיני.
  9. REX Essentials Plus with Overdrive - 76 ש״ח בלבד! http://www.pcaviator.com.au/store/product.php?productid=555047
  10. אור תודה על השירות שנתת לחטיבה ובהצלחה בשירות שתיתן למדינה. עשית אחלה עבודה, להתראות בהמשך הדרך!
  11. מי שנסע ברכבת צפונה ראה את המטוסים השונים והמשונים שהתאספו שם בשנה וחצי האחרונות, ועכשיו נפתח שם מוזיאון תעופה חדש. הערב יש אירוע טרום פתיחה (כחלק מקמפיין הבחירות של ראש המועצה האזורית...), אז מי שרוצה יכול לקפוץ או אחרי שיפתח רשמית!
  12. הלו הלו כריס איבר הוא סטרטאפ שלי!! אין ספק שמדובר בתותח, איזה קל היה לעבוד איתו...
  13. ELY302, מיקונוס-תל אביב. תודה רבה על הפיקוח חברים, היה כיף, אולי אחזור מאוחר יותר לעוד סיבוב!
×
×
  • יצירת חדש...