עבור לתוכן
Yarden Ben-Dor

עדכונים לקראת חד"ב

Recommended Posts

אהלן חבר'ה,

 
כידוע לכם, פסח קרב ובא ואיתו אנחנו מתכננים לקיים כמיטב המסורת, את אירוע "חדר הבקרה" השנתי שלנו.
עם זאת, יש לנו בעיה מאוד גדולה שמעיבה על קיום האירוע הזה, והיא אי-הירתמות מספקת של חברי חטיבה לשום פעילות חטיבתית שאנחנו מרימים במיוחד עבורם, ובמיוחד לאור בקשות ותחנונים מהצוות לקיים פעילויות כאלה.
וגם אם אכן קיימת הירתמות כזו, היא בטלה בשישים לעומת חוסר ההירתמות.

אני אתן לכם כמה דוגמאות על מה אני מדבר:
 
1) מחלקת ההדרכה:
  •   לאחר שהוחלט על פתיחת בית הספר לטיסה, פורסמה מיד לאחריה הודעת "קול קורא" למדריכים שיבואו ויסייעו להעברת תכנים בבית הספר - רק חבר חטיבה אחד פנה אלינו.
  • לאחרונה פורמסה הודעה ע"י מנהל האקדמיה לפיקוח על שינוי התנהלותי בצוות ההדרכה, באופן שבו כל אחד יתרום מעט ומכך נפיק המון - באופן פעילות של "כולם בשביל אחד, ואחד בשביל כולם".
    לכן ביקשנו שמי שמעונין להדריך שיצור עמנו קשר ואף פנינו גם לחברים הלא כשירים שבנינו - אף לא חבר חטיבה אחד פנה אלינו.
2) מחלקת אירועים:
  • אירוע שבועי - באופן תמידי מדובר ברוב של צוות החטיבה שמאייש את עמדות הפיקוח (בזאת אזכיר לטובה את עמית אייזינגר שמפקח כל שבוע). למרות שאני לא מוריד מהאחריות של הצוות לפקח בזמן שיש חורים, אתם חייבים להבין שהצוות לבדו לא יכול לקיים עבורכם אירועים! בסופו של דבר לא מדובר בצוות שהוא חטיבה! 
  • ערב העשרה ברת"א - אחרי בקשות חוזרות ונשנות של חברי חטיבה לנהל ערבי ההעשרה ומפגשים חברתיים, הגיעו לאירוע הזה בסה"כ שמונה אנשים, כאשר ארבעה מהם הינם חברי צוות. בנוסף, לא רק שנרשמו מעט מאוד אנשים אלא שגם מהמעט האלה רובם לא הגיעו! עכשיו, כל מי שיגיד לי כאן שלא היה ניתן לקיים מפגש כזה בגלל שעות לא נוחות אני מזכיר לכם את ערב ההעשרה שנעשה בתום החד"ב בחגור בשנה שעברה, שם באו המון אנשים באותן השעות בדיוק!
  • ארגון פקחים לאירועים - איישנו איש צוות שתפקידו היחידי הוא לפנות אליכם כדי שיהיה פיקוח באירועים (אין לי שמץ של מושג איך הגענו בכלל למצב הזה שאנחנו צריכים לרדוף אחרי חברי חטיבה, פקחים פעילים שיואילו בטובם להירשם לפקח פעם ב..).
     
לפיכך, בנימה אישית, הרגשתי היא ש-VATIL הפכה לחטיבה שבה הצוות הוא היחידי שפעיל אשר תפקידו להתחנן בפניכם לפעילות כלשהי בחטיבה.
הצוות מרים כאן הרים וגבעות כדי שאתם תוכלו לקיים את התחביב שלכם כמו שצריך! העשייה שנעשית כאן מאז שאני נכנסתי לנעלי מנהל החטיבה כאן היא אדירה, ומתפתחים כאן דברים שלא היו מעולם (כרגע אני לא יכול להרחיב בנושא, תכננו בתכלס לחשוף בפניכם את הדברים בחד"ב מטעמים ברורים).
אחד הדברים שאני כן יכול לדבר עליהם היא תרומה של מחשבים שקיבלנו במיוחד לצורך הרמת אירועי "חדר בקרה". מחשבים חדישים יחסית, עם מסכים, עם ציוד היקפי - הכל לחטיבה!
אנחנו בצוות כל הזמן מחפשים דרכים איך לשפר כאן, בין אם בהקשבה אליכם ושימת דגש על אירועים חברתיים, מפגשי העשרה, ארגון כנסים, שיפור ובנייה מחדש של תשתיות, ההשקה המחודשת של בית הספר, חידוש שרתי שחף תעופה ועריכת ישיבות עם צוות חדש שהיה אמור להיות אמון על מתן בוסט מחודש לתעופה הקלה והאירוע של שבת, כולל בזבוז לא מעט כסף שבתכלס נעשה לחינם.

בסופו של דבר התוצאה בשטח היא כזו: פעילות השואפת לאפס במה שאנחנו צריכים להיות מצטיינים בו, ולעומת זאת כמעט 40 איש שמתחברים לישיבות "פאנל חטיבה", בה דואגים רק למתוח ביקורת כלפי צוות החטיבה במקום להירתם לעשייה כמו שפעם היה בשפע!
למרות שבתכלס אף אחד לא מושלם, תמיד יש מקום לשיפור וזה מה שנעשה באופן קבוע - אבל שום דבר לא יכול להתקיים כשתוקעים לנו מקלות בגלגלים ואף אחד לא מסייע כמו פעם.
 
תכלס? אנחנו חטיבה של מעל ל-500 איש, וברוב ל-250 אנשים פעילים - איפה הימים שפעם כל אחד היה מחכה רק לתרום את חלקו גם אם הוא לא חבר הנהלה או צוות? סתם דוגמא עליי, אני בתקופה ששיררתי בצה"ל כשהייתי מגיע פעם בשבועיים לשלושה ימים הביתה, הייתי מגיע לחד"בים, יושב עד 4 לפנות בוקר ומסייע בהקמות והתקנת סימולטור, זאת מבלי שהייתי חבר בצוות החטיבה בכלל
 
 

לסיכום, עליכם לדעת שלולא הירתמות של חברי החטיבה לפעילותה של החטיבה, לא יהיה ניתן לקיים את כל מה שכל השנים התקיים. ולכן, לאור האמור לעיל , אני מאוד סקפטי לגבי אירוע החד"ב הקרוב! תכלס? בקצב הזה, אני תוהה לעצמי האם המאמץ שננקוט לקראת האירוע הזה יהיה לחינם או לא? אני לא חושב שאני אפילו מעוניין לקחת את הסיכון הזה בכלל.

 
 
בכל מקרה, אנא חסכו ממני הודעות ביקורת והתנצחויות על גבי הפורום, שכן לטנגו צריך שניים. אבל עם זאת, אתם רוצים להוכיח בפניי שאני והצוות טועים? אדרבא, ביום שבת הולך להתקיים אירוע קלים ברשת, אחרי שאנשים התחננו בפנינו לערוך אירוע כזה. ופייר? אני סקפטי שיטוסו שם מעל לחמישה טייסים בלחץ.. 


ואם בכל זאת יש לכם עצות או רצון לסייע באופן אקטיבי לחטיבה, אתם יודעים היכן ניתן להשיג אותנו: באכתרי וגרגורי נמצאים עבורכם עבור ענייני הדרכה, ישראל ואיליי באירועים, יחד עם שחף ואני לגבי כל רצון וכוונה שלכם לעזור!



סוף שבוע נעים


 
קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן היטבת לתאר כל כך נכון ומשקף את מצב החטיבה העגום! :cray:

כל שבת או כל מועד תרגול לפקח כשם שהיה בשבת האחרונה אני לבד טס במרחב אולי עם עוד אי אלו טייסים בודדים ואילו עמדות פיקוח יש בשפע.כמה כבר דנו בכך והמצב לא משתנה. מה לעשות על מנת שיבואו יותר לטוס באמת שאין לי תשובה לכך אלא היא נמצאת ברצונו של כל אחד ואחד שיחליט לבוא ולטוס.

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן והצוות ,

אין ספק שהמצב שמתואר בפוסט מתסכל מאוד והוא קיים פה כבר זמן רב ,עם עליות וירידות מסוימות אך בגדול בכל השלוש שנים האחרונות אנחנו באותו מצב של ירידה בכמות הפעילות החטיבית בתחומים השונים.

ניכר שהצוות וההנהלה מנסים בכל תקופת כהונתם לשפר ולשנות את המצב אך בפועל דברים לא תמיד כמו שרוצים , זה מתסכל ומעצבן אך אין פתרונות קסם בנושא , צריך לעשות סיור מחשבות ולראות מה אפשר לעשות שלא עשינו עד עכשיו.
פוסטים כאלה חוזרים ונשנים , פעם זה נקרא " VATIL מה קורה " ונכתב ע''י מנהל VATAME ופעם "הכנות לחדב " - בשורה התחתונה זה אותו מצב ואותם דברים , יש פחות ופחות אנשים עושים ותורמים.

בסופו של יום גם אם כל אחד חושב אחרת כואב לכולם לראות שאין הרבה פעילות וזה לאו דווקא מתבטא בתנועה ברשת אלה גם בכמות אפסית של אנשים שמגעים לארועי עשרה או טיסה ולכמות אפסית של פקחים שנרשמים לפקח בארועים ובכמות אפסית של מדריכי טיסה ופיקוח.
אני חושב שעד היום ההנהלה עשתה דברים יפים ומשמעותים שתרמו רבות להאעלת איכות החטיבה , אולי כדי עכשיו לעשות קצת חושבים איך מעלים את כמות החטיבה , מדבר על דברים כמו ערבי טיסה , ערבי פיקוח , ארועים ברשת , מטסים - התעסקות בכמות התנועה ברשת פר אקסלנס - בטוח שמזה יבוא שיפור כלשהו.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מסכים איתך, הכל אותו דבר - אבל עדיין, מה אנחנו עושים כדי שהחברים בחטיבה כאן (ויש כאן לא מעט פעילים) יעשו בכדי לתחזק את התחביב הזה?

 

המצב פשוט: אנשים לא משתדלים, אני שם לב שלא אכפת להם מהתחביב מפעם, וכמו שנאמר: אין את התשוקה כמו שהיה פעם.

 

עם פיקוח אנחנו עושים מאמצים כבירים כדי שאנשים יואילו בטובם לפקח - ויש לא מעט כשירים במצבת הפקחים. הרבה מהפקחים אומרים שהם לא רוצים ולא יכולים, או כאלה שהוסמכו בכוונה בקורסים עם הרבה חניכים בכוונה כדי להגדיל את מצבת הפקחים נעלמו כלא היו. אנחנו מוצאים את עצמנו מנדנדים לחברי חטיבה בכל אירוע כמו עלוקות רק כדי שיואילו בטובם להתחבר.

 

גם לפעמים עם טייסים. למרות ש-VATSIM קיימת ושוקקת חיים גם באירופה וגם בארה"ב - אני רואה שכאן בארץ באירועים שבועיים שמשתתפים בממוצע 10 טייסים, כאשר באירועים "גדולים" משתתפים לא יותר מ-15. פעם היו משתתפים באירועים דרך קבע 30 איש.

 

היום האירועים היחידים שמשתתפים בהם מעל ל-30 איש זה רק במפגשי "פאנל חטיבה", או בכנסים שפתאום כולם נזכרים לבוא.

 

הדרך היחידה כיום שאני רואה למשוך טייסים היא: דרך העיתונות (וערן גרנות עשה עבורנו מצווה לפני כחודש), ודרך בית הספר ופתיחת ההרשמה לקורס מזורז לכבדים שזה עתה נפתח.

 

 

מעבר לזה, אני מאמין שהפתרון היחידי הוא בניעור שורות אצלנו, ובהתעוררות. אני מבין שלא לכולם יש זמן, וגם אני עובד במשרה מלאה כולל בשבתות בלי כמעט זמן לעצמי, אבל בכל זאת מנסה מידי פעם לשבת כאן ב-TS ולדבר עם החבר'ה, ולעיתים גם לעלות לטוס.. אם אני יכול, או כל מיני אנשים אחרים - אני מאמין כשזה נוגע לתחביב כזה שנוגע לכל כך הרבה מאיתנו - גם הם יכולים. זה לדעתי המפתח להחזרת עטרה ליושנה בחטיבה - מכאן והלאה יהיה אפשר לחזור למוטו של קאט דה בולשיט, לכו לטוס! 


 

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן, אתה צודק במאה אחוז, וה"מרמור" לגמרי מובן וצודק.

סתם לצורך הבדיקה.

מי מחברי החטיבה שקורא כרגע את ההודעה הזו חושב שיכול לתת מעצמו (גם מעט) ויש לו רעיון - תכתבו כאן.

אני מאמין שמי שבאמת אוהב ורוצה לעשות, צריך לעשות. אנשים לא צריכים לקבל צבע אדום או מספר ליד השם לצורך המעמד. כל אחד צריך לתת מעצמו, לא רק הצוות, וזה לא צריך להיות פקטור.

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן כל מה שאתה אומר הוא נכון במאה אחוז , אבל עדין לא כתבת איך פותרים את הענין או מה אתה וההנלה מתוקף מחויבתכם הולכים לעשות כדי לשפר , מה שכן ברור שזה צריך להיות מאמץ כלל חטיבתי לא בודד של הצוות

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מחזק את הנאמר לפני.

אני לאחרונה שיניתי כיוון ועברתי למעשים במקום דיבורים.

הפעילות למען החטיבה נותנת ערך מוסף ומקדמת גם אותי.

אני מציע רעיון:

לעבור בבתי ספר לחשוף תלמידים לתחביב.

זה יכול להיות ברמת התיכון/חט"ב הקרוב לבית.

יש לזה השפעה וזה לא מאמץ גדול במיוחד, להראות מצגת ולדבר (בעיקר עם הנואמים המוכשרים שיש לנו בחטיבה) זה עניין פשוט יחסית.

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן כל מה שאתה אומר הוא נכון במאה אחוז , אבל עדין לא כתבת איך פותרים את הענין או מה אתה וההנלה מתוקף מחויבתכם הולכים לעשות כדי לשפר , מה שכן ברור שזה צריך להיות מאמץ כלל חטיבתי לא בודד של הצוות

מה אתה מציע? לא רואה פתרון אחר מלבד שיתוף פעולה פורה של החברים.

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן כל מה שאתה אומר הוא נכון במאה אחוז , אבל עדין לא כתבת איך פותרים את הענין או מה אתה וההנלה מתוקף מחויבתכם הולכים לעשות כדי לשפר , מה שכן ברור שזה צריך להיות מאמץ כלל חטיבתי לא בודד של הצוות

אני לא רוצה להיות בוטה, אבל הפתרון הוא פשוט: כל מי שאכפת לו מהתחביב הזה: שפשוט ידאג להזיז מידי פעם את ה... שלו ויעלה לטוס ולפקח! לא יותר מזה...

אם חברי החטיבה לא ידאגו לבוא לעלות לטוס ולפקח אין טעם בכלל לתחביב הזה ואין טעם ל-VATSIM בכלל ו-VATIL בפרט להתקיים.

הבעיה היא שיש לנו אנשים.. אני בודק מידי פעם סטטיסטיקות ב-VATSIM ורואה שיש לנו לא מעט חברים פעילים שטסים. גם בשרתי ה-TS אנשים שורצים ויושבים במקום לבוא לטוס! פעם נסגרו חדרים והוקשחו הנהלים ב-TS רק בשביל לעודד לטוס - אני לא בעד לעשות את זה! בנוסף, העניין הוא ש"רוח ההתנדבות והתרומה" נעלמה כאילו לא היתה ולכן לא ניתן להניע כלום.

אין לנו טעם להניע עבור החטיבה כאן שום אירוע ושום פעילות שכל מטרתה היא העלאת הרמה והחייאת השממה שלנו כל עוד אין היענות מחברי חטיבה. ויותר מזה, גם כאשר אותם חברי חטיבה מבקשים מאיתנו עוד אירועים ופעילויות העשרתיות - אנחנו יותר מנענים וגם כאן, בהרבה מקרים אותם אלו שביקשו וביקרו פשוט נעלמים כלא היו.

מה הטעם לי למשל להקים חד"ב אם פעם אני יודע שאנשים נלחמו בשיניים בכדי לקבל משמרת והכשרות, כשהיום אנחנו צריכים בכל אירוע להתחנן בפני פקחים שיבואו לפקח? 

השורה התחתונה היא שהחטיבה לא יכולה להתקיים ללא חבריה, וכך גם הצוות. הצוות תפקידו לקדם את האינטרס של חברי החטיבה בפועל - וכאשר אותו אינטרס וחזון לא בא לידי ביטוי, אין לנו טעם לקיים שום פעילות לשם ביצוע הדברים בפועל: החל מהדרכות פקחים וטייסים וכלה באירועים ופעילויות העשרתיות.

קישור לתוכן
Share on other sites

מה אתה מציע? לא רואה פתרון אחר מלבד שיתוף פעולה פורה של החברים.

 

לא אמרתי שיש פתרונות באוויר ופשוט צריך לקחת אחד , אמרתי שלא לעשות כלום זה לא יביל לפתרון ויש לשבת ולעשות חושבים איך ניתן לפתור את הבעיה.

אין פה אשמים ואין פה כלום , בסהכ צריך שמי שרוצה , שיכול ושחשוב לו , שיעשה , ואני חושב שהתערבות ההנהלה היא קריטית בנושא הזה..

קישור לתוכן
Share on other sites

לא אמרתי שיש פתרונות באוויר ופשוט צריך לקחת אחד , אמרתי שלא לעשות כלום זה לא יביל לפתרון ויש לשבת ולעשות חושבים איך ניתן לפתור את הבעיה.

אין פה אשמים ואין פה כלום , בסהכ צריך שמי שרוצה , שיכול ושחשוב לו , שיעשה , ואני חושב שהתערבות ההנהלה היא קריטית בנושא הזה..

 

אני לא תוקף אותך - בסה"כ שאלתי אם יש לך רעיון בראש שעוד לא חשבנו עליו....

קישור לתוכן
Share on other sites

אני לא תוקף אותך - בסה"כ שאלתי אם יש לך רעיון בראש שעוד לא חשבנו עליו....

 

יש כמה...

אשמח לשבת ואני חושב שפאנל חטיבה בנושא יכול להיות מאוד חיוני , והפעם לא פאנל לשמוע רעינות כללים , אלה פאנל של אנשים שזמינים מחר מחרתיים לבוא ולעזור ולעשות שינוי בכל תחום.

קישור לתוכן
Share on other sites

עם כל הכבוד שיש לי לפאנל חטיבה, זה לא הפתרון. אני מצפה מכל מי שיש לו רעיון שיבוא יקדם אותו ויסייע פיזית.

אני אתן דוגמא קטנה: מישהו פקח שלא טס רואה שיש תנועה? שיעלה לפקח. מישהו פעם ב.. מבקשים ממנו לעלות לפקח? שייקח את זה כשליחות ויבוא לפקח שעתיים בשבוע.

זה מאוד פשוט, רק זה דורש הירתמות כאן של החברה. כמו שאומרים, הגיע הזמן להפסיק את הדיבורים ולהתחיל עם מעשים. לכן פאנל חטיבה מבחינתי הוא מבחינת ״כוסות רוח למת״ בנושא הזה

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן,

אני באופן אישי חושב שהצוות בניהולך הוא אחד הטובים שואטיל ידעה, ומגיע לכם הרבה תודה על הפעילות שאתם עושים.

עם זאת, יש כמה עובדות שאני מבקש לדייק בהן.

כמה ימים אחרי הפרסום של גרגורי שלחתי לו מייל שאני זמין להדרכה, יתכן וזה הגיע בטעות לדואר זבל, בבקשה תבצע בדיקה בנושא (אני מצפה להתייחסות).

האירוע חד"ב האחרון היה בחופשת פסח בחגור ובסופו גם היה אירוע חברתי שבו נכחתי, חשוב לציין שמדובר על אירוע שהתקיים בחול המועד פסח, שזה זמן שיותר קל בו לצאת לחופש, ערב העשרה ברת"א התקיים ביום רגיל ולא חול המועד ולכן ההשוואה לא נכונה, אני תכננתי לצאת לחופש ולהגיע אבל בסוף לא התאפשר לי.

היוזמה לערבי העשרה היא מבורכת, אבל תפעילו שיקול דעת, בערב העשרה שהיה עם אלון פרג היה נוכחות נפלאה כי זה היה בשעות נוחות (את זה לא הזכרתם), לפעמים צריך לדעת לוותר ולא לעשות ערב העשרה בשעה שהיא בעליל לא נוחה.

מעבר לכך, אני פשוט מסכים עם מה שכתבת (רואים שזה מגיע ממקום של אהבה לבית שנקרא VATIL), אני משתדל לתת דוגמא אישית ולעלות כמה שיותר באירוע השבועי, וכאן אני חייב לציין שישנה התעוררות יפה בתנועה לאחרונה, ויש לי הקלטות כדי להוכיח!

צריך להמשיך במעשים, ואני איתכם בכוח מלא!

לדעתי המתכונת של חד"ב כמו בפעם האחרונה היתה מוצלחת, צריך לרכז כזה אירוע בשעות העומס אחר צהרים-ערב.

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן,

אני באופן אישי חושב שהצוות בניהולך הוא אחד הטובים שואטיל ידעה, ומגיע לכם הרבה תודה על הפעילות שאתם עושים.

עם זאת, יש כמה עובדות שאני מבקש לדייק בהן.

כמה ימים אחרי הפרסום של גרגורי שלחתי לו מייל שאני זמין להדרכה, יתכן וזה הגיע בטעות לדואר זבל, בבקשה תבצע בדיקה בנושא (אני מצפה להתייחסות).

האירוע חד"ב האחרון היה בחופשת פסח בחגור ובסופו גם היה אירוע חברתי שבו נכחתי, חשוב לציין שמדובר על אירוע שהתקיים בחול המועד פסח, שזה זמן שיותר קל בו לצאת לחופש, ערב העשרה ברת"א התקיים ביום רגיל ולא חול המועד ולכן ההשוואה לא נכונה, אני תכננתי לצאת לחופש ולהגיע אבל בסוף לא התאפשר לי.

היוזמה לערבי העשרה היא מבורכת, אבל תפעילו שיקול דעת, בערב העשרה שהיה עם אלון פרג היה נוכחות נפלאה כי זה היה בשעות נוחות (את זה לא הזכרתם), לפעמים צריך לדעת לוותר ולא לעשות ערב העשרה בשעה שהיא בעליל לא נוחה.

מעבר לכך, אני פשוט מסכים עם מה שכתבת (רואים שזה מגיע ממקום של אהבה לבית שנקרא VATIL), אני משתדל לתת דוגמא אישית ולעלות כמה שיותר באירוע השבועי, וכאן אני חייב לציין שישנה התעוררות יפה בתנועה לאחרונה, ויש לי הקלטות כדי להוכיח!

צריך להמשיך במעשים, ואני איתכם בכוח מלא!

לדעתי המתכונת של חד"ב כמו בפעם האחרונה היתה מוצלחת, צריך לרכז כזה אירוע בשעות העומס אחר צהרים-ערב.

הי איציק.

לצערי לא קיבלתי שום מייל בנושא.

אך אני מאוד שמח שאתה זמין להדריך וכבר שלחתי לך הודעה בווטסאפ.

 

גרגורי

קישור לתוכן
Share on other sites

היי איציק,

אני שמח לשמוע קודם כל שאכן היתה הירתמות כזו מצדך. את כל המידע שכתבתי, כתבתי על סמך המידע שהתקבל מהצוות. בכל מקרה אני שמח שמדובר רק במייל שלא הגיע.

לגבי החד״ב בפסח נכון שזה היה בחול המועד, אבל עדיין מדובר בימי עבודה במקומות רבים במשק, לרבות גם באחד המקומות שאני גם עובד בהם. אבל הנקודה מבחינתי היא לא זו, היא בעיקר החברה שנרשמו ואפילו ערב לפני ופשוט לא באו.. קצת היה לנו לא נעים בגלל זה

קישור לתוכן
Share on other sites

את מה שקרה אמש אני מתמצט במילה אחת - אחריות .

להירשם , משמעו להתחייב ( אומנם זה ארגון התנדבותי ואף אחד לא חייב כלום , זה לא מקום עבודה והרי לא תקבל נזיפה מאף אחד ) 

ובכל זאת, נרשמת- התחייבת , מישהו טרח ודאג שיהיה לך ערב העשרה , כלומר , מישהו טרח מזמנו עבורך .

המינמום הנדרש הוא להודיע / לעדכן שנבצר ממך להגיע .

זה קרה אתמול בהרצאה, ולצערי אני נתקל בתופעה הזו גם בתחום העסקי .

מישהו שכח לחנך , להסביר וללמד מה משמעות המילה אחריות .

אז הנה דוגמא קטנה לפירוש המילה אחריות למי שמתקשה בהבנה ....

1. א' - המילה אחריות נפתחת באות א' (בגימטרייה = 1) ובכך רומזת לנו שאחריות אינה מתחלקת. היא שייכת לאדם אחד - זה שלוקח אותה. לא ניתן באמת להטילה על אדם אחר, עליו להסכים לקחתה. האות  א', מרמזת על המילה אני כי אני מרכז העשייה והאחריות מתחילה אצלי. 
2. אח - כשאנו יוצאים מעצמנו, אנו מגלים שאיננו לבד בעולם. במעגל הראשון והקרוב לאדם, נמצא  האח. האח במשפחה הוא הראשון שמייצג את קבוצת השווים לנו. הוא אדם קרוב, שדומה לנו ואנו חולקים הרבה מן המשותף. אנחנו ערבים לאחים שלנו, שומרים עליהם, מגנים עליהם ונלחמים למענם בזרים. אפילו בסלנג "אחי" אומר אתה קרוב לי כאח. 
3. אחר - במעגל השני נמצאים האנשים האחרים. אחרים משמעותיים יותר ואחרים רחוקים. האדם, שהוא ייצור חברתי, אינו יכול להתקיים ללא האחרים, ולכן חשיבותם רבה עבורו, וחשיבות תרומתו לאחרים גדולה. ההכרה באחרים הכרחית כשאנו לוקחים על עצמנו אחריות. האחר, הוא גם השונה מאיתנו, החלש, הרחוק, הזר. 
4. אחרי - כשכבר קיימת קבוצה, מישהו צריך להנהיג אותה ולתת דוגמא אישית. קשה לגייס אחרים לעשייה מבלי מתן דוגמא אישית, וכשאנחנו קוראים "אחרי" אנו אומרים בכך: "אני חלק", ולא סתם חלק, אלא חלק שאפשר לסמוך עליו, כזה שנוכח ומוביל.  
5. אחריו - מנהיג לבדו, אם לא יוכל לסמוך על האחר, סופו להשאר לבד. והרי כבר אמרנו שאנו יצורים חברתיים. על מנת שנוכל להוות חלק מזוג, צוות או חברה, עלינו להכיר בגבולות עצמנו, להשתמש בצניעות ולדעת גם לסמוך על האחר. "אחריו" מסמל את היכולת להקשיב לאחר, לקבל דעותיו, ללכת בעקבותיו ולקבל מרותו. 
6. אחריות - וכשמוסיפים את האות ת', מתקבלת השלמות - אחריות. המילה שמתחילה ב-א' ומסתיימת ב-ת', כאילו מכילה בתוכה את תמצית הכל. לשאת באחריות אומר לעשות את הדברים עד אחרון הפרטים, עם כל הכוונה, המשמעות וההשלכות. 

לקיחת האחריות היא ההחלטה לוותר על עמדת הקורבנות, התירוצים, ההאשמות, על הפריבילגיה להתלונן ולהרגיש רגשות אשם.

 

חברי חטיבה יקרים , טייסים פקחים ובראש ובראשונה כבני אדם , קחו אחריות !

קישור לתוכן
Share on other sites

את מה שקרה אמש אני מתמצט במילה אחת - אחריות .

להירשם , משמעו להתחייב ( אומנם זה ארגון התנדבותי ואף אחד לא חייב כלום , זה לא מקום עבודה והרי לא תקבל נזיפה מאף אחד ) 

ובכל זאת, נרשמת- התחייבת , מישהו טרח ודאג שיהיה לך ערב העשרה , כלומר , מישהו טרח מזמנו עבורך .

המינמום הנדרש הוא להודיע / לעדכן שנבצר ממך להגיע .

זה קרה אתמול בהרצאה, ולצערי אני נתקל בתופעה הזו גם בתחום העסקי .

מישהו שכח לחנך , להסביר וללמד מה משמעות המילה אחריות .

אז הנה דוגמא קטנה לפירוש המילה אחריות למי שמתקשה בהבנה ....

1. א' - המילה אחריות נפתחת באות א' (בגימטרייה = 1) ובכך רומזת לנו שאחריות אינה מתחלקת. היא שייכת לאדם אחד - זה שלוקח אותה. לא ניתן באמת להטילה על אדם אחר, עליו להסכים לקחתה. האות  א', מרמזת על המילה אני כי אני מרכז העשייה והאחריות מתחילה אצלי. 

2. אח - כשאנו יוצאים מעצמנו, אנו מגלים שאיננו לבד בעולם. במעגל הראשון והקרוב לאדם, נמצא  האח. האח במשפחה הוא הראשון שמייצג את קבוצת השווים לנו. הוא אדם קרוב, שדומה לנו ואנו חולקים הרבה מן המשותף. אנחנו ערבים לאחים שלנו, שומרים עליהם, מגנים עליהם ונלחמים למענם בזרים. אפילו בסלנג "אחי" אומר אתה קרוב לי כאח. 

3. אחר - במעגל השני נמצאים האנשים האחרים. אחרים משמעותיים יותר ואחרים רחוקים. האדם, שהוא ייצור חברתי, אינו יכול להתקיים ללא האחרים, ולכן חשיבותם רבה עבורו, וחשיבות תרומתו לאחרים גדולה. ההכרה באחרים הכרחית כשאנו לוקחים על עצמנו אחריות. האחר, הוא גם השונה מאיתנו, החלש, הרחוק, הזר. 

4. אחרי - כשכבר קיימת קבוצה, מישהו צריך להנהיג אותה ולתת דוגמא אישית. קשה לגייס אחרים לעשייה מבלי מתן דוגמא אישית, וכשאנחנו קוראים "אחרי" אנו אומרים בכך: "אני חלק", ולא סתם חלק, אלא חלק שאפשר לסמוך עליו, כזה שנוכח ומוביל.  

5. אחריו - מנהיג לבדו, אם לא יוכל לסמוך על האחר, סופו להשאר לבד. והרי כבר אמרנו שאנו יצורים חברתיים. על מנת שנוכל להוות חלק מזוג, צוות או חברה, עלינו להכיר בגבולות עצמנו, להשתמש בצניעות ולדעת גם לסמוך על האחר. "אחריו" מסמל את היכולת להקשיב לאחר, לקבל דעותיו, ללכת בעקבותיו ולקבל מרותו. 

6. אחריות - וכשמוסיפים את האות ת', מתקבלת השלמות - אחריות. המילה שמתחילה ב-א' ומסתיימת ב-ת', כאילו מכילה בתוכה את תמצית הכל. לשאת באחריות אומר לעשות את הדברים עד אחרון הפרטים, עם כל הכוונה, המשמעות וההשלכות. 

לקיחת האחריות היא ההחלטה לוותר על עמדת הקורבנות, התירוצים, ההאשמות, על הפריבילגיה להתלונן ולהרגיש רגשות אשם.

 

חברי חטיבה יקרים , טייסים פקחים ובראש ובראשונה כבני אדם , קחו אחריות !

הוצאת לי את המילים מהפה!  :clapping:

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן,

מי שנרשם צריך גם להבין שהוא נדרש להגיע או במינימום להודיע על ביטול בזמן סביר.

אתה צודק מאוד שזה לא בסדר, אני מציע לפעול ב 2 דרכים:

1. לפנות לכל אחד מהם במייל ולהבהיר להם את המשמעות של מעשיהם.

2. לסמן את שמות אותם אנשים ובאירוע הבא לוודא איתם פעמיים שהם מגיעים (במידה ונרשמים), כך פעלתי בכנסי החטיבה שאירגנתי, ידעתי מראש על מי אני יכול לסמוך שיגיע, ומי שזילזל פעם אחת כבר קיבל התראות לפעם הבאה.

אני עדיין חושב שיש הבדל בין חול המועד ליום רגיל, ואני מבקש ממכם צוות יקר, בבקשה תפיקו לקחים.

קישור לתוכן
Share on other sites

ירדן וצוות החטיבה ,ראשית עלי לציין כי אתם עושים עבודה טובה בהתחשב שכל מה שאתם עושים הוא בהתנדבות ורצון טוב,המון מילים "נשפכו" כאן בפורום בנושא מצב החטיבה,מאחר ואני מכיר את העבר,

נכון,ישנה נסיגה בפעילות החברים ברשת,ניתן אולי להגיד שחסר הדבק שפעם חיבר אותנו,כפי שציינתי פעמים רבות כאן חייבים להגדיל את מצבת האנשים בחטיבה מצד אחד,ליזום אירועים חברתיים מצד שני,

בלי זה אני לא רואה עתיד ורוד לחטיבה,על הנייר אולי אנו רבים , בפועל והכוונה על גבי מסכי המחשב אנו מעטים,אולי במצב זה ניתן ליצור קבוצה ב WhatsApp  ודרכה להזמין חברים ופקחים לטיסה ברשת.

בנוסף,בשיחה שהתקיימה בטימספיק עם צוות החטיבה הועלו נושאים חשובים לטיפול צוות החטיבה ,איציק בקשי העלה בקשה לצוות בו הוא מבקש לפרסם מידע חשוב ועדכני לטייסים אשר חוזרים לטוס לאחר

תקופה ארוכה שלא טסו,גם טייסים חדשים ודאי היו נעזרים במידע הזה. 

בנימה אישית,פעם שעוד הייתה ,"נשמה ופרגון"בקרב החברים ,חבר שהיה לו יום הולדת או אירוע משמח הפורום היה מלא בברכות ,כיום המצב הוא שונה.

כנראה כמו שדברים נעשים היום בכל תחום מתגעגעים לעבר ומקווים לעתיד טוב יותר.

שבת שלום. 

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...