עבור לתוכן
Or Bahtari

**בית הספר לטיסה - הסבר + גיוס מדריכים**

Recommended Posts

אני עדיין מחכה לתשובה לשאלה שלי :-)

במהלך השנים הושקעו המון שעות בחומר עבור קורס טיס פרטי (VFR), בבקשה תדאגו שהחומר יהיה זמין באתר הדרכת טייסים עבור כל מי שרוצה ללמוד לבד.

אשמח לסייע באיתור המערכים של טייס פרטי.

מקבל את הבקשה , כל המדריכים ברשותנו ויפורסמו.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מהלל ומשבח את הנהלת החטיבה שנותנת את ההזדמנות בחינם לכל מי שחפץ להתקדם לעבר מטוסים כבדים,מגיע לצוות החטיבה תודה הכל נעשה בהתנדבות ורצון טוב ,אשמח לעזור לחבר חטיבה חדש המעוניין ללמוד את החומר הנלמד בקורס טיס פרטי . 

קישור לתוכן
Share on other sites

חברים במקום להתפלסף עדיף שתשקיעו את האנרגייה והזמן שלכם בעזרה למען הקהילה שלנו. והרי ברור שהתחביב שלנו או כל תחביב אחר עולה כסף.אז מי שלא מתאים לו שיקנה חכה וילך לדוג...

קישור לתוכן
Share on other sites

דור הולך ודור בא, ואין חדש תחת השמש ....תמיד יהיו אלה שלא יודעים להעריך כלום אבל אלופים בלשטוח טענות....

 

כל הכבוד לצוות החטיבה על הרצון להשקיע ולתרום על חשבון זמנם הפנוי לטובת הכלל , זה לא מובן מאליו למי שעוד לא הפנים את זה !

 

2 נקודות שלי בנושא : 

 

א. תשאירו את הקורס הפרטי  - זה הקורס הראשון והחשוב ביותר לכל טייס מתחיל .

ב. אם כבר החלטתם לפתוח 737 , אז מתי שהוא במהלך הקורס דברו איתי ואשמח להעביר ערב העשרה לחניכים בזרימת טיסה או CRM  ( את אותה הרצאה שהעברתי באלעל לפני שנים...) .

קישור לתוכן
Share on other sites

מברך על היוזמה וההשקעה הרבה הכרוכה בהבניית  קורס לכבדים -737..

אני מברך את הנהלת החטיבה על פעילותה רבת ההיקף המשמשת דוגמה להתנהלות נכונה ויעילה !

 חשוב להביע דעות אך חשוב לא פחות שתהיינה עינייניות וממוקדות..

קישור לתוכן
Share on other sites

דור הולך ודור בא, ואין חדש תחת השמש ....תמיד יהיו אלה שלא יודעים להעריך כלום אבל אלופים בלשטוח טענות....

 

כל הכבוד לצוות החטיבה על הרצון להשקיע ולתרום על חשבון זמנם הפנוי לטובת הכלל , זה לא מובן מאליו למי שעוד לא הפנים את זה !

 

2 נקודות שלי בנושא : 

 

א. תשאירו את הקורס הפרטי  - זה הקורס הראשון והחשוב ביותר לכל טייס מתחיל .

ב. אם כבר החלטתם לפתוח 737 , אז מתי שהוא במהלך הקורס דברו איתי ואשמח להעביר ערב העשרה לחניכים בזרימת טיסה או CRM  ( את אותה הרצאה שהעברתי באלעל לפני שנים...) .

 

לגבי סעיף א' - 

 

הקורס מחולק לשני חלקים : 

1 - בסיסי

2 - כבדים 

 

במהלך הבסיסי ירכשו החניכים את כל הידע הדרוש על מנת שיוכלו בהמשך ללמוד להטיס את ה-737 ברמה טובה .

קישור לתוכן
Share on other sites

לגבי סעיף א' - 

 

הקורס מחולק לשני חלקים : 

1 - בסיסי

2 - כבדים 

 

במהלך הבסיסי ירכשו החניכים את כל הידע הדרוש על מנת שיוכלו בהמשך ללמוד להטיס את ה-737 ברמה טובה .

רק להדגיש טיפה יותר על דברי אור שהקורס הבסיסי מבוסס בחלקו על CVFR ובחלקו השני על IFR..

ועוד נקודה חשובה

אור ואנכי נתנו דעתנו בחלק הבסיסי (ל-2 חלקיו) שלא להעמיס מדי ומאידך שלא לגרוע מתכנים חשובים בסיסיים..

בכל מקרה ובמענה לשאלות מספר חברים כ-ל הקורס יהיה זמין להעשרה ו/או להרחבה למעוניינים..

בהצלחה לכולנו!

גבריאל

מנהל בית הספר

קישור לתוכן
Share on other sites

היי

 

אני רק שאלה: למה כל הקורס מכוון למטוס אחד בסופו של דבר? כאילו זו המטרה הנעלה והאולטימטיבית. מה? כל עולם התעופה מתחיל ונגמר ב737?

 

לדעתי יש כאן טעות בסיסית בהבנה שלכם כמנהלי בית ספר לטיסה.

אתם קובעים את התכנים. לא מה שנראה לכם שהחניכים יואהבו. אתם אלה שצריכים לקבוע את הסטנדרט לא החניכים. אתם קובעים את רף המקצועיות שאתם דורשים מעצמכם ומחניכים. אם תלכו על "תכנית כבקשתך" לפי מה ש"מגניב" זה אולי יהיה באמת מגניב אבל מקצועי ? בטח שלא!

קישור לתוכן
Share on other sites

היי

 

אני רק שאלה: למה כל הקורס מכוון למטוס אחד בסופו של דבר? כאילו זו המטרה הנעלה והאולטימטיבית. מה? כל עולם התעופה מתחיל ונגמר ב737?

 

לדעתי יש כאן טעות בסיסית בהבנה שלכם כמנהלי בית ספר לטיסה.

אתם קובעים את התכנים. לא מה שנראה לכם שהחניכים יואהבו. אתם אלה שצריכים לקבוע את הסטנדרט לא החניכים. אתם קובעים את רף המקצועיות שאתם דורשים מעצמכם ומחניכים. אם תלכו על "תכנית כבקשתך" לפי מה ש"מגניב" זה אולי יהיה באמת מגניב אבל מקצועי ? בטח שלא!

 

אתייחס לדברים שכתבת לפי נקודות : 

1. היכרות אישית עימך - תאמין לי שאני יודע מי אתה ברוכי ומה תרמת לחטיבה הזאת ואין לי בכלל ספק שאם יש מישהו בחטיבה הזאת שיודע מקצועיות מה היא הוא אתה.

 

2. עם זאת , זוהתה הבעיה מאוד פשוטה והיא שכיום VATSIM אינה תשתית ראויה לתעופה הקלה (לא באירועים , לא בפיקוח , לא בחומרה ולא בכמות תנועה) ולכן כשאתה לוקח חניך בבית ספר לטיסה ועוצר

אותו בשלב התעופה הקלה הוא יתקל בקשיים בצבירת הניסיון וגם על הדרך כנראה יפרוש מתעופה וירטואלית.

 

3.התעופה לא מתחילה ונגמרת ב-737 אבל אני כמנהל מחלקת הדרכה רוצה לשמור את האנשים החדשים קרוב ללבנו .

 

4. לאור האמור לעיל , איני רוצה להתפשר על המקצועיות אך גם לא רוצה "לאבד" אנשים ולכן נכון שלתקופה הקרובה קורס טיס ב-VATIL יסתיים כשחניכים יודעים להטיס לפחות סוג אחד של מטוס כבד בצורה טובה

ובכדי להגיע למטרה הזאת הם ילמדו בדיוק מה שצריכים לדעת שזה אומר : אווירודינמיקה בסיסית , מצבי טיסה , ניווט , IFR (כל אלה יעשו על C172) - זה על קצה המזלג (קיים סילבוס ייחודי לקורס)..

 

5. בנימה זאת גם אציין לכם חברי החטיבה שיש כרגע רק חבר חטיבה אחד שמוכן להדריך בקורס (וגם זאת לאחר שפניתי אליו) - איפה אתם?

קישור לתוכן
Share on other sites

על סעיף מס. 2. יש מה להתווכח. זו דעה שלך. לא ראיתי שום הוכחה או סימוכין לכך שהרשת אינה תשתית ראויה לסוג כל שהוא של תעופה.

בזמנו חשבנו על מסלול מקוצר. באמת בשביל כאלה שבוער להם ללחוץ lnav vnav וללכת לישון עד הנחיתה למחרת. אבל זה היה מסלול משני וטפל למסלול העיקרי שהיה יותר מעמיק ומפורט.

הכיוון שלכם הפוך. מה שלטעמי מאבד מהיחודיות שהיתה ל IFS לפני שחוסלה בידי הנהלה עויינת. ואם זה המצב בהחלט אפשר לשאול למה צריך שני בתי ספר בקהילת הסימולטורים הישראלית אם שניהם מלמדים אותו הדבר?

קישור לתוכן
Share on other sites

על סעיף מס. 2. יש מה להתווכח. זו דעה שלך. לא ראיתי שום הוכחה או סימוכין לכך שהרשת אינה תשתית ראויה לסוג כל שהוא של תעופה.

בזמנו חשבנו על מסלול מקוצר. באמת בשביל כאלה שבוער להם ללחוץ lnav vnav וללכת לישון עד הנחיתה למחרת. אבל זה היה מסלול משני וטפל למסלול העיקרי שהיה יותר מעמיק ומפורט.

הכיוון שלכם הפוך. מה שלטעמי מאבד מהיחודיות שהיתה ל IFS לפני שחוסלה בידי הנהלה עויינת. ואם זה המצב בהחלט אפשר לשאול למה צריך שני בתי ספר בקהילת הסימולטורים הישראלית אם שניהם מלמדים אותו הדבר?

 

נכון, על סעיף 2 אפשר להתווכח - אך הסטטיסטיקה חותכת , כשאני אומר תשתית לא ראויה אין הכוונה בעניין טכני אלא רציונל של הרשת וכיוון הסחף.

הבעיה הגדולה היא שכיום האנשים האלה שבוער להם ללחוץ LNAV VNAV הם הרוב - כאן אנחנו נופלים בכך שאנחנו מביאים אותם לתעופה קלה עם ידע X ואיתו

הם צריכים ללכת לחפש אתם עצמם בעוד שברור שאין מענה ברשת ואחרי זמן מה אפילו די משעמם(זאת דעתי האישית).

בנוסף , אני חושב ש-VATIL היא אחת החטיבות שנותנות את המענה הטוב ביותר לתעופה קלה כאשר ברוב המקומות שתטוס תעופה קלה תקבל 122.8 .

 

אחדד ואומר בנוסף שאם מישהו חושב שהוא יכול לקחת על עצמו תיק הדרכת תעופה קלה ולהעביר קורס כמו בימים עברו - זה מבורך ולא אמנע זאת מאף אחד!

אני האחרון שאמנע ממישהו לתרום אך נשמח ואף רצוי שישתף פעולה עם הרציונל של הצוות .

קישור לתוכן
Share on other sites

על סעיף מס. 2. יש מה להתווכח. זו דעה שלך. לא ראיתי שום הוכחה או סימוכין לכך שהרשת אינה תשתית ראויה לסוג כל שהוא של תעופה.

בזמנו חשבנו על מסלול מקוצר. באמת בשביל כאלה שבוער להם ללחוץ lnav vnav וללכת לישון עד הנחיתה למחרת. אבל זה היה מסלול משני וטפל למסלול העיקרי שהיה יותר מעמיק ומפורט.

הכיוון שלכם הפוך. מה שלטעמי מאבד מהיחודיות שהיתה ל IFS לפני שחוסלה בידי הנהלה עויינת. ואם זה המצב בהחלט אפשר לשאול למה צריך שני בתי ספר בקהילת הסימולטורים הישראלית אם שניהם מלמדים אותו הדבר?

 

במידה ולא "הייתה מחוסלת ע"י הנהלה עויינת" כיום IFS הייתה לא יותר מאתר אינטרנט דומם.

מכיוון שאני מוכיר אותך על פועלך למען בית הספר ולמען החטיבה אשמח לדבר איתך ולהסביר לך את התהליך שהתרחש במקום לזרוק עקיצות חסרות משמעות.

קישור לתוכן
Share on other sites

כדי להקים משהו אחר. מעניין יותר ומאתגר יותר. לא צריך להיות מובל או מבוהל על ידי סטטיסטיקות. גם לא להיבהל מאחוז נשירה גבוה. לפחות בהתחלה. סטטיסטיקה מציינת התפלגות נורמלית. אוסף הבינוניים תמיד יהיה בכמות הגדולה ביותר. השאלה שצריך לשאול היא אם בינוניות זו המטרה. אולי כדאי לשאוף ליותר מזה. מי שרוצה בינוניות ימצא איך להסתדר גם בלי "בית ספר לטיסה". כמו שהיה מאז ומתמיד.

קישור לתוכן
Share on other sites

כדי להקים משהו אחר. מעניין יותר ומאתגר יותר. לא צריך להיות מובל או מבוהל על ידי סטטיסטיקות. גם לא להיבהל מאחוז נשירה גבוה. לפחות בהתחלה. סטטיסטיקה מציינת התפלגות נורמלית. אוסף הבינוניים תמיד יהיה בכמות הגדולה ביותר. השאלה שצריך לשאול היא אם בינוניות זו המטרה. אולי כדאי לשאוף ליותר מזה. מי שרוצה בינוניות ימצא איך להסתדר גם בלי "בית ספר לטיסה". כמו שהיה מאז ומתמיד.

 

אגיד לך את האמת - לא יודע אם ייצא מהוויכוח הזה משהו כי הרציונל שונה.

אך בכל זאת אומר שאני מעדיף לקחת את הבינוניים ולתת להם כלים להיות מצוינים בהמשך - נכון הדרך לא שגרתית אך אני באמת 

חושב שאיבדנו הרבה אנשים מוכשרים שלימים יכלו להיות כאן טייסים מצוינים ותורמים לחטיבה בגלל הגישה המקצועית והנוקשה שהרבה יותר מתאימה למציאות.

זה לא עניין של מבוהל - אני לא רוצה לאבד אף אחד נקודה . 

בהמשך , נוכל ליזום השלמויות , קורסי העשרה וכו' - לא חסרות דרכים אך נכון לעכשיו זה הדרך שבה אני מאמין.

קישור לתוכן
Share on other sites

מה הקשר? מי מנע אי פעם ממישהו לטוס לאן שירצה עם מה שירצה? חוץ מתחום הפיקוח ששם כן יש מגבלות של מי יכול לעשות מה, איזה מגבלות יש על מי שרוצה לטוס ואיך זה בכלל קשור לעובדה שהיו כאלה שרצו להעמיק ולדעת יותר. לא אחד ולא שניים.

היום כשאין גוף כמו IFS כבר תקופה ארוכה המצב יותר טוב?? הפקחים כורעים מעומס?

קישור לתוכן
Share on other sites

מה הקשר? מי מנע אי פעם ממישהו לטוס לאן שירצה עם מה שירצה? חוץ מתחום הפיקוח ששם כן יש מגבלות של מי יכול לעשות מה, איזה מגבלות יש על מי שרוצה לטוס ואיך זה בכלל קשור לעובדה שהיו כאלה שרצו להעמיק ולדעת יותר. לא אחד ולא שניים.

היום כשאין גוף כמו IFS כבר תקופה ארוכה המצב יותר טוב?? הפקחים כורעים מעומס?

 

אף אחד לא מנע משום חבר ברשת לטוס לאן שירצה ועם מה שירצה אך ניתן לראות באופן ברור מאוד לאיזה צד רשת VATSIM נוטה (טיסה כבדה) .

בקורס מתכונת IFS (שאגב אני לא מפקפק לרגע במקצועיות שבו) החניכים היו מסיימים בתעופה קלה שבסופו של דבר לא נתנה להם שום מענה לאירועים

ולפעילויות המגוונות של VATSIM וגם הותירה אותם ללא ידע וניסיון מתאימים לפיקוח טיסה - שלא תבין אותי לא נכון , העבודה ש-IFS עשתה פה הייתה פנטסטית ואפילו

ברמת הידע הדרוש לרישיון פרטי במציאות.

עם זאת , הגיע הזמן להתקדם שלב ולהבין ש-VATSIM זה לא מציאות ושבסופו של דבר אנשים צריכים ידע מאוד מדויק בשביל לנצל את הרשת הזאת כהלכה ובצורה נכונה 

שלא מפריעה לאף אחד (טייסים ופקחים) .

בנוסף , מעטים מאוד האנשים בעלי הזמן הפנוי , כוח רצון והיכולת להתעמק בחומר באופן עצמאי שלא במסגרת ולכן אני חושב שהייתה יכולה להיות כיום כמות גדולה יותר של טייסים

במידה והיה להם גורם הדרכה עד לשלב הסופי.

קישור לתוכן
Share on other sites

עצתי לכם היא להפוך בחזרה את סדר העדיפויות. קורס עשיר מעמיק וממצה. עם אפשרות של קורס מקוצר שיהיה מבוסס בעיקר על לימוד עצמי למעוניינים במסלול מקוצר.

קישור לתוכן
Share on other sites

לא מסכים אור. לא רק שקיבלו מענה. יותר מזה. בעקבות הקורסים של IFS אורגנו ונוצרו ארועים שכללו מגוון של תנועות מכל הסוגים. לא רק קלים ולא רק כבדים. גיוון של תנועות. יותר אתגר ועניין גם לטייסים וגם לבקרים ופקחים. זה מה שחסר היום. זה מה שיכול לדמות את המציאות בצורה טובה יותר. אתה כמי שטס קצת במטוסים קלים בארה"ב במציאות אמור להכיר את המציאות הזאת ואולי לשאוף אליה. במקום להסתכל על סטטיסטיקות ולהתיישר לפיהן תיצור אתה את הסביבה הזו. עכשיו זה ממש בידים שלך.

קישור לתוכן
Share on other sites

ההיפך. בשביל מי שרוצה להתעמק כדאי לקיים מסגרת. לכוון. להראות מה ללמוד ואיך ובאיזה סדר.

מי שרוצה להגיע מהר לכבדים יכול לעשות זאת בכוחות עצמו כמו שהיה מאז ומתמיד וכמו שקורה בחטיבות אחרות. וזה סבבה. זה לגיטימי לא פחות ממי שרוצה להתעמק.

קישור לתוכן
Share on other sites

לא מסכים אור. לא רק שקיבלו מענה. יותר מזה. בעקבות הקורסים של IFS אורגנו ונוצרו ארועים שכללו מגוון של תנועות מכל הסוגים. לא רק קלים ולא רק כבדים. גיוון של תנועות. יותר אתגר ועניין גם לטייסים וגם לבקרים ופקחים. זה מה שחסר היום. זה מה שיכול לדמות את המציאות בצורה טובה יותר. אתה כמי שטס קצת במטוסים קלים בארה"ב במציאות אמור להכיר את המציאות הזאת ואולי לשאוף אליה. במקום להסתכל על סטטיסטיקות ולהתיישר לפיהן תיצור אתה את הסביבה הזו. עכשיו זה ממש בידים שלך.

 

בוא ואגלה לך סוד קטן (וזה באמת ללא טיפה של שחצנות) - אני לא למדתי ב-IFS .

זה לא מנע ממני ללמוד ולהתקדם בחטיבה שאז הייתה מבוססת על הבית ספר - הכל תלוי בבן אדם בסופו של דבר בשני הדרכים.

אך כמה מקרים כאלה כבר יש ברוכי? מכל חניכי IFS לדורתיו כמה נשארו כאן טייסים פעילים ברשת? לא יודע אם המספר עובר את כמות האצבעות בידיים - ואני אומר זאת באמת ללא מטרה לפגוע.

 

האמן לי ברוכי , שכמי שטס במציאות בארה"ב וגם בארץ אני יודע מה דרישת הידע הנכונה אך צריך להבין שכאן זאת לא המציאות והנערים לחוצי הזמן (לפעמים גם בצדק - ביה"ס וכו') שמגיעים לכאן

מאבדים סבלנות אחרי קורס כל כך ארוך ותוסיף לכך שבסופו של דבר הקורס לא נותן להם אפשרות להתקדם בפיקוח טיסה ולהשתתף באירועי VATSIM המרכזיים  - קיבלת פצצה .

 

בשנים האחרונות ניסינו(כמנהל אירועים לשעבר + קדנציה נוכחית) ליזום אירועים שמשלבים תעופה קלה וקיבלנו מכ"ם ריק , נתנו כמות גדולה של הזדמנויות וגם האירועים האלה שילבו את כל סוגי התנועות ועדיין קיבלנו כלום ושום דבר .

 

תפקידיה של הנהלה חטיבה/VACC הן :

א. לספק פיקוח למרחב הרלוונטי אליה

ב. בכך שמספקים פיקוח להביא תנועה

 

בסעיף א' - אנחנו בסה"כ עומדים בסדר גמור (יש ימים טובים ויש פחות)

בסעיף ב' - אנחנו לא עומדים למרות שסעיף א' תקין .

 

מכאן - שכאיש הנהלה אני מחויב לסטטיסטיקות האלה ותפקידי לשפר אותם ואם צריך אז כן "להתיישר" לפיהן.

 

אין שום מניע שמישהו ילך ויקים ביה"ס לטיסה משלו שלא קשור לחטיבה ובו יעמיק במה שירצה , איך שירצה וכמה זמן שירצה.

קישור לתוכן
Share on other sites

מכל הדיון הזה ושהחטיבה טוענת שהתעופה הקלה לא רלוונטית למה אנחנו חייבים ללמוד את המגדלים הכללים בדרך לפיקוח בעמדות בבן גוריון?

 

איך תהיה מוסמך גישה/ת"א/בקרות אזוריות?

 

עריכה : לא מבין את פשר ההתגרות הזאת , רק לפני כמה הודעות כתבתי ש-VATIL היא אחת החטיבות שנותנות את המענה הטוב ביותר

מבחינת פיקוח לתעופה קלה - אפשר להרוס את זה , אבל למה שנעשה זאת?

נערך ביום על-ידי Or Bahtari - VATIL2
קישור לתוכן
Share on other sites

מכל הדיון הזה ושהחטיבה טוענת שהתעופה הקלה לא רלוונטית למה אנחנו חייבים ללמוד את המגדלים הכללים בדרך לפיקוח בעמדות בבן גוריון?

אף אחד לא אמר שהתעופה הקלה אינה רלוונטית ! אלא היא פחות נפוצה ושמישה כמו פעם ..

ולכן עדיין לומדים מגדלים כלליים ועדיין לומדים בבית הספר לטיסה שיקום בחלקו הראשון את 

בסיס התעופה הקלה , ולכן אין סרט שתוותר על המגדל כללי . 

בנוסף אם לא תלמד מגדל כללי ויום אחד תהיה גישה יבוא לך טייס וותיק שרוצה לטוס CVFR וכדומה 

מה תגיד לו ? לא לימדו אותי אז אני לא יכול לעזור לך ?!

 

רז בוא נהיה בראש פתוח , גם ואם לא יעזור לך ולא תהיה לך בחיים תנועה קלה,

זה עוד חומר ועוד ידע שהאמת מאוד מענין מנסיוני להמשך דרכך בחיים האמיתיים,וירטואליים שלך

קישור לתוכן
Share on other sites

הדיון, חזר על עצמו כבר עשור, אינספור וויכוחים שברוכי בוודאי זוכר בפורום צוות, אינספור דיעות לכל כיוון,
כמה דברים: אישית אני לא סגור אם הקפיצה היחסית ישירה ל 737 היא נכונה, לא מכיר את הסטטיסטיקות שאור מדבר עליהם, לא יודע מה רמת הידע של הטייסים היום לעומת פעם ולא סגור ב 100% על ההשלכות לטווח ארוך שיכולות להיות ממהלך כזה.

מה שאני כן יודע שאם ממתגים את IFS או מה שזה לא יהיה כשער הכניסה לטיסה ברשת היחיד בסביבה- זה לא יהיה בסדר לתת לקהל היעד, את מה "שהוא לא רוצה" בכפייה, ואם בצוות הנוכחי הגיעו למסקנה שקהל היעד לא רוצה- לפחות בשלב זה אינדיווידואלית להעמק ברזי ה CVFR' לא צריך לכפות את זה עליו/ עליהם.

יש לנו בוואטס אפ קבוצה לא קטנה של חברי ואטאיל, שבה כל אחד בה  לסימולטור מרקע שונה לחלוטין חלק פקחים/ חלק טייסים, חלק  עובדים בשדה התעופה, כמעט כולם מטיסים את ה737 לחלק יש את הרקע של VFR ו IFR לחלק לא היה , חלק למדו את זה תוך כדי מהפרייה הדדית בקבוצה, חלק לא עניין אותם להיכנס לזה- וואללה כולם חיים עם זה בשלום ובכיף, כולל הפקחים בנתב"ג, בלונדון , בווינה או בכל מקום אחר שבו חלילה אפשר לעשות בושות, ואני לא רואה אותם מטיסה לטיסה מאבדים את הידיים והרגליים, ושנורא קשה להם עם זה שהם באים לגישת RNAV בווינה תוך הצורך לנהל עודף פוטנציאל בנחיתה למרות שלא עשו קורס CVFR ב IFS או בדרך אחרת.

קישור לתוכן
Share on other sites

דעתי:

 

1. ואטסים מצביעה ברגליים - מרבית התנועה בואטסים היא תנועת כבדים במכשירים, מידי פעם רואים משהו אחר אבל זה הרוב. מאחר וזה לא מתפקידי ולא אני זה שצריך להציג "סקר שוק", אני לא בודק את המספרים הסטטיסטיים, אך להערכתי זה מה שסקר כזה יגלה.

 

2. לנו כרשת סימולטורים של חובבים (חלק מקצוענים בחייהם האמיתיים, וחלק חובבנים עם המון ידע, אך הרשת מונעת מתחביב), יש את הפריבילגיה לטוס על מה שרוצים גם בלי לדעת כל מה שבמציאות צריך. אז כן, יש פעמון גאוס והתפלגות נורמלית. לי, כשואף למצויינות, כרגע בנקודת הזמן שבה אנו נמצאים, מה שישפר את החוויה הוא ריבוי תנועה ופיקוח, כרגע אנחנו לא שוחים בתנועה ופיקוח שאינם מקצועיים מספיק. לדעתי, צריך בכל רגע נתון לעשות מה שצריך כדי לשפר את החוויה. כרגע להביא ולשמור אצלנו על כמה שיותר אנשים טובים (לא בהכרח טייסים או פקחים טובים), זה מה שישפר את התחביב. בהמשך, כשנטבע ולא נוכל לזוז ברשת מרוב תנועה ופיקוח, אפשר יהיה להתחיל לנתב את ההמונים להתמקצעות. גם - בדרכים של כיף. 

 

3. לשאוף למצויינות זה ערך שהרבה יתחברו אליו - אבל הוא צריך לבוא מבפנים לכל אחד באופן אישי. כחטיבה שעוזרת בתחביב, לדעתי טעות לדרוש זאת מההמונים. אני מסכים שההשקעה צריכה לשפר את החיים של כולם - להביא את ההמונים ולהשאיר אותם. בתי ספר מקצועיים היו נסיון מצויין בזמנו. זה שיפר את המדריכים, בטוח את החניכים, ואת כל החטיבה באופן מקצועי. במבחן הזמן - המדריכים וגם החניכים נשחקו ולא יכלו להתמיד. המדריכים לא נשארו מדריכים, החניכים - חלקם עוד טסים ברשת, חלקם לא. רובם המוחלט עזב את החטיבה או מצא דרכים להתמקצע ולעבור לכבדים, ללחוץ LNAV VNAV ולנוח. מה לעשות זה מה שהם אוהבים. צריך למצוא שיטה אחרת שאולי תצליח לשמר את עצמה לאורך זמן, אני חושב שקורס משולב זה משהו שנכון לעשות לו פיילוט ולראות איך הוא עובד. זה לא סותר יוזמות וסדנאות פרטניות להתמקצעות למי שכבר אחרי. יש לנו את הפריבילגיה שלא לדרוש מכולם מצויינות. האוהבים מצויינות - ימצאו חברה טובה לכך ויהיה עם מי לעשות סדנאות ממוקדות ומקצועיות יותר (אני צריך באמת לארח עוד אחת כזאת מתישהו). שיטות שהיו פעם, שמאז ומעולם היו בשימוש, בין אם בסימולטור ובין אם במציאות - רלוונטיות כנסיון עבר אך יש להשתמש בהם כתחקיר לעבר חדשנות, שתעזור למקד ולתעל את האנרגיות של החטיבה לתועלת ההנאה של כולם מהתחביב.

 

4. במציאות קשה להיות טייס. זה הרבה עבודה, זה חייב להיות יסודי. כאן, כתחביב, יש לנו פריבילגיה לפנות לבינוניות להמונים, ומי שרוצה מענה למצויינים - יש כאן גם מזה לכל דורש.

 

5. הכשרת פיקוח - כל מה שאמרתי לגבי תחקור, חדשנות וכד', צריך להיות תקף. אני מסכים עם רז ניב - כמו שטייסים רוצים רק להגיע לכבדים ומיותר לדרוש מהם לעבור דרך כלים שלא מעניינים אותם, כך גם פקחים - אנשים באים לפקח כי הם רוצים אקשן, וכי הם רוצים את ליבת הפעילות של בן גוריון. רובם. מי שרוצה מגדלים כלליים ופלוטו - שיגיע לשם. אך אני חושב שיש מקום לבחון מחדש ולבטל את הדרישה לעבור במגדלים אחרים ובעמדות אחרות. גם בשגרה וגם באירועים, אין מספיק תנועה להצדיק את ההדרגתיות הזאת. במקום זה מקבלים עומס עצום מבחינת חומר למידה, שאין לו מענה בעומס המעשי. כמו שלטייס חשוב להתמקד בסוג מטוס אחד וללמוד אותו לעומק על מערכותיו (ולא לדלג ממטוס למטוס כמו שניתן טכנית לעשות, גם במציאות, אך בלי להבין את מבנה המערכות הספציפיות), חשוב שלמי שרוצה להתמקד רק בבן גוריון - תהיה האופציה. ללמוד את השדה לעומק ולהתקדם בסולם הדרגות, להגיע לת"א. התנועה שיש לנו כאן לא מצדיקה מעבר הדרגתי. העמדות האחרות פשוט לא רלוונטיות, מה גם שכחטיבה, אנחנו מפסידים פיקוח. כשלאדם יש מוטיבציה להתקדם, הוא צריך לפקח הרבה ברשת. אם שולחים אותו לעמדות לא רלוונטיות, כולם מפסידים. מסכים עם רז - יש מקום לבחינה מחודשת של מסלול ההכשרה של פקחים חדשים לרווחת כולם.

 

6. שורה תחתונה - מי שבצוות, גם התנדב לזה כשאחרים לא, וגם נבחר לזה כשאחרים לא. יש לו את כל הפריבילגיה להנהיג את השינוי שהוא רואה לנכון, במיוחד אם הוא לא אוסר או מגביל פעילות, אלא רק מקדם ומעודד את הפעילות שהוא רואה לנכון. כרגע בכתארי והצוות הנוכחי בחרו לקדם את הקורס המשולב. זה מה שהם עושים - מרימים פרוייקט. אף אחד לא מפריע לי או לכל אחד אחר לבחור להרים פרוייקט משלו כרצונו. זה מבורך ולא צריך להיות בצוות בשביל זה. וזה בסדר שיש דעות שונות, כל עוד אין כוונה להרוס אחד לשני. ואני חוזר לנקודה הראשונה - תנו לאנשים להצביע ברגליים. מי שמוצא חברים לנישה (קלים, כבדים, התמקצעות, להניע ולטוס...), זה מבורך. מי שמחפש אנשים לנישה, שירים קבוצת למידה/טיסה ויראה מי איתו...

קישור לתוכן
Share on other sites

אורח
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • יצירת חדש...