עבור לתוכן
Or Bahtari

לחובבי התעופה הקלה

Recommended Posts

רוצה ליידע אתכם שחניך פלוטו מחובר כבר יותר משעתיים ובנוסף הודיע ביום רביעי על עלייתו היום , 

בכל המשמרת הייתה תנועה אחת במרחב האווירי.

לידיעתכם!

 

קישור לתוכן
Share on other sites

חוזר לנקודה המקורית שלי מכל ההזדמנויות האחרונות שהיו לי להגיד אותה: אפשר ליצור פיקוח בעמדות שונות כדי לגוון ולקוות שהטייסים ישתפו פעולה. אבל זה משול לייצור היצע בלי לבדוק מה הביקוש.

 

הדרך היותר פרקטית, לדעתי, היא להבין מה הביקוש, וליצור היצע לפיו. טייסים לא יטוסו אחרת ממה שהם תכננו או רצו. הם יטוסו את מה שטוב להם באותו רגע באופן אישי, בין אם בשביל הכיף, מתאים לתוכניות, מתאים להרגלים, מתאים לאימון שרצו לבצע. אם במקרה הפיקוח יתן להם שירות בטיסה שלהם, הרווח הוא נקי של כולם.

 

מדבר בשם עצמי: מעריך את הבקר שמתחבר כפלוטו, אך לי, באופי השימוש שלי בסימולטור, או הטיסות שאני אוהב לבצע בסימולטור, אין ערך בעמדה הזאת. המחווה מוערכת אך עבורי לא פרקטית. ואני לא בא לטוס כדי לעשות טובות. כשאני טס אני טס קודם כל בשביל ההנאה ו/או התרגול של עצמי. כל השאר יכול להיות תוצר לוואי מבורך.

 

אני מבין שנימת ההודעה המקורית היא עצבים.

רגש מיותר. 

קישור לתוכן
Share on other sites

וקצת סטטיסטיקה של שבת אחר-הצהריים:

ברגע נתון זה, של כתיבת הודעה זו, כאשר פלוטו מחובר שלוש וחצי שעות לפחות, ישנן 11 תנועות שקשורות למרחב הישראלי. מתוכן אחת עוברת דרך פלוטו. וגם היא - ממריאה תחת פלוטו וטסה תחתיו כשעה, ואז יוצאת מהמרחב שלו.

הטייסים מצביעים ברגליים ובכנפיים. חבל להתעצבן או להיאבק. 

וגם אם המשפט הבא הוא שיש דרך שצריך לעבור בקרת פלוטו ואז חגב ואז דרום ורק אז להגיע להיות בקר תל אביב - זו החלטה של מחלקת הדרכה והיא נתונה לשינוי לשיקול דעת מחלקת הדרכה. אפשר להתעקש - ופקח איכותי פשוט ייתקע בהכשרתו. 

 

רת"א המציאותיים טובים בבירוקרטיה, בהצבת הגבלות ודרישות תובעניות. אין סיבה לדמות גם את זה ברשת. מה בסך הכל ביקשנו? לטוס ולפקח אחד עם השני באינטראקציה מירבית?

קישור לתוכן
Share on other sites

הסיבה שפרסמתי את הפוסט הזה היא נטו בשביל להראות כמה הזדמנויות ניתנות לתחום הזה 

לאור בקשת ה"רבים" שטוענים שאין התייחסות מצד הנהלת החטיבה לתעופה הקלה.

כבר מספר פעמים חשבתי לאחד את ההסמכה של פלוטו ודרום עם תל-אביב אך בכל זאת חשבתי 

לתת את ההזדמנות לתעופה הקלה להוכיח את עצמה (לא סיבות בירוקרטיות כשל רת"א).

 

מפעם לפעם אפשר לראות הוכחה : 

1) שהרוב טסים על כבדים

2) שרוב הטוענים להזנחת התעופה הקלה לא מרימים כפפה בשום הזדמנות כדי לשפר את התחום ,

    גם לא כשעולה פלוטו למספר שעות (אגב זאת לא הפעם היחידה שפלוטו עולה השבוע) .

 

בנימה זאת אני קורא לכל חובבי התעופה הקלה הרבים לבוא ולהצטרף לצוות בית הספר לטיסה כדי שיחזור לפעול בהקדם האפשרי.

 

נ.ב עם כל הדברים שכתבתי מעלה אני בכל זאת פותח קורס מגדל כללי כדי שטייסי הקלים יקבלו את השירות הטוב ביותר בעת הצורך ולא מדלג לב"ג.

קישור לתוכן
Share on other sites

לדעתי חייבת להיות מינימום של ערבות הדדית פה בחטיבה, בלי זה לא יקרו פה דברים.

למקרה המדובר יש לזכור שמשמרת אחת לא מייצגת את דעת הטייסים, צריך להסתכל היסטורית ולבחון בראיה כללית.
יש למחלקת הדרכה היום כלים כדי להכשיר פקח על פלוטו בהרבה פחות משמרות מהעבר.

ועדיין, כאשר נדרשות משמרות פיקוח ברשת לטובת הדרכה, אם אני פנוי אז אני אגיע (להדריך/להשגיח/לפקח/לטוס). בהסתכלות לטווח ארוך, תוצר הלוואי יגרום לי להרבה הנאה בעתיד מאותו פקח, ולכן לפעמים התוצרים הרבה יותר חשובים מהנאה רגעית.

קישור לתוכן
Share on other sites

הסיבה שפרסמתי את הפוסט הזה היא נטו בשביל להראות כמה הזדמנויות ניתנות לתחום הזה 

לאור בקשת ה"רבים" שטוענים שאין התייחסות מצד הנהלת החטיבה לתעופה הקלה.

כבר מספר פעמים חשבתי לאחד את ההסמכה של פלוטו ודרום עם תל-אביב אך בכל זאת חשבתי 

לתת את ההזדמנות לתעופה הקלה להוכיח את עצמה (לא סיבות בירוקרטיות כשל רת"א).

 

מפעם לפעם אפשר לראות הוכחה : 

1) שהרוב טסים על כבדים

2) שרוב הטוענים להזנחת התעופה הקלה לא מרימים כפפה בשום הזדמנות כדי לשפר את התחום ,

    גם לא כשעולה פלוטו למספר שעות (אגב זאת לא הפעם היחידה שפלוטו עולה השבוע) .

 

בנימה זאת אני קורא לכל חובבי התעופה הקלה הרבים לבוא ולהצטרף לצוות בית הספר לטיסה כדי שיחזור לפעול בהקדם האפשרי.

 

נ.ב עם כל הדברים שכתבתי מעלה אני בכל זאת פותח קורס מגדל כללי כדי שטייסי הקלים יקבלו את השירות הטוב ביותר בעת הצורך ולא מדלג לב"ג.

אני מסכים, אבל יש כמה דברים שצריך להוסיף גם בתחום הכבדים. כפקח קרקע אני שם לב שיש את החברה הקבועים שבאים לטוס הרבה וכל אחד טס את מה שהוא אוהב (IFR/CVFR). כל השאר יודעים לכתוב פוסטים מאוד ארוכים על זה שאין טייסים ואין פיקוח אבל בפועל כשאני עולה לפקח בדרך כלל יש רק טייס אחד במשמרת של שעה. 

חוץ מזה, יש המון טייסים חדשים ברשת, שזה מבורך, אבל כמעט כולם לא מבינים מה הם עושים. כמעט לכל אחד מהם צריך להסביר (לפעמים אפילו בעברית) הרבה מאוד פעמים עד שיבינו מה הפקח רוצה מהם. היו אפילו כאלה שניסו לבקש קלירנס לJFKבדיירקט אחד גדול. לא כל מי שקנה סימולטור יכול להיכנס למטוס ולהתחיל לטוס כשיש פיקוח. המלצה שלי, לפתוח קורס כבדים בבית ספר לטיסה, יכול לעשות רק טוב לחברה כאלה...

דבר אחרון, רב הטייסים לא כאלה אבל זה המיעוט הזה שמפריע גם לפקחים וגם לטייסים (טייס שנעמד באמצע הK מונע ממני להסיע למסלול...)

קישור לתוכן
Share on other sites

לדעתי חייבת להיות מינימום של ערבות הדדית פה בחטיבה, בלי זה לא יקרו פה דברים.

למקרה המדובר יש לזכור שמשמרת אחת לא מייצגת את דעת הטייסים, צריך להסתכל היסטורית ולבחון בראיה כללית.

יש למחלקת הדרכה היום כלים כדי להכשיר פקח על פלוטו בהרבה פחות משמרות מהעבר.

ועדיין, כאשר נדרשות משמרות פיקוח לטובת הדרכה, אם אני פנוי אז אני אגיע. בהסתכלות לטווח ארוך, תוצר הלוואי יגרום לי להרבה הנאה בעתיד מאותו פקח, ולכן לפעמים התוצרים הרבה יותר חשובים מהנאה רגעית.

 

מה שאני מנסה להציג הוא שלא מדובר במשמרת אחת או שתיים ,

מדובר בדעיכה כללית של כמות הטייסים בתחום התעופה הקלה עד כדי מצב שלמחלקת

הדרכה אין אפשרות לתת לחניכים על פלוטו את האפשרות להתמקצע אונליין.

אני יכול לבוא ולסמלץ ב-SWEATBOX אבל אני רוצה שפקחים יחיו את הרשת בהסמכה שלהם ,

לא נראה לי נכון שחניך יבצע את כל ההכשרה שלו בסימולציות OFFLINE (אגב פעם דעתי הייתה אחרת).

המטרה שלי ברגע זה היא לא להתסיס את הפורום אלא לפנות לכל המתלוננים למיניהם שיבואו , ירימו את הכפפה 

ולא יבואו לאיזה פאנל חטיבה כדי להגיד שיש בעיה וללכת.

קישור לתוכן
Share on other sites

רוצה ליידע אתכם שחניך פלוטו מחובר כבר יותר משעתיים ובנוסף הודיע ביום רביעי על עלייתו היום ,

בכל המשמרת הייתה תנועה אחת במרחב האווירי.

לידיעתכם!

רוצה ליידע אותך שזה קורה בהרבה משמרות גם בנתב"ג, אתה מציג לחטיבה בעייה קיימת של חוסר של תנועה מכל הסוגים.

ולדעתי זה טעות להפיל את התיק על התעופה הקלה רק כי אתה לא מאמין בה.

אני באופן אישי הייתי בא וטס בתוך פלוטו לאורך כל המשמרת אם לא היו לי אילוצים של לימודים שעליהם ידעתי הרבה קודם.

כפי שאמרו לפני אתה לא יכול לה צביע על מגמה דרך משמרת אחת, זכולות להיות אלף סיבות למה לא טסו היום (שבת(יש בחטיבה שומרי שבת), מטלות לימודים, אנשים שהלכו לבלות עם המשפחה, אנשים שהלכו לעצרת רבין, אנשים שהמחשב שלהם לא שמיש וכו...)

אולי גם אני אתחיל לפרסם בפורום כללי הודעות עם כותרת "לאוהבי התעופה הכבדה" על משמרות בנתב"ג של כמה שעות עם תנועה וחצי...

לידיעתך!

קישור לתוכן
Share on other sites

רוצה ליידע אותך שזה קורה בהרבה משמרות גם בנתב"ג, אתה מציג לחטיבה בעייה קיימת של חוסר של תנועה מכל הסוגים.

ולדעתי זה טעות להפיל את התיק על התעופה הקלה רק כי אתה לא מאמין בה.

אני באופן אישי הייתי בא וטס בתוך פלוטו לאורך כל המשמרת אם לא היו לי אילוצים של לימודים שעליהם ידעתי הרבה קודם.

כפי שאמרו לפני אתה לא יכול לה צביע על מגמה דרך משמרת אחת, זכולות להיות אלף סיבות למה לא טסו היום (שבת(יש בחטיבה שומרי שבת), מטלות לימודים, אנשים שהלכו לבלות עם המשפחה, אנשים שהלכו לעצרת רבין, אנשים שהמחשב שלהם לא שמיש וכו...)

אולי גם אני אתחיל לפרסם בפורום כללי הודעות עם כותרת "לאוהבי התעופה הכבדה" על משמרות בנתב"ג של כמה שעות עם תנועה וחצי...

לידיעתך!

 

עמית , 

אתה רוצה להיכנס איתי לסטטיסטיקות מנתוני השרתים של  VATSIM ? תאמין לי שלא כי אתה תפסיד.

בנוסף , אתה יכול לראות שלמרות שאיני מאמין בתעופה הקלה ברשת אני מגלה בגרות עקב תפקידי וכן פועל לקידומה (ואגב אני יכול לבחור שלא)

לעומת האנשים שכל עולמם הוא תעופה הקלה אך לא עושים שום דבר.

קישור לתוכן
Share on other sites

אור,

ראשית, אני מצטער על כך שלא הגעתי היום.

אתמול קפצתי בשתי ידיים על הפיקוח שהיה בפלוטו ונהניתי מכל רגע..

בנוגע לנושא...תמיד תיהיה תנועה דלילה בטיסת ראיה בארץ.

פשוט תנו את השירות.

קבוע.

כחלק מהכשרת כל חניך הוא או היא יצטרכו לתת את המספר חודשים שלהם.

ברגע שהשירות יהיה קבוע, ללא תלות בשום דבר אנשים יופיעו אופן קבוע.

הרבה? ממש לא.

אבל מספיק כדי לייצר מסורת של החטיבה ובסיס אמיתי של התפתחות.

תחנך טוב ותן אמצעים טובים מההתחלה ותקבל אדם שרוצה ויכול ולהגיע לרמות גבוהות.

בכל תחום.

לא להתנות את מתן השירות הזה ולא ולהציף את מה שקשור בו כל הזמן.

חבל.

וסתם אנקדוטה...לא פעם יצא לי להתחבר ל KSNA כטייס בודד וללא אף אחד.

לא עברו רגעים לא מועטים ועלה או מגדל, או קרקע או אפילו הבקרה האיזורית ZLA.

בטיסה לפני אחרונה, כשטסתי ל KDEN, אפילו עלה פקח גישה בדיוק כדי לקבל אותי.

הייתי פחות או יותר תנועה בודדת ובשעות לא אידאליות מבחינתם.

השירות שנתנו לי היה מדהים וכיפי לחלוטין !

זה בידיים שלכם...אפשר לדבר על זה המון ואני בטוח שיש לך יותר ניסיון בזה ממני.

מה שאני כן יודע...שישנה דרך נוספת לבניית מסורת וחטיבה מפוארת, מלמטה למעלה...במבחן השנים ולא כאן ועכשיו.

אז...אפשר לדבר על זה או להמשיך לעשות את זה...

ו...תודה על הפיקוח!

קישור לתוכן
Share on other sites

עמית (אייזינגר),

 

אני לא חושב שאתה צודק.

אי אפשר כל הזמן להגיד שבגלל שאין פיקוח במגדלים ארציים אני לא אבוא לטוס CVFR.

מי שאוהב ורוצה טס! כמו כן, שמעתי בפאנל חטיבתי שמישהו אמר שאם יש פקח תל אביב זה לא מספיק טוב והוא לא יבוא לטוס CVFR בגלל שלא יקבל תשומת לב.

מה לעשות, רוב אנשים בחטיבה טסים IFR ליעדים מחוץ למדינה ישראל ואני חושב שזה המצב בכל החטיבות.

למרות זאת, אור מעז ומעולם עשה מאמצים לעזור בכל מה שניתן לתעופה קלה.

ולא מדובר כאן בארוע אחד, יש מספיק דוגמאות לדוגמא.

תאמין לי כשאיתי ביקש ביום חמישי שאם ישנם פקחים שיכולים לבוא ולעזור בערב הדרכה נפלא שהוא עשה, אני הגעתי ולא כי זה הכי התאים לי.

כי רציתי לעזור!

קישור לתוכן
Share on other sites

הביקורת שלי היא לא כנגד הטענה של אור, אלא על האופן בו היא הוצגה.
להזכירכם שפורום ראשי פתוח לכל מבקרי האתר.
התגובה של אור לדעתי האישית ואני מניח שמסכימים איתי מנוסחת באופן ילדותי.

זה בדיוק כמו שאמרתי- זה כמו שאני אכתוב כזאת הודעה בדיוק בפורום הראשי אחרי X משמרות פיקוח חסרות תנועה בב"ג כהשוואה לפיקוח אורח בחול.
 

קישור לתוכן
Share on other sites

הביקורת שלי היא לא כנגד הטענה של אור, אלא על האופן בו היא הוצגה.

להזכירכם שפורום ראשי פתוח לכל מבקרי האתר.

התגובה של אור לדעתי האישית ואני מניח שמסכימים איתי מנוסחת באופן ילדותי.

זה בדיוק כמו שאמרתי- זה כמו שאני אכתוב כזאת הודעה בדיוק בפורום הראשי אחרי X משמרות פיקוח חסרות תנועה בב"ג כהשוואה לפיקוח אורח בחול.

 

עמית ,

יש סטטיסטיקה ויש תוצאות , 

אתה מוזמן לפקוח את עינך ולראות את המצב . 

נוסף על כך אור מנסה להסביר לחברי החטיבה אשר העידו בכנס כי אנחנו זונחים

את התעופה הקלה . 

זה לא פעם ראשונה ולא פעם אחרונה שדבר כזה יקרה ולכן אין פה אפילו סיבה להתחיל להתווכח

היה פיקוח 3 וחצי שעות הייתה תנועה אחת .

דבר כזה מוריד מהחשק של הפקח לעלות לפקח ,

נוסף על כך אתה גם פקח 

אתה בטוח מכיר את ההרגשה הזאת

 

רוצה ליידע אותך שזה קורה בהרבה משמרות גם בנתב"ג, אתה מציג לחטיבה בעייה קיימת של חוסר של תנועה מכל הסוגים.

ולדעתי זה טעות להפיל את התיק על התעופה הקלה רק כי אתה לא מאמין בה.

אני באופן אישי הייתי בא וטס בתוך פלוטו לאורך כל המשמרת אם לא היו לי אילוצים של לימודים שעליהם ידעתי הרבה קודם.

כפי שאמרו לפני אתה לא יכול לה צביע על מגמה דרך משמרת אחת, זכולות להיות אלף סיבות למה לא טסו היום (שבת(יש בחטיבה שומרי שבת), מטלות לימודים, אנשים שהלכו לבלות עם המשפחה, אנשים שהלכו לעצרת רבין, אנשים שהמחשב שלהם לא שמיש וכו...)

אולי גם אני אתחיל לפרסם בפורום כללי הודעות עם כותרת "לאוהבי התעופה הכבדה" על משמרות בנתב"ג של כמה שעות עם תנועה וחצי...

לידיעתך!

קישור לתוכן
Share on other sites

Or Bahtari - VATIL2, on 31 Oct 2015 - 10:40 AM, said:

מה שאני מנסה להציג הוא שלא מדובר במשמרת אחת או שתיים ,

מדובר בדעיכה כללית של כמות הטייסים בתחום התעופה הקלה עד כדי מצב שלמחלקת

הדרכה אין אפשרות לתת לחניכים על פלוטו את האפשרות להתמקצע אונליין.

אני יכול לבוא ולסמלץ ב-SWEATBOX אבל אני רוצה שפקחים יחיו את הרשת בהסמכה שלהם ,

לא נראה לי נכון שחניך יבצע את כל ההכשרה שלו בסימולציות OFFLINE (אגב פעם דעתי הייתה אחרת).

המטרה שלי ברגע זה היא לא להתסיס את הפורום אלא לפנות לכל המתלוננים למיניהם שיבואו , ירימו את הכפפה

ולא יבואו לאיזה פאנל חטיבה כדי להגיד שיש בעיה וללכת.

אתה צודק חלקית.

להכשיר פקח אופליין מאפשר לעשות עומס לא שגרתי ולראות את התמודדת הפקח ותלחקר בלייב. זה מה שעשו לי על LGGG_CTR נתנו הכשרה בSWEATBOX ושעתיים עם מדריך ברשת וזהו. (אנחנו חוזרים לנקודה שאמרתי תמיד, מה שעובד במקומות אחרים יכול לעבוד גם פה בכל הקשור בקידום,והסמכות)

ברגע שאתה עומד בעומס שאין ברשת אתה מספיק מבין,יודע ויש לך את כל המשאבים איך לתפקד בפחות עומס ברשת.

לדעתי אתם צרכים לוותר על PLUTO ועל LLSC ולהתחיל ישר מת"א לאחר שהחניך השיג את הניסיון הדרוש לבקרה מרחבית.

_________________________________

Noy Farhi - VaCC

Controller 1 - IM.C Europe,DAB_APP

קישור לתוכן
Share on other sites

נוי בפיקוח טיסה לא הכל זה עומס, הsweatbox מייצר עומס נפלא אבל לוקה קצת בחסר בדברים אחרים. לא תצליח לשכנע אותי שאפשר לבסס 90 אחוז מהסמכה על שעות סימולטור.

לטעמי כל הדיון הזה מיותר ולא יגיע לאף מקום, במקום זה ממליץ או ללכת לטוס או לפרסם סיכום של פאנל החטיבה שכן הנושא הזה היווה בערך שליש מהערב ולדון בזה שם עם הטענות וההצעות שעלו.

שבוע טוב

קישור לתוכן
Share on other sites

אה,אז עדיף לבזבז את הזמן של החניך ושל המשגיח ולעלות לרשת לאפס מטוסים? תפסיקו לחשוב שאתם מבינים יותר מכולם. אין סיבה שזה יעבוד במקום אחד ולא יעבוד פה.

לא אמרתי שהכל צריך להיות ברשת אבל 90 אחוז הסמכה בסימ' לא עובד ויש הבדל בין פקח סנטר בהסבה שזה סנטר שלישי שלו לבין חניך מרחבי בפעם הראשונה.

קישור לתוכן
Share on other sites

הכל נכון, אבל אני לא רואה בשום מקום נפחים שמצדיקים עצירה בפלוטו, דרום וחגב. פקח גישה רוצה להתקדם? היידה לתל אביב. אנחנו מפסידים פקחים טובים על עמדות שבמציאות החטיבה הנוכחית לא רלוונטיות. מפסידים פקחים שלא מקבלים תנועה וטייסים שלא מקבלים פיקוח שרלוונטי להם. לא כי לא צריך לתת מענה לטיסות שם, אלא כי תל אביב נותן כבר את המענה לכולן.

וחבל על כל דקה שבה מחובר בקר על עמדה שלא נותנת את השירות היעיל ביותר לחטיבה.

 

זה משתלב עם קונספט היוניקום הקולי שאני מפציר בחטיבה לקדם ולהחזיר לפעולה. גם אם יש עומס רגעי, כשהמטוס יוצא מתחום השיפוט של הבקר המרחבי לתוך תחומי CTR של שדה, אפשר להפנות אותו ליוניקום שיתקשר עם מטוסים אחרים שצריכים להיות אחד עם השני בקשר. צריך יוניקום אחד לכל השדות שכרגע אין בהם פקח והבקר עמוס מידי מכדי לקחת עליהם אחריות.

גם ככה זה קורה בשדות כאלה במציאות, וגם זה ישפר את החוויה של הטייסים ברשת. אין שום סיבה לא ליישם את זה בכל הכוח.

 

הפועל היוצא באופן מיידי הוא שניתן יהיה להעביר בקר גישה/TMA משם ישירות לתל אביב, כאשר הוא שולט כבקרה מרחבית, ולשיקולו לאילו שדות לתת שירותי פיקוח. נגיד שהוא היחיד שמחובר בפיקוח ויש כמה תנועות סובבות. הוא יכול לשלוט בתנועות שב-CTR בן גוריון, שדה דב והרצליה, וכאשר מטוס שבשליטתו מגיע לנחיתה בחיפה, ויש שם אחד נוסף על הקרקע שעוד לא קרא בקשר, הוא ישלוט בו עד גובה 1200 רגל מעל השדה, יוודא קשר עין עם המסלול ויפנה את המטוס לדיווח על יוניקום אזורי-קולי 122.95, תדר שמאגד בתוכו את תחומי השדות הקטנים הלטראליים ועד גובה שיוגדר (בארה"ב זה 1200 רגל מעפ"ש).

 

יש לנו את כל הכלים, הטכנולוגיה והידע, יש לנו את כל ההצדקות המעשיות, אפשר וצריך ליישם את המודל הזה (ואם יש קצוות לא סגורים, אשמח לייעץ).

 

זה המהלך המתבקש הבא ואין שום סיבה למה הוא לא יכול להתבצע ללא דיחוי.

קישור לתוכן
Share on other sites

תוספת קטנה להבהרה: אין מניעה שבקר יקח אחריות על CTRים של שדות קטנים כשאין עומס. כשיש עומס הוא יכול להפעיל נוהל המקביל לסגירת מגדל בשדה עם מגדל שאינו עובד 24-7, וכך כן לפקח על שדות שהוא רוצה לשים אליהם לב, בעוד על שדות אחרים הוא לא. 

 

דוגמה:
"תל אביב, שלום, CGK בחיפה מעודכן במזג אוויר, מבקש מרשה בגבוה לבן גוריון לפי תכנית"

"CGK, רשאי לבן גוריון, המראת ראייה לעתלית ומשם לפי תכנית, אחרי המראה צור קשר איתי 121.4, על התוכי 5013, זמן תפוגת המרשה 1630 זולו"
*רידבק*

"CGK חזרה נכונה, עבור ליוניקום חיפה 122.95 להסעה והמראה, צור איתי קשר באוויר"

לטייס CGK ניתן קלירנס עם זמן תפוגה, עד זמן זה הוא צריך להתחיל ריצת המראה. זמן התפוגה הוא אופציונלי ואם אין לבקר שיקולים אחרים, אין סיבה לתת אותו. 

הטייס ידווח על היוניקום הקולי הנעה, הסעה, התיישרות והמראה. ימריא, יגיע לגובה בטוח, יודיע ביוניקום שהוא עוזב את הערוץ ויעבור לבקר תל אביב.

 

כמה פשוט, כמה ראליסטי, כמה עובד, כמה מקל על הבקר בשדות קטנים, לא מורכבים וללא תנועה, וגם על הטייס שלא צריך לחכות לשקט בין התשדורות של בן גוריון כדי לקבל אישור להמריא. כשהוא באוויר, כולם יתקשרו עם כולם.

קישור לתוכן
Share on other sites

עמית ,

יש סטטיסטיקה ויש תוצאות , 

אתה מוזמן לפקוח את עינך ולראות את המצב . 

נוסף על כך אור מנסה להסביר לחברי החטיבה אשר העידו בכנס כי אנחנו זונחים

את התעופה הקלה . 

זה לא פעם ראשונה ולא פעם אחרונה שדבר כזה יקרה ולכן אין פה אפילו סיבה להתחיל להתווכח

היה פיקוח 3 וחצי שעות הייתה תנועה אחת .

דבר כזה מוריד מהחשק של הפקח לעלות לפקח ,

נוסף על כך אתה גם פקח 

אתה בטוח מכיר את ההרגשה הזאת

כנראה שהקשר בין מה שכתבתי ומה שהגבת מעבר להבנתי.

הנקודה שלי היא שזה ממש לא לעניין להוציא הודעה שקשורה במשמרת של חניך פיקוח בפורום ג'נרל עם כותרת כזאת ותוכן כזה.

הרבה יותר נכון לדעתי לפרסם את זה כחלק מהערות מהמשמרת שנהוג לעיתים לפרסם בפורום מחלקת הדרכה ותחקירים.

מישהו באמת חושב שהודעה כזאת תעזור לשפר את המצב?

קישור לתוכן
Share on other sites

מצטער אבל לא קונה את זה שיש טייסים שעולים לטוס רק אם יש פיקוח , מה זה הדבר הזה המגוחך הזה ?? ,אם למשהו מתחשק לטוס הוא עולה לטוס ופיקוח על הדרך זה אולי משהו שישפיע על בחירת יעד או על מתי נטוס אבל זה אומר שאם אין פיקוח - אין טיסה , לא מכיר אף אחד שעובד ככה.
באופן טבעי מתי שיש הרבה תנועה פקחים עולים לפקח , עמית וכל ענף "התעופה הקלה " שאתה מדבר בשמו , פשוט תעלו לטוס ! אני רואה טייסי קלים שעולים בסופש לטיסות באופן קבוע ומקבלים פלוטו או ת''א ונהנים מאוד , אז לפעמים הם לא מקבלים פיקוח , קורה , לא ראיתי אותם רצים להתלונן בפורום ועדין הם טסים באופן קבוע.
 

הרבה אנשים כותבים פה דברים נכונים ועמוקים אבל ראבק , מישהו שבאמת רוצה לעלות לטיסה למטרת תרגול\הנאה או וואטבר , פשוט עושה את זה , ולצערי הרב יש הרבה כאלה שלא עושים את זה אבל מדברים הרבה בפורום (לא מדבר רק על הפוסט הזה ספציפי ) אבל לא בשביל זה החטיבה והרשת הזאת קיימת . היא קיימת בשביל לטוס ולפקח  ולא בשביל לברבר בפורום כל פעם , כי הפתרון הפשוט למצב שאין תנועה זה שכל אחד יעשה מאמץ ויעלה לטוס בארוע השבועי גם אם לא הכי מתחשק לו אבל הוא ככה מוקיר תודה לפקח שיושב שלוש שעות על העמדה וזה מה שצריך להיות , שום דיון בעל 5 עמודים בפורום לא יפתור את הבעיה הזאת , את הזמן שכולנו מקדישים בכתיבת פוסטים ארוכים אפשר להשקיע בטיסה ברשת ואז המצב היה נראה הרבה , הרבה יותר טוב.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...