עבור לתוכן
Or Bahtari

**בית הספר לטיסה - הסבר + גיוס מדריכים**

Recommended Posts

דעתי:

 

1. ואטסים מצביעה ברגליים - מרבית התנועה בואטסים היא תנועת כבדים במכשירים, מידי פעם רואים משהו אחר אבל זה הרוב. מאחר וזה לא מתפקידי ולא אני זה שצריך להציג "סקר שוק", אני לא בודק את המספרים הסטטיסטיים, אך להערכתי זה מה שסקר כזה יגלה.

 

2. לנו כרשת סימולטורים של חובבים (חלק מקצוענים בחייהם האמיתיים, וחלק חובבנים עם המון ידע, אך הרשת מונעת מתחביב), יש את הפריבילגיה לטוס על מה שרוצים גם בלי לדעת כל מה שבמציאות צריך. אז כן, יש פעמון גאוס והתפלגות נורמלית. לי, כשואף למצויינות, כרגע בנקודת הזמן שבה אנו נמצאים, מה שישפר את החוויה הוא ריבוי תנועה ופיקוח, כרגע אנחנו לא שוחים בתנועה ופיקוח שאינם מקצועיים מספיק. לדעתי, צריך בכל רגע נתון לעשות מה שצריך כדי לשפר את החוויה. כרגע להביא ולשמור אצלנו על כמה שיותר אנשים טובים (לא בהכרח טייסים או פקחים טובים), זה מה שישפר את התחביב. בהמשך, כשנטבע ולא נוכל לזוז ברשת מרוב תנועה ופיקוח, אפשר יהיה להתחיל לנתב את ההמונים להתמקצעות. גם - בדרכים של כיף. 

 

3. לשאוף למצויינות זה ערך שהרבה יתחברו אליו - אבל הוא צריך לבוא מבפנים לכל אחד באופן אישי. כחטיבה שעוזרת בתחביב, לדעתי טעות לדרוש זאת מההמונים. אני מסכים שההשקעה צריכה לשפר את החיים של כולם - להביא את ההמונים ולהשאיר אותם. בתי ספר מקצועיים היו נסיון מצויין בזמנו. זה שיפר את המדריכים, בטוח את החניכים, ואת כל החטיבה באופן מקצועי. במבחן הזמן - המדריכים וגם החניכים נשחקו ולא יכלו להתמיד. המדריכים לא נשארו מדריכים, החניכים - חלקם עוד טסים ברשת, חלקם לא. רובם המוחלט עזב את החטיבה או מצא דרכים להתמקצע ולעבור לכבדים, ללחוץ LNAV VNAV ולנוח. מה לעשות זה מה שהם אוהבים. צריך למצוא שיטה אחרת שאולי תצליח לשמר את עצמה לאורך זמן, אני חושב שקורס משולב זה משהו שנכון לעשות לו פיילוט ולראות איך הוא עובד. זה לא סותר יוזמות וסדנאות פרטניות להתמקצעות למי שכבר אחרי. יש לנו את הפריבילגיה שלא לדרוש מכולם מצויינות. האוהבים מצויינות - ימצאו חברה טובה לכך ויהיה עם מי לעשות סדנאות ממוקדות ומקצועיות יותר (אני צריך באמת לארח עוד אחת כזאת מתישהו). שיטות שהיו פעם, שמאז ומעולם היו בשימוש, בין אם בסימולטור ובין אם במציאות - רלוונטיות כנסיון עבר אך יש להשתמש בהם כתחקיר לעבר חדשנות, שתעזור למקד ולתעל את האנרגיות של החטיבה לתועלת ההנאה של כולם מהתחביב.

 

4. במציאות קשה להיות טייס. זה הרבה עבודה, זה חייב להיות יסודי. כאן, כתחביב, יש לנו פריבילגיה לפנות לבינוניות להמונים, ומי שרוצה מענה למצויינים - יש כאן גם מזה לכל דורש.

 

5. הכשרת פיקוח - כל מה שאמרתי לגבי תחקור, חדשנות וכד', צריך להיות תקף. אני מסכים עם רז ניב - כמו שטייסים רוצים רק להגיע לכבדים ומיותר לדרוש מהם לעבור דרך כלים שלא מעניינים אותם, כך גם פקחים - אנשים באים לפקח כי הם רוצים אקשן, וכי הם רוצים את ליבת הפעילות של בן גוריון. רובם. מי שרוצה מגדלים כלליים ופלוטו - שיגיע לשם. אך אני חושב שיש מקום לבחון מחדש ולבטל את הדרישה לעבור במגדלים אחרים ובעמדות אחרות. גם בשגרה וגם באירועים, אין מספיק תנועה להצדיק את ההדרגתיות הזאת. במקום זה מקבלים עומס עצום מבחינת חומר למידה, שאין לו מענה בעומס המעשי. כמו שלטייס חשוב להתמקד בסוג מטוס אחד וללמוד אותו לעומק על מערכותיו (ולא לדלג ממטוס למטוס כמו שניתן טכנית לעשות, גם במציאות, אך בלי להבין את מבנה המערכות הספציפיות), חשוב שלמי שרוצה להתמקד רק בבן גוריון - תהיה האופציה. ללמוד את השדה לעומק ולהתקדם בסולם הדרגות, להגיע לת"א. התנועה שיש לנו כאן לא מצדיקה מעבר הדרגתי. העמדות האחרות פשוט לא רלוונטיות, מה גם שכחטיבה, אנחנו מפסידים פיקוח. כשלאדם יש מוטיבציה להתקדם, הוא צריך לפקח הרבה ברשת. אם שולחים אותו לעמדות לא רלוונטיות, כולם מפסידים. מסכים עם רז - יש מקום לבחינה מחודשת של מסלול ההכשרה של פקחים חדשים לרווחת כולם.

 

6. שורה תחתונה - מי שבצוות, גם התנדב לזה כשאחרים לא, וגם נבחר לזה כשאחרים לא. יש לו את כל הפריבילגיה להנהיג את השינוי שהוא רואה לנכון, במיוחד אם הוא לא אוסר או מגביל פעילות, אלא רק מקדם ומעודד את הפעילות שהוא רואה לנכון. כרגע בכתארי והצוות הנוכחי בחרו לקדם את הקורס המשולב. זה מה שהם עושים - מרימים פרוייקט. אף אחד לא מפריע לי או לכל אחד אחר לבחור להרים פרוייקט משלו כרצונו. זה מבורך ולא צריך להיות בצוות בשביל זה. וזה בסדר שיש דעות שונות, כל עוד אין כוונה להרוס אחד לשני. ואני חוזר לנקודה הראשונה - תנו לאנשים להצביע ברגליים. מי שמוצא חברים לנישה (קלים, כבדים, התמקצעות, להניע ולטוס...), זה מבורך. מי שמחפש אנשים לנישה, שירים קבוצת למידה/טיסה ויראה מי איתו...

 

אהלן איתי ,

לתגובה על סעיף 5 

כמו שעניתי לרז :

 

אף אחד לא אמר שהתעופה הקלה אינה רלוונטית ! אלא היא פחות נפוצה ושמישה כמו פעם ..

ולכן עדיין לומדים מגדלים כלליים ועדיין לומדים בבית הספר לטיסה שיקום בחלקו הראשון את 

בסיס התעופה הקלה , ולכן אין סרט שתוותר על המגדל כללי . 

בנוסף אם לא תלמד מגדל כללי ויום אחד תהיה גישה יבוא לך טייס וותיק שרוצה לטוס CVFR וכדומה 

מה תגיד לו ? לא לימדו אותי אז אני לא יכול לעזור לך ?!

 

רז בוא נהיה בראש פתוח , גם ואם לא יעזור לך ולא תהיה לך בחיים תנועה קלה,

זה עוד חומר ועוד ידע שהאמת מאוד מענין מנסיוני להמשך דרכך בחיים האמיתיים,וירטואליים שלך

מה במגדל בן גוריון אין CVFR ?

לא מגיעים לטוס קלים או הקפות ?

אז מה יקרה בת"א ?

כמו שאתה אוהב תמיד תרצה לבוא לעשות CVFR .. פקח ת"א יגיד לך לא למדתי לא יכול לעזור .. מה יצא לנו מזה?

קישור לתוכן
Share on other sites

מכל מה שנאמר כאן לא השתכנעתי בכלל שאין מקום למסגרת לימוד מקצועית ולא רק בתחום אחד של התעופה.

גם מבחינת דרישה , לא ברור איך החלטתם שאין דרישה למסגרת כזו כשבעצם שאין מסגרת כזו כבר תקופה ארוכה.

בנוסף, לא השתכנעתי שניתוח התנועות ברשת מראה על הצבעה ברגליים בזמן שאין בעצם מה שיעודד תנועות שונות מתנועות של כבדים.

כשהיתה פעילות של קלים (לא כבדים יותר נכון) במסגרת החטיבה כמו עיט תעופה עליה השלום וכמו התנועות שנוצרו בעקבות IFS ועוד הייתה גם הייתה תנועה מגוונת ומעניינת יותר.

לכן המושג "הצבעה ברגליים" מוטעה מיסודו. הפעילות ברשת תלויה לא רק ברצון הדיפולטי של המשתמשים אלה גם בפעילות היזומה מטעם ההנהלה ו\או ארגונים כאלה ואחרים הפועלים במסגרת הרשת.

אפשר בהחלט לגרום לשינוי בחתך הפעילות ולגיוונה וזה נעשה וזה מוכח. לא הכל נתון לחסדי ה"סטטיסטיקה". זה האנשים עושים את הפעילות ויוצרים את הסטטיסטיקה - לא ההיפך.

העובדה שתנועות מסוג אחר "יובשו" במהלך השנים והפעילות היזומה כפי שהגדרתי הלכה ונתמעטה היא הגורם לכך שאנשים "הצביעו ברגליים" וגם נעלמו כי איבדו עניין, ובצדק. ולא ההיפך כפי שמנסים להציג זאת כאן.

 

הטענה כאליו IFS היתה אי פעם איזה "מסלול חובה" אינה נכונה היא מטעה ומקוממת. היא אולי שמשה בעבר תירוץ למי שהיו אמונים על כמות התנועות ברשת אבל רחוקה מן האמת.

קישור לתוכן
Share on other sites

מכל מה שנאמר כאן לא השתכנעתי בכלל שאין מקום למסגרת לימוד מקצועית ולא רק בתחום אחד של התעופה.

גם מבחינת דרישה , לא ברור איך החלטתם שאין דרישה למסגרת כזו כשבעצם שאין מסגרת כזו כבר תקופה ארוכה.

בנוסף, לא השתכנעתי שניתוח התנועות ברשת מראה על הצבעה ברגליים בזמן שאין בעצם מה שיעודד תנועות שונות מתנועות של כבדים.

כשהיתה פעילות של קלים (לא כבדים יותר נכון) במסגרת החטיבה כמו עיט תעופה עליה השלום וכמו התנועות שנוצרו בעקבות IFS ועוד הייתה גם הייתה תנועה מגוונת ומעניינת יותר.

לכן המושג "הצבעה ברגליים" מוטעה מיסודו. הפעילות ברשת תלויה לא רק ברצון הדיפולטי של המשתמשים אלה גם בפעילות היזומה מטעם ההנהלה ו\או ארגונים כאלה ואחרים הפועלים במסגרת הרשת.

אפשר בהחלט לגרום לשינוי בחתך הפעילות ולגיוונה וזה נעשה וזה מוכח. לא הכל נתון לחסדי ה"סטטיסטיקה". זה האנשים עושים את הפעילות ויוצרים את הסטטיסטיקה - לא ההיפך.

העובדה שתנועות מסוג אחר "יובשו" במהלך השנים והפעילות היזומה כפי שהגדרתי הלכה ונתמעטה היא הגורם לכך שאנשים "הצביעו ברגליים" וגם נעלמו כי איבדו עניין, ובצדק. ולא ההיפך כפי שמנסים להציג זאת כאן.

 

הטענה כאליו IFS היתה אי פעם איזה "מסלול חובה" אינה נכונה היא מטעה ומקוממת. היא אולי שמשה בעבר תירוץ למי שהיו אמונים על כמות התנועות ברשת אבל רחוקה מן האמת.

 

מבין ומכבד את דעתך, הפעם אני לא מסכים איתך.

הנקודה האחרונה שלי, מספר 6, תקפה מתמיד - זה בסדר שלא השתכנעת, אך יש צוות מכהן, ולכן לא אותך צריך לשכנע...

דעתך מנומקת ומי צודק או טועה זה דיון אמפירי, וכל הדעות חשובות.

שהצוות המכהן יעשה את מה שהוא רואה לנכון. במקרה, הפעם אני מסכים עם הצוות, אך גם את אישורי הם לא צריכים. כשיש לי רעיון לפרוייקט אני קם ועושה אותו.

 

שחף, לתגובתך, לא אמרתי לא ללמד לפקח על תנועת ראייה. אמרתי לרכז את זה גם לבן גוריון ולהפעיל  גישות שונות ומשונות שם כדי לתרגל את הפקח בשלל מתארים. אין מאתגר ומלמד מזה. אם תנועות ראייה נדירות בחיפה, אין סיבה שפקח ישב ויחכה למטוס אחד ביום שם. שישב בנתב"ג, ידבר עם מטוסים בIFR ויפעיל גם הקפות ראייה אם תהיה דרישה.

 

וכמו "דיון" אחר שהיה כאן ונמחק לפני כשבוע, לדחות ולסרב לתת שירות לתנועת ראייה בבן גוריון אינה אופציה. לא לחניך מגדל, לא לפקח מוסמך, ולמעשה לאף אחד ברשת ואטסים. מזל שאין על זה בכלל דיון מקצועי - חוקי הרשת אוסרים על כך. לא המלצתי לא ללמד לפקח על הקפת ראייה, המלצתי לעשות זאת בנתב"ג, ולדעת לשלב מקיפים בראייה - שהם באחריות המגדל - לבין מצטרפים ועוזבים בהליכי המכשירים השונים - אתגר אחר לגמרי. האירוע שקרה כאן בדיוק מרמז על פקח שלא רוצה או לא יודע לשלב בין תנועות מסוגים שונים - אם מחפשים יעד חדש למחלקת הדרכה, אזי הוא לצמצם אירועים כאלה, הן על רקע משמעתי והן על רקע מקצועי, לאפס.

קישור לתוכן
Share on other sites

מכל מה שנאמר כאן לא השתכנעתי בכלל שאין מקום למסגרת לימוד מקצועית ולא רק בתחום אחד של התעופה.

גם מבחינת דרישה , לא ברור איך החלטתם שאין דרישה למסגרת כזו כשבעצם שאין מסגרת כזו כבר תקופה ארוכה.

בנוסף, לא השתכנעתי שניתוח התנועות ברשת מראה על הצבעה ברגליים בזמן שאין בעצם מה שיעודד תנועות שונות מתנועות של כבדים.

כשהיתה פעילות של קלים (לא כבדים יותר נכון) במסגרת החטיבה כמו עיט תעופה עליה השלום וכמו התנועות שנוצרו בעקבות IFS ועוד הייתה גם הייתה תנועה מגוונת ומעניינת יותר.

לכן המושג "הצבעה ברגליים" מוטעה מיסודו. הפעילות ברשת תלויה לא רק ברצון הדיפולטי של המשתמשים אלה גם בפעילות היזומה מטעם ההנהלה ו\או ארגונים כאלה ואחרים הפועלים במסגרת הרשת.

אפשר בהחלט לגרום לשינוי בחתך הפעילות ולגיוונה וזה נעשה וזה מוכח. לא הכל נתון לחסדי ה"סטטיסטיקה". זה האנשים עושים את הפעילות ויוצרים את הסטטיסטיקה - לא ההיפך.

העובדה שתנועות מסוג אחר "יובשו" במהלך השנים והפעילות היזומה כפי שהגדרתי הלכה ונתמעטה היא הגורם לכך שאנשים "הצביעו ברגליים" וגם נעלמו כי איבדו עניין, ובצדק. ולא ההיפך כפי שמנסים להציג זאת כאן.

 

הטענה כאליו IFS היתה אי פעם איזה "מסלול חובה" אינה נכונה היא מטעה ומקוממת. היא אולי שמשה בעבר תירוץ למי שהיו אמונים על כמות התנועות ברשת אבל רחוקה מן האמת.

 

ברוכי ,

סלח לי שאני עונה בסעיפים (יותר נוח לי ככה להתייחס לדברים) : 

1. אתה לא עונה לי על השאלה שעליה אני חופר בכל הפוסט הזה - איפה כל החניכים של IFS ? אני זוכר קבוצות של לפחות 30 איש בקורס אז בחדרי ה-TS ורצו כמה קורסים טובים , איפה הם ? לאן הם נעלמו ? 

2.כתבתי מקודם - כבר שתי קדנציות שאנחנו נותנים שירותי פיקוח מצוינים לתעופה הקלה ואף מרימים עבורם אירועים - איפה כל הטייסים האלה שאנחנו מדברים עליהם? בכל האירועים קיבלנו כלום ושום דבר.

3.בוא נחפור יותר עמוק מזה - למה הפעילות היזומה הזאת הלכה והתמעטה ? כי צוותי החטיבה שנאו את מקורות תנועה כמו IFS ועיט ? (אני באמת שואל כי אני לא יודע)

4.אני קורא כאן עשרות הודעות בפורום על "הזנחה" של התעופה הקלה ע"י הצוות , אז בוא ואספר לך שלפני בערך חודשיים הצעתי פה למספר אנשים תומכי התחום להרים את שחף תעופה בחסות החטיבה - אני וירדן

דיברנו איתם ביחד ב-TS ועד היום אותם אנשים לא חזרו אלינו בכלל.

5.מצטער אבל נראה לי שהתחום הזה קיבל הרבה הזדמנויות ע"י צוות החטיבה להשתקם אבל כנראה שהנושא לא מספיק חשוב.

6.מכאן אפנה לדברים שאיתי כתב (וזה לא מופנה אליך ישירות) - " כשיש לי רעיון לפרוייקט אני קם ועושה אותו." 

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מתנצל אני באמת לא מעורה במה שקורה כבר די הרבה זמן לכן אין לי מושג מה נעשה ומה לא.

אז קודם כל אני מתנצל על הביקורת הלא מוצדקת שהשתמעה מדברי. אני גם לא מכיר את התכנית החדשה ולכן אני יכול לכתוב רק על מה שאני מבין מתוך השרשור הזה. וזה בערבון מוגבל.

אני אנסה לחדד מה הפריע לי כאן בעצם:

כשאומרים בית ספר לטיסה או מחלקת הדרכת טייסים או איך שלא תקרא לזה, איך שלא תסתכל על זה, אתה בעצם עושה היכרות לחובבים פוטנציאליים חדשים עם התחביב - דרך הפעילות הזאת. כשהפעילות הזאת בסופו של דבר מכוונת בצמצום רק לתת תחום אחד ורק למטוס אחד מתקבל הרושם שיש כאן פספוס. כאילו שמים לאנשים רטייה על העיניים ומובילים אותם דרך מסדרון צר למשהו אחד מאוד צר ומצומצם. וכל זה בגלל מצב הרשת כפי שאתה מתאר אותה היום.

כשבפועל אתה והצוות שהולך ומתרקם הוא זה שבעצם יכול לעצב לחברים חדשים את דרך היכרותם עם התחביב הנהדר הזה. במקום להציג בפניהם את כל הספקטרום הרחב של עולם התעופה מכווינים אותם מראש ובמודע למשהו מאוד צר ומצומצם. תכנית הלימודים שבחרתם הותאמה למצב קיים שהוא ככל הנראה לא אידיאלי. במקום שאתם תובילו ותעצבו את הטרנד ברשת. כך זה נראה ונשמע ממה שקראתי לאורך הפוסט הזה.

לשנות טרנד זה אפשרי. זה כבר נעשה. לא ביום אחד לא באירוע אחד ואפילו לא אחרי מחזור אחד. גם לא שניים גם לא שלשה.

אני כותב את הדברים לא כביקורת. אלא כנסיון לעודד אתכם. אתם מסוגלים. זה אפשרי. זה יכול להפוך את התחביב הזה יותר מעניין ואטרקטיבי ממה שהוא עכשיו.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מתנצל אני באמת לא מעורה במה שקורה כבר די הרבה זמן לכן אין לי מושג מה נעשה ומה לא.

אז קודם כל אני מתנצל על הביקורת הלא מוצדקת שהשתמעה מדברי. אני גם לא מכיר את התכנית החדשה ולכן אני יכול לכתוב רק על מה שאני מבין מתוך השרשור הזה. וזה בערבון מוגבל.

אני אנסה לחדד מה הפריע לי כאן בעצם:

כשאומרים בית ספר לטיסה או מחלקת הדרכת טייסים או איך שלא תקרא לזה, איך שלא תסתכל על זה, אתה בעצם עושה היכרות לחובבים פוטנציאליים חדשים עם התחביב - דרך הפעילות הזאת. כשהפעילות הזאת בסופו של דבר מכוונת בצמצום רק לתת תחום אחד ורק למטוס אחד מתקבל הרושם שיש כאן פספוס. כאילו שמים לאנשים רטייה על העיניים ומובילים אותם דרך מסדרון צר למשהו אחד מאוד צר ומצומצם. וכל זה בגלל מצב הרשת כפי שאתה מתאר אותה היום.

כשבפועל אתה והצוות שהולך ומתרקם הוא זה שבעצם יכול לעצב לחברים חדשים את דרך היכרותם עם התחביב הנהדר הזה. במקום להציג בפניהם את כל הספקטרום הרחב של עולם התעופה מכווינים אותם מראש ובמודע למשהו מאוד צר ומצומצם. תכנית הלימודים שבחרתם הותאמה למצב קיים שהוא ככל הנראה לא אידיאלי. במקום שאתם תובילו ותעצבו את הטרנד ברשת. כך זה נראה ונשמע ממה שקראתי לאורך הפוסט הזה.

לשנות טרנד זה אפשרי. זה כבר נעשה. לא ביום אחד לא באירוע אחד ואפילו לא אחרי מחזור אחד. גם לא שניים גם לא שלשה.

אני כותב את הדברים לא כביקורת. אלא כנסיון לעודד אתכם. אתם מסוגלים. זה אפשרי. זה יכול להפוך את התחביב הזה יותר מעניין ואטרקטיבי ממה שהוא עכשיו.

 

מבין את כוונתך.

עם זאת , עדיין מאמין שאפשר להביא לידי ביטוי את כל מה שכתבת גם בדרך שאנחנו מציגים פה .

מה שקורה בתכנית החדשה היא שהחניכים מקבלים בעצם ביסוס לכל תחום (כבדים וקלים) ואולי נכון לפי דבריך לשקול 

השתלמויות או קורסי העשרה שמתעמקים בתחום ספציפי.

אבל מה שנכון לעכשיו ואני באמת מאמין בזה הוא שיהיה לחברים החדשים כלים לבצע כל סוג טיסה בצורה טובה שלא מפריעה לסביבה.

מקווה שהגענו כאן לאיזשהו עמק שווה.

קישור לתוכן
Share on other sites

היי,

  1. עצוב לי שעד שיש לי קצת זמן לקרוא ולכתוב בפורום זה תמיד כשיש איזשהו ויכוח סוער בו מספר חברי חטיבה (תמיד אותם חברים אגב) מתנהגים בצורה כפוית טובה ומחפשים רק את הרע במקום לעשות טוב.
    חלאס לדבר, אני מבין שאתם אוהבים את התחום וחשוב לכם - תנתבו את זה לעשייה, ולא להרס של עשייה אחרת. כולנו כאן במטרה אחת - להינות מתחביב התעופה במישור הוירטואלי.
    מי אמר שרק צוות החטיבה צריך לעשות?
  2. מספיק עם האמבושים האלה. זה ברור שיש כאן חבורת ילדים שמחפשת רק להתנפל על כל דבר שקורה. אל תגידו אידיאולוגיה שמידיאולוגיה, זה די ברור ולא מקובל. אני לא מבין מה אתם מנסים להשיג כאן.
  3. בנוגע לסוגיית התשלום - אפשר לשחק על זה בכל המישורים. ואטסים האלה, מחייבים כל אחד לקנות Flight Simulator, ואפילו חיבור לאינטרנט כדי לטוס אצלם!!! איך הם לא מתביישים?!
    שורה תחתונה - ד-י ל-ח-פ-ש א-ת ה-ר-ע
  4. מר אייזנגר היקר, לא מכיר אותך אישית, אבל בכל זאת מרגיש חופשי לחלוטין לפנות אליך ישירות כי זו לא פעם ראשונה ולא שניה שאתה מכפיש, מתנגח ומחפש אחרים שרק מנסים לעשות למען החטיבה כאן על גבי הפורום.
    הרשיתי לעצמי לסייר מעט בעמוד שלך באתר vataware.
    http://vataware.com/pilot/1263683
    ציפיתי לראות פעילות רבה בתעופה הקלה, אבל הטיסה האחרונה שלך על מטוס קל נמצאת די מבודדת, וגם היא, אי שם ב-6.11, לפני חודשיים וחצי. איפה האהבה העזה שלך לתחום???
  5. באשר לטיעון שהחטיבה הורסת את תחום התעופה הקלה - אין להנהלת החטיבה את היכולת לעשות זאת. מי שאוהב לטוס על מטוסים קלים - שיטוס על מטוסים קלים.
    יש ביקוש כמו שאתם אומרים? תתארגנו. אחד - שניים שעולים לפקח, ועוד 5-6 שעולים לטוס בתיאום. לא צריך אירוע בומבסטי, תעשו! תצביעו ברגליים (או בסטיק).
    אני לא יודע מה אתכם, אבל אני לא רואה כל כך איזה הוקוס פוקוס (או מהלך מושקע וגדול) הנהלת החטיבה יכולה לעשות כדי לפגוע / להציל את התחום. זה הכל אתם, חברי החטיבה.
  6. ברוכי וחברים ותיקים, מעריך אתכם. באמת. אני יודע, מכיר ומוקיר מקרוב את מה שעשיתם לטובת החטיבה והתחום. אני מעודד מאוד את המצויינות הן בתחום התעופה והן בחיי האמיתיים.
    מכיר, זוכר ומתגעגע לאותם הימים שזה היה שרוי בחטיבה, שאני כילד בן 16 שאפתי ללמוד ולהכיר לעומק הכל, ולתרגם את האהבה שלי לתעופה לרצון להתמקצע (מה שעוד לא עבר לי עד היום...).
  7. צר לי, אבל התחלף דור. אני לא חושב שהאנשים שמגיעים אלינו היום עשויים מאותו החומר הזה. אני לא חושב שיש מספיק כדי להרכיב קורס / להחזיק צוות הדרכה ראוי למעמד.
    בתקופה האחרונה כחלק מתפקידי בצבא אני מראיין מלש"בים לאחד מהמסלולים באמ"ן. מסלול שנחשב כאחד המסלולים שמקבלים את בני הנוער המובחר והאיכותי ביותר.
    גם צה"ל מוצא את עצמו פוגש את אותה הבעיה - בני הנוער של היום שואפים לבינוניות, ואחדים אותם בני נוער ששואפים למצויינות היום, כי הכל נגיש וקל. 
    לצערי זה פער בולט מאוד במדינה, או בעולם, לא בדקתי שם בחוץ. כנראה שהפער הרבה יותר גדול ומעבר לחטיבת ואטיל, וזה כבר (לצערי הרב) מעבר ליכולת ההשפעה שלנו במסגרת החטיבה.
  8. בנימה אישית, לאותם אנשים חדשים שמוצאים את עצמם קוראים כאן וכן שואפים למצויינות - תלמדו, תחקרו, תרחיבו - אל תוותרו!
    ולאותם צדיקים שעוד חשוב להם להמשיך עם הדרך הזו כאן במסגרת החטיבה - סייעו בערבי העשרה, שתפו חומרים, שבו עם אותם אנשים ותחבקו אותם, לא צריכים להיות חלק מצוות החטיבה או בית הספר בשביל זה. צריכים להיות חברים.
עד כאן.
קישור לתוכן
Share on other sites

חשבתי שוב.

הנה רעיון:

מצד אחד לעודד אנשים לבא לטוס ולהתנסות בכל כלי טיס. כבדים, קלים כל אחד לפי מה שמתאים לו ומה שמעניין אותו. עם ידע בלי ידע. אולי גם להקים מערך הדרכה קצר וקליל לטובת כניסה מהירה לעניינים.

מצד שני כן להפעיל תכנית הדרכה מובנית מסודרת ויסודית. להציע אותה כאופציה לא כדבר מחייב. כך כל חובב חדש יוכל ליהנות משני העולמות. גם כניסה מהירה לתחביב והנאה ממנו אבל גם לימוד יסודי שייקח מן הסתם יותר זמן.

יש יתרון לסימולטרים שלא מתים מטעויות ולכן זה בהחלט אפשרי.

קישור לתוכן
Share on other sites

"איך בונים ספינה? אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה לים הרחב, הגדול והאינסופי. ולא אוספים אנשים ואומרים להם לאסוף עצים, להכין תכניות ולבנות ספינה." 

-אנטואן דה סנט-אכזופרי

הכל בא למשפט הזה(שצריך לראות אותו כל פעם שפותחים ספר פיסיקה :help: ), אני בטוח שאחרי קורס כזה, רמת ההבנה של החניכים תהיה ירודה. איך אתה רוצה לדחוף את כל החומר הזה בקורס של 4-5 חודשים? הגיוני זה לא נשמע.

המקור היחיד לידע הוא הניסיון- אלברט איינשטיין, בהצלחה לספק ניסיון.
קישור לתוכן
Share on other sites

 

הכל בא למשפט הזה(שצריך לראות אותו כל פעם שפותחים ספר פיסיקה :help: ), אני בטוח שאחרי קורס כזה, רמת ההבנה של החניכים תהיה ירודה. איך אתה רוצה לדחוף את כל החומר הזה בקורס של 4-5 חודשים? הגיוני זה לא נשמע.

המקור היחיד לידע הוא הניסיון- אלברט איינשטיין, בהצלחה לספק ניסיון.

 

הסיבה מאוד פשוטה 

ואטיל לא מחפשים בקורס הזה טייסים טובים, הם מחפשים כמות גדולה של חניכים שידעו את המטוס באופן בסיסי, פעולה  שתספק עוד כמה תנועות שמבחינת ואטיל הן רק נקודות על המסך של הפקחים וזה כל מה שהם צריכים.

הרי בסופו של דבר ואטיל צריכים לספק רק פיקוח, הטייסים הם שוליים לפחות לפי מה שעולה מהדיונים האחרונים.

אבל עכשיו כשנוצר מצב שאין טייסים (עקב הפסקת הקורסים בבית ספר) אז הם מחפשים את הדרך הקצרה של הסמכת טייסים שהם בסופו של דבר תנועות AI אנושיות.  לא  חייבים רמת טיסה גבוהה רק תפעול של FMC ונדב"ר בסיסי עם הפקח.

קישור לתוכן
Share on other sites

 

  1. באשר לטיעון שהחטיבה הורסת את תחום התעופה הקלה - אין להנהלת החטיבה את היכולת לעשות זאת. מי שאוהב לטוס על מטוסים קלים - שיטוס על מטוסים קלים.

    יש ביקוש כמו שאתם אומרים? תתארגנו. אחד - שניים שעולים לפקח, ועוד 5-6 שעולים לטוס בתיאום. לא צריך אירוע בומבסטי, תעשו! תצביעו ברגליים (או בסטיק).

    אני לא יודע מה אתכם, אבל אני לא רואה כל כך איזה הוקוס פוקוס (או מהלך מושקע וגדול) הנהלת החטיבה יכולה לעשות כדי לפגוע / להציל את התחום. זה הכל אתם, חברי החטיבה.

עד כאן.

 

 

מחזק.

 

אגב, מי שבאמת רוצה לעלות ולטוס, יכול לעשות זאת גם אם אין פיקוח.

אני חושב שהנקודה הזו די מסכמת את הדיון.

 

אני זוכר שיחות עם חברי חטיבה עוד לפני עשר שנים שטענו שיש אנשים שרוצים לדעת הכל מהר בלי באמת ללמוד, חלקם התפתחו יפה מאוד בחטיבה וחלקם נשרו במשך השנים. לא קרה כלום.

בסופו של דבר, מי שבאמת רוצה להעמיק ולהרחיב בין אם זה קלים/כבדים, Aeronautical Decision-Making, ראיה/מכשירים וכד', ימצא את הדרך והאנשים שיסייעו לו. ואני בטוח שיש לא מעט כאלו.

קישור לתוכן
Share on other sites

חשבתי שוב.

הנה רעיון:

מצד אחד לעודד אנשים לבא לטוס ולהתנסות בכל כלי טיס. כבדים, קלים כל אחד לפי מה שמתאים לו ומה שמעניין אותו. עם ידע בלי ידע. אולי גם להקים מערך הדרכה קצר וקליל לטובת כניסה מהירה לעניינים.

מצד שני כן להפעיל תכנית הדרכה מובנית מסודרת ויסודית. להציע אותה כאופציה לא כדבר מחייב. כך כל חובב חדש יוכל ליהנות משני העולמות. גם כניסה מהירה לתחביב והנאה ממנו אבל גם לימוד יסודי שייקח מן הסתם יותר זמן.

יש יתרון לסימולטרים שלא מתים מטעויות ולכן זה בהחלט אפשרי.

 

תודה ברוכי - ייבדק (כמובן כתלות בכמות כוח אדם).

 

 

הכל בא למשפט הזה(שצריך לראות אותו כל פעם שפותחים ספר פיסיקה :help: ), אני בטוח שאחרי קורס כזה, רמת ההבנה של החניכים תהיה ירודה. איך אתה רוצה לדחוף את כל החומר הזה בקורס של 4-5 חודשים? הגיוני זה לא נשמע.

המקור היחיד לידע הוא הניסיון- אלברט איינשטיין, בהצלחה לספק ניסיון.

 

 

לא אתייחס אפילו לתגובה הלא עניינית ואפילו מעט מתנשאת - תקרא את השרשור הזה כמו שצריך ותבין מה המטרה.

בכלל שאני לא חייב לך אפילו תשובה בזמן שאתה לא חבר חטיבה , אם אין לך משהו מועיל לעשות פה תחזור לפורטוגל.

 

 

הסיבה מאוד פשוטה 

ואטיל לא מחפשים בקורס הזה טייסים טובים, הם מחפשים כמות גדולה של חניכים שידעו את המטוס באופן בסיסי, פעולה  שתספק עוד כמה תנועות שמבחינת ואטיל הן רק נקודות על המסך של הפקחים וזה כל מה שהם צריכים.

הרי בסופו של דבר ואטיל צריכים לספק רק פיקוח, הטייסים הם שוליים לפחות לפי מה שעולה מהדיונים האחרונים.

אבל עכשיו כשנוצר מצב שאין טייסים (עקב הפסקת הקורסים בבית ספר) אז הם מחפשים את הדרך הקצרה של הסמכת טייסים שהם בסופו של דבר תנועות AI אנושיות.  לא  חייבים רמת טיסה גבוהה רק תפעול של FMC ונדב"ר בסיסי עם הפקח.

 

יש איזשהי סיבה שאתה רק מנסה להוציא את החטיבה באור רע ? 

עד כמה שזכור לי פנינו אליך ולעוד כמה חברים לשיקום "שחף תעופה " - עשית עם זה משהו ? 

בכלל שאין לך אפילו את הזכות לקבוע את רמת הטיסה בקורס.

אכתוב לך מה שכתבתי ליובל - אם אין לך משהו מועיל לעשות בנושא שא ברכה / תמשיך לתרום את 

חלקך המאוד חשוב בקורס הטיס הצבאי.

 

תודה רבה לכולם!

קישור לתוכן
Share on other sites

עשינו משהו עם שחף תעופה - התחלנו לעבוד ואז ראינו את התייחסות החטיבה לגבי התעופה הקלה (דברים שנאמרו באותו יום של השיחה) והבנו שאין טעם להשקיע ועזבנו.

קישור לתוכן
Share on other sites

עשינו משהו עם שחף תעופה - התחלנו לעבוד ואז ראינו את התייחסות החטיבה לגבי התעופה הקלה (דברים שנאמרו באותו יום של השיחה) והבנו שאין טעם להשקיע ועזבנו.

 

טוב שחיפשתם סיבה לרדת מהעץ - תפסיקו לבכות !

שימו לב כמה שירותים אתם מקבלים מהחטיבה : 

1) פיקוח בכל מקום בארץ

2) איחסון כל מערכות הנלוות בהקמת החברה בשרת החטיבה

3) חדרים בשרת ה-TS 

 

והדבר שהכי הפריע לכם זה שהנהלת החטיבה לא חובבת תעופה קלה .

פשוט כפוי טובה ובכיינים.

קישור לתוכן
Share on other sites

עד עכשיו נמנעתי מלהגיב אבל,

אני רואה שיש פה אנשים שקראו בחיים שלהם הרבה ספרי פיזיקה או בנו ספינה בחיים שלהם או מהנדסים בעלי השכלה רחבה וידע בנושאים מרובים.

חברים יש לי דבר מאוד פשוט להגיד לכם - הגזמתם!

במקום לבוא ולעזור אתם יושבים על הגדר ופשוט מלכלכים על החטיבה...

קישור לתוכן
Share on other sites

טוב שחיפשתם סיבה לרדת מהעץ - תפסיקו לבכות !

שימו לב כמה שירותים אתם מקבלים מהחטיבה : 

1) פיקוח בכל מקום בארץ

2) איחסון כל מערכות הנלוות בהקמת החברה בשרת החטיבה

3) חדרים בשרת ה-TS 

 

והדבר שהכי הפריע לכם זה שהנהלת החטיבה לא חובבת תעופה קלה .

פשוט כפוי טובה ובכיינים.

 

שא ברכה.

קישור לתוכן
Share on other sites

לסיכום רבותיי , 

קראתי את התגובות של כולכם .

לקחתי לעצמי את הנקודות שאני חושב שיכולות לשפר את המצב ,

הקורס במתכונת החדשה יפתח בתקווה בחודש הקרוב.

 

תודה לכולם!

 

ננעל.

קישור לתוכן
Share on other sites

אורח
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • יצירת חדש...