עבור לתוכן
Israel Rotaru

** Tel-Aviv ✈ Doha City Link 19/12 16:00 - 21:00z **

Recommended Posts

TLVDOH-City-Link.png





אהלן חברים!



כמיטב המסורת ולקראת סוף שנת 2015, אני גאים להכריז על אירוע פתיחת החורף! אירוע City Link בין השדות בן-גוריון ושדה התעופה הבינ"ל של דוחא ע"ש חמאד (OTHH).



האירוע יתקיים בתאריך ה - 19/12 בין השעות 18:00-23:00 מקומי (16:00-21:00z) בו נקיים טיסות הלוך וחזור בין שני השדות (בגדר המלצה בלבד). המרחק האווירי של נתיב הטיסה הוא 950nm, ומשך זמן הטיסה המשוער הוא בין שעה וחצי לשעתיים.



במהלך האירוע, יואר המרחב האוירי של בן-גוריון בפיקוח מלא החל מעמדות הקרקע בבן-גוריון דרך עמדת ה - TMA ועד עמדת תל-אביב ובנוסף צפוי פיקוח מלא לאורך כל נתיב הטיסה וכמובן פיקוח מלא בעת נחיתתנו בדוחא.



הנכם מוזמנים להשתתף באירוע ליעד אשר לא טסנו אליו בעבר בטיסה ישירה מתל-אביב ואני בטוח שזה יהווה אתגר גדול לכלל משתתפי האירוע.

 

באירוע זה תשתתף אל-על וירטואל ותאפשר לחבריה לטוס כטיסת EVENT1 (הלוך) וכטיסת EVENT2 (חזור).

 

אירוע מהנה ומוצלח לכולם!




נתיב טיסה מומלץ לטיסה הלוך מת"א לדוחא:

 

SALAM DCT KULDI R652 GRY UN318 EGNOV UL681 SALWA M430 GINTO



נתיב טיסה מומלץ לטיסה חזור מדוחא לת"א:

 

PATOM UM444 BAH UT444 EGMOR UL768 AAR B411 NEVOL N318 QAA DCT TALMI




ללוח שיבוץ פקחים לחצו כאן.




הבהרות בנוגע לשיבוץ פקחים לאירוע:

* שיבוץ לפיקוח באירוע יתבצע ע"י שליחת תגובה בשרשור.

* כל פקח אשר נרשם לפקח באירוע עליו לעשות בהקדם האפשרי BOOK למשמרת שבחר באחת משתי האפשרויות הבאות: באתר החטיבה או דרך VROUTE.

קישור לתוכן
Share on other sites

אהלן,

 

ממליץ לאייש את עמדת הTMA במקום תל אביב (היא לא רלוונטית באירוע כזה...) 

בנוסף הכניסה בדרך כלל מירדן היא דרך SALAM ולא דרך TALMI

 

יכול לקחת גישה או TMA מ18:00 עד 21:00

קישור לתוכן
Share on other sites

אלמוג זה נכון שהכניסה היא דרך SALAM בד"כ הסיבה ש TALMI נבחר ע"מ לייצר הפרדדת יוצאים מנכנסים מבלי לשגע יותר מידי את הבקר בלתת ווקטורים.

חציית SALAM חייבת להיות ב 11000 (לא נוחתים או ממראים מ/בירדן שאז אפשר נמוך יותר - אלו נהלי ירדן, לא ממש בשליטה שלנו - יהיה פיקוח מלא שם) זה יוצר הרבה קונפליקטים פוטנציאלים אם זה על אותו נתיב כאשר הגובה בנקודה חייבת להיות זהה.

קישור לתוכן
Share on other sites

אלמוג זה נכון שהכניסה היא דרך SALAM בד"כ הסיבה ש TALMI נבחר ע"מ לייצר הפרדדת יוצאים מנכנסים מבלי לשגע יותר מידי את הבקר בלתת ווקטורים.

חציית SALAM חייבת להיות ב 11000 (לא נוחתים או ממראים מ/בירדן שאז אפשר נמוך יותר - אילו נהלי ירדן, לא ממש בשליטה שלנו - יהיה פיקוח מלא שם) זה יוצר הרבה קונפליקטים פוטנציאלים אם זה על אותו נתיב כאשר הגובה בנקודה חייבת להיות זהה.

אז הנהלים של הירדנים לא מדוייקים.

חציית salam בגובה 11 היא מכיוון ישראל לירדן מבקרת תל אביב. בן גוריון מעבירים 7 או 9 (אם המטוס מבקש) והצטרפות מsalam לנתבג היא בגובה 8 או 10. מעל זה מדובר בגבהים של תל אביב וזה רלוונטי לתנועות חוצות שלא נוחתות בנתבג.

אגיד לך יותר מזה, לטעמי יש 1001 דרכים לפתור את הקונפליקט הזה כולל פתרונות יצירתיים והשימוש בTALMI הוא הכי פחות אידיאלי, הוא רק דוחה את הקונפליקט מערבה יותר ודורש סיבוב גדול יותר של הממריאים בים בהמראה.

לאחרונה לכל אירוע יש תוכנית גרנדיוזית של מינימום מטס של שמונים מטוסים טסים בו זמנית לכל הכיוונים. יש תשתית והכל בסדר לא צריך להמציא את הגלגל כל פעם מחדש. יש פקחי טיסה ותפקידם להפריד מטוסים.

קישור לתוכן
Share on other sites

מה שאתה מתאר זה טיסות לעמאן וההפך בנתיבי תובלה נמוכים. בין 11,000 ל 12,000 מת"א לעמאן ובסביבות ה 8000 רגל מעמאן לת"א.

(כך זה לפחות היה אצלי ב4 הטיסות האחרונות שטסתי לעמאן וחזור בקיץ האחרון)

מה שאתה אומר זה נכון לגבי נתיבי תובלה נמוכים (low Airwar).

ב נתיבי תובלה גבוהים (HIGH Airway) הנהלים הירדנים שונים ממה שאנו רגילים.

לנו כישראלים אין לנו אף פעם טיסות מיזרחה קרי, חציית הירדן וההפך (בהמנכה) בנתיבי תובלה גבוהים (למעט אילו הממריאים מירדן - אבל זה שונה כי המקור או היעד הוא ירדן ועד אז הם כבר נחשבים נתיבי תובלה נמוכים בירדן), כך שלא ממש קיים סטנדט ישראלי לנתיבה תובלה גבוהים מיזרחה (חציית הירדן). אם זה לא שיוט או המנכה. לפי מה שאני יודע גם אילו הניכנסים לעמאן מאירופה לעמאן מישתמשים בנתיב שונה (J19) מהיוצאים (J17).

זה נכון שעד הירדן לא מקובל לחצות את רף ה 11,000 ביגלל מיגבלות חיל האוויר מה שמחזק עוד יותר את הטענה שלי שיהיה הרבה קונפליקטים אם נישתמש באיתו נתיב אוויר

למטוסים מטפסים וממניכים באותו זמן שסביר להניח שהם יהיו באותו גובהה ב SALAM (מנעת מהם לטפס מעבר ל 11K עד SALAM). וגם אם לא מנעת מהם לטפס הגובהה שלהם סביר להניח יהיה איפשהו

בגובה 12,000 - 16,000 (סביר), זה גם יהיה בערך הגובהה של המטוסים הניכנסים.. אתה באמת חושב שזה חכם לשים מראש על אותו נתיב פוטנציאל קונפליק?

אתה תיראה מלא Radar Vectors בכל המיזרח כדי למנוע קונפליקטים. זה מצב לא כ"כ תקין לטעמי.

זה כמו לשים SID ו STAR על אותו מסלול אווירי...אף פעם לא ניתקלתי (אולי תחדש לי) שיש SID ו STAR בול על אותו מסלול..

הפיתרון של TALMI לטיסות הניכנסות (בלבד, היוצאות עדיין ישתמשו ב SALAM) אומנם לא הכי מושלם אבל הוא יוצר הפרדה לניארית (נתיבים שונים) עד כ 6 מייל בערך מ BGN שעד עז הפרדת גבהים טיבעית תהיה שם.

הסיבוב הגדול בים שתיארת לא ממש רלוונטי כי גם ככה הם מחוייבים לטפס עד 7000 או DEENA לכל הפחות לפני שפונים מיזרחה (שוב, מיגבלות חיל האוויר),

כך זה גם ב SID, זה לא המצאה שלי, כך שבאיזור BGN כבר יהיה הפרדה טיבעית בגבהים (סביר להניח שב BGN הניכנסים מ J10 - TALMI כבר יהיו באיזה בגובה 5000 פלוס מינוס) .

כמעת בכל שדה בעולם (לפחות ממה שאני ניתקלתי) מפרידים נתיבים שונים למטוסים יוצאים ולמטוסים ניכנסים כאשר שניהם עדיין מטפסים או ממניכים (קרוב לשדה).

וזה מה שעשינו פה..אני לא רואה עם זה בעיה, ההפך זה רק יתרון בשביל לא לשגע את הבקר במיליון Radar Vectors מעל ירושלים.

 

זאת דעתי, אי לא קובע בסוף מה יהיה. אני מזהה קונפליקט ופותר אותו ע"י מניעתו.

אם אתם לא מקבלים את זה, זה זכותכם. אני רק יכול ליעץ.

קישור לתוכן
Share on other sites

אין שום קשר בין 11 או 9 או 7 בsalam לבין low או high או whatever.

דבר שני, הנקודה שלי היא שאפשר לפתור את הקונפליקט הזה עוד הרבה שהוא קורה בשיטת salam/salam ולא על ידי שימוש בTALMI שבסיטואציה הזאת אתה אולי יוצר 6 מייל רוחביים בין TALMI לSALAM אבל המוצא או היעד של הנתיבים זה פחות או יותר BGN. נניח ואנחנו רוצים להגדיל ראש שכן טיסות מזרחה מירדן לא קורות - נוציא מטוסים מנתבג בנוהל 11 לSALAM (שזה SID PURLA טיפוס ל11 עם תל אביב והפנייה מזרחה מעל הTMA. בסיאואציה הזאת אתה יכול לתת טיפוס חופשי לSALAM ולא חייב לשמור גובה 11.

בדרך ההפוכה אתה מצרף 10 לSALAM ישירות לTMA וגמרת את הסיפור, ואם עשית את זה נכון הפרש הגבהים בחציית הגבול יהיה עצום.

צירוף מטוסים לTMA ממזרח בנקודה TALMI דורשת חשיבה קדימה ובחינת כל ההשלכות בנושא, האם מעבר הקשר יהיה מוגבל בגובה? איזה גובה? למי עוברים קשר? ואם מגיעים מעל גובה 10 מתי תל אביב יעביר לtma? או לגישה?

אני אגיד את זה שוב - בכל אירוע שמתוכנן בשנים האחרונות יש דיבור על 8000 מטוסים אחד מעל השני בכל רגע נתון. ניסיון העבר מוכיח שכנראה תהיה שיירה הלוך, שיירה חזור ואולי כמה בודדים באמצע. הלוואי ואני טועה אבל זה המצב, אתה מתאר פה תרחיש של וקטורים לכל הכיוונים במשך 5 שעות.

אני לא יודע מה תפקידך בארגון האירוע ואם יש לך בו חלק אז מעולה ותודה רבה אבל אני מפנה את השאלה למחלקת מבצעים.

קישור לתוכן
Share on other sites

אתה באמת מצפה שכל המטוסים שלך שבאים לתל אביב יחצו ב 10K את SALAM, לטעמך בפיתרון שאתה מציע? זה לא ראליסטי..אתה יודע בדיוק מי אוכלוסיית הטייסים שלך?

אתה יודע אם יהיה בקרה בירדן כל האירוע ואיך הם ימניכו טייסים? אין לך שליטה בזה. אתה לא יכול לסמוך על זה

אז תעשה להם radar vector וכו. עם זה קורה ויהיה קונפליקט? את זה בדיוק באתי למנוע.

אל תיסמוך על פיתרון שמבוסס על זה שהטייס יעשה מה שחשבת שהוא אמור לעשות. לסמוך על זה במתן פיתרון לטעמי זה ממש לא נבון.

 

לגבי מעברי הקשר זה שאלה ממש לא רלוונטי ל TALMI/SALAM,השאלה זהה בדיוק לגבי מה קורה עם חוצים את SALAM בגבהים שונים וכו.. זה לא שייך אם חצו  ב SALAM או TALMI,

זה שייך לגובה. זה תשאיר בצד, זה דיון בפני עצמו, זאת סוגייה ניפרדת, בא לא נעשה סלט.

 

בסופו של יום תעשו מה שאתם חושבים, אני לא קובע, אבל המחוייבות שלי להציף ולהרים דגל

ולתת לכם את כל המידע שאני מאמין בו ואת את כל הכלים ע"מ שתקבלו החלטה עם מידע מלא.

ולהציע פיתרון זה גם סוג של מידע... המידע שלי מבוסס מאוד על הכירותי מקרוב (טוב מאד) את אוכלוסיית הטייסים

שמצופה לנו שבאים ממזרח. אני מפקח בדוחא הרבה זמן ואני מכיר את אוכלוסיית הטייסים שם (למעט האנגלים). הם לא כ"כ מיקצוענים בלשון המעטה...

בא לא ניסמוך על הטייס כחלק ממתן  הפיתרון

קישור לתוכן
Share on other sites

כן. אני מצפה שכולם יחצו SALAM בגובה 10. אין שום סיבה שלא. ואם הם לא חוצים בגובה 10 אתה מכניס את עצמך לברדק של מעבר קשר לא נהלי בין תל אביב לגישה (איפה, מתי, גובה, כמה ולמה)

אם "אוכלוסיית הטייסים" לא יודעים לדקור נקודה בגובה שאמרנו להם אז חבל על הזמן של כולנו פה ואתה זה אתה יכול להגיד גם על הגובה בSOLIN, GODED וגם בREBDO - אז לא נמריא מטוסים על 26 שיש מטוס שחלף SIRON בדרך ל30 כי אולי הוא לא יודע מה זה לשמור גובה? אין לזה סוף...

גובה בנקודת המעבר הוא חלק קריטי בנושא שכן הוא מהווה נקודת מפתח לכל הסיפור הזה.

ולגבי איך הירדנים ינמיכו מטוסים - בגלל זה צריך להיות כתב הסכמה וכרגע אין לנו (זה מה יש לא נשנה את העולם ב5 דקות) ולכן צריך להיות כתב הסכמה זמני לאירוע שמתאר בדיוק את מה שאנחנו מדברים.

בסופו של דבר יש כאן 2 דעות שונות לסיטואציה, בסוף יש צוות שתפקידו להחליט.

קישור לתוכן
Share on other sites

 

כן. אני מצפה שכולם יחצו SALAM בגובה 10. אין שום סיבה שלא. ואם הם לא חוצים בגובה 10 אתה מכניס את עצמך לברדק של מעבר קשר לא נהלי בין תל אביב לגישה (איפה, מתי, גובה, כמה ולמה)

בדיוק! זה המצב שאנחנו מנסים למנוע, את הברדק הזה שאתה מתאר...וזה הרבה יותר מסתם ברדק קשר. את זה קל לפתור. וחוץ מזה זה לא קשור מאיזה נקודה

ניכנסים, תמיד יהיה ברדק קשר עם נכנסים ממזרח בגבהים שונים ללא הקשר מאיפה, כך שזה לא ממש נוגע לדיון שלנו עכשיו לגבי TALMI/SALAM - סתם Side note.

 

אני מבין אותך, אבל אתה בונה את כל הפיתרון שלך בהסתמך על זה שהטייסים הבאים ממזרח, באמת יכנסו לך למרחב בגובהה מסויים. ומי ידאג לזה בדיוק?

בעולם המושלם (המציאותי במקרה שלנו) אתה בהחלט צודק, הפרדת גבהים באותה נקודת SALAM והכל סבבה. אבל אנחנו לא בעולם המושלם, אנחנו ברשת VATSIM.

 

הבעיה בטענה שהעלת שיש להגיד להם לדקור בנקודה בגובהה מסויים (נגיד לדקור נקודת SALAM ב 10 בכניסה למרחב הישראלי) והכל יסתדר על כינו, הוא שבפועל לא אמרת להם לדקור, למעשה לא אמרת להם כלום,

כי הם באו ממזרח שמחוץ לשליטתך, הם לא במרחב האווירי שלך והם דקרו את הנקודה איך שבא להם או לחילופין איך שהבקר ניראה לו באותו רגע בהנחה והיה בקרה בירדן.

הדוגמא שלך שזה כמו GODED, REBDO וכו. זה לא דוגמא טובה כי זה במרחב האווירי שלך end to end אז אתה יכול לתת להם הנחיות ולישלוט בזה.

אבל אילו הבאים ממזרח הם לא תחת שליטתך כך שאין לך דרך לדעת או לשלוט באיזה גובה הם יכנסו לך למרחב האווירי, אתה רק יכול לקוות

הם פשוט יעלו לך לתדר באיזור נהר הירדן ויקראו לך בקשר "tel aviv, good evening QTR102 at SALAM at FL180" , מה תעשה? תזרוק אותם מכל המדרגות? תעיף אותם מהרשת? לא,

אתה תצטרך לקבל את זה, אבל לבנתיים זה דפק לך את התוכניות וקונפליקט יש לך ותתחיל להיסתבך עם ווקטורים...וכן ברדק קשר יהיה (אולי) יכול להיות שיחליטו באירוע שכל גובהה במזרח הוא בשליטת ה TMA, סתם דוגמא.

מה לעשות, זה המצב... הטייסים שלך לא ממש נבונים (לא כולם בכל אופן) או אפילו מודעים לכך שהם צריכים לחצות את, דוגמא: SALAM בנגיד 10000 רגל

או אפילו יכול להיות שזה מה שה FMC אמר להם לעשות, להיות, נגיד על 15000 רגל כי זה חוסך דלק וכו.. אנחנו לא יכולים לשלוט בזה.

אל תהיה נאיבי לצפות שכולם יחצו לך את הירדן ב 10000, זה לא יקרה..לא כולם מיקצוענים כמוך, בפועל הם יחצו לך בכל מיני גבהים.

מה לא קרה לך שבאו לך מטוסים מהים על איזה גובה 20,000 או 30,000 רגל מעל SOLIN? לי זה קורה כמעט בכל מישמרת. לא אמור, אבל מה לעשות. זה קורה והרבה.

אי אפשר לסמוך על זה וגם אין לך ממש מה לעשות בנידון, זה לא בשליטה האווירית שלנו, הם באו/נכנסו אלינו ככה וצריכים לקבל את זה (או לא).

 

אתה מחזק את דברי.

כל עד אין כתב הסכמה , אפילו זמני, אתה לא יכול לסמוך על גובה כהפרדה בנקודת המעבר והנתיב שלה שבו יש טיפוס והנמכה באותו זמן כחלק מפתרון כולל.

לכן נישאר לך רק להפריד נתיבים, או להיות עסוק במתן ווקטורים ודיירקטים כל היום בשביל למנוע קונפליקטים, ואת זה באתי למנוע בפיתרון שלי, להקל על הבקר.

הפיתרון שלי אינו מושלם, נכון, אבל הוא הכי טוב שיש בהתחשב במצב האמיתי והריאליסטי ואני ריאליסט.

אני יודע לקרוא את השטח מה בפועל קורה או מה עלול וסביר לקרות, לא מה "אמור" לקרות, זה לא רלוונטי ברשת כל שכן לא כחלק משיקול בבניית פיתרון.

אם תצליחו להגיע להסכמה עם הירדנים והם יתחייבו לאכוף זאת לכל אורך האירוע, תפאדל אחי, אני זורם איתך. אבל לא ניראה לי שזה יהיה המצב..

 

אם יש לך פיתרון אחר, סבבה אחי בא תציע אותו, אבל אל תזרוק סתם ככה באוויר "זה לא טוב יש מליון דרכים אחרות", בא תביא אותם. אבל תביא משהו קונקראטי עם חשיבה מקצה לקצה עד הסוף (לא, "יהיה בסדר נתמודד, בשביל זה יש פקח"),תוך כדי התחשבות

שהטייסים שלך שבאים ממזרח, אין לך שליטה באיזה גובהה הם יכנסו לך למרחב הישראלי. אין לך, כי זה לא בשליטה שלך (וגם אין לך כתב הסכמה או התחייבות).

מאד יכול להיות שהפיתרון שתציע יהיה הרבה יותר טוב מי מה שאני הצעתי, אני לא פוסל את זה, אבל בא תציע...the suggestion box, is wide open.

חוץ מזה אני לא יודע אם שמת לב ,אבל זה רק נתיבים ממולצים. זה לא מחייב. שכל אחד יבחר נתיב שנח לו...אתה מוזמן לבחור את נקודת SALAM בכניסתך לארץ באירוע,

אני יכול להבטיח לך אף אחד לא ימנע ממך להיכנס לארץ דרך נקודה זו, ואתה תקבל שירות פיקוח בצורה הטובה ביותר.

קישור לתוכן
Share on other sites

יואל צר לי אבל אתה מפספס את הפואנטה של יחידות סמוכות ושכנות בפיקוח טיסה.

תגיד לי רגע - איך פיקוח דרום יודע להנמיך 10 לammit או sivak? למה לא 12? 14?

למה תל אביב יודע להנמיך 5 ולא 8? למה בודפשט יודע להנמיך 14 (או מה שזה לא יהיה) לpesat בוינה ולמה בריסל יודע להנמיך 250 לLOGAN בלונדון ובוסטון 240 לTRAIT ו12000 לccc ואני יכול להמשיך ככה עד מחר....

התשובה לכך היא שנקודת מעבר קשר בין יחידות צריכה להיות מתואמת בזמן ו/או גובה מעבר. כתבי הסכמה לרוב באים לחסוך את כאב הראש של תיאום כל פעם מחדש לכל מטוס ומגדירים מרחק בין מטוסים וגובה מעבר בנקודה. אין כזה דבר להגיד שהירדנים עושים מה שהם רוצים ואם מגדירים 10 בSALAM ברמת התשתית אז זה 10 בSALAM ובאחריות הירדנים להנמיך את אותו הקטארי לגובה 10 BY SALAM. ואם התשובה שלך לזה היא שאין לך שליטה על זה ואתה לא יכול לסגור את זה מראש אז מבחינתי אפשר לסגור הכל וללכת הביתה.

השימוש בTALMI זה פתרון אבל נראה שזה פתרון שגורר בעיות אחרות שאתם לא שמים לב אליהן כרגע. אני הצעתי את הדרך שלי שהיא שימוש בתשתית מוגדרת ומוכרת ואם היא לא מוכרת לירדנים אז יש לנו בעיה אחרת.

קישור לתוכן
Share on other sites

חברים, אני מציע שנקבע להיפגש בשרת הTS ולדון בנושא הזה.
ברגע שנגיע להחלטה אני (ואם מישהו מכם ירצה גם) נשב עם הירדנים לתדרוך על האירוע.

קישור לתוכן
Share on other sites

בא תציע את הפיתרון שלך במלאו, נישמע אותו. יכול להיות שהוא טוב יותר.

אני עדיין דבק בעמדה שלי שכרגע אני לא יכול להבטיח לך שהם יחצו את הירדן בגובהה 10K. אין מי שידאג לזה וגם אין מה שניקרא "הרגל קודם"

או "מה נהוג" וכו. מאחר וזה נתיב שמעולם לא היה בשימוש ברשת, אז אין תקדים קודם כמו בדוגמאות שהעלת.

 

הירדנים לא מכירים אצלינו  כלום , אגב, כך שאי אפשר לסמוך עליהם אם לא מבצעים תיאום איתם כבר היום.

אני מכיר אותם טוב, אני עושה את הקו הזה כל הזמן ותמיד זה אותו סיפור איתם, הם מתווכחים על הגבהים.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מסכים עם אלמוג שלא צריך להמציא פה את הגלגל, יש תהליכים קיימים ובהם צריך להשתמש.

אנחנו חייבים לתת אמון מסויים בפקחים הירדנים וגם בטייסים וכל זה על סמך תאום מראש שצוות החטיבה צריך לבצע מולם.

פעם ההיתי יותר בדעה של יואל, עם השנים הבנתי שבמרבית המקרים לא נכון לכופף את החוקים, כי אין לנו כזו כמות תנועה גדולה.

בזמנו שהייתי מנהל הדרכה והשמעתי דעות כאלה (כמו שיואל כתב) מול הנהלת ואטסים אמרו לי בצורה יפה ללכת לשתות מים קרים ואם מטוסים מתנגשים אז עושים ריסט וממשיכים.

ההפרדה שאלמוג מציע היא מספיקה ביותר, וגם במקרה של טייס סורר יש מספיק זמן תגובה כדי להפריד בהתאם.

אני כפקח שמפקח בתדירות יותר נמוכה מהעבר וקצת מתקשה לעקוב אחרי כל העדכונים, תמיד מעדיף לעבוד על סמך דפיות ונהלים כתובים ופחות על המצאות שעושים ספיישל לאירוע.

אני מציע לכל מי שמתכוון לפקח להקליט את האירוע, הרבה יותר קל להתווכח שרואים את המספרים בעיניים.

קישור לתוכן
Share on other sites

אהלן כולם רציתי להתייעץ איתכם על משהו,

מי שמכיר אותי יודע שעדיין לא הספקתי ללמוד לטוס על מטוס יותר מפותח מהCessna 206H, אשר מהירות השיוט שלו היא כ150 מייל לשעה.

העניין הוא שגם אם אבצע רק את הטיסה הלוך, אני אגיע בשעה איחור (בלי למלא דלק, אני מתכוון להפעיל את הדלק על Unlimited).

אבל אני יכול לנסות ללמוד בקצב גבוהה את המטוס החדש שאני רוצה ללמוד אליו Hawker 850XP, שאיתו ללא בעיה אוכל לעשות את הטיסה הלוך וחזור.

 

אז מה עדיף?

טיסה מושלמת אבל להגיע באיחור או לטוס פחות טוב אבל להגיע בזמן?

 

אם ניתן לצטט אותי אני אשמח

קישור לתוכן
Share on other sites

אהלן כולם רציתי להתייעץ איתכם על משהו,

מי שמכיר אותי יודע שעדיין לא הספקתי ללמוד לטוס על מטוס יותר מפותח מהCessna 206H, אשר מהירות השיוט שלו היא כ150 מייל לשעה.

העניין הוא שגם אם אבצע רק את הטיסה הלוך, אני אגיע בשעה איחור (בלי למלא דלק, אני מתכוון להפעיל את הדלק על Unlimited).

אבל אני יכול לנסות ללמוד בקצב גבוהה את המטוס החדש שאני רוצה ללמוד אליו Hawker 850XP, שאיתו ללא בעיה אוכל לעשות את הטיסה הלוך וחזור.

 

אז מה עדיף?

טיסה מושלמת אבל להגיע באיחור או לטוס פחות טוב אבל להגיע בזמן?

 

אם ניתן לצטט אותי אני אשמח

 

דעה אישית שלי, אם אתה רוצה להתחיל לטוס בינלאומיות תלמד את ה737 או האיירבס. מטוסים קטנים יגבילו אותך למרחק, וטיסות שבמטוס גדול לוקחות חצי שעה יכולות לקחת גם שעה וחצי...

קישור לתוכן
Share on other sites

דעה אישית שלי, אם אתה רוצה להתחיל לטוס בינלאומיות תלמד את ה737 או האיירבס. מטוסים קטנים יגבילו אותך למרחק, וטיסות שבמטוס גדול לוקחות חצי שעה יכולות לקחת גם שעה וחצי...

א. אני החלטתי שאני רוצה להיפרד מהמטוס על ידי טיסה עם הרבה עצירות מחיפה ללונדון (זה משהו שאני מתכנן לעשות מהיום שבו התחלתי לטוס בסימולטור).

ב. אני רוצה להחליף לHawker 850XP כי אני חושב שקפיצה מCessna עם מנוע בוכנה אחד לשני מנועי סילון ומטוס בסדר גודל כזה היא גדולה מדי.

אני מעדיף ללמוד איך להשתמש במנועי סילון + FMC במטוס קטן ואז כשאראה כשאני שולט באופן מוחלט בהם יעבור ל737 או איירבס.

עדיף לקחת את הזמן ולא לטוס ישירות ל737

קישור לתוכן
Share on other sites

הי,

 

אני משתמש בסימולטור X-Plane  על ה- iMac27.

התוכנה מכילה את XSquawkBox 1.3.1

נמל תעופה בן-גוריון של IXPT 

נמל תעופה דוחא - לא מצאתי סצנה מותאמת ל X-Plan(יש רק מסלול נחיתה ומשטחים ריקים)

 

2 מודלים להטסה:

B747 -8i דגם חדש (לא 100% נקי מבאגים)

A300-248 דגם חדש

 

נכון להיום עוד לא התנסתי בטיסה מבוקרת ב (VATSIM (VATIL .

האם יש משהו שמשתמש ב X-Plane ויש לו נסיון בהתחברות לרשת?

האם שני המודלים של המטוסים יכולים להופיע על המסכים של משתמשי תוכנות אחרות וההיפך?

 

שאלה לפקחים.  האם ואיך אתם לוקחים בחשבון את הטייסים הלא מנוסים ברשת (דיבור איטי וחזרה על מסרים)? 

ועוד שאלה חשובה:  לאנשים שלוקים בשמיעה כמוני אתם יכולים במקרה של אי הבנה לעזור בהתכתבות?

 

אשמח לתגובות

קישור לתוכן
Share on other sites

הי,

 

אני משתמש בסימולטור X-Plane  על ה- iMac27.

התוכנה מכילה את XSquawkBox 1.3.1

נמל תעופה בן-גוריון של IXPT 

נמל תעופה דוחא - לא מצאתי סצנה מותאמת ל X-Plan(יש רק מסלול נחיתה ומשטחים ריקים)

 

2 מודלים להטסה:

B747 -8i דגם חדש (לא 100% נקי מבאגים)

A300-248 דגם חדש

 

נכון להיום עוד לא התנסתי בטיסה מבוקרת ב (VATSIM (VATIL .

האם יש משהו שמשתמש ב X-Plane ויש לו נסיון בהתחברות לרשת?

האם שני המודלים של המטוסים יכולים להופיע על המסכים של משתמשי תוכנות אחרות וההיפך?

 

שאלה לפקחים.  האם ואיך אתם לוקחים בחשבון את הטייסים הלא מנוסים ברשת (דיבור איטי וחזרה על מסרים)? 

ועוד שאלה חשובה:  לאנשים שלוקים בשמיעה כמוני אתם יכולים במקרה של אי הבנה לעזור בהתכתבות?

 

אשמח לתגובות

 

א. ממליץ לך לנסות לטוס קודם עם הפקחים שלנו באזור. לא ישירות לעלות ולטוס לחו"ל.

ב. ההתחברות לרשת זהה בכול הסימולטורים https://www.vatsim.net/pilots/software

ג. כול מטוס שמתחבר לVatsim כול משתמש יכול לראות (למרות שהמודל יכול להיראות אחרת).

ד. מנסיון, לוקחים בחשבון את הטייסים הלא מנוסים (אבל ממליץ לך שהאירוע לא יהיה הטיסה הראשונה שלך ברשת) וישנה אפשרות להשתמש בטקסט לכול אורך הטיסה ואף להגדיר שאתה מקבל טקסט בלבד

קישור לתוכן
Share on other sites

הי,

אני משתמש בסימולטור X-Plane על ה- iMac27.

התוכנה מכילה את XSquawkBox 1.3.1

נמל תעופה בן-גוריון של IXPT

נמל תעופה דוחא - לא מצאתי סצנה מותאמת ל X-Plan(יש רק מסלול נחיתה ומשטחים ריקים)

2 מודלים להטסה:

B747 -8i דגם חדש (לא 100% נקי מבאגים)

A300-248 דגם חדש

נכון להיום עוד לא התנסתי בטיסה מבוקרת ב (VATSIM (VATIL .

האם יש משהו שמשתמש ב X-Plane ויש לו נסיון בהתחברות לרשת?

האם שני המודלים של המטוסים יכולים להופיע על המסכים של משתמשי תוכנות אחרות וההיפך?

שאלה לפקחים. האם ואיך אתם לוקחים בחשבון את הטייסים הלא מנוסים ברשת (דיבור איטי וחזרה על מסרים)?

ועוד שאלה חשובה: לאנשים שלוקים בשמיעה כמוני אתם יכולים במקרה של אי הבנה לעזור בהתכתבות?

אשמח לתגובות

הי, כפקחים אנחנו נתקלים בהרבה טייסים חדשים, אם אתה צריך עזרה אתה תמיד יכול לפנות בצ'אט פרטי ולשאול או לבקש שייכתבו לך את ההודעה. רק תוודא שאתה יודע להטיס את המטוס כמו שצריך ומכיר קצת את הנהלים של השדות שאתה טס אליהם. בכל השאר נשמח לעזור בזמן הטיסה.
קישור לתוכן
Share on other sites

אורח
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • יצירת חדש...