עבור לתוכן
Amit Eisinger

דרושים אנשים למסגרת הדרכת טייסים חדשה

Recommended Posts

תודה לכל מי שהצטרף עד כה, 

תודה ללמעלה מ10 חברי חטיבה שהסכימו לקחת חלק בפרויקט!!

מקווה שעוד ילכו בעקבותיהם.

 

בתאריך 7.7.2016 בשעה 20:30 ייתקיים ערב בו נסביר עוד על הרעיון ונענה על שאלות.

הערב יתקיים בשרת הטימספיק החטיבתי.

 

כולם יותר ממוזמנים להגיע!!

קישור לתוכן
Share on other sites

בנוסף , חטיבה ב-VATSIM יכולה להתקיים ללא בבית ספר טיסה ועל בסיס הדרכת פיקוח בלבד אך ההפך לא יכול להתקיים - מה ניתן להסיק מכך?

אור.

דרך החשיבה והסקת המסקנות שלך רק מאשרת את מה שכתבתי קודם.

יש אנשים שהאוריינטציה שלהם היא בקרה ופיקוח. כך אתה רואה את רשת ואטסים. סבבה מקובל. יש אנשים שאצלם טיסה ברשת לא מצטמצמת רק לתחום הזה. הדגש הוא לא רק על המילה רשת. אלא גם על המילה טיסה. בעבר הוכחנו שאפשר וכדאי להרחיב ולפתח את התחום הזה. אצם טוענים שהיום זה כבר פאסה...בסדר.

בינתיים עמית הצליח לארגן לפחות מניין...

נחיה ונראה.

קישור לתוכן
Share on other sites

פרחי אם תעשה סקר מה אנשים מעדיפים למאת לעבוד כל בוקר או לשבת לגרבץ כל היום גם תקבל נטייה חד משמעית לכיוון הגירבוץ. זה אומר שלא הולכים לעבוד?

ולא רק בגלל ההכרח. אם כל אחד מהנשאלים היה חושב עוד קצת החכמים קצת יותר מביניהם יגיעו בסופו של דבר למבקנה שאולי בכל זאת כדאי לעשות משהו מועיל עם עצמם.

לא ברור לי מאיפה יש לך גישה לסטטיסטיקות של כמות המתחילים לעומת כמות המסיימים בקורסים בעבר. אבל יללה נזרום איתך. אפילו אם התחילו 30 וסיימו 4, בשביל ה4 האלה שגילו רצון והתמדה היה לנו שווהת כי הם היוו לאחר מכן תוספת לגרעין של אנשים שהלך וגדל שחשושבים אחרת ולא רואים בטייסים בליפים במגרש המשחקים של הבקרים ותו לא.

קישור לתוכן
Share on other sites

חברים, יש לי הצעה:

בואו נפסיק הויכוח כאן. ביקשו אנשים וחלק התנדבו. היוזמה תצא לפועל לא משנה מה כל אחד חושב. אם היא תצליח או תיכשל נראה בהמשך. מי שחושב שזה לא מתאים, שלא יתנדב.

קישור לתוכן
Share on other sites

פרחי אם תעשה סקר מה אנשים מעדיפים למאת לעבוד כל בוקר או לשבת לגרבץ כל היום גם תקבל נטייה חד משמעית לכיוון הגירבוץ. זה אומר שלא הולכים לעבוד?

ולא רק בגלל ההכרח. אם כל אחד מהנשאלים היה חושב עוד קצת החכמים קצת יותר מביניהם יגיעו בסופו של דבר למבקנה שאולי בכל זאת כדאי לעשות משהו מועיל עם עצמם.

לא ברור לי מאיפה יש לך גישה לסטטיסטיקות של כמות המתחילים לעומת כמות המסיימים בקורסים בעבר. אבל יללה נזרום איתך. אפילו אם התחילו 30 וסיימו 4, בשביל ה4 האלה שגילו רצון והתמדה היה לנו שווהת כי הם היוו לאחר מכן תוספת לגרעין של אנשים שהלך וגדל שחשושבים אחרת ולא רואים בטייסים בליפים במגרש המשחקים של הבקרים ותו לא.

ברוכי, אתה שוכח דבר אחד שזה משחק מחשב בסופו של דבר. לא צריך להגזים בכמות ידע והמידע שאתה מעביר לחניך. כמו שכתבתי מקודם, בן אדם שרוצה לקחת את הסימולטור למקום קצת יותר מקצועי ככול שאפשר בסימולטור יכול לעושת זאת לבד מבלי שיאכלו אותו ארוחת בוקר ויחכו לגרפס.

מבחינתי כשמתחילים 30 ומסיימים 4 זה כישלון מוחלט.

בדיוק כמו שאני חושב שאם יש לי כיתה של 30 אנשים ורק 4 עוברים מבחן אז גם פה לדעתי זה כישלון, גם מהצד של התלמיד וגם מהצד של המדריך אולי אני כמדריך משתמש בשיטה לא נכונה? חלק מההכשרה שלי להיות CFI בעתיד זה ללמוד איך להעביר שיעור ועשיתי ניסיון על כמה חבר'ה בבית ספר של שתי דרכי לימוד. 1) להעביר שיעור קליל, מעניין, ומהיר של שעתיים. 2) להעביר לאותם החניכים את אותו השיעור בדיוק רק מורכב, ארוך וקשה ותתפלא אבל אחרי חצי שעה החניכים אמרו: "אנחנו לא מרוכזים זה קשה ולקחו הפסקה" חזרו אחרי 15 דקות ובערך מפה דיברתי לעצמי. ואני כותב את זה כי יש מצב שאנשים נושרים בגלל כמה סיבות שיכולות להיות במהלך הקורס:

1. קורס משעמם

2. קורס ארוך (שלא נדבר שהקורס הפרטי הווירטואלי שהיה בעבר היה יותר ארוך מקורס במציאות)

3. המגבלות שהיו על החניכים.

4. החוסר רצון ללמוד ולעשות שיעורי בית. חניך שיושב בכיתה או בשיעור ושומע את המדריך מדבר מבלי להבין כלום גורם לו להתעסק בדברים אחרים ולהתנתק ממהלך השיעור.

דבר נוסף, נתתי כדוגמא את שאלת הפרופסור כדי להראות מצב של חוסר רצון ללימודים של רוב האנשים בדור הקיים. כשרשמת "לשבת לגרבץ כל היום גם תקבל נטייה חד משמעית לכיוון הגירבוץ" אתה יותר מצודק ולצערי המצב הזה עצוב, למרות שאני בדעה, כאשר אתה עושה(עובד או לומד) משהו שאתה אוהב אתה רק מחכה ללכת לעבודה או לקלאס. יש אנשים שחושבים רק כסף והולכים לעבוד במשהו שלא מכניס להם עניין בחיים וזו התוצאה. (כל עוד הם אוהבים את זה לבריאות) בשורה התחתונה זה מצב שאיפשר לשנות אותו כל עוד לא יהיה רוב שירצה להתמיד, להשקיע, לרצות ולהתקדם וזה לא משנה אם זה בסימולטור או במציאות.

קישור לתוכן
Share on other sites

כמה מסקנות מקריאת שלושת העמודים האחרונים ברצף:

 

1. ברוכי טוב לשמוע אותך  :hi:

2. בהודעה הראשונה ולאורך כל השרשור עמית מבקש חוות דעת ו\או הצעות לשיפור וכך קרה, כל תגובה שאומרת משהו בסגנון של תפסיקו להתלונן אף אחד לא ביקש את דעתכם (רק בשפה גבוהה יותר..כנראה) לא נכונה.

3. לא זיהיתי פה מגמה של ברוכי, נוי, באכתרי וכו' להתחיל ריב או להלחם על האגו שלהם אז כל הכרזה מתייפייפת של "בואו נפסיק את הויכוח" לא נכונה גם היא. יש כאן דיון מעניין, חשוב ואנשים מביעים את דעתם כפי שהתבקשו.

4. מצד אחד יוזמי הרעיון אומרים שלא מדובר בגוף מתחרה אך באופן סמוי ולא סמוי מדברים על כך שתחרות זה דבר טוב, אז יש או אין תחרות ? אני מבולבל.

 

ועכשיו לעניין אחר.

היופי בתחביב הזה, בסימולטור וברשת VATSIM זה הגיוון ברצון ובסיבה מדוע אנשים נמצאים כאן, האחד אוהב טיסה מקצועית ככל האפשר השני אוהב לדמות טיסה בזמן אמיתי בנתיב אמיתי ובמטוס אמיתי, השלישי אוהב לנווט עם מטוס קל ולנחות בשדות מאתגרים, האחר אוהב לפקח ולהתקדם בעמדות, אדם אחר אוהב לתרגל חירומים או לתרגל טיסה בסימולטור לפני טיסה בעולם האמיתי והרשימה עוד ארוכה. מה שכן מעטים האנשים שמגיעים לכאן כי מדובר "רק במשחק מחשב", לרוב ב-VATSIM מדובר באנשים שרואים קצת מעבר.

שורה תחתונה כל וויכוח על מה עדיף התמקדות בטיסה, פיקוח וכו' היא מיותרת וצריך למצוא את האיזון הנכון בין הכשרה לא מייגעת, כניסה לעומק של טיסה והבנת הטיסה מעבר לתפעול המטוס (כמו שאומר ברוכי) והחופש למצות את התחביב כל אחד באספקט שלו מבלי להרוס לשני.

 

דבר אחרון שמפריע לי לאחרונה זה כל האגו או הפרסטיג' סביב הביטוי "חבר חטיבה" כאילו אף אחד לא מסתכל רחב והחוצה לכל העולם הזה שנקרא VATSIM. אנחנו חלק מארגון עולמי עם אנשים מכל העולם ותמיד אפשר ליצור קשר, לבדוק, להתרשם וללמוד מה עושים במקומות אחרים ואפילו ליישר קו אחת ולתמיד עם מהלכים שקורים בעולם הגדול. תפסיקו כבר להגיד "אצלנו זה שונה" ו"פעם היה אחרת ופעם היה יותר טוב", לאורך כל ה10-12 שנה או כמה שזה לא יהיה שאני כאן הטענה הזאת מככבת.

 

לי בסוף אכפת מטובת הכלל, מצידי שיהיו 4 קורסים בני שנה וחצי כל אחד שמלמדים כל מה שצריך לדעת על הקרבורטור בססנה כל עוד יש אנשים שנהנים ויודעים להעביר את החומר וכאלה שנהנים לשמוע ולקבל.

 

בהצלחה

קישור לתוכן
Share on other sites

כמה מסקנות מקריאת שלושת העמודים האחרונים ברצף:

 

1. ברוכי טוב לשמוע אותך  :hi:

2. בהודעה הראשונה ולאורך כל השרשור עמית מבקש חוות דעת ו\או הצעות לשיפור וכך קרה, כל תגובה שאומרת משהו בסגנון של תפסיקו להתלונן אף אחד לא ביקש את דעתכם (רק בשפה גבוהה יותר..כנראה) לא נכונה.

3. לא זיהיתי פה מגמה של ברוכי, נוי, באכתרי וכו' להתחיל ריב או להלחם על האגו שלהם אז כל הכרזה מתייפייפת של "בואו נפסיק את הויכוח" לא נכונה גם היא. יש כאן דיון מעניין, חשוב ואנשים מביעים את דעתם כפי שהתבקשו.

4. מצד אחד יוזמי הרעיון אומרים שלא מדובר בגוף מתחרה אך באופן סמוי ולא סמוי מדברים על כך שתחרות זה דבר טוב, אז יש או אין תחרות ? אני מבולבל.

 

ועכשיו לעניין אחר.

היופי בתחביב הזה, בסימולטור וברשת VATSIM זה הגיוון ברצון ובסיבה מדוע אנשים נמצאים כאן, האחד אוהב טיסה מקצועית ככל האפשר השני אוהב לדמות טיסה בזמן אמיתי בנתיב אמיתי ובמטוס אמיתי, השלישי אוהב לנווט עם מטוס קל ולנחות בשדות מאתגרים, האחר אוהב לפקח ולהתקדם בעמדות, אדם אחר אוהב לתרגל חירומים או לתרגל טיסה בסימולטור לפני טיסה בעולם האמיתי והרשימה עוד ארוכה. מה שכן מעטים האנשים שמגיעים לכאן כי מדובר "רק במשחק מחשב", לרוב ב-VATSIM מדובר באנשים שרואים קצת מעבר.

שורה תחתונה כל וויכוח על מה עדיף התמקדות בטיסה, פיקוח וכו' היא מיותרת וצריך למצוא את האיזון הנכון בין הכשרה לא מייגעת, כניסה לעומק של טיסה והבנת הטיסה מעבר לתפעול המטוס (כמו שאומר ברוכי) והחופש למצות את התחביב כל אחד באספקט שלו מבלי להרוס לשני.

 

דבר אחרון שמפריע לי לאחרונה זה כל האגו או הפרסטיג' סביב הביטוי "חבר חטיבה" כאילו אף אחד לא מסתכל רחב והחוצה לכל העולם הזה שנקרא VATSIM. אנחנו חלק מארגון עולמי עם אנשים מכל העולם ותמיד אפשר ליצור קשר, לבדוק, להתרשם וללמוד מה עושים במקומות אחרים ואפילו ליישר קו אחת ולתמיד עם מהלכים שקורים בעולם הגדול. תפסיקו כבר להגיד "אצלנו זה שונה" ו"פעם היה אחרת ופעם היה יותר טוב", לאורך כל ה10-12 שנה או כמה שזה לא יהיה שאני כאן הטענה הזאת מככבת.

 

לי בסוף אכפת מטובת הכלל, מצידי שיהיו 4 קורסים בני שנה וחצי כל אחד שמלמדים כל מה שצריך לדעת על הקרבורטור בססנה כל עוד יש אנשים שנהנים ויודעים להעביר את החומר וכאלה שנהנים לשמוע ולקבל.

 

בהצלחה

שלום,

 

אני מסכים עם כל מה שאלמוג וליאב כתבו.

לדעתי אין לנו את הכוח אדם כדי שיהיו פה בחטיבה 2 בתי ספר, וזו תהיה בכייה לדורות אם נשכח את מה שלמדנו בעבר.

הקמת בית ספר זה תהליך לימוד ארוך שלוקח כמה שנים עד שמגיעים למצב שבו הבית ספר מיוצב מבחינה מקצועית, אין לנו את השנים האלה, איך אני יודע? ראיתי פה דורות של בני נוער שבאו ונעלמו.

למה הם נעלמו? כי יש במדינת ישראל מסלול: תיכון, בגרויות, צבא, טיול בחול, אוניברסיטה, מסלול כזה לא מאפשר למישהו לקחת ניהול בית ספר מקצועי ל-5 שנים בהתנדבות (מקסימום שנתיים), לכו תשאלו את אלירן כהן מה הוא הקריב כדי שבית הספר VFS יתפקד לאורך כל כך הרבה שנים.

 

בבקשה תלמדו מטעויות שעשו בעבר, לא נכון שיהיו פה 4 בתי ספר (אני סופר גם את VFS ואת חיל האוויר הוירטואלי) וגם לא נכון שיהיו 2.

 

עמית, בבקשה תמצא את הדרך ביחד עם אור וצוות החטיבה לשלב כוחות כדי לרכז את כל הפעילות במקום אחד, אני מבין את הצורך שלך להעלות את הרמה ולרדת לעומק בנושאי תעופה אך עצם קיום 2 (או 3) בתי ספר הוא הסיכון הכי גדול לכישלון.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני רוצה להתחבר לשנייה למה שכתב ברוכי באחד מהפוסטים הראשוני לגבי העניין שגוף הדרכה צריך להקנות ידע ומיומנות.

אני לאורך השנים התנגדתי לשפיכת המשאבים שהנהלות החטיבה לדורותיהם עושים על נושא הדרכת הטייסים. בהקשר למה שברוכי כתב מחזק את  דעתי בעיקר אחרי שהתחלתי ללמוד לטוס במציאות:

יש  לקהילה דרך הרשת יכולת טובה עד מצויינת להקנות ידע  לחברים אבל היכולת שלה להקנות מיומנות שואף ל-0 מעבר להקניית מיומנות על ידי למידה עצמית, אף אחד לא יכול לראות איך חניך מבצע פניה או כמה לחץ הוא מפעיל על הסטיק ללא מדריך שיושב לידך (או במקרה שלי מאחורייך).

לכן פועל יוצא של זה מבחינתי ששפיכת המשאבים שהייתה לאורך השנים כאן על הדרכת טייסים היא  מיותרת לטובת הקניית ידע, כנסו לחברת DELTA VIRUTAL  שמוסמכת ב VATSIM כ- ATO להבדיל מגוף ההדרכה כאן ותראו איך מקנים לחניך ידע וגורמים לו להוציא את המיץ בבחינות  בהרבה פחות מאמץ והשקעה שיש כאן.

 

הסיבה השנייה שהתנגדתי ועודני להשקעה חסרת הפרופורציות בגופי ההדרכה האלה,  וזה נאמר כאן על ידי כמה בצורה מעודנת היא הנטייה הישראלית המכוערת והקבועה להיכנס לאנשים לתחתונים בנוגע להתנהלות האישית שלהם ספיציפית כאן ברשת- מה אכפת לכם ?????

 

לעניין פתיחת גוף ההדרכה חדש אני לא מתבייש לקרוא לילד בשמו, זה בא על רקע חילוקיי דיעות שיש כאן בין מספר חברים בעניינים מקצועיים, ואישיים הפועל היוצא של זה שחסר על עצמו בחטיבה הזאת לאורך 14 שנות קיומה זה שאותו אחד שלא קיבלו את דעתו קם יום בהיר אחד ואומר לעצמו " אחלה אני שם #$@ אני ינהל גוף משל עצמי.

 

מה שנאמר כאן על כמה מהחברים היה וישאר נכון

1. החטיבה קטנה להכיל אפילו שני גופיי הדרכה הקהילה בארץ מתמודדת היום בקושי עם שני רשתות מתחרות

2. הקמת  נוסף כזה תפגע בצורה ישירה בזמן הפנוי שיש לחברים כאן שיוביל לירידה בשעות הטיסה והפיקוח

 

לצוות החטיבה- להגיד "מברכים על כל  יוזמה זה אחלה", בתכלס זה לא נעים  ויש כאלה שיקומו ויגידו "דיקטטורים" אבל יוזמות מסוג זה פוגעות באינטרסים של החטיבה בצורה קיומית- לא תראו בעמוד הפייסבוק של אלעל פרסומות ללופטהנזה, לכן מן הראוי למנוע פרסומים כאלה על גבי הפורום.

קישור לתוכן
Share on other sites

אהלן זיירמן ,

גם אני יודע כמה חסר המדריך הצמוד הזה שיושב לידך/מאחורייך וידריך אותך אישית - תמיד טענתי שאין תחליף להדרכה מעשית אישית (לצערי לא מתאפשר טכנית).

עם זאת  , אני די ארגיש בחוסר אם לא יהיה גוף שדריך בצורה בסיסית חברים חדשים ברשת וזה בדיוק מה שעושה כיום הבית ספר של VATIL.

גם אני מזהה כאן את ניגוד האינטרסים אך מחמת הספק שאולי יש חברים חדשים שבעד האג'נדה הזאת ראיתי לנכון לתת את הבמה באופן בסיסי ביותר ולפרסם כאן דרישה לכוח אדם עבור המסגרת הזאת - שוב אדגיש שגוף זה הינו עצמאי לחלוטין שישתמש במשאבים של עצמו - שרת , TS , פורום אישי וכדומה.

לא יתבצע כל שימוש על-ידי נציגים/מנהלים/חניכים מטעם המסגרת במשאבים החטיבתיים(פורום,שרת חטיבתי , TS) מעבר לבקשות שירותי פיקוח.

 

בנוגע לדבריו של איציק - 

אני פתוח לכל רעיון בנושא מצד הנהלת המסגרת הזאת בנושא שילובה במחלקת הדרכה של VATIL.

אם לא מעוניינים - הנהלת החטיבה לא יכולה למנוע מדבר שכזה להתקיים ולכן כל הנותר הוא 

למנוע שימוש במשאבים חטיבתיים מפאת ניגוד אינטרסים ולאחל להם דרך צלחה.

קישור לתוכן
Share on other sites

עקבתי מקרוב אחר הדיון שהיה מעניין וביטא קשת רחבה של דעות..

גיבשתי לעצמי מסקנות הנראות לי די מובנות מאליהן אך בכל זאת:

א.  ואתיל צריכה לשמור על האינטרס הקיומי שלה פקחים וטייסים.

ב. מחובתה של  ההנהלה לדאוג לרתימתם של כל הכוחות המקצועיים ותיקים כצעירים  לטובת המשך התפתחותה.

ג.  כל הצעה כל תכנית שיועלו על ידי חברי החטיבה במידה ויתקבלו ויאושרו כמובן לאחר דיון ענייני והתחשבות במגוון הדעות 

תתקבל ותתבצע במסגרת החטיבה !!

ד.  עלינו לשמור על הכוחות והאנרגיות ולהיות ממוקדי מטרה כדי לקיים טוב יותר את פעילויות החטיבה.

מכל הדיון הנ"ל עולה שקיים ויכוח על שתי תפיסות לגבי קורסי הטיס .אני מברך את יוזמתו של עמית אייזינגר יוזמה מבורכת..

נראה לי שניתן לגשר על שתי התפיסות ולגבש נוסחה נכונה שתתאים לצרכי החטיבה.

אני חושב שעלינו לאחד כוחות בתוך ובמסגרת החטיבה דבר שימנע בלבול ואי הבנות בעתיד..

קישור לתוכן
Share on other sites

כמה דברים:

לגבי הדרכת מיומנות מקוונת:

אלעד. אתה טוען שזה בלתי אפשרי. מכיוון שמעולם לא היית נוכח בשיעור של מסגרת הדרכה כזו, אפילו לא בתור צופה הצד, (כי זה לא מכבודך או בגלל שאתה כבר יודע הכל ) אין לך דרך לשפוט אם זה אפשרי או לא.

אני לא חייב הסברים לך או לאחרים איך זה התבצע אבל עובדה: תוך שיעור או שניים חניכים כבר ידעו לשמור מצב אף לשמור גובה בישרה ואופקית או בפנייה וכד'.

כל אותם דברים בסיסיים שגם מהצד של הבקר - זה מה שחשוב לו שטייס ידע לעשות.

וזה מביא אותי לעניין הבא שרציתי להזכיר:

היתרון שיצא לחטיבה ממסגרת הדרכה כזו כחטיבה שעיקר עניינה הוא בבקרה ופיקוח:

כמו שכתבתי קודם, מה שמעניין את הבקר\פקח הוא שמטוס שטס במרחב הוירטואלי שלו ידע לשמור על נתוני טיסה בסיסיים ולמלא באופן מדוייק אחר הוראות הבקרה. אחרת יהיה בלאגן במרחב. איך הטייס יעשה את זה פחות מעניין את הבקר. בשבילו זה בסה"כ נקודה על המכ"מ.

מצד הטייס יש מגוון אפשרויות לעשות זאת. החל מביצוע פרוצדורות מתוכנתות מראש במערכת ה fms, דרך שיעבוד הטייס האוטומטי למערכות ניווט רדיו כגון vor או ils, דרך "שליטה ידנית" בטייס האוטומטי. (מה שבדרך כלל נעשה כשמקבלים וקטורים מבקר). וכמובן הרמה הבסיסית ביותר שליטה ידנית מלאה במטוס וביצוע תהליכים ופרוצדורות באופן מדוייק.

למה כל זה קשור לבקר פקח?

כי ככל שטייסים מכירים היטב את כל האופציות הנ"ל, גם האפשרויות שנמצאות בידי הפקח לנתב מטוסים בצורה יעילה מתרחבת מאוד. ומאפשרת לו לבחור לדוגמא איך להביא מטוס לנחיתה: אם באמצעות תהליכים ידועים מראש כמו departure/arrival, אם באמצעות וקטורים או בכלל ע"י ביטול טיסה בכללי מכשירים וצירוף מטוס להקפה בראייה. (לא Rnav visual, הקפה סטנדרטית בתנאי ראייה.) הערה: הבאת מטוס לנחיתה זה רק חלק ממה שעושים בבקרה על מרחב אוירי.

דרך אגב כמה מכם ביקשו אי פעם בטיסה ברשת לבטל IFR ולהמשיך בראייה? זה דבר שקורא די הרבה במציאות.

המציאות שאני נתקלתי בה בתחילת דרכי בvatsim היתה באופן כללי העדפה להצמדות לתהליכים מתוכנתי fmc. גם מצד טייסים וגם מצד בקרים ופקחים.

לטעמי זה פספוס גדול. גדול מאוד. זה כאילו שמינית הדמייה של המציאות.

לגבי סטטיסטיקות משאבים כח אדם וכד'.

כבר כתבתי לבכתארי. להוביל זה לא לבדוק מה הסטטיסטיקות. זה לייצור מ יאות ולשנות את הסטטיסטיקות. כמו שאיציק ציטט פעם וזה תמיד יושב לי בראש:

If you call them, they will come.

אפשר רצוי וכדאי.

קישור לתוכן
Share on other sites

ברוכי , 

לעולם לא יהיה תחליף להדרכה מעשית אחד על אחד אבל מנסים ורוב הפעמים גם מצליחים אך ככל שהחומר נהיה מורכב כך יש לך פחות בקרה על ביצועי החניך ,

מעבר לנקודה הירוקה הזאת על מכ"ם אין לך שום יכולת בקרה .

שוב אני אומר - עושים את המקסימום בעניין אבל זה לעולם לא יהיה מקצועי מספיק.

 

1. איך שלא תהפוך את זה ואני לא פועל מאוריינטציה של פיקוח אלא של חבר הנהלה בחטיבה ב-VATSIM - חטיבה ברשת הזאת לא התקיימה ולא תתקיים על בסיס בית 

ספר לטיסה ואף פעם זה לא יהיה במרכז העניינים , אם חטיבה בוחרת להפעיל בית ספר לטיסה זה רק בונוס ולא מעבר .

בסופו של דבר , אם חטיבה ב-VATSIM לא תספק שירותי פיקוח והדרכת פקחים היא תיסגר ולכן הדגש מכל הבחינות שתמצא מכוון לשם.

 

2. מה בקר/פקח צריך יותר מטייס שמבצע את הדברים הבאים :

א. טס לפי הנתיב

ב. מבצע גישה ונחיתה לפי ההוראות והנהלים.

ג. מתנהל נכון בקרקע ובהמראה לפי ההוראות והנהלים.

ד. נדב"ר ברור .

 

אני בטוח שכלל הפקחים באירופה נהנים מאוד מלהכווין 100 תנועות לנחיתת ILS ואפילו הטייס הזה שטס LNAV/VNAV נהנה לראות עוד 70 תנועות טסות איתו ביחד - זה כל הכיף ברשת ! אז מה אם יש מצב שלא הטיס C172 בחיים שלו?

כיום  (יורם ציין את זה) - ניתן להזמין סופרוייזר עבור טייס שלא מבצע הוראות בסיסיות וכך בעצם אתה גם מאלץ את החברים ללמוד .

אגב - כל חניכי בית הספר של VATIL תרגלו מספר פעמים ביטול IFR ותוכל לבדוק אותי.

 

3. לטעמך מדובר בפספוס גדול ובשמינית הדמייה של המציאות אך שוב  - למה שנפעיל מסגרת טיסה אחת כל כך מקצועית ונחליט שזה מה שטוב עבור חבר חדש ברשת ? למה אתה לא נותן אפילו את אפשרות הבחירה להחליט אם רוצה להיות

מקצוען או חובב?

 

4. בגישה של מנהל - איזה סיבה יש לי לפעול נגד סטטיסטיקה ? במיוחד שהסיכון תכלס די גבוה ... אם לדוגמא שעלתה כאן 30 חניכים מתחילים ו-4 מסיימים זה אומר שהחטיבה הפסידה 26 חברים שאולי 

היו יכולים לימים להיות טייסים מעולים אם לא היינו מתישים אותם!

קישור לתוכן
Share on other sites

דרך אגב כמה מכם ביקשו אי פעם בטיסה ברשת לבטל IFR ולהמשיך בראייה? זה דבר שקורא די הרבה במציאות.

המציאות שאני נתקלתי בה בתחילת דרכי בvatsim היתה באופן כללי העדפה להצמדות לתהליכים מתוכנתי fmc. גם מצד טייסים וגם מצד בקרים ופקחים.

לטעמי זה פספוס גדול. גדול מאוד. זה כאילו שמינית הדמייה של המציאות.

 

 

זה קורה ב VATSIM מדי יום ביומו לשני הכיוונים :

 

from IFR to VFR - IFR-Cancellation

 

from VFR to IFR - IFR-Opening / IFR-Pickup

 

http://wiki.vacc-austria.org/index.php?title=Flight_Rule_Changes

 

 

אני מאשר שהמלצתי להשתמש ב  .WALLOP  , אבל בקשתי היא - באמת להשתמש רק במקרים חריגים     :D  , תודה

קישור לתוכן
Share on other sites

כמה דברים:

לגבי הדרכת מיומנות מקוונת:

אלעד. אתה טוען שזה בלתי אפשרי. מכיוון שמעולם לא היית נוכח בשיעור של מסגרת הדרכה כזו, אפילו לא בתור צופה הצד, (כי זה לא מכבודך או בגלל שאתה כבר יודע הכל ) אין לך דרך לשפוט אם זה אפשרי או לא.

אני לא חייב הסברים לך או לאחרים איך זה התבצע אבל עובדה: תוך שיעור או שניים חניכים כבר ידעו לשמור מצב אף לשמור גובה בישרה ואופקית או בפנייה וכד'.

כל אותם דברים בסיסיים שגם מהצד של הבקר - זה מה שחשוב לו שטייס ידע לעשות.

וזה מביא אותי לעניין הבא שרציתי להזכיר:

היתרון שיצא לחטיבה ממסגרת הדרכה כזו כחטיבה שעיקר עניינה הוא בבקרה ופיקוח:

כמו שכתבתי קודם, מה שמעניין את הבקר\פקח הוא שמטוס שטס במרחב הוירטואלי שלו ידע לשמור על נתוני טיסה בסיסיים ולמלא באופן מדוייק אחר הוראות הבקרה. אחרת יהיה בלאגן במרחב. איך הטייס יעשה את זה פחות מעניין את הבקר. בשבילו זה בסה"כ נקודה על המכ"מ.

מצד הטייס יש מגוון אפשרויות לעשות זאת. החל מביצוע פרוצדורות מתוכנתות מראש במערכת ה fms, דרך שיעבוד הטייס האוטומטי למערכות ניווט רדיו כגון vor או ils, דרך "שליטה ידנית" בטייס האוטומטי. (מה שבדרך כלל נעשה כשמקבלים וקטורים מבקר). וכמובן הרמה הבסיסית ביותר שליטה ידנית מלאה במטוס וביצוע תהליכים ופרוצדורות באופן מדוייק.

למה כל זה קשור לבקר פקח?

כי ככל שטייסים מכירים היטב את כל האופציות הנ"ל, גם האפשרויות שנמצאות בידי הפקח לנתב מטוסים בצורה יעילה מתרחבת מאוד. ומאפשרת לו לבחור לדוגמא איך להביא מטוס לנחיתה: אם באמצעות תהליכים ידועים מראש כמו departure/arrival, אם באמצעות וקטורים או בכלל ע"י ביטול טיסה בכללי מכשירים וצירוף מטוס להקפה בראייה. (לא Rnav visual, הקפה סטנדרטית בתנאי ראייה.) הערה: הבאת מטוס לנחיתה זה רק חלק ממה שעושים בבקרה על מרחב אוירי.

דרך אגב כמה מכם ביקשו אי פעם בטיסה ברשת לבטל IFR ולהמשיך בראייה? זה דבר שקורא די הרבה במציאות.

המציאות שאני נתקלתי בה בתחילת דרכי בvatsim היתה באופן כללי העדפה להצמדות לתהליכים מתוכנתי fmc. גם מצד טייסים וגם מצד בקרים ופקחים.

לטעמי זה פספוס גדול. גדול מאוד. זה כאילו שמינית הדמייה של המציאות.

לגבי סטטיסטיקות משאבים כח אדם וכד'.

כבר כתבתי לבכתארי. להוביל זה לא לבדוק מה הסטטיסטיקות. זה לייצור מ יאות ולשנות את הסטטיסטיקות. כמו שאיציק ציטט פעם וזה תמיד יושב לי בראש:

If you call them, they will come.

אפשר רצוי וכדאי.

ברוכי 

מדהים שאתה יודע את הכל מדהים,  איפה נכחתי איפה לא נכחתי, זה בדיוק מתקשר לדבר השני שכתבתי וזה הנטייה כאן של אנשים להיכנס לתחתונים נכנסת עברו שנים ועדיין לא יצאת, הראייה לכך שאתה חושב שיד האלוהים נחה עלייך זה מה שכתבת על ביטול ה IFR ומה שיורם  ענה, המבט ישר קדימה בלי להסתכל לצדדים, וזאת הבעיה שאתה ועוד כמה ניסיתם לעשות בשנים עברו כאן (ואולי אפילו אני), לקבוע אנשים מה הם יודעים או לא יודעים, מה הם צריכים לדעת והשורה התחתונה את התכלס בווטסים ע"ע מה שכתב יורם אנשים לא יודעים, יותר נכון אתה חושב שאנשים לא יודעים כי ככה זה שחיים בקופסה.

 

אבל זה בסדר זה אני מכיר אותך, לא תשתנה, אני ביטאתי את דעתי לגבי ההדרכה הפרקטית  אתה כנראה חושב שיש  לך כוחות טלקינזיס ואתה יכול מהכיסא בבית להחליף מדריך שיושב  לידך אהלן וסהלאן. יש אחרים שלא חושבים ככה למען האמת רוב ווטסים לא חושבת למען האמת רק פה חושבים או חשבו ככה, כמו במציאות בתחום התעופה או בכל תחום חייבים להמציא את הגלגל. עד שעבר הזמן  (הרבה זמן, יותר מידיי זמן), וקמו חבריי חטיבה כמו בהכטרי ועוד כמה וצעקו "המלך הוא עירום"או בשפת רחוב, למה אנחנו צריכים את כל השיט הזה, למה אנחנו צריכים לשפוך כאן שעות על גבי שעות ל- 2 וחצי חניכים למחזור על דברים שווטסים הוא לא ישתמש בהם ואת אלה שהוא כן צריך להשתמש בהם הוא לא יידע ע"ע ביטול IFR.

 

כמו שכתבת מבחינת פקח זה הכרחי לדעת לשמור נתוני טיסה חשוב לפקח, חשוב ללכל מי שטס ברשת על מנת לא לפגוע בחווית הטיסה ברשת ולסובבים אותנו, ועובדה ביום יום בווטסים רוב המוחלט של טייסי הרשת יודעים לא עשות את זה טוב עד מצויין וזה בלי מערך הדרכה גרנזיוזי שמבוסס על הרגולציה של רת"א וסיליבוס  ההדרכה של מונאייר, או FNA או מה שזה לא יהיה מבית היוצר של הרצלייה.

 

ודבר אחרון על לשנות הסטטיסטיקה,  בקשר למה  שבהכטרי כתב: עשור (בקנה מידה של ווטסים זה נצח)  מנסים ליישם את המנטרה הזאת, הוחלפו שיטות (כולל השיטה שלך), הוחלפו,מדריכים סיליבוסים, הנהלות מה לא והסטטיסטיקה נשארת אותו הדבר גם פה גם ברשת המיתחרה אגב, ולמישהו נמאס ובצדק, זה עדיין תחביב ובין הרצוי למצוי צריך למצוא את האופטימום, מעל עשור לא היה כאן אופטימום היה כאן סוג של קיצון ( מזכיר את המציאות הלא תעופתית בארץ ) לא בריא, מיותר וטוב שי מי שחושב אחרת (סוף סוף).

 

 פיס סאלאם

קישור לתוכן
Share on other sites

כמה דברים:

לגבי הדרכת מיומנות מקוונת:

אלעד. אתה טוען שזה בלתי אפשרי. מכיוון שמעולם לא היית נוכח בשיעור של מסגרת הדרכה כזו, אפילו לא בתור צופה הצד, (כי זה לא מכבודך או בגלל שאתה כבר יודע הכל ) אין לך דרך לשפוט אם זה אפשרי או לא.

אני לא חייב הסברים לך או לאחרים איך זה התבצע אבל עובדה: תוך שיעור או שניים חניכים כבר ידעו לשמור מצב אף לשמור גובה בישרה ואופקית או בפנייה וכד'.

כל אותם דברים בסיסיים שגם מהצד של הבקר - זה מה שחשוב לו שטייס ידע לעשות.

וזה מביא אותי לעניין הבא שרציתי להזכיר:

היתרון שיצא לחטיבה ממסגרת הדרכה כזו כחטיבה שעיקר עניינה הוא בבקרה ופיקוח:

כמו שכתבתי קודם, מה שמעניין את הבקר\פקח הוא שמטוס שטס במרחב הוירטואלי שלו ידע לשמור על נתוני טיסה בסיסיים ולמלא באופן מדוייק אחר הוראות הבקרה. אחרת יהיה בלאגן במרחב. איך הטייס יעשה את זה פחות מעניין את הבקר. בשבילו זה בסה"כ נקודה על המכ"מ.

מצד הטייס יש מגוון אפשרויות לעשות זאת. החל מביצוע פרוצדורות מתוכנתות מראש במערכת ה fms, דרך שיעבוד הטייס האוטומטי למערכות ניווט רדיו כגון vor או ils, דרך "שליטה ידנית" בטייס האוטומטי. (מה שבדרך כלל נעשה כשמקבלים וקטורים מבקר). וכמובן הרמה הבסיסית ביותר שליטה ידנית מלאה במטוס וביצוע תהליכים ופרוצדורות באופן מדוייק.

למה כל זה קשור לבקר פקח?

כי ככל שטייסים מכירים היטב את כל האופציות הנ"ל, גם האפשרויות שנמצאות בידי הפקח לנתב מטוסים בצורה יעילה מתרחבת מאוד. ומאפשרת לו לבחור לדוגמא איך להביא מטוס לנחיתה: אם באמצעות תהליכים ידועים מראש כמו departure/arrival, אם באמצעות וקטורים או בכלל ע"י ביטול טיסה בכללי מכשירים וצירוף מטוס להקפה בראייה. (לא Rnav visual, הקפה סטנדרטית בתנאי ראייה.) הערה: הבאת מטוס לנחיתה זה רק חלק ממה שעושים בבקרה על מרחב אוירי.

דרך אגב כמה מכם ביקשו אי פעם בטיסה ברשת לבטל IFR ולהמשיך בראייה? זה דבר שקורא די הרבה במציאות.

המציאות שאני נתקלתי בה בתחילת דרכי בvatsim היתה באופן כללי העדפה להצמדות לתהליכים מתוכנתי fmc. גם מצד טייסים וגם מצד בקרים ופקחים.

לטעמי זה פספוס גדול. גדול מאוד. זה כאילו שמינית הדמייה של המציאות.

לגבי סטטיסטיקות משאבים כח אדם וכד'.

כבר כתבתי לבכתארי. להוביל זה לא לבדוק מה הסטטיסטיקות. זה לייצור מ יאות ולשנות את הסטטיסטיקות. כמו שאיציק ציטט פעם וזה תמיד יושב לי בראש:

If you call them, they will come.

אפשר רצוי וכדאי.

 

אהלן ברוכי,

כאשר כתבת לאלעד את הדבר הבא "אלעד. אתה טוען שזה בלתי אפשרי. מכיוון שמעולם לא היית נוכח בשיעור של מסגרת הדרכה כזו."  

דבר ראשון, אני חושב שמדריך וירטואלי גם אם יש לו ניסיון במציאות לא יכול בשום מצב להחליף מדריך שיושב לידך במטוס. וזה בסדר זה בסה"כ סימולטור אישי.

לפני מספר שבועות נוכחתי בשיעור בבית הספר לטיסה (אם אני לא טועה של מכשירים) המדריך שם הסביר משהו בצורה הכי שגויה שיכולה להיות, שבו נגיד אם הייתי מקבל כזאת הדרכה במציאות יש מצב שבמקום לנווט לנקודת B הייתי בטעות מגיע לC.  לפני שרצים ועושים קורסים וכותבים מערכי שיעור צריך לדעת לבחור את המדריכים שיעבירו את הקורס.  אני לא יכול לאשים את החניכים אחר כך שהם לא יודעים לבצע את מה שאני "כפקח" מבקש כאשר ההדרכה שהם קיבלו ב90% שגויה. 

 

לא צריך להיות גאון גדול כדי ללמוד מישהו לשמור גובה, בסימולטור- כל דבר הכי קטן יש לו השפעה. אני יכול לשבת בבית הספר לטיסה הוירטואלי וללמד את מה שעושים במציאות זה יעוזר? רוב הפעמים לא בגלל המגבלות שיש לך במחשב. קח דוגמא שמירת גובה או 45 מעלות פניה,  אני לא אלמד בחיים לעשות פניה כזאת שהראש בפנים (אנחנו מדברים על טיסה VFR. ואני לא מדבר על ה4 שעות מכשירים שטייס פרטי צריך לדעת) אני אלמד את השיטה של ראש בחוץ לבחור נקודת אופק ולגלגל וכל 5-10 שניות לעשות סריקה עגולה או סריקת V למכשירים או כל שיטה של BAI שהוא רוצה להשתמש.  בפועל החניכים יקשיבו למה שאני אומר אבל ברגע האמת של הטיסה ברשת כאשר הם יצטרכו לשמור גובה 99.9% מהזמן העיניים יהיו למד הגובה ולא בחוץ.  

 

2) מה כל כך מיוחד בביטול IFR? לא מצליח להבין האמת.  הבעיה היותר גדולה מתרחשת בשינוי הטיסה מVFR ל IFR בעיקר שזה מ VMC ל IMC. 

אם אני יודע לבטל IFR זה אומר שאני יודע לטוס? זה אומר שקיבלת הדרכה טובה? אין קשר אחד לשני.

 

3) לגבי ה"תהליכים ידועים מראש"  בית הספר לטיסה יכול להביא חניכים למצב שהם יודעים לטוס VOR או לנווט באמצעות GPS שזה הטכנולוגיה הכי מתקדמת קיום או לעשות ILS שזה בעצם אותו הדבר כמו ILS רק שיש לך עוד מחט למטה והריגשות גדולה בהרבה יותר. 

אתה יודע מתי תהיה הבעיה של החניכים? כאשר אני כפקח אבקש מהם לעשות מכל סיבה שהיא Hold North west from BGN VOR 15NM on Radio 340  אני מוכן לשים כסף על השולחן שהנקודה הירוקה של הטייס לא תהיה יותר. או שפשוט החניך יגיד "שהוא לא מסוגל לבצע" או הדבר הכי גרוע שהחניך מסוגל לעשות זה להחזיר רידבק ולא לדעת לבצע את מה שביקשו ממנו.  וזה דרך אגב, משהו מאוד בסיסי בהגדר מכשירים.

 

בשורה התחתונה, אני לא חושב שצריך לסגור את ההדרכת טייסים אבל בהחלט לעשות אותה קצרה,מהירה,מעניית שכוללת המון טיסות רשת. שלא יהיה שום מצב שיש שיעור בלי שעולים לרשת. אין צורך לשלוח את החניכים לנווט בב"ג או בשדה דב קחו אותם למגידו גם לא צריך פקח. אין שם תנועות אין שם כלום רק השדה תעופה והחניכים. שם החניכים יכולים לעשות בלגן (במובן הטוב של המילה) וללמוד מבלי לפחד שהם מפריעים לסובבים אותם.

 

דבר נוסף, לא קשור למה שכתבת ברוכי.

 חטיבת וואטיל כמו כל החטיבות בעולם צריכות לשמור ולתת את מה שVATSIM רוצה. שזה שירותי פיקוח והדרכת פקחים כאשר הדבר הזה לא יתקיים החטיבה תסגר זה מהלך מאוד ברור.  החטיבה לא צריכה לתת הדרכה לטייסים או להחזיק מדריכי טיסה ווירטואלים כדי לתת הכשרה. 

הפוקוס העיקרי של הנהלת החטיבה צריכה להיות פיקוח ולא מעבר. 

כתבתי בעבר דבר כזה: "אנשים לא מבינים את משמעות החטיבה. החטיבה צריכה לספק שירותי פיקוח והדרכת פקחים בלבד. כל אירוע מחוץ לרשת כמו: חד"ב,סיורים,מפגשים,מסעדות,טימספיק,פורומים וכו'...זה אך ורק בונוס שהחטיבה נותנת" 

קישור לתוכן
Share on other sites

אני ממש לא מעוניין שהדיון הזה ייגרר לריבים אישיים וקרבות אגו  , כמו כל דיון שקשור לרעיון או הצעה לטובת החטיבה בזמן האחרון, במידה וזה יהיה כך, אני מבקש כבר עכשיו מהמנהלים לסגור אותו .

 

אם יש לכם רעיונות לשיפור והצעות נוספות או שאתם מעוניינים להצטרף אז תגיבו 

אם יש לכם השמצות כנגד רעיון זה או פעילות אחרת תפתחו דיון משלכם על כמה רע לכם בחטיבה.

 

אני ועמית הצענו רעיון לטובת החטיבה,  אנחנו משקיעים בו את הזמן והמשאבים שלנו ואין טעם שמישהו אחר יחליט בשבילנו איך לנצל את הזמן והמשאבים.

בסופו של דבר הרעיון הזה הוא אך ורק לטובת החטיבה וחבריה  ואני מצפה שכל אחד מהצדדים ימצא איך להשתמש  בו לטובת החטיבה בלי קרבות אגו או השמצות,

הגיע הזמן שנתחיל לפעול למען פתרון הבעיות ולא רק נדאג לתאר אותן.

 

מקווה שעוד אנשים יעלו רעיונות ויפעלו לטובת החטיבה ושיפור המצב הנוכחי ( הלא  כל כך  רע) ולא רק יעסקו בהשמצת רעיונות של אחרים ולתאר את הבעיות שוב ושוב במילים שונות. 

כתבתי לפני כמה ימים אך כנראה שלא הבינו את זה . 

אין טעם להיגרר פה לדיונים על השקעת משאבי החטיבה ( שלדעתי צריכים להיות בעיקר לתחום הפיקוח כי זה תפקידה ברשת ואטסים...) כי בסופו של דבר לא מדובר במשאבי החטיבה שיעמדו לטובת רעיון זה, אלא משאבים שאני ועמית מגייסים לטובת הרעיון. 

 

אני אדגיש שוב, די לריבים וקרבות אגו בדיונים מסוג זה. בסה"כ מדובר ברעיון לטובת החטיבה וחבריה.

מי שמוכן להצטרף / להציע הצעות ייעול לרעיון, מוזמן להגיב

מי שרוצה להסביר עד כמה הוא יודע יותר מכל השאר וכמה שהוא מבין בתחום אך לא עושה כלום למען כניסת חברים חדשים לתחום, מוזמן לפתוח דיון בעצמו.

 

אני ועמית הצענו את הרעיון הזה לא מתוך כוונה לפגוע בחטיבה או בבית הספר הקיים, אלא מתוך כוונה לעזור לחטיבה בעזרת הקמה של גוף הדרכה איכותי ( לדעתי בית ספר לטיסה צריך לשאוף הכי גבוה והכי מקצועי שאפשר, בניגוד לדברים שנאמרו פה) ובנוסף יפעל לכניסת עוד אנשים לתחום וללא דאגה של חברי חטיבה על בזבוז משאבים של החטיבה.

 

במידה ונוכל לגשר על פערי הגישה עם בית הספר שמפעילה החטיבה , נשמח לשלב כוחות על מנת להכשיר עוד טייסים רבים, שימשיכו לטוס בחטיבה עוד שנים רבות .

במידה וזה לא יקרה, עדיין החטיבה מרוויחה, כי במידה והרעיון יצא לפועל ויקום גוף הדרכה חדש ,כל החניכים שמסיימים את הקורס  גם בו  וגם בבית הספר של החטיבה, מצטרפים  לחטיבה ולטייסיה  (כנראה שזה לא הובן, לפי חלק מהתגובות בדיון)

 

 

אני ועמית חשבנו על רעיון לטובת החטיבה ואנחנו מתכוונים לבצע אותו ולכן פתחנו דיון זה, על מנת לגייס אנשים מתוך החטיבה שיפעלו למען החטיבה וזה לא מהווה סכנה קיומית על החטיבה, כמו שנאמר פה. כי בסופו של דבר הקמת גוף הדרכה, יוצרת ימים קבועים בשבוע, בהם יש גם פיקוח וגם טיסות ולדעתי זהו אינטרס חשוב מאוד לחטיבה.

 

הדיון נועד לקבלת הצעות לשיפור (והוצעו כאן כמה רעיונות טובים שאנחנו שוקלים ליישם) ולא לעוד קרב אגו בין חברי חטיבה שלא מסכימים אחד עם השני 

 

תודה לכל מי שהצטרף / הציע רעיונות לשיפור,  מקווה שעוד אנשים יצטרפו וישפיעו ולא רק יכתבו את דעתם על גבי הפורום ואחר כך ייעלמו לעוד כמה חודשים עד לדיון הבא . חלק חשוב מהרעיון שעומד מאחורי גוף ההדרכה שאנחנו שואפים להקים, הוא שיש מקום לכל החניכים וגם לכל אנשי הצוות (לא רק מדריכים וחברי הנהלה אלא גם אנשי שיווק, חונכים, תמיכה טכנית , מרצים, משגיחים ועוד)\

 

לדעתי הדיון גולש לדברים  שלא קשורים לנושא ולכן עדיף לנעול אותו. 

 

וכמובן שכל מי שרוצה להצטרף מוזמן!

קישור לתוכן
Share on other sites

רום ,

אלמוג כתב את זה מקודם - איזה קרבות אגו אתה מזהה כאן ? דברים נכתבים כאן אולי בצורה מעט תקיפה ע"י מספר אנשים אך סה"כ

באמת שיש כאן דיון מאוד מעניין בנושא הדרכת טיסה ברשת VATSIM , זה בכלל לא קשור ליוזמה שלכם וחבל לי שאתה/עמית לא לוקחים בו חלק כמקימי גוף הדרכת טיסה.

אך אם כבר כתבת זיהיתי מספר דברים שכן ארצה לעלות מדבריך :

 

1. כוח האדם בחטיבה שמתבסס על החברים כאן הוא אולי המשאב הכי יקר שיש לנו שבו אם איני טועה הנכם משתמשים (אלא אם כן , מדובר במדריכי טיסה מהמציאות או חברים מרשת אחרת) .

לדעתי זו הסיבה שאנשי צוות לשעבר כתבו שאתם מהווים סכנה קיומית.

 

2. נושא המקצועיות  -אני מאמין שברור לשנינו שאף אחד לא יקום ויגיד  "אני לא שואף למקצועיות" נכון?

אני לא בטוח(סטטיסטית) שהדרך שבה אתה , עמית וברוכי בוחרים היא הנכונה בשביל ליישם את הנושא בחטיבה ב-VATSIM - כי תכלס האג'נדה שלכם היא "להחזיר עטרה ליושנה" .

הייתי רוצה לשמוע התייחסות קצת יותר מעמיקה בנושא ממך/עמית .

 

3. הייתי רוצה לדעת - האם כתנאי לקורס על החניכים להיות חברי החטיבה הישראלית (VATIL) ?

 

4. האם יש לך איזשהו רעיון כיצד לגשר על פערי הגישה ? לי יש כמה ואשמח לשוחח על כך בפרטי.

 

5. אשתף אותך בתחושה אישית שלי וכמובן ללא מטרה לפגוע בך או בעמית (את שניכם אני מעריך מאוד) - אני נמצא כאן בחטיבה מגיל 13 (כבר כמעט 8 שנים) , בזמן הזה מילאתי כאן מספר תפקידים 

(מדריך בחיל האוויר הוירטואלי , מדריך פיקוח , איש צוות חטיבה כבר בפעם השניה ועוד) ואפילו הוצאתי רישיון טיס במציאות בזמן הזה.

אני מרגיש שהינכם מנסים להמציא גלגל ולא סתם אחד , גלגל שכבר המציאו , שיפצו , ליטשו ועשו לו כל דבר אפשרי כדי שימשיך להסתובב.

מדובר בגלגל שלא הניב תוצאות משמעותיות לחטיבה בשנים האחרונות והנכם יכולים לראות שאני לא היחידי שמחזיק בדעה הזאת ואף וותיקים ממני כבר כתבו אותה כאן.

קישור לתוכן
Share on other sites

עיינתי לאחור בלפחות 43 דפים בפורום מיוחד שאתם - "ההנהלה" פתחתם שנקרא בית ספר לטיסה וירטואלית חיל האויר הוירטואלי וחברות va. (כל אלה ש"גנבו לכם משאבים"). מצאתי שם פעילות עניפה לא רק של IFS. של עוד חברות va ומיזמים של חברי חטיבה מן המניין. כולם פעולה בתוך vatil ו vatsim. כשבאו לטוס, באו לטוס בvatsim לא במסגרת אחרת ולא באופן עצמאי. כולם מוזמנים לדפדף אחורה לעיין ולהתרשם.

ואתה טוען שלא היתה תרומה משמעותית

נו טוב. באמת זמנים השתנו. הזיכרון התקצר.

אני מניח שעכשיו כשהחטיבה הופכת להיות חטיבת 737 הכל יהיה הרבה יותר אטרקטיבי. תצליחו לנצח את הסטטיסטיקות שאיזה חניך אולטרא לייט כאן טען שלא משתנות כבר יותר מ 10 שנים.

ב ה צ ל ח ה.

קישור לתוכן
Share on other sites

כמה דברים מהצד :

 

1. עמית הרעיון שלך הוא באמת מבורך וניכר שאתה וחבריך רוצים לפעול למען החטיבה ולמען פיתוחה , המטרה נכונה אבל הדרך לא . לא יכול להיות שלפי איך שכתבת "יוקם גוף הדרכה בעל יכולות לקלוט חניכים" ושאינו גוף רשמי של החטיבה או מחלקה בה ,לצורך הענין זה כמו שמחר אני אחליט שאני יודע יותר טוב מהמדריכים של מחלקת הדרכה ואפתח גוף הדרכה בעצמי ואכתוב מעריכים ואעביר אותה לפקחי החטיבה ללא כל אישור או סמכות שנתינת לי מהנהלת החטיבה , זה סוג של אנרכיה וחתירה מתחת לסמכות הנהלת החטיבה , ולא משנה למען איזה מטרה זה - זה לא צריך לקרות. אני מקווה שהבנת את זה מהתגובות הקודמות פה , יש פה בעיתיות בדבר כזה וזה פותח דלת לכך כך הרבה בעיות עתידיות שאסור לנו להכנס אלהם , אם תהפוך את זה למשהו פחות רשמי ולא לגוף הדרכה אלה לקבוצת הדרכה בהתנדבות ובכפוף לאישור החטיבה , זה יהיה מצוין.

 

2. לגופו של ענין , אני מתחבר מאוד לתגובה הראשונה של אלמוג , הבעיה של החטיבה הזאת זה לא עוד גוף הדרכה שילמד בצורה כזאת או אחרת יקרא IFS או אחרת או ילמד 737 או צסנה 152. הבעיה היא שרק חלק מצומצם ביותר מחברי החטיבה הרשומים פעיל באופן שוטף ברשת מגעים לטוס בצורה שוטפת - זה לא שאין אנשים , הם פשוט לא באים לטוס בצורה קבועה אלה רק פעם ב , אני לא יודע מה הסיבה לכך , אבל את המשאבים צריך להשקיע בפתרון הסוגיה הנל ולא בעוד גוף הדרכתי , בזה אנחנו אלופים כבר. לי זה נראה שצריך לשנות משהו בצורה שהדברים עובדים כיום על מנת לשנות את המצב ובזה צריך לדון , למה חברי החטיבה לא באים לטוס בארוע השבועי ובערבי השבוע אבל בכנסים ובחדבים כן , זאת השאלה המרכזית , מה מונע מאנשים לעלות עם 737 ביום רבעי בערב לטיסת אימון בTMA או לחיפה - ר"פ עם ה172.

 

3. חבל לראות שחברי חטיבה מתנגחים אחד בשני בדיון מקצועי , עוד יותר חבל שרוב מוחץ מהם בכלל לא פעיל פה באופן שוטף בשנים האחרונות. אנשים ששעות הכתיבה שלהם בפורום גדולה משעות הטיסה ברשת אבל הם תמיד יודעים יפה לנחות בפורום פעם בעשור ולדעת יותר טוב מכולם והם מתבססים על קרדיט בלתי נגמר של כתיבת מערך הדרכתי כזה או אחר בשנת תרפפו , מעבר לכך לא ראיתי שום תרומה נוספת שלהם לחטיבה בשנים האחרונות , איפה אתם בשאר השנה ? עיקר הפעילות שלנו צריכה להיות ברשת ולא בפורום ולצערי זה בדיוק ההפך,  תטסו קצת ברשת זה יעשה לכולנו יותר טוב.

קישור לתוכן
Share on other sites

עיינתי לאחור בלפחות 43 דפים בפורום מיוחד שאתם - "ההנהלה" פתחתם שנקרא בית ספר לטיסה וירטואלית חיל האויר הוירטואלי וחברות va. (כל אלה ש"גנבו לכם משאבים"). מצאתי שם פעילות עניפה לא רק של IFS. של עוד חברות va ומיזמים של חברי חטיבה מן המניין. כולם פעולה בתוך vatil ו vatsim. כשבאו לטוס, באו לטוס בvatsim לא במסגרת אחרת ולא באופן עצמאי. כולם מוזמנים לדפדף אחורה לעיין ולהתרשם.

ואתה טוען שלא היתה תרומה משמעותית

נו טוב. באמת זמנים השתנו. הזיכרון התקצר.

אני מניח שעכשיו כשהחטיבה הופכת להיות חטיבת 737 הכל יהיה הרבה יותר אטרקטיבי. תצליחו לנצח את הסטטיסטיקות שאיזה חניך אולטרא לייט כאן טען שלא משתנות כבר יותר מ 10 שנים.

ב ה צ ל ח ה.

ברוכי ,

אם תשים לב - כל ההודעות שלי בשרשור נכתבו בנימוס , ללא עקיצות , ריבים או העלבות .

שמרתי על טוהר הכתיבה והמקצועיות הנדרשת לאורך כל הדיון הזה - אנא ממך בוא נשמור על תרבות הדיון ,

אין טעם לרדת לפסים אישיים (בטח שלא איתך כי אני חושב שאתה אדם שתרם פה המון וגם אין לי כל משקעי עבר עמך) .

הדיון הוא על שינוי התפיסה בהתאם לתקופה בה אנחנו נמצאים ואני חושב שמה שאתה כותב כאן רציונלית נכון אך לא מתאים לרשת VATSIM של 2016.

"מדובר בגלגל שלא הניב תוצאות משמעותיות לחטיבה בשנים האחרונות" - הכוונה היא לא לתקופה בה הדרכת או שהיית פעיל יותר .

יתכן שהגלגל הזה בתקופתך היותר פעילה ב-IFS הניב תוצאות יפות - לא יכול לדעת בוודאות כי לא נכחתי בתקופה הזאת.

אגב , עד כמה שאני מכיר ויתקנו אותי הוותיקים יותר כל הגופים שאתה מתאר לבסוף ננטשו (אולי מסיבות שלכאורה מוצדקות , אך זה המצב) - חיל האוויר הוירטואלי (קם לתחיה שוב בשנה האחרונה , כנ"ל אל על וירטואל וכל גוף דומה שהיה קיים בחטיבה שחלקם לא השתקמו כלל) .

לאילו אירועים כן הייתי עד ב-7 השנים האחרונות? כשב-IFS לאחר קורס של חודשים סיימו 2 חניכים , כשבית ספר IFS "הופקר" וכמעט נותרו ללא מנהל ולבסוף המנהל שנמצא היה גם המדריך היחיד בבית ספר - לא חושב שניתן להתכחש לסוף המר של הבית ספר היקר הזה (לא ציני) .

יש סיבה לכך שכל הגופים האלה לא נמצאים יותר תחת החטיבה או הצוות שלה והיא פשוטה - לחטיבה יש מספיק אתגר גם ככה לעמוד ביעדים הבסיסיים שמציבה לנו הרשת , אין לנו סיבה להכניס את הראש שלנו למיטות חולות.

קישור לתוכן
Share on other sites

תיקון קטנטן למשפט בהודעה -

"הדיון הוא על שינוי התפיסה בהתאם לתקופה בה אנחנו נמצאים ואני חושב שמה שאתה כותב כאן רציונלית נכון אך לא מתאים לרשת VATSIM של 2016."

קישור לתוכן
Share on other sites

רום ,

אלמוג כתב את זה מקודם - איזה קרבות אגו אתה מזהה כאן ? דברים נכתבים כאן אולי בצורה מעט תקיפה ע"י מספר אנשים אך סה"כ

באמת שיש כאן דיון מאוד מעניין בנושא הדרכת טיסה ברשת VATSIM , זה בכלל לא קשור ליוזמה שלכם וחבל לי שאתה/עמית לא לוקחים בו חלק כמקימי גוף הדרכת טיסה.

אך אם כבר כתבת זיהיתי מספר דברים שכן ארצה לעלות מדבריך :

 

1. כוח האדם בחטיבה שמתבסס על החברים כאן הוא אולי המשאב הכי יקר שיש לנו שבו אם איני טועה הנכם משתמשים (אלא אם כן , מדובר במדריכי טיסה מהמציאות או חברים מרשת אחרת) .

לדעתי זו הסיבה שאנשי צוות לשעבר כתבו שאתם מהווים סכנה קיומית.

 

2. נושא המקצועיות  -אני מאמין שברור לשנינו שאף אחד לא יקום ויגיד  "אני לא שואף למקצועיות" נכון?

אני לא בטוח(סטטיסטית) שהדרך שבה אתה , עמית וברוכי בוחרים היא הנכונה בשביל ליישם את הנושא בחטיבה ב-VATSIM - כי תכלס האג'נדה שלכם היא "להחזיר עטרה ליושנה" .

הייתי רוצה לשמוע התייחסות קצת יותר מעמיקה בנושא ממך/עמית .

 

3. הייתי רוצה לדעת - האם כתנאי לקורס על החניכים להיות חברי החטיבה הישראלית (VATIL) ?

 

4. האם יש לך איזשהו רעיון כיצד לגשר על פערי הגישה ? לי יש כמה ואשמח לשוחח על כך בפרטי.

 

5. אשתף אותך בתחושה אישית שלי וכמובן ללא מטרה לפגוע בך או בעמית (את שניכם אני מעריך מאוד) - אני נמצא כאן בחטיבה מגיל 13 (כבר כמעט 8 שנים) , בזמן הזה מילאתי כאן מספר תפקידים 

(מדריך בחיל האוויר הוירטואלי , מדריך פיקוח , איש צוות חטיבה כבר בפעם השניה ועוד) ואפילו הוצאתי רישיון טיס במציאות בזמן הזה.

אני מרגיש שהינכם מנסים להמציא גלגל ולא סתם אחד , גלגל שכבר המציאו , שיפצו , ליטשו ועשו לו כל דבר אפשרי כדי שימשיך להסתובב.

מדובר בגלגל שלא הניב תוצאות משמעותיות לחטיבה בשנים האחרונות והנכם יכולים לראות שאני לא היחידי שמחזיק בדעה הזאת ואף וותיקים ממני כבר כתבו אותה כאן.

 

כרגע חטיבת ואטיל מציעה מסלול אחד ויחיד לחברים חדשים.

כדי להרחיב את היצע מסלולי ההכשרה שהחטיבת מציעה לחבר החדש, אנו מקימים גוף הדרכתי שירוץ במקביל לגוף הקיים וישלים אותו.

אין בכוונתינו להחליף את המסלול הקיים, להיפך, חשוב שהוא ישאר כי הוא מתאים לחלק מהחדשים.

החניכים יעברו הדרכות בשרת טימספיק נפרד משל החטיבה אבל בסופו של דבר הם חברי ואטיל לכל דבר, הם פשוט לא עוברים בבית הספר של ואטיל.

כל השיווק שיעשה הוא שיווק שמכיר לחדשים את ואטיל.

לגבי מה יידרש בהרשמה, סביר להניח שנדרוש רק גיל ופרטי התקשרות בהרשמה כדי לפשט את העניינים, והם ירשמו לואטסים בהמשך.(ובכל זאת כל הטיסה תיעשה בואטסים).

הקורס (לפחות הקורס הבסיסי CVFR) יהיה לפחות ברמה של IFS כאשר בשונה מIFS, יהיו מפגשי העשרה שמטרתם לחזק את האהבה של חניכים לתחום.

אין לאף אחד מאיתנו כוונה להשמיץ או להוציא שם רע לבית הספר של ואטיל שכן גם אנו רואים חשיבות בקיומו במתכונת הנוכחית.

לגבי סוגיית כוח האדם: כרגע אנחנו 17 אנשים בצוות, ותודה לכל אחד ממי שהתנדב על כך.

זה ש17 איש מנסים להרים פרויקט לטובת החטיבה כי הם רוצים בטובת החטיבה, לא אומר שהם מציבים את החטיבה בסכנה קיומית.

 

 

לגבי פערי הגישה, חשוב שיהיו פערי גישה- הם משקפים את פערי הגישה בקרב החניכים.

אם יהיו פערי גישה, ההיצע של החטיבה יהיה רחב יותר וכך נצליח לקלוט יותר אנשים.

אני אתייחס לדוגמא שהייתה קודם, אם במצב הישן מתוך 30 איש סיימו 4, במצב החדש אנחנו שואפים שכל ה30 יסיימו הכשרה בסיסית באחד ממסגרות ההדרכה, וישארו פעילים במסגרתן לאחר סיום ההכשרה תוך התקדמות ולמידה של מה שרלוונטי לאותו בן-אדם.

ולגבי מה שאמר אמיר:

אין כאן נסיון חתירה תחת החטיבה, יש כאן נסיון לתרום ולשפר את החטיבה.

הגוף שיוקם ידאג לפעילויות שוטפות ברשת כך שיהיו שעות וימים ידועים מראש ואולי גם קבועים שבהם יעלו טייסים לטוס- פתרנו חלק מהבעייה הנוספת שאתם מציגים.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

ציטוט

Amit Eisinger, on 20 Jun 2016 - 1:38 PM, said:

כרגע חטיבת ואטיל מציעה מסלול אחד ויחיד לחברים חדשים.

כדי להרחיב את היצע מסלולי ההכשרה שהחטיבת מציעה לחבר החדש, אנו מקימים גוף הדרכתי שירוץ במקביל לגוף הקיים וישלים אותו.

אין בכוונתינו להחליף את המסלול הקיים, להיפך, חשוב שהוא ישאר כי הוא מתאים לחלק מהחדשים.

החניכים יעברו הדרכות בשרת טימספיק נפרד משל החטיבה אבל בסופו של דבר הם חברי ואטיל לכל דבר, הם פשוט לא עוברים בבית הספר של ואטיל.

כל השיווק שיעשה הוא שיווק שמכיר לחדשים את ואטיל.

לגבי מה יידרש בהרשמה, סביר להניח שנדרוש רק גיל ופרטי התקשרות בהרשמה כדי לפשט את העניינים, והם ירשמו לואטסים בהמשך.(ובכל זאת כל הטיסה תיעשה בואטסים).

הקורס (לפחות הקורס הבסיסי CVFR) יהיה לפחות ברמה של IFS כאשר בשונה מIFS, יהיו מפגשי העשרה שמטרתם לחזק את האהבה של חניכים לתחום.

אין לאף אחד מאיתנו כוונה להשמיץ או להוציא שם רע לבית הספר של ואטיל שכן גם אנו רואים חשיבות בקיומו במתכונת הנוכחית.

לגבי סוגיית כוח האדם: כרגע אנחנו 17 אנשים בצוות, ותודה לכל אחד ממי שהתנדב על כך.

זה ש17 איש מנסים להרים פרויקט לטובת החטיבה כי הם רוצים בטובת החטיבה, לא אומר שהם מציבים את החטיבה בסכנה קיומית.

לגבי פערי הגישה, חשוב שיהיו פערי גישה- הם משקפים את פערי הגישה בקרב החניכים.

אם יהיו פערי גישה, ההיצע של החטיבה יהיה רחב יותר וכך נצליח לקלוט יותר אנשים.

אני אתייחס לדוגמא שהייתה קודם, אם במצב הישן מתוך 30 איש סיימו 4, במצב החדש אנחנו שואפים שכל ה30 יסיימו הכשרה בסיסית באחד ממסגרות ההדרכה, וישארו פעילים במסגרתן לאחר סיום ההכשרה תוך התקדמות ולמידה של מה שרלוונטי לאותו בן-אדם.

ולגבי מה שאמר אמיר:

אין כאן נסיון חתירה תחת החטיבה, יש כאן נסיון לתרום ולשפר את החטיבה.

הגוף שיוקם ידאג לפעילויות שוטפות ברשת כך שיהיו שעות וימים ידועים מראש ואולי גם קבועים שבהם יעלו טייסים לטוס- פתרנו חלק מהבעייה הנוספת שאתם מציגים.

אהלן עמית,

ברשותך אני מתייחס לדברים בודדים ממה שכתבת, כך שאני מצטט שורות מתגובתך ומגיב.

"לגבי מה יידרש בהרומה, 1) סביר להניח שנדרוש רק גיל ופרטי התקשרות בהרשמה כדי לפשט את העניינים,2) והם ירשמו לואטסים בהמשך.(ובכל זאת כל הטיסה תיעשה בואטסים)"

1) במקרה זה אני חושב שאתה צרכים להיצמד לדרישות ולמגבלות של רשת וואטסים.

2) דבר נוסף, להמון חניכים יש בעיות בהרשמה לרשת והתחברות לרשת עצמה (דרך התוכנה), לדעתי כבר במפגש הראשון (אם תחליט להקים את הבית ספר) תשים דגש גדול מאוד לנושא הרשת, איך מתחברים,מה מורידים ואיך מתפעלים. זה נושא מאוד חשוב שבעבר הרבה אנשים נטשו בגלל בעיות של הרשת. (גם לי בעבר היו לא מעט בעיות שגרמו לי להפסיק לטוס למספר שבועות, לבסוף הפתרון היה "מסלול גיימרים של 012 נראלי :D ) ולא פחות חשוב נושא המשמעת והריגולציה של הרשת.

החניכים יעברו הדרכות בשרת טימספיק נפרד משל החטיבה אבל בסופו של דבר הם חברי ואטיל לכל דבר

חשוב לזכור וגם הנהלת החטיבה את מה שכתבת "בסופו של דבר הם חברי ואטיל לכל דבר"

אם אתה מקים בית ספר לטיסה מקביל לבית ספר הקיים ונותן לתלמידים שלך להשתמש במשאבים אחרים שלא קשורים לחטיבה זה יכול להיות מסוכן ואני אסביר: אסור שיהיה מצב בחיים שבו יש מריבה לאיזה בית ספר ללכת. ודבר כזה יכול לקרות בשניה כשיש תחרות, כל אחד יכול להגיד "אנחנו לא רוצים תחרות, בסה"כ רוצים שיהיה עוד אופציה לטייס החדש לבחור לאן ללכת" באופן אוטומטי נוצר תחרות גם בלי שנרצה.

אם אתה פותח קורס ומגיעים אליך 15 חברים (לדגומא) ומסיימים 15 חברים ואותם החברים קיבלו: הדרכה טובה ואיכותית,משאבים טובים והסמכה טובה - זה מצויין. אבל גם מאוד מסוכן ופה החטיבה יכולה להיפגע. איפה? הרחקת החברים מהשרתים שלה.

בסופו של דבר הטייסים שאתה מסמיך הולכים לטוס ברשת - בישראל וזה יכול לגרום לעלייה בכמות הטייסים וזה דבר מצויין אבל אני לא חושב שהעליה הזאת שווה אם יש תחרות בין שני בתי ספר של אותה חטיבה לאותה רשת. כמו שכתבת למעלה ואני מסכים "בסופו של דבר הם חברי ואטיל לכל דבר" אסור לשכוח את זה. הם חברי חטיבה ולכן אסור לגרום להם ללכת למקום אחר, אני מתכון בית ספר אחר שמקבל משאבים שלא דרך החטיבה.

עמית, שלא תבין אותי לא נכון, אני חושב שלהקים דבר כזה יכול לעשות טוב בתנאי אחד - שהתלמידים משתמשים במשאבים של החטיבה ומקבלים תמיכה מלאה מההנהלה. כל עוד זה לא קורה ויש טימספיק מקביל זה יכול לעשות נזק ומתח בין הנהלת הבית ספר (שלך) לחטיבה.

"לגבי סוגיית כוח האדם: כרגע אנחנו 17 אנשים בצוות, ותודה לכל אחד ממי שהתנדב על כך.

זה ש17 איש מנסים להרים פרויקט לטובת החטיבה כי הם רוצים בטובת החטיבה, לא אומר שהם מציבים את החטיבה בסכנה קיומית."

הם לא מציבים סכנה לחטיבה אבל הם בהחלט יכולים להציב בעיה בעתיד. העובדה שאותם 17 חברים שאני בטוח משתמשים במשאבי החטיבה כרגע שזה: טימספיק ופורום הולכים בקרוב מאוד לעזוב לטימספיק נפרד טימספיק שבו אותם חברים מופרדים משאר חברי החטיבה וזה יובל לניתוק קשרים בעתיד תרצה או לא תרצה זה יקרה. כבר היינו בסרט של טימספיק מקביל בעבר.

כאשר יהיה מצב שבו יגיעו לכאן חברים חדשים ויגדו להם יש לכם שתי אופציות והרוב יחליט ללכת לבית ספר המקביל שמנותק מהחטיבה (כי זה מה שיקרה בסוף) החטיבה תהיה בבעיה הרבה יותר גדולה שלדעתי אסור לה לקחת את הסיכון הזה. עמית, תחשוב לטובת הכלל העתידי ותנסה לרדת מהעניין של "להקים משהו חדש" כך את הכוח שיש לך ואת כל ה17 חברים החדשים וזרוק את הידע שלך ושלהם בבית ספר הקיים ותרים אותו למקומות שאתה רוצה. לדעתי זה הכי בריא לחטיבה.

אתה לא צריך להיפגע ממה שאנשים מגיבים אתה צריך להבין שבחטיבה יש גרעין של וותקים שיש להם קצת יותר ידע וניסיון בכל מה שקרה בעבר של החטיבה. צריך לאחד כוחות לטובת החטיבה ולהשקיע את הזמן,הידע, והמשאבים בנקודה הקיימת.

דעתי בנושא ואני מקווה שתחשבו שוב לפני שאתם עושים צעדים גדולים.

בהצלחה!

קישור לתוכן
Share on other sites

אגב, כל מערכי השיעורים של IFS נמצאים אצלי בגיבוי, אשמח לשתף אתכם במידה ואתם צריכים (אין צורך לכתוב הכל מחדש).

כבר כתבתי מקודם שאני מבין את הצורך ללמד בגישה זו, אני פשוט חושב שהקמה ותחזוק של כזו מסגרת מחדש זה מיותר, צריך להשקיע את המאמצים בהשתלבות בקיים - כלומר בבית הספר הקיים של החטיבה, וטרם קיבלתי פה הסבר למה זה לא נעשה.

כל אחד יכול להקים בית ספר לטיסה, השאלה היא האם אחרי שנתיים-שלוש יש כוח אדם ודור המשך.

במהלך השנים פה למדתי המון על תפעול של כאלה מסגרות, אני בטוח שיהיו כאלה שידעו לעשות זאת יותר טוב ממני, אך יש דברים שהצעירים פה עוד לא למדו ואני כבר הספקתי לשכוח, דברו איתי ואשמח לשתף מהניסיון שלי.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...