עבור לתוכן
Amit Eisinger

דרושים אנשים למסגרת הדרכת טייסים חדשה

Recommended Posts

1. המתכונת אינה אותה מתכונת. כאן הקורס הוא מבוסס על 4 קורסים שונים שמועברים בצורה איטית וברורה ולא מרפרפת בחומר, כמו בקורס הקיים.

 

2. הקורס הקיים, לצערי, הוא לא מעולה בשום מקום, והוא לא טוב בלשון המעטה, מהתחתית, צריך לעקור את כל הבסיס כדי ליצור קורס איכותי. לכן, יצירה של מסגרת חדשה, והוספת הקורס הקיים כקורס 737 בלבד, זה יהיה הגיוני.

 

שוב, אני בא ממסגרת של טיסה מקצועית (ובתור אחד שעבר כבר קורסים במסגרות, גם פעל בצוותם) וראות כללית על היכולת של החניכים ממה שאני מכיר אותם בקורס הקיים. אני בא מנקודה ראייה כללית ולא כלפי נגד מישהו.

 

שלום אריאל,

 

1. המתכונת דומה מאוד לזו של הקורס הנוכחי, בשני הקורסים מלמדים CVFR ומתקדמים לIFR ולבסוף כבדים (בקורס החדש לפי מה שהבנתי יהיה יותר אפשרויות). אבל העיקרון דומה מאוד - התחלה מהבסיס, והתקדמות לפי יכולת החניך. הקורס הקיים לא יכול להפוך לקורס 737 בלבד, כיוון שהוא קולט חניכים חדשים רבים, שרק התחילו בתחום, ואתה מסכים איתי שהם לא יכולים "לקפוץ" ל737 לפני שהם עוברים CVFR וIFR. 

 

2. יש לי שאלה אחת אליך: מאיפה אתה מכיר את הקורס הנוכחי שלנו? השתתפת בו פעם? או שסתם שמעת שמועות? לפי דעתי היית צריך לחשוב פעמיים לפני שכתבת את המילים הפוגעות שלך. אני חניך בקורס, ואני יכול להעיד שהקורס מעולה, מלמד הכל מהבסיס בצורה מספיקה בכדי לטוס ברשת VATSIM, שכן, כל החניכים שהשקיעו והתמידו, עברו את שלב א' של הקורס בהצלחה, וכעת לומדים כבדים. אני הגעתי לקורס ללא ידע בכלל בIFR, ויש לציין שעכשיו אני לא מפחד כלל לעלות לVATSIM בטיסת IFR, הכל בזכות הקורס הנוכחי ומדריכיו (אגב, עמית הוא אחד מהם). אל תשכח שכול המדריכים נותנים מעצמם, משקיעים, מתמידים, והכל כמובן בהתנדבות. אז לומר את המילים שאמרת זה לפי דעתי ממש לא במקום.. אני אשמח אם תוכל לפרט במה הקורס לא טוב, ובמקום לבקר אותו, לתת הערות והמלצות לשיפורו.

 

כמובן שאף קורס לא יכול להיות מושלם, ותמיד יש נקודות שצריכות שיפור - אשמח אם תוכל לפרט מדוע הינך חושב שהקורס לא טוב, במקום להשמיץ את הקורס גם כאן וגם בשרת הטיםספיק של החטיבה.

 

אשמח לדעת מאיזה מסגרת של טיסה מקצועית הגעת? לפי מה שאמרו למעלה אין לך הרבה שעות בואטסים בלשון המעטה..כמובן שאף קורס לא יכול להיות מושלם, ותמיד יש נקודות שצריכות שיפור.

 

 

רעיון מעולה!

אמנם אני לא יכול לכפות עליהם לטוס בימים מסוימים, אבל בהחלט נמליץ לחניכים לעשות זאת.

זה יהיה בנוסף לאירועים של גוף ההדרכה שישרתו את אותה מטרה- יצירת תנועות איכותיות לטווח ארוך.

 

שוב, אני לא בא במקום של חלילה לפגוע ברעיון של פתיחת הקורס או משהו, אך לפי דעתי זה ממש מיותר לפתוח קורס במתכונת דומה מאוד.. במקום זה אנחנו יכולים להתעסק ברעיונות חדשים לחטיבה, כיצד למשוך אנשים נוספים ותחום ולייצר תנועות נוספות בואטסים.

פתיחת בית ספר דומה לא תועיל לחטיבה, נכון, אמנם היא משרתת את אותה המטרה כמו של בית הספר הנוכחי, אך לפי דעתי במקום לפתוח קורס נוסף עדיף להתעסק בשיפור הקורס הנוכחי..

שיהיה בהצלחה!

קישור לתוכן
Share on other sites

קודם כל מתנצל מאוד שאני מוצא את עצמי מגיב רק כמביט מהצד. לא מצליח למצוא את הזמן להיות מעורב יותר. לא כמו שאני רוצה לפחות.

יש כאן תופעה מעניינת:

יש שני צורות התייחסות לצורך בהדרכת טיסה בחטיבה.

מי שבא מאורינטציה של פיקוח ובקרה בחטיבה רואה בהדרכת טיסה משהו שהוא בין מיותר ל nice to have. בשבילו טייסים ברשת הם בסה"כ בליפים במכ"ם שצריך לסדר יפה בשורה על ה ils עם המרווחים הנכונים ושידברו נכון נדב"ר וזהו פחות או יותר.

גם אם אנשים מהסוג הזה טסים ברשת,חשוב להם לדעת לשלוט במטוס מתקדם ונפוץ כדי שיוכלו לטוס נכון ולמלא אחר הוראות הבקר\פקח ותכלס בשביל לטוס ברשת לא צריך הרבה מעבר לזה.

פי מיטב הבנתי, לאנשים מהסוג הזה מכוון הקורס מטעם ואטיל במתכונתו הנוכחית.

להנהלת החטיבה יש אמירה בעניין הזה: עזבו אתכם להתעמק. תלמדו איך להטיס ותמלאו לנו את המרחב האווירי. השאר תלכו תלמדו לבד.

כשהותנעה מחדש פעילות הדרכת טיסה הבעתי את דעתי ואמרתי שזה לא נראה לי מספיק.

הסוג השני של אנשים שבאים לטוס אנשים מכווני טיסה.

מתעניינים במקצוע הטייס ומעוניינים ללמוד ולהעמיק בו. יש להם את הסבלנות והם מוכנים להשקיע זמן ומרץ בלימוד יסודי של מקצוע הטיסה. שהוא מקצוע רחב מאוד ומגוון ולא מתמקד רק בסוגנאחד של מטוסים.

לא רק לימוד גם החוויה עצמה של שימוש בסימולטור לטעמי הרבה יותר מהנה כשמתנסין בכל סוגי כלי התעופה הקיימים.

מה שמעניין כאן היא שהצורך בהדרכה יותר מקצועית ורחבה מגיע מלמטה. מהשטח. זה דבר שאולי בהנהלה צריכים לשים לב אליו ולקחת אותו בחשבון.

עוד דבר: לגבי לימוד עצמי.

יש כמה סוגים של לימוד אתמקד בשניים:

יש לימוד ידע.

יש לימוד של מיומנות.

ידע אפשר בהחלט להשיג לבד. ללא עזרה חיצונית.

מיומנות זה קצת שונה. במיומנות חשוב שמישהו שהוא כבר מיומן ועם ניסיון יראה איך אתה עושה דברים יעיר וייתקן היכן שצריך.

אני לא מכיר אפילו אחד שקיבל רשיון טייס על סמך קריאת מדריכים או ספרים של ה faa. אין דבר כזה.

אז נכון כאן זה רק סימולטור. רק משחק. אבל אנחנו רוצים להיוצ As real as it hets. אבל יש את קבוצת האוכלוסייה שצמאה לדעת יותר. לקבל מיומנות - מיומנות נכונה. ומכאן מגיע הצורך.

עוד הערה קטנה: בזמנו עברתי על הסילבוס של ואטסים לגבי דרגות לטייסים.

אני יכול להגיד שאת תכנית הלימודים הזאת חיברו אנשים שהם 100% מכווני בקרה ופיקוח. כמו שהגדרתי למעלה. לכן לא הייתי בונה על התכנית הזאת כבסיס לקורס רציני ומעמיק שהנושא העיקרי שלו הוא מקצוע הטיס. (ולא טיסה ברשת).

עמית כל הכבוד על היוזמה ובהצלחה.

אשמח לעזור איפה שצריך במסגרת מה שמתאפשר לי.

קישור לתוכן
Share on other sites

עוד דבר ששכחתי.

מבקש להפריד ולנתק את הקשר שאנשים עושים בטעות בין פעילות בית ספר או כל ארגון שהוא שפועל (גם) במסגרת ואטסים ובין כמוץ התעבורה ברשת. כאילו לכאורה בגלל הפעילות הזאת אנשים לא באים לטוס ברשת.

לא רק שזה לא נכון, אפילו ההיפך: כל ארגון כזה תרם להגדלת נפח הפעילות והגדיל את הגיוון והעניין לכל מי שמחובר. בתור חניך בתור פקח וגם בתור טייס מזדמן שטס לצד המסגרת מתאמנת.

מבחינת ואטיל פעילות כזאת צריכה להיות מוזמנת ומבורכת. כמו שאמרו חז"לינו זכרונם לברכה:

"זה נהנה וזה לא חסר".לפחות.

דבר אחד כן יכול להשפיע על כמות התנועות. זה האיסור המיותר שמטילים על חניכים על טיסה ברשת שלא במסגרת ה"קורס". אף פעם לא הבנתי מה ההגיון באיסור הזה וגם כשהייתי פעיל בהדרכת טיסה התנגדתי לאיסור הזה. הופתעתי לקרוא שגם במסגרת החדשה הטילו איסור דומה. מיותר ולא הגיוני.

קישור לתוכן
Share on other sites

תודה רבה!! מעריך מאוד את עזרתך ודעתך!

לגבי הדרגות, אנחנו נלמד הרבה מעבר לדרישה המינימלית כי אי אפשר להסתפק במינימום.

קישור לתוכן
Share on other sites

עוד דבר ששכחתי.

מבקש להפריד ולנתק את הקשר שאנשים עושים בטעות בין פעילות בית ספר או כל ארגון שהוא שפועל (גם) במסגרת ואטסים ובין כמוץ התעבורה ברשת. כאילו לכאורה בגלל הפעילות הזאת אנשים לא באים לטוס ברשת.

לא רק שזה לא נכון, אפילו ההיפך: כל ארגון כזה תרם להגדלת נפח הפעילות והגדיל את הגיוון והעניין לכל מי שמחובר. בתור חניך בתור פקח וגם בתור טייס מזדמן שטס לצד המסגרת מתאמנת.

מבחינת ואטיל פעילות כזאת צריכה להיות מוזמנת ומבורכת. כמו שאמרו חז"לינו זכרונם לברכה:

"זה נהנה וזה לא חסר".לפחות.

דבר אחד כן יכול להשפיע על כמות התנועות. זה האיסור המיותר שמטילים על חניכים על טיסה ברשת שלא במסגרת ה"קורס". אף פעם לא הבנתי מה ההגיון באיסור הזה וגם כשהייתי פעיל בהדרכת טיסה התנגדתי לאיסור הזה. הופתעתי לקרוא שגם במסגרת החדשה הטילו איסור דומה. מיותר ולא הגיוני.

 

היי,

רציתי רק לחדד שאין איסור על עלייה לרשת, אלא המדריכים המליצו לנו לא לעלות לרשת (בכל זאת, אנחנו מייצגים את החטיבה). 

אבל אין איסור מוחלט לטוס ברשת.

אני כמוך נגד איסור כזה..

קישור לתוכן
Share on other sites

שני גופים המספקים את אותה מטרה אינם נחשבים כמתחרים?

בתקופתי, איחדנו את IFS עם מחלקת הדרכה על מנת לבקר על הרמה המקצועית הנלמדת בקורסים, ובמיוחד כדי לתת מענה לבעיית כח האדם המדריך בבית הספר. משימה שהייתה ועדיין בעייתית.

להקים גוף נוסף (שלישי במספר בעולמנו) ולחלק את כח האדם לעוד מסגרת יביא לדעתי האישית, לסגירת שתי המסגרות גם יחד מחוסר מדריכים וחניכים.

בזמנו לאחר פגרה ממושכת פתחנו הרשמה למחזור חדש, נרשמו 20 איש ומתוכם היו 6 רציניים ורק 4 סיימו את הקורס אם אני זוכר נכון..

 

כמו שאמרו לפני, אין מספיק חניכים לכל כך הרבה מסגרות.

 

ממליץ להתרכז במסגרת אחת ולהשקיע המאמצים שם, אפשר ונכון לייעל תהליכים קיימים.

קישור לתוכן
Share on other sites

ברוכי , 

אפתח בשני דברים : 

 

1.אפתח ואומר שוב שאיני אוהב את הרעיון ששני מסגרות הדרכה פועלות בחטיבה הישראלית אך לא אסרב לכל תרומה מחברי חטיבה בכל תחום .

 

2.ללא שום קשר לדברים שכתבת ראוי לציין במעמד זה שהמסגרת הזאת אינה קשורה לחטיבה ומבחינתי הינה גוף נפרד שמשתמש בשירותים העצמיים שלו (שרת אישי וכדומה) .

 

מכאן אמשיך ללא סעיפים - 

ראשית , חטיבות ברשת VATSIM לא נועדו ללמד טיסה אלא פיקוח ובכלל אין הדבר לגיטימי שבחטיבה יש מסגרת כלשהי ללימוד טיסה.

אני מסכים עם כל מה שכתבת אך בוא לא נשכח דבר אחד שלדעתי זאת עובדה - חברי החטיבה החדשים שבאים כיום (רובם בני נוער) לא מחפשים התעמקות בחומר .

עוד שאלה מעניינת - למה לדעתך יש בסמכות החטיבה לקבוע עבור חבר חדש שנכון עבורו לעבור 4-6 חודשים של קורס ? (זה תחביב!) , אם אינו מפריע לפקחים ולתנועות הסובבות מה הבעיה 

בכך שטייס ברשת יקח 737 ילחץ LNAV VNAV ושיהנה?

 

שלא תבין אותי לא נכון , אני בעד להתעמק בחומר אך אני לא בטוח ש-VATSIM היא המסגרת המתאימה לעניין וכמו שאתה רואה אין לי כל בעיה עם המסגרת שהוצעה פה עבור סוג האנשים שאתה תיארת.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מסכים עם כל מה שכתבת אך בוא לא נשכח דבר אחד שלדעתי זאת עובדה - חברי החטיבה החדשים שבאים כיום (רובם בני נוער) לא מחפשים התעמקות בחומר .

 

אז צריך ליצור להם את העניין הזה!

 

אתה לא יכול ללמד טיסה מבלי ללמד חומרים נוספים שדורשים העמקה בחומר. אם אתה מלמד מספיק מעניין, התלמידים גם יתעניינו מעצמם!

קישור לתוכן
Share on other sites

שני גופים המספקים את אותה מטרה אינם נחשבים כמתחרים?

בתקופתי, איחדנו את IFS עם מחלקת הדרכה על מנת לבקר על הרמה המקצועית הנלמדת בקורסים, ובמיוחד כדי לתת מענה לבעיית כח האדם המדריך בבית הספר. משימה שהייתה ועדיין בעייתית.

להקים גוף נוסף (שלישי במספר בעולמנו) ולחלק את כח האדם לעוד מסגרת יביא לדעתי האישית, לסגירת שתי המסגרות גם יחד מחוסר מדריכים וחניכים.

בזמנו לאחר פגרה ממושכת פתחנו הרשמה למחזור חדש, נרשמו 20 איש ומתוכם היו 6 רציניים ורק 4 סיימו את הקורס אם אני זוכר נכון..

כמו שאמרו לפני, אין מספיק חניכים לכל כך הרבה מסגרות.

ממליץ להתרכז במסגרת אחת ולהשקיע המאמצים שם, אפשר ונכון לייעל תהליכים קיימים.

הגופים אינם מתחרים אלא משלימים.

לגבי האיחוד שהיה, מה שהיה היה, כרגע אנחנו דוגלים ברעיון של גוף עצמאי מחטיבה שמשרת את החטיבה.

בניגוד לקורסים שהיו לאחר האיחוד, הפעם יתבצעו פעולות שיווק מחוץ לכותלי קהילת התעופה הוירטואלית הקיימת, ז"א נביא אנשים שנתקלים בתחום פעם ראשונה וזה בתקווה משמעותו יותר חניכים.

למען האמת, לא מעניין אותי אם בקורס של VATIL יהיו 2 חניכים ואצלי 22 או להפך, העיקר שבסה"כ החטיבה תקלוט 24 טייסים חדשים, כל חניך יבחר במסגרת שלו.

 

וביחס לתגובה של בכתארי:

מנסיון ברשת, טייס שלא יודע דבר מעבר לLNAV VNAV מפריע ביותר לזרימת התנועות בשדה, ואני יכול למנות לך שלל מקרים כאלה ואני בטוח שקרו עוד יותר.

וזה כבר בעייה.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

אז צריך ליצור להם את העניין הזה!

 

אתה לא יכול ללמד טיסה מבלי ללמד חומרים נוספים שדורשים העמקה בחומר. אם אתה מלמד מספיק מעניין, התלמידים גם יתעניינו מעצמם!

 

 

אריאל היקר - האם התנדבת להדריך במסגרת שמוצעת כאן ? הרי אתה ממסגרת של טיסה מקצועית ומהכתיבה שלך כנראה מומחה בהדרכה.

 

 

הגופים אינם מתחרים אלא משלימים.

לגבי האיחוד שהיה, מה שהיה היה, כרגע אנחנו דוגלים ברעיון של גוף עצמאי מחטיבה שמשרת את החטיבה.

בניגוד לקורסים שהיו לאחר האיחוד, הפעם יתבצעו פעולות שיווק מחוץ לכותלי קהילת התעופה הוירטואלית הקיימת, ז"א נביא אנשים שנתקלים בתחום פעם ראשונה וזה בתקווה משמעותו יותר חניכים.

למען האמת, לא מעניין אותי אם בקורס של VATIL יהיו 2 חניכים ואצלי 22 או להפך, העיקר שבסה"כ החטיבה תקלוט 24 טייסים חדשים, כל חניך יבחר במסגרת שלו.

 

וביחס לתגובה של בכתארי:

מנסיון ברשת, טייס שלא יודע דבר מעבר לLNAV VNAV מפריע ביותר לזרימת התנועות בשדה, ואני יכול למנות לך שלל מקרים כאלה ואני בטוח שקרו עוד יותר.

וזה כבר בעייה.

 

עמית - אל תסובב את התגובה ושים לב למה שכתבתי אם אינו מפריע לפקחים ולתנועות הסובבות מה הבעיה 

בכך שטייס ברשת יקח 737 ילחץ LNAV VNAV ושיהנה?

 

אם לא הייתי מספיק חד - לא רואה מניע שטייס ב-VATSIM ידע לתפעל מטוס כבד מכל סוג שהוא ברמה מספקת שלא מפריעה לאף אחד ולא חושב שבסמכות

מישהו מאיתנו להחליט מה טוב בשביל החברים בחטיבה או ברשת אלא רק להמליץ.

קישור לתוכן
Share on other sites

 

 

דבר אחד כן יכול להשפיע על כמות התנועות. זה האיסור המיותר שמטילים על חניכים על טיסה ברשת שלא במסגרת ה"קורס". אף פעם לא הבנתי מה ההגיון באיסור הזה וגם כשהייתי פעיל בהדרכת טיסה התנגדתי לאיסור הזה. הופתעתי לקרוא שגם במסגרת החדשה הטילו איסור דומה. מיותר ולא הגיוני.

 

האיסור מנוגד בהחלט ל  COC  ו   COR של  VATSIM

 

 

 

מנסיון ברשת, טייס שלא יודע דבר מעבר לLNAV VNAV מפריע ביותר לזרימת התנועות בשדה, ואני יכול למנות לך שלל מקרים כאלה ואני בטוח שקרו עוד יותר.

וזה כבר בעייה.

WALLOP.   תמיד נשמח לעזור    :clapping:

קישור לתוכן
Share on other sites

אריאל היקר - האם התנדבת להדריך במסגרת שמוצעת כאן ? הרי אתה ממסגרת של טיסה מקצועית ומהכתיבה שלך כנראה מומחה בהדרכה.

 

 

 

עמית - אל תסובב את התגובה ושים לב למה שכתבתי אם אינו מפריע לפקחים ולתנועות הסובבות מה הבעיה 

בכך שטייס ברשת יקח 737 ילחץ LNAV VNAV ושיהנה?

 

אם לא הייתי מספיק חד - לא רואה מניע שטייס ב-VATSIM ידע לתפעל מטוס כבד מכל סוג שהוא ברמה מספקת שלא מפריעה לאף אחד ולא חושב שבסמכות

מישהו מאיתנו להחליט מה טוב בשביל החברים בחטיבה או ברשת אלא רק להמליץ.

בקשר לתגובה השנייה,

אני מודה שכשאני טס אני לא עובר על כל הרשימות הארוכות ובודק כל מערכת אפשרית במטוס כשמקרי החירום במטוס כבויים.

זה סימולטור וזה חלק מהכיף, אין את כל הבלאגן שיש בטיסה אמיתת. אתה יכול פשוט לבחור נתיב, חברה ומטוס ולצאת לדרך. גם אם עשית משהו לא לגמרי לפי הספר, זה בסדר.

מצד שני, אם כבר מקימים מסגרת הדרכה, לדעתי יש להסביר על כל המכשירים ועל כל התרחישים האפשריים לצורך המקרה הנדיר שאולי יקרה משהו. חוץ מזה, תמיד נחמד לדעת דברים גם אם לא תשתמש בהם. 

אתן דוגמה מפיקוח, גם שם למרות שיש הרבה נהלים שנדיר מאוד להשתמש בהם על הפקח לדעת את כולם בשביל הסיכוי שמשהו יקרה. 

ושוב, WALLOP זה אחלה פיתרון לטייסים שעושים בלאגן. 

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מנסה להבין למה כל פעם שאנשים בחטיבה מנסים לעשות משהו ומבקשים עזרה זה הופך לדיון עם שני צדדים האם לעשות זאת או לא. עמית רוצה לפתוח בית ספר משלו, גם אם זה יתגלה כבזבוז זמן ומשאבים - זה הזמן והמשאבים שלו והוא יכול להחליט מה לעשות איתם.
הוא בסה"כ ביקש מאנשים שיתרמו ויעזרו לו, לא שיעירו הערות נגד כמו בכל פעם שמישהו מעלה כאן משהו.
ואיך בגין היה אומר - "ואם יש כאלו שהחלו לעקם את האף שלהם... יהיה להם אף עקום."
 

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מנסה להבין למה כל פעם שאנשים בחטיבה מנסים לעשות משהו ומבקשים עזרה זה הופך לדיון עם שני צדדים האם לעשות זאת או לא. עמית רוצה לפתוח בית ספר משלו, גם אם זה יתגלה כבזבוז זמן ומשאבים - זה הזמן והמשאבים שלו והוא יכול להחליט מה לעשות איתם.

הוא בסה"כ ביקש מאנשים שיתרמו ויעזרו לו, לא שיעירו הערות נגד כמו בכל פעם שמישהו מעלה כאן משהו.

ואיך בגין היה אומר - "ואם יש כאלו שהחלו לעקם את האף שלהם... יהיה להם אף עקום."

 

 

אם אחת מתגובותיי התפרשו אצלך כמתנגדות קבל את התנצלותי - אין לי כל התנגדות לנושא.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני ממש לא מעוניין שהדיון הזה ייגרר לריבים אישיים וקרבות אגו  , כמו כל דיון שקשור לרעיון או הצעה לטובת החטיבה בזמן האחרון, במידה וזה יהיה כך, אני מבקש כבר עכשיו מהמנהלים לסגור אותו .

 

אם יש לכם רעיונות לשיפור והצעות נוספות או שאתם מעוניינים להצטרף אז תגיבו 

אם יש לכם השמצות כנגד רעיון זה או פעילות אחרת תפתחו דיון משלכם על כמה רע לכם בחטיבה.

 

אני ועמית הצענו רעיון לטובת החטיבה,  אנחנו משקיעים בו את הזמן והמשאבים שלנו ואין טעם שמישהו אחר יחליט בשבילנו איך לנצל את הזמן והמשאבים.

בסופו של דבר הרעיון הזה הוא אך ורק לטובת החטיבה וחבריה  ואני מצפה שכל אחד מהצדדים ימצא איך להשתמש  בו לטובת החטיבה בלי קרבות אגו או השמצות,

הגיע הזמן שנתחיל לפעול למען פתרון הבעיות ולא רק נדאג לתאר אותן.

 

מקווה שעוד אנשים יעלו רעיונות ויפעלו לטובת החטיבה ושיפור המצב הנוכחי ( הלא  כל כך  רע) ולא רק יעסקו בהשמצת רעיונות של אחרים ולתאר את הבעיות שוב ושוב במילים שונות. 

קישור לתוכן
Share on other sites

אריאל היקר - האם התנדבת להדריך במסגרת שמוצעת כאן ? הרי אתה ממסגרת של טיסה מקצועית ומהכתיבה שלך כנראה מומחה בהדרכה.

 

חיובי, שלחתי הודעה לעמית והבעתי את התמיכה שלי ברעיון ואת עזרתי המוצעת. כרגע, אני מחכה לפרטים נוספים מצד עמית.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני ממש לא מעוניין שהדיון הזה ייגרר לריבים אישיים וקרבות אגו  , כמו כל דיון שקשור לרעיון או הצעה לטובת החטיבה בזמן האחרון, במידה וזה יהיה כך, אני מבקש כבר עכשיו מהמנהלים לסגור אותו .

 

אם יש לכם רעיונות לשיפור והצעות נוספות או שאתם מעוניינים להצטרף אז תגיבו 

אם יש לכם השמצות כנגד רעיון זה או פעילות אחרת תפתחו דיון משלכם על כמה רע לכם בחטיבה.

 

אני ועמית הצענו רעיון לטובת החטיבה,  אנחנו משקיעים בו את הזמן והמשאבים שלנו ואין טעם שמישהו אחר יחליט בשבילנו איך לנצל את הזמן והמשאבים.

בסופו של דבר הרעיון הזה הוא אך ורק לטובת החטיבה וחבריה  ואני מצפה שכל אחד מהצדדים ימצא איך להשתמש  בו לטובת החטיבה בלי קרבות אגו או השמצות,

הגיע הזמן שנתחיל לפעול למען פתרון הבעיות ולא רק נדאג לתאר אותן.

 

מקווה שעוד אנשים יעלו רעיונות ויפעלו לטובת החטיבה ושיפור המצב הנוכחי ( הלא  כל כך  רע) ולא רק יעסקו בהשמצת רעיונות של אחרים ולתאר את הבעיות שוב ושוב במילים שונות. 

 

קודם אתחיל ואומר שאני לא מזלזל ביוזמה שלכם ואף מעודד שחברי חטיבה יקחו יוזמות , כך שאם הוסק מדבריי שאני מתנגד באופן נחרץ לרעיון , מנסה לריב , להשמיץ או כל דבר דומה אז לוקח את דבריי אלה בחזרה.

מה שכן , העלת פה נקודה שבאופן אישי לי קצת הפריעה והיא לגבי השורה הנ"ל - "אני ממש לא מעוניין שהדיון הזה ייגרר לריבים אישיים וקרבות אגו  , כמו כל דיון שקשור לרעיון או הצעה לטובת החטיבה בזמן האחרון..." 

אשמח לדעת מי ניסה ליזום משהו לטובת החטיבה ונתקל בקרבות , השמצות וכדומה מצד חברי חטיבה או הצוות (שואל באמת , אולי יש מקרים כאלה ואני לא יודע) .

קישור לתוכן
Share on other sites

 

מכאן אמשיך ללא סעיפים - 

ראשית , חטיבות ברשת VATSIM לא נועדו ללמד טיסה אלא פיקוח ובכלל אין הדבר לגיטימי שבחטיבה יש מסגרת כלשהי ללימוד טיסה.

 

 

לא לגיטימי????  מי מחליט? אפשר לקבל סימוכין?

קישור לתוכן
Share on other sites

עוד שאלה מעניינת - למה לדעתך יש בסמכות החטיבה לקבוע עבור חבר חדש שנכון עבורו לעבור 4-6 חודשים של קורס ? (זה תחביב!) , אם אינו מפריע לפקחים ולתנועות הסובבות מה הבעיה 

בכך שטייס ברשת יקח 737 ילחץ LNAV VNAV ושיהנה?

 

 

איפה בכל מה שכתבתי דרשתי מעבר קורס כתנאי לקבלת חבר חדש לחטיבה?? אתה צודק לחטיבה אין שום סמכות לקבוע כך. 

כשאמרתי שאני נגד המגבלה לטוס ברשת בדיוק לזה התכוונתי: כל אחד יכול לטוס היכן שהוא רוצה עם מה שהוא רוצה. אין לזה שום קשר לאיזה קורס הוא לומד ובאיזה מסגרת.

 

אור, שים לב שעם כל הקביעות שלך (שאני באמת לא מבין מאיפה הם באות) שאנשים לא רוצים להתעמק, בכל זאת עולה הדרישה מחברים בחטיבה. בתור איש הנהלה אתה יכול לבחור אם להקשיב להן או לא.

ברור שזה לא רעיון טוב לפצל כח לשני מסגרות. אבל כנראה שעם מה שיש לכם להציע במסגרת הקורס הקיים זה קורה  - למה? כי יש דרישה למשהו שהוא יותר מזה.

 

אני עדיין לא מצליח להבין מה הקשר בין הצורך למסגרת מעמיקה יותר ובין "מילוי השורות" במרחב האוירי הוירטואלי. למה אי אפשר לשלב בין הדברים? למה אי אפשר גם לטוס מתי שרוצים עם מה שרוצים ובמקביל גם להשתתף בשיעור מעשיר ידע פעם או פעמיים בשבוע ולהתקדם לאט אבל בטוח.

קישור לתוכן
Share on other sites

איפה בכל מה שכתבתי דרשתי מעבר קורס כתנאי לקבלת חבר חדש לחטיבה?? אתה צודק לחטיבה אין שום סמכות לקבוע כך. 

כשאמרתי שאני נגד המגבלה לטוס ברשת בדיוק לזה התכוונתי: כל אחד יכול לטוס היכן שהוא רוצה עם מה שהוא רוצה. אין לזה שום קשר לאיזה קורס הוא לומד ובאיזה מסגרת.

 

אור, שים לב שעם כל הקביעות שלך (שאני באמת לא מבין מאיפה הם באות) שאנשים לא רוצים להתעמק, בכל זאת עולה הדרישה מחברים בחטיבה. בתור איש הנהלה אתה יכול לבחור אם להקשיב להן או לא.

ברור שזה לא רעיון טוב לפצל כח לשני מסגרות. אבל כנראה שעם מה שיש לכם להציע במסגרת הקורס הקיים זה קורה  - למה? כי יש דרישה למשהו שהוא יותר מזה.

 

אני עדיין לא מצליח להבין מה הקשר בין הצורך למסגרת מעמיקה יותר ובין "מילוי השורות" במרחב האוירי הוירטואלי. למה אי אפשר לשלב בין הדברים? למה אי אפשר גם לטוס מתי שרוצים עם מה שרוצים ובמקביל גם להשתתף בשיעור מעשיר ידע פעם או פעמיים בשבוע ולהתקדם לאט אבל בטוח.

 

ברוכי היקר 

הקביעות וכל מה שבכתארי כתב זה לא סתם .. 

זה הסתמכות , בדיקות וסטטיסטיקות בזמן האחרון .. 

לצערי ומאמין גם לצערך אתה לא הכי פעיל כאן ולכן זה לא אותו דבר ,

מה שהיה פעם היה . כיום אנשים רוצים לבצע טיסה על 737 כמו שבכתארי אמר . 

שוב שום דבר לא נעשה על דעת עצמנו .. אחרי שחשבנו וחקרנו את הנושא לגופו אלו המסקנות 

מה שהיה פעם היה  נגמר  תקופות משתנות דורים מתחלפים אלו הם החיים 

קישור לתוכן
Share on other sites

ברוכי היקר 

הקביעות וכל מה שבכתארי כתב זה לא סתם .. 

זה הסתמכות , בדיקות וסטטיסטיקות בזמן האחרון .. 

לצערי ומאמין גם לצערך אתה לא הכי פעיל כאן ולכן זה לא אותו דבר ,

מה שהיה פעם היה . כיום אנשים רוצים לבצע טיסה על 737 כמו שבכתארי אמר . 

שוב שום דבר לא נעשה על דעת עצמנו .. אחרי שחשבנו וחקרנו את הנושא לגופו אלו המסקנות 

מה שהיה פעם היה  נגמר  תקופות משתנות דורים מתחלפים אלו הם החיים 

אל תקבע שעת מוות למה שאתה קורא נחלת העבר ואל תקבע עובדות חסרות בסיס.

אני ממליץ לך לחכות לקורס שלנו, אל תדאג- חובת ההוכחה היא עלינו!

קישור לתוכן
Share on other sites

אל תקבע שעת מוות למה שאתה קורא נחלת העבר ואל תקבע עובדות חסרות בסיס.

אני ממליץ לך לחכות לקורס שלנו, אל תדאג- חובת ההוכחה היא עלינו!

לא התייחסתי לקורס שלך ...

אם בכתארי החליט שאין בעיה שתתעסק בקורס שלך אז אני איתו ! 

שיהיה לך בהצלחה !!

קישור לתוכן
Share on other sites

איפה בכל מה שכתבתי דרשתי מעבר קורס כתנאי לקבלת חבר חדש לחטיבה?? אתה צודק לחטיבה אין שום סמכות לקבוע כך. 

כשאמרתי שאני נגד המגבלה לטוס ברשת בדיוק לזה התכוונתי: כל אחד יכול לטוס היכן שהוא רוצה עם מה שהוא רוצה. אין לזה שום קשר לאיזה קורס הוא לומד ובאיזה מסגרת.

 

אור, שים לב שעם כל הקביעות שלך (שאני באמת לא מבין מאיפה הם באות) שאנשים לא רוצים להתעמק, בכל זאת עולה הדרישה מחברים בחטיבה. בתור איש הנהלה אתה יכול לבחור אם להקשיב להן או לא.

ברור שזה לא רעיון טוב לפצל כח לשני מסגרות. אבל כנראה שעם מה שיש לכם להציע במסגרת הקורס הקיים זה קורה  - למה? כי יש דרישה למשהו שהוא יותר מזה.

 

אני עדיין לא מצליח להבין מה הקשר בין הצורך למסגרת מעמיקה יותר ובין "מילוי השורות" במרחב האוירי הוירטואלי. למה אי אפשר לשלב בין הדברים? למה אי אפשר גם לטוס מתי שרוצים עם מה שרוצים ובמקביל גם להשתתף בשיעור מעשיר ידע פעם או פעמיים בשבוע ולהתקדם לאט אבל בטוח.

 

אני לא כתבתי שיש צורך במעבר קורס כדי להיות חבר חטיבה (לא חוקי אגב) , התכוונתי שאני לא חושב שנכון להחזיק מסגרת הדרכה אחת

בחטיבה שתקבע עבור חבר החטיבה החדש שנכון עבורו לעבור קורס מעמיק ויסודי - לא כולם מכוונים לזה , יש אנשים שרואים זאת כתחביב קליל ולא מעבר!

 

הדרישה בנושא באה מכיוון חברי חטיבה וותיקים/מנוסים בעלי אג'נדה דומה לשלך שמעוניינים לפתוח מסגרת הדרכה בהתאם - 

אין לי בעיה עם זה אך לא בטוח שזה משקף את דעת החניכים .

בית הספר לטיסה של VATIL מציע קורס קצר שמלמד לא יותר ממה שצריך כדי לטוס ברשת ללא הפרעה לסובבים ולנצל את מה שהיא מסוגלת לתת (ידע לקראת פיקוח טיסה והשתתפות באירועים המרכזיים)  - מי שמתאים לו מעולה , מי שלא גם מעולה.

 

לדעתי , חבר חטיבה חדש צריך לעבור קורס בסיס כמו שקורה היום בבית ספר של VATIL ורק אז להשאיר לו את ההחלטה האם להעמיק או לא.

 

לגבי ההודעה הראשונה שלך - 

להלן רשימת בתי הספר ברשת (הרשימה לא ארוכה) - https://ptd.vatsim.net/atos

בנוסף , חטיבה ב-VATSIM יכולה להתקיים ללא בבית ספר טיסה ועל בסיס הדרכת פיקוח בלבד אך ההפך לא יכול להתקיים - מה ניתן להסיק מכך?

קישור לתוכן
Share on other sites

בחטיבה שתקבע עבור חבר החטיבה החדש שנכון עבורו לעבור קורס מעמיק ויסודי - לא כולם מכוונים לזה , יש אנשים שרואים זאת כתחביב קליל ולא מעבר!

בכתארי, זה בדיוק מה שהתכוונתי כשכתבתי את תגובתי.

יש אנשים שרואים בזה סתם משחק משעשע של תעופה שזה גם בסדר כל עוד אתה טס תחת החוקים ולא עובר עליהם. ויש חלק אחר של אנשים שלצערי הם לא הרוב של החטיבה (כיום) שרואים את הסימולטור כמשהו מעבר לסתם סימולטור ואותם חבר׳ה טסים לפחות פעם בשבוע ומתעסקים בעיקר של הסיפור שבשבילו כולם כאן שזה: טיסה ופיקוח.

אני רואה הבדל אחד גדול בין החטיבה שלך לבין חטיבות אחרות והוא: שבחטיבות אחרות עושים את כל פשוט וספציפי . לא מורכב לא ארוך ולא מטיש כמו הקורסים שיש בחטיבה. מי שאוהב את זה לבריאות. אבל שים לב, שהקורסים האלו מתחילים ב50 אנשים ונגמרים ב 10 חבר׳ה מקסימום, שלצערנו גם אותם ה10 מהר מאוד בורחים ולא רואים אותם יותר.

אני לא מתייחס כרגע לקורס הנוכחי אני מתייחס למגמה של בית הספר לטיסה או IFS (לא סגור מה יש קיום) שבעבר החברים היו רוצים ללמוד,להבין ולטוס בצורה מקצועית הדור שיש כרגע בחטיבה לפחות חלקם הגדול לא רוצה ללמוד וזה בסדר הרי בסוף לא לכל אחד יש את הזמן של לשבת וללמוד משהו לעומק בשביל לטוס במחשב. שאגב, לצערי גם במציאות דברים כאלו קורים. יש פרופסור שאמר פעם ״עשיתי סקר באוניברסיטה ושאלתי שתי שאלות:

1: האם הסטודנטים מוכנים לשלם בשביל תואר לחכות x שנים ולקבל את התעודה בסוף הx שנים?

2: או שאתם רוצים לבוא וללמוד וכמובן לעבור מבחנים ולקבל את התואר ביושר?

היה רוב שבחר באופציה הראשונה. וזה אומר שאנשים- לא - ר ו צ י ם - ל ל מ ו ד.

השאלה שצריכה להישאל, מה המתכונת החדשה תעשה שונה שבית הספר לטיסה עד היום לא עשה? אם זה לתת לבן אדם את האפשרות מה מעניין אותו ולפי זה לבחור את הקורסים ? אז לא חדש. טייס יכול לבחור אם מעניין אותו טיסה וללכת ללמוד לעומק דרך IFS או לבחור את הצד הפשוט שזה לשחק במטוס ואם הזמן ללמוד איך לטוס או בכלל להחליט שמעניין אותו פיקוח וללכת ללמוד פיקוח. המטרה פה טובה אין לספק אבל לדעתי זה לא הפתרון לבעיית התנועה או מה שיגרום לאנשים לרוץ לפה. המטרה שהחטיבה צריכה להתמקד זה מה שהרשת דורשת ממנה: לספק כמה שיותר פיקוח. וואטסים לא יכולה לחייב חטיבה לספק טייסים אבל היא כן יכולה לבוא ולעשות רעש למה אין שירותי פיקוח.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...