עבור לתוכן
Yarden Ben-Dor

מועמדויות לראשות חטיבה - תמונת מצב - יוני 2017

Recommended Posts

שלום חברים,

כבר לפני כחודשיים הוצאתי כאן פוסט שבא ליידע אתכם על כוונתי להחזיר את הפק"לאות ולחזור להיות חבר חטיבה מן המניין במעמד מנהל חטיבה במילואים.

יידעתי אתכם כי המהלך יבוצע באפריל 2018, עת השלמת 3 שנות כהונה בתפקיד. לשם כך, פרסמתי פוסט קול קורא לתפקיד מנהל החטיבה הבא אשר בזמן הזה יוכשר בצורה מקיפה, וכמובן ושייבחר על-ידי הנהלת האיזור. 

לצערי הרב עד כה אף אחד לא הביע אפילו התעניינות בנושא. אף אחד.

 

חבר'ה, נכון שיש עוד 10 חודשים עד לפרישתי, אבל אני רוצה להבהיר כי אם עד ה-15.4.2018 לא יימצא וייבחר מנהל חטיבה בהתאם לקריטריונים שנקבעו לפי VATSIM וחוקת החטיבה, החטיבה תפורק ותהפוך להיות Open Space. לכן, אני קורא ומפציר בכם: לכל מי שהחטיבה הזו יקרה לו ורוצה להוביל אותה לכיוונים חדשים, אנא פנו אליי ונתחיל בפעולות ההכשרה הנדרשות על-מנת להביא אתכם למצב שבו אתם עומדים בקריטריונים. גם אם מדובר במישהו ללא דרגת C1 בזמן הזה נוכל להכשיר אתכם.

חבל חבר'ה, אנחנו הרבה חברי חטיבה פעילים, יש לנו המון אירועים מדהימים והמון פעילויות שנעשות כאן. פעילותה של החטיבה בשנים האחרונות ולכל הפחות מאז שאני כאן בתפקיד השתפרה לאין שיעור מתקופות קודמות: יש לנו הרבה יותר טייסים ופקחים פעילים, יש לנו שרת טימספיק משגשג, אנחנו דואגים כמו שעון לארגן אירועים מדהימים כאן, שלא לדבר על כנסי חטיבה וחד"בים שמתנהלים כמו מכונה משומנת ומתוקתקת היטב. חבל לי שלמרות הכל אף אחד לא רוצה להירתם כאן לשליחות הזו, לא פחות. זה תחביב של כולנו ועלינו לטפח אותו.

תחשבו רגע לעצמכם: חטיבה פעילה, חיה, מצליחה ובועטת נסגרת רק בגלל שאף אחד לא רוצה לנהל אותה. חברים, זה אבסורד, לא פחות. אל תתנו לזה לקרות. ושימו לב, לא מדובר רק במנהל חטיבה, אלא בצוות החטיבה הבא כולו. 

לכל מי שמתעניין בהודעת קול הקורא המקורית מלפני חודשיים, כולל ציון הקריטריונים הנדרשים לתפקיד מוזמן לעיין בה כאן.

קחו את עצמכם בידיים ותתעשתו, כי אין לנו חטיבה אחרת  

קישור לתוכן
Share on other sites

שלום לכולם ,

חשוב מאוד להבהיר - באם לא יימצא מחליף לירדן עד התאריך 15.4.2018

החטיבה תעבור לאחריותה של הנהלת האזור ומשם להנהלת VATSIM שיחליטו על גורלה ,

לא יהיו כאן פשרות מצידנו במקרה הזה והתוצאה תהיה OPEN SKY .

ירדן מקדיש מזמנו היקר לחטיבה עוד משנת 2003 שרק הוקמה ואני כבר בערך 8 שנים מכהן בתפקידי צוות ברציפות ,

לכן קיבלנו החלטה לפנות את מקומנו בעקבות התחייבויות קודמות בחיינו הפרטיים.

עצוב לנו לראות שאין אפילו חבר חטיבה אחד שמביע התעניינות שכן לעניות דעתי החטיבה משגשגת בהרבה מאוד תחומים

כך שמנהל החטיבה הבא שיכנס יקבל למעשה מכונה משומנת בכל התחומים :

1. במחלקת הדרכת פקחים - חלוקת הצוותים עובדת באופן נהדר ומסמיכה לנו פקחים בקצב כפול משנים קודמות.

2. במישור הטכני - עברנו לאחרונה לאיחסון החדש שישרת את החטיבה לפחות עד סוף שנת 2019 + אתר חדש +פורום מעודכן.

3. אירועים - שומרים על קצב קבוע של אירוע מדי חודש : שחף עשה עד כה עבודה מצוינת ובלישה ממשיך אותו בגדול ! (אירוע הבא בשיתוף החטיבה השוויצרית ב-24/6)

4.חדר בקרה - אפשרות לקיום של לפחות 2 אירועי חדרי בקרה בשנה מבלי דרישה למאמץ כידוע בשנים קודמות , זאת לאחר מבצע הגיוס של ציוד טכני רב לבעלות החטיבה .

(זה משהו שמנהלי חטיבות קודומות היו מתים שיהיה והוותיקים שקוראים יודעים זאת) .

5. חדר בקרה קבוע שרק עומד ומחכה לפקחים.

 

הכל מוכן ומזומן לפעולה !

חברים - להגיש מועמדויות , גם מי שחושב שהוא לא מתאים !

 

 

קישור לתוכן
Share on other sites

שאלות שנראו לי כנכונות שאשאל בפורום הזה:
1. כמה זמן בשבוע דורש מילוי התפקיד? 
2. בפוסט המקורי ישנה דרישה בדבר הזמינות לתפקיד.
נאמר שם שרצוי שהמועמד יהיה אחרי צבא או לפחות ביומיות כדי שיוכל להיות זמין לאורך 3 שנים רצופות.
האם ניתן להגיש מועמדות לקדנציה מקוצרת?
3. מהי המשמעת של OPEN SKY, מהם ההבדלים שאנו, חברי החטיבה נרגיש בהם?
 

קישור לתוכן
Share on other sites

11 hours ago, Amit Eisinger said:

שאלות שנראו לי כנכונות שאשאל בפורום הזה:
1. כמה זמן בשבוע דורש מילוי התפקיד? 
2. בפוסט המקורי ישנה דרישה בדבר הזמינות לתפקיד.
נאמר שם שרצוי שהמועמד יהיה אחרי צבא או לפחות ביומיות כדי שיוכל להיות זמין לאורך 3 שנים רצופות.
האם ניתן להגיש מועמדות לקדנציה מקוצרת?
3. מהי המשמעת של OPEN SKY, מהם ההבדלים שאנו, חברי החטיבה נרגיש בהם?
 

לגבי סעיף 3 - דיי פשוט.. לא יהיה דבר כזה "חברי חטיבה" כי לא תהיה חטיבה. זה יוגדר כאזור פתוח שכל אחד עם דרגת פיקוח בואטסים יוכל לעלות לפקח, לא תוכלו להסמיך פקחים וכו

קישור לתוכן
Share on other sites

10 hours ago, Amit Eisinger said:

שאלות שנראו לי כנכונות שאשאל בפורום הזה:
1. כמה זמן בשבוע דורש מילוי התפקיד? 
2. בפוסט המקורי ישנה דרישה בדבר הזמינות לתפקיד.
נאמר שם שרצוי שהמועמד יהיה אחרי צבא או לפחות ביומיות כדי שיוכל להיות זמין לאורך 3 שנים רצופות.
האם ניתן להגיש מועמדות לקדנציה מקוצרת?
3. מהי המשמעת של OPEN SKY, מהם ההבדלים שאנו, חברי החטיבה נרגיש בהם?
 

אהלן עמית ,

דיברנו בפרטי אך אענה בכל זאת לטובת החברים :

לגבי 1 ו -2 : אני מאמין שלכל אחד יש את דרך הניהול שלו ואת הזמן שהוא מוכן להשקיע ,

בכל אופן כל הדרישות יוצגו באופן אישי למועמדים.

3.משמעות של OPEN SKY פשוטה מאוד  - שהחטיבה תיסגר לרבות : הסמכות פקחים , אירועים , פורום וכל דבר שקשור לפעילות השוטפת של החטיבה יפסק.

קישור לתוכן
Share on other sites

On 8.6.2017 at 10:56, Almog Atar said:

לגבי סעיף 3 - דיי פשוט.. לא יהיה דבר כזה "חברי חטיבה" כי לא תהיה חטיבה. זה יוגדר כאזור פתוח שכל אחד עם דרגת פיקוח בואטסים יוכל לעלות לפקח, לא תוכלו להסמיך פקחים וכו

מי יהיה אחראי על הסמכת הפקחים האלה?

קישור לתוכן
Share on other sites

1 hour ago, Or Belisha said:

מי יהיה אחראי על הסמכת הפקחים האלה?

אם הבנתי נכון,לא תהיה הסמכה על העמדות, כל מי שירצה יוכל לעלות כאן.

ואם הבנתי נכון אז גם הם לא מחויבים לפעול לפי נהלים כלשהם.

קישור לתוכן
Share on other sites

2 hours ago, Amit Eisinger said:

 אם הבנתי נכון,לא תהיה הסמכה על העמדות, כל מי שירצה יוכל לעלות כאן.

ואם הבנתי נכון אז גם הם לא מחויבים לפעול לפי נהלים כלשהם.

-המשמעות של ״שמיים פתוחים״ זה אומר שכל פקח שמוסמך בוואטסים יכול לעלות לפקח בישראל מבלי לעבור הסמכה או הדרכה.

- דוגמא, פקח קרקע (S1) מלונדון לא יוכל לעלות על עמדת תל אביב בישראל (C1).

-אבל זה כן אומר שהוא יוכל לעלות קרקע בב״ג מבלי לעבור הדרכה/הסמכה.

-לפעמים זה דבר טוב. כי בסופו של דבר (שמדברים על ״שמיים פתוחים״ קרקע זה קרקע, בקרה זה בקרה, ווקטור זה ווקטור והליך זה הליך. כמה אפשר לטעות? מדובר על פקחים מוסמכים עם ניסיון. 

-תסתכלו על סיטואציה שיכול להיות לכם. מצב כזה שיבואו XX בקרים מאירופה ויחליטו לבוא ולפקח תל אביב וגישה ויהיה פיקוח כל יום וכל היום. לא רע נכון? 

- המהלך הזה בסופו של דבר מבוסס ע״פ וואטסים. גוף וואטסים מפרסם הליכים סטנדרטים מ/אל השדות תעופה הראשיים במקרה שלנו זה ב״ג וככל הנראה גם אילת. 

-דבר נוסף, צריך להבין שהפקחים שיבואו לפה (במקרה של ״שמיים פתוחים״) לא יהיו מקצועים מבחינת הידע ושיטת העבודה שאתם מכירים.

- לדוגמא- כמו לדחוף בו זמנית 13-14 או לבחור גישה לנחיתה כמו במציאות וכו׳ וכו׳. לכל דבר יש ייתרון וחיסרון. במקרה קיצוני וואטסים יכולה להכריז על החטיבה כחטיבה שהיא חלק מ- VATEUD ולהכניסה לאירופה והיא תנוהל ע״י אירופאים.

- דבר נוסף וזה נושא האירועים. לא יהיו לך אירועים רישמיים של החטיבה (כמו שהיה רק לפני כמה שבועות) אתה כן תוכל לקיים אירוע אך הוא לא יהיה רישמי וגם לא תוכל לתאם אותו עם חטיבות אחרות. למה? כי אתה לא תהיה חטיבה. כן תוכל להמשיך לפתח סינרים,לצבוע מטוסים,לעשות טיסות מ/אל שדות ישראל,כן תוכל להמשיך לטוס באל על וירטואל, כן תוכל להמשיך לדבר עם חברים שלך בטימספיק. יש טימספיק של חטיבה VATEUD שהוא פתוח לכל מי שבעל מספר וואטסים פעיל, וכן תוכל להמשיך לפקח בישראל. אם תרצה להתקדם לעמדה גבוהה כמו תל אביב לא תוכל לעשות את זה דרך ישראל. תצטרך לפעול לפי הנהלים של וואטסים והחוקים שלהם ולא לפי מה שאתה מכיר.  

- דעתי בעבר וגם כיום היא שנכון שהחטיבה תהיה חלק מהחטיבה האירופאית. 

קישור לתוכן
Share on other sites

שלום,

אני רוצה תחילה להביע את הערכתי ותודתי לצוות החטיבה המכהן, שמגלה אחריות רבה לעתיד החטיבה ועושה ככל יכולתו בנושא, זה לא מובן מאליו ואני מעריך זאת מאוד.

לדעתי, הגענו לנקודה קריטית בקהילת חובבי התעופה הוירטואלית בארץ, בה עוד אין מקום לפיצול הקיים בין VATIL ל- IVAO-VFS.

ואני חושב שהגיע הרגע בו יש לאחד את כולם תחת קורת גג אחת.

לכן אני קורא למנהל IVAO ישראל, הגש מועמדות לתפקיד, יש הזדמנות נדירה לבצע איחוד.

קישור לתוכן
Share on other sites

14 hours ago, Izik Bakshi said:

שלום,

אני רוצה תחילה להביע את הערכתי ותודתי לצוות החטיבה המכהן, שמגלה אחריות רבה לעתיד החטיבה ועושה ככל יכולתו בנושא, זה לא מובן מאליו ואני מעריך זאת מאוד.

לדעתי, הגענו לנקודה קריטית בקהילת חובבי התעופה הוירטואלית בארץ, בה עוד אין מקום לפיצול הקיים בין VATIL ל- IVAO-VFS.

ואני חושב שהגיע הרגע בו יש לאחד את כולם תחת קורת גג אחת.

לכן אני קורא למנהל IVAO ישראל, הגש מועמדות לתפקיד, יש הזדמנות נדירה לבצע איחוד.

אני נמנעתי מלהגיב אבל אני תומך במהלך הזה.

קישור לתוכן
Share on other sites

אינני חושב שמהלך זה אפשרי מעשית.
אני לא יכול להבין איך בדיוק יתאחדו החטיבות: באיזה רשת יטוסו? האם זה בכלל אפשרי לנהל 2 רשתות בו זמנית? נהלי הסמכות פקחים?
קיימים יותר מדי גורמים שלדעתי ימנעו איחוד בין IVAO IL לVATIL.

אני גם לא חושב שתתאפשר חזרת VFS לVATSIM
לפי מיטב ידעתי נעשו מספר ניסיונות לפעול לאיחוד של VFS VATIL שלא צלחו (וותיקים ממני בוודאי יודעים זאת). VFS לא הסכימו להצעות מרחיקות לכת מהצד שלנו.

אינני חושב שאיחוד בין שתי הרשתות יתאפשר

קישור לתוכן
Share on other sites

יש יותר מידי אנשים בשני צידי המתרס שהאגו שלהם בעדיפות עליונה שבגללם המהלך הוא בגדר בלתי-אפשרי.
אם שני הצדדים ישימו את האגו בצד ויהיו מוכנים לעשות משא ומתן אולי הדבר יהיה אפשרי.

אני מתחיל לקבל את התחושה שאין מספיק אנשים בתחביב בארץ ברמה הדרושה בכדי לקיים פעילות בשתי הרשתות.
אולי כדאי לשקול לרכז את כל הפעילות ברשת אחת.

קישור לתוכן
Share on other sites

1 hour ago, Amit Eisinger said:

יש יותר מידי אנשים בשני צידי המתרס שהאגו שלהם בעדיפות עליונה שבגללם המהלך הוא בגדר בלתי-אפשרי.
אם שני הצדדים ישימו את האגו בצד ויהיו מוכנים לעשות משא ומתן אולי הדבר יהיה אפשרי.

אני מתחיל לקבל את התחושה שאין מספיק אנשים בתחביב בארץ ברמה הדרושה בכדי לקיים פעילות בשתי הרשתות.
אולי כדאי לשקול לרכז את כל הפעילות ברשת אחת.

אני מסכים איתך ברוב הדברים שכתבת למעט נושא האגו שלא נמצא בשני צידי המתרס אלא בצד אחד,

במהלך הקדנציה של צוות החטיבה הנוכחי התקיים "משא ומתן" עם אנשי VFS ולהלן עיקרי הדברים וההצעות שהוצעו :

1. הוצגה סטטיסטיקת הפעילות מבחינת פיקוח במרחב הישראלי ברשת VATSIM לעומת הרשת המתחרה שלהם - בעניין הזה הפעילות ב-VATSIM ענפה הרבה יותר.

2. לטובת איחוד וסיום הפיצול הסכמנו לסגור את VWINGS כדי להפוך את VFS לבית הספר הראשי של VATIL על כל המשתמע מכך : וויתור על אופציית הקורס ל-737 מאפס.

3. בהתאם לחוקי רשת VATSIM - הוסבר שכל פקח שיעבור מהרשת המתחרה יקבל את דרגת הפיקוח המתאימה בהתאם לעמדה הגבוהה ביותר שעליה הוסמך בה.

4. הוסבר לאנשי VFS שלאחר איחוד יבוצע שילוב של אנשי צוות של VFS עם אנשי צוות של VATIL - כלומר צוות משולב של שני הארגונים.

5. תשתיות טכניות שיש כבר לחטיבה וניתן להשתמש בהן.

 

לאור סעיף 1 - הדרישה המרכזית והיחידה שלנו הייתה לרכז את הפעילות ברשת VATSIM שהרי לא הגיוני שאנשי הרשת הפעילה יותר יחברו לרשת הפחות פעילה .

אם אנשי VFS היו מסכימים למהלך, פעילותם בפועל לא הייתה נפגעת בשום צורה ואפילו משתפרת עקב כמות פיקוח טיסה גדולה יותר -

השינוי היחידי היה להתקין VPILOT/EUROSCOPE .

 

לעניות דעתי ואומר זאת מאוד בעדינות - אני מאמין שכל הפיצול הזה קיים רק בגלל אדם אחד ב-VFS .

לדעתי ברוב שנות החטיבה וכמעט בכל צוות נעשו ניסיונות לדבר עם VFS ואף פעם זה לא צלח - אולי לא אנחנו הבעיה ?

קישור לתוכן
Share on other sites

אני כמובן אשמח לראות את האיחוד קורה תחת כנפי VATIL, אבל אני לוקח בחשבון שבמשחק הזה - החזק שורד, ויתכן מצב שנסגור פה ונעבור לשם (מצב OPEN SKY הוא בהגדרה סגירת חטיבה).

אור וירדן, בהידברות האחרונה עם אנשי IVAO-IL הצעתם להם התשלבות בצוות וכו'

הגיע הזמן ללכת על כל הקופה, תציעו להם לנהל את VATIL.

קישור לתוכן
Share on other sites

2 hours ago, Izik Bakshi said:

אני כמובן אשמח לראות את האיחוד קורה תחת כנפי VATIL, אבל אני לוקח בחשבון שבמשחק הזה - החזק שורד, ויתכן מצב שנסגור פה ונעבור לשם (מצב OPEN SKY הוא בהגדרה סגירת חטיבה).

אור וירדן, בהידברות האחרונה עם אנשי IVAO-IL הצעתם להם התשלבות בצוות וכו'

הגיע הזמן ללכת על כל הקופה, תציעו להם לנהל את VATIL.

זה לא יעזור איציק. ניהול החטיבה זה לא מה שחשוב להם. 

VFS רוצים שכל משתמשי ואטיל טייסים ופקחים כאחד יעבירו את פעולותיה לרשת המקבילה שהיא IVAO.  

המצב של ואטיל כיום ברשת לא כל כך רע ואפילו טוב לאומת הרשת המגבילה. הוכח כבר סטטיסטי מול הגורמים הרצויים.  (כמו שבאכתרי כתב ואני מסכים איתו ״לא הגיוני שאנשי הרשת הפעילה יותר יחברו לרשת הפחות פעילה״) אתה לא משדרג משהו טוב בפחות טוב.

לגבי Open Sky האם לעבור ל IVAO רק כאין ברירה או לא, תהיה בהחלטתו של צוות החטיבה הבא ולא הנוכחי. צוות החטיבה הנוכחי לא מעוניין לעשות מהלך שבו החטיבה עוברת לפעול בחטיבה IVAO.  ואני יכול גם להבין למה.

דבר נוסף, חשוב לזכור וגם להבין מה חברי החטיבה רוצים? אני אישית יכול להגיד לך שאם הייתי ממשיך להיות פעיל בתחום הטיסה ברשת (אחרה לפני שלוש שנים) לא הייתי עוזב את VATSIM ואני בטוח שכמוני יש עוד הרבה.

קישור לתוכן
Share on other sites

6 hours ago, noi farhi said:

זה לא יעזור איציק. ניהול החטיבה זה לא מה שחשוב להם. 

VFS רוצים שכל משתמשי ואטיל טייסים ופקחים כאחד יעבירו את פעולותיה לרשת המקבילה שהיא IVAO.  

המצב של ואטיל כיום ברשת לא כל כך רע ואפילו טוב לאומת הרשת המגבילה. הוכח כבר סטטיסטי מול הגורמים הרצויים.  (כמו שבאכתרי כתב ואני מסכים איתו ״לא הגיוני שאנשי הרשת הפעילה יותר יחברו לרשת הפחות פעילה״) אתה לא משדרג משהו טוב בפחות טוב.

לגבי Open Sky האם לעבור ל IVAO רק כאין ברירה או לא, תהיה בהחלטתו של צוות החטיבה הבא ולא הנוכחי. צוות החטיבה הנוכחי לא מעוניין לעשות מהלך שבו החטיבה עוברת לפעול בחטיבה IVAO.  ואני יכול גם להבין למה.

דבר נוסף, חשוב לזכור וגם להבין מה חברי החטיבה רוצים? אני אישית יכול להגיד לך שאם הייתי ממשיך להיות פעיל בתחום הטיסה ברשת (אחרה לפני שלוש שנים) לא הייתי עוזב את VATSIM ואני בטוח שכמוני יש עוד הרבה.

מסכים לגמרי. כהתחלתי לטוס לפני כמה שנים והתלבטתי לאיזו רשת להצטרף, בחרתי בvatsim בגלל הרמה העולמית ( לא הכרתי את vatil או אף אחד פה). אם יקרה איחוד אני אשאר בvatsim גם אם זה אומר לעבור לחטיבה אחרת.

קישור לתוכן
Share on other sites

חבר/ה צאו מיזה לא יקרה.

ניסינו 800 פעם בערך עשינו אפילו פגישה פרונטאלית בבית של אחד ממנהלי VFS עם מטרות ויעדים מוסכמים לפגישה נוספת- ולא חזרו אחרי מספר פניות אפילו בשביל לקבוע מועד לפגישה

המצב על פניו כמו שנוי כתב בפועל מבחינת פעילות יותר טוב ואני בקשר עם גורמים בניהול של איבאו העולמית שגם מאשרים זאת, חבל להרוס את זה ומעבר OPEN SKY.

אני שמתי לב למשהו אחר מעניין -  מגיבים כאן אנשים שכבר שנים מיללים כמו  מסכנים על דרכי הניהול של החטיבה, ולפי מה שאני קורא כאן אחרי שמציעים להם בגלוי  קחו את המושכות הם מעדיפים לתקוע לעצמם את האצבע בתחת.

עצלנים הייתם ועצלנים תשארו ניהול חטיבה מניסיון לא ביג דיל בהנחה שיש לכם צוות שאתם יודעים להפעיל אותו ולבזר לו את הסמכויות- ווטסים היא תחביב ועשרות אנשים בארגון הזה עושה זאת על בסיס זמן פנוי וחיים כדי לספר על זה.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

לדעתי אפשר לקחת את עניין להנהלה משותפת של כמה חברים. אני לא יודע מה מצופה ממנהל החטיבה. אני לדוגמא, לא יכול לתמוך לוגיסטית בציוד חד"ב, לא יכול לארגן כנסים וגם לא יכול להתחייב להגיע לאירועים חטיבתיים. יש ציפיה, נכונה מאוד, שמנהל החטיבה יהיה שותף פיזית בארגון אירועים חברתיים. יש פה הרבה אנשים שלא יכולים לעשות את זה בגלל שאין להם רכב או שהם גרים רחוק.

אני חושב שצריכים לשאול את חברי החטיבה מה הם מצפים ממנהל החטיבה ואולי לאחר מכן, מישהו אולי ירים את הכפפה.

קישור לתוכן
Share on other sites

Just now, Bar Rodoy said:

לדעתי אפשר לקחת את עניין להנהלה משותפת של כמה חברים. אני לא יודע מה מצופה ממנהל החטיבה. אני לדוגמא, לא יכול לתמוך לוגיסטית בציוד חד"ב, לא יכול לארגן כנסים וגם לא יכול להתחייב להגיע לאירועים חטיבתיים. יש ציפיה, נכונה מאוד, שמנהל החטיבה יהיה שותף פיזית בארגון אירועים חברתיים. יש פה הרבה אנשים שלא יכולים לעשות את זה בגלל שאין להם רכב או שהם גרים רחוק.

אני חושב שצריכים לשאול את חברי החטיבה מה הם מצפים ממנהל החטיבה ואולי לאחר מכן, מישהו אולי ירים את הכפפה.

כמובן שכל אחד והעדפותיו אבל לדעתי :

1. לחטיבה יש ציוד טכני רב שמאפשר קיום חד"בים בקלות , בנוסף אנו מעבירים את חדר הבקרה הקבוע למקום גדול יותר ועם יותר FACILITIES (צפו לעדכונים) כך

שלוגיסטיקה של חד"ב זאת כבר פחות בעיה משנים אחרות.

2. אני חושב שנוכחות בכנס שקורה פעם בשנה זאת לא דרישה מוגזמת ממנהל חטיבה , את הכנס האחרון והצנוע הקמנו בזמן אפס  - דרש מאיתנו בסה"כ למצוא מקום , לקנות כיבוד ולהגיע.

 

את אותה השאלה בשינוי אדרת שאל אייזינגר מקודם - לכל אחד יש את שיטת הניהול שלו והזמן שמוכן להשקיע .

במינימום מנהל חטיבה הינה דמות שלמעשה אחראית על כלל הפעילות של המחלקות (הדרכה,אירועים,טכני,מבצעים) , דואגת לחלק משימות , לבקר את הפעילות והכי חשוב -

לייצג את החטיבה נאמנה מול הנהלת האזור ו-VATSIM .

ראוי ביותר שלא לשבור מסורת של שנים ולקיים לפחות אירוע חד"ב וכנס בשנה - זה באמת פשוט משמעותית כיום לעומת שנים עברו שאז הנושא באמת נחשב נטל ,

כיום אתה מגיע לחד"ב מרים את השאלטר ושלום על ישראל.

קישור לתוכן
Share on other sites

חבר'ה,

קראתי כאן את התגובות ואת ההצעות שלכם. מבחינתי הרעיון של להציע לראשי VFS ו-IVAO להגיע לכאן ולנהל את החטיבה היא יפה אבל מדובר באידיליה שמנסיון שלי אני לא רואה אותה קורה. אני אומר לכם כאן ועכשיו, יפנו אליי ראשי IVAO ויגידו לי שהם מעוניינים להשתלב בראשות החטיבה? אני עושה את זה כאן ועכשיו כיוון שכולנו באותה סירה כאן וכולנו סובלים מבעיות דומות. 

זיירמן הזכיר כאן את המאמצים הכבירים שניסינו לעשות מתחת לפני השטח בלשים סוף לכל הסאגה הזו שרודפת אותנו כבר מ-2005 בערך, לצערי העניין לא נחל הצלחה מכל מיני סיבות שאותן אשמור לעצמי שכן זו דעתי הפרטית שאינה כל-כך רלבנטית לדיון כאן. מה שאני כן מסכים עם זיירמן הוא שיש מספיק אנשים כאן בואטיל שראויים להמשיך לנהל ולהוביל את החטיבה הזו אחריי, אבל עם כל הכבוד, וכאן אני כן אביע את דעתי, הסיבה לכך היא עצלות (אתם מוזמנים לקטול אותי חופשי).

למרות השינויים הכבירים שקרו כאן בחטיבה הזו, והשיפור לאין שיעור שקורה כאן בכל מיני תחומים מאז שאני בתפקיד - תסכימו איתי שזה לא נורמלי לשחוק צוות שלם, על אחת כמה וכמה אותי כמי שעומד כרגע בראש הארגון הזה - רק כדי שאמשיך לנהל אותו בגלל שאין אנשים. זה יישמע קצת אגואיסטי מצדי לומר כזה דבר אבל זו האמת! אני כבר סוגר 5 שנים בצוות החטיבה בתפקיד שלישי שלי: התחלתי בסגן מנהל אירועים ב-2012, עברתי למנהל אירועים ולסגן מנהל החטיבה עד שנכנסתי לתפקיד הנוכחי. אמנם יש לי צוות מדהים שעובד עצמאית עם האצלת סמכויות מלאה מצדי (יעיד על כך באכתרי שהוא זה שקובע בתפקיד מנהל מחלקת ההדרכה, ולא אני) - אבל עדיין, אנחנו לא יכולים להיות כאן לנצח.

על-מנת שהחטיבה הזו תמשיך להתקיים כמכונה משומנת היטב כפי שהיא מתקיימת כבר מ-2003 עלינו להירתם כאן כולנו. בינתיים כתוצאה מהפוסט הזה התחילו לשלוח לי בקשות התעניינות. אני שוב מבקש, קראו את דרישות התפקיד, תעברו על חוקת החטיבה ותראו מה אתם יכולים לעשות למען החטיבה: ככל שמנהל החטיבה הבא יבנה כאן צוות שיעבוד איתו בהרמוניה, כך ניהול החטיבה יהיה פשוט יותר. כמו כן, אני לא הולך לשום מקום אחרי עזיבתי את התפקיד. אני אמשיך לעזור מאחורי הקלעים בארגון דברים כאן, ובמיוחד באירועים גדולים כמו חד"ב וכנס שבו הצוות החדש עשוי להיתקל בבעיות, יחד עם מתן טיפים וייעוץ כל אימת שצריך. וכמובן, אמשיך לשרוץ ב-TS ולעלות לטיסות/פיקוח באותה מתכונת של פעם. כך שמנהל החטיבה הבא יכול להיות בראש שקט. 

ולמען הסר ספק, יהיו אנשים שיחשבו שאני פתחתי את הפוסט הזה מתוך הבעת נקודת חולשה כלשהי. יש גם כאלה שחושבים כאילו ואטיל הולכת לאבדון ולא יודע מה.. אז נהפוך הוא: אני רק רוצה להבהיר כאן שאת הפוסטים האלה אני כותב מתוך מדיניות של לשתף את כולם במה שקורה כאן ולא לטאטא כביסה מלוכלכת מתחת לשטיח בלי שיראו מתוך רצון לשקיפות נטו. וככל שתהיו מעורבים יותר במה שקורה כאן, כך יהיה קל יותר לקבל החלטות.

קישור לתוכן
Share on other sites

On 6/7/2017 at 13:05, Yarden Ben-Dor said:

שלום חברים,

כבר לפני כחודשיים הוצאתי כאן פוסט שבא ליידע אתכם על כוונתי להחזיר את הפק"לאות ולחזור להיות חבר חטיבה מן המניין במעמד מנהל חטיבה במילואים.

יידעתי אתכם כי המהלך יבוצע באפריל 2018, עת השלמת 3 שנות כהונה בתפקיד. לשם כך, פרסמתי פוסט קול קורא לתפקיד מנהל החטיבה הבא אשר בזמן הזה יוכשר בצורה מקיפה, וכמובן ושייבחר על-ידי הנהלת האיזור. 

לצערי הרב עד כה אף אחד לא הביע אפילו התעניינות בנושא. אף אחד.

 

חבר'ה, נכון שיש עוד 10 חודשים עד לפרישתי, אבל אני רוצה להבהיר כי אם עד ה-15.4.2018 לא יימצא וייבחר מנהל חטיבה בהתאם לקריטריונים שנקבעו לפי VATSIM וחוקת החטיבה, החטיבה תפורק ותהפוך להיות Open Space. לכן, אני קורא ומפציר בכם: לכל מי שהחטיבה הזו יקרה לו ורוצה להוביל אותה לכיוונים חדשים, אנא פנו אליי ונתחיל בפעולות ההכשרה הנדרשות על-מנת להביא אתכם למצב שבו אתם עומדים בקריטריונים. גם אם מדובר במישהו ללא דרגת C1 בזמן הזה נוכל להכשיר אתכם.

חבל חבר'ה, אנחנו הרבה חברי חטיבה פעילים, יש לנו המון אירועים מדהימים והמון פעילויות שנעשות כאן. פעילותה של החטיבה בשנים האחרונות ולכל הפחות מאז שאני כאן בתפקיד השתפרה לאין שיעור מתקופות קודמות: יש לנו הרבה יותר טייסים ופקחים פעילים, יש לנו שרת טימספיק משגשג, אנחנו דואגים כמו שעון לארגן אירועים מדהימים כאן, שלא לדבר על כנסי חטיבה וחד"בים שמתנהלים כמו מכונה משומנת ומתוקתקת היטב. חבל לי שלמרות הכל אף אחד לא רוצה להירתם כאן לשליחות הזו, לא פחות. זה תחביב של כולנו ועלינו לטפח אותו.

תחשבו רגע לעצמכם: חטיבה פעילה, חיה, מצליחה ובועטת נסגרת רק בגלל שאף אחד לא רוצה לנהל אותה. חברים, זה אבסורד, לא פחות. אל תתנו לזה לקרות. ושימו לב, לא מדובר רק במנהל חטיבה, אלא בצוות החטיבה הבא כולו. 

לכל מי שמתעניין בהודעת קול הקורא המקורית מלפני חודשיים, כולל ציון הקריטריונים הנדרשים לתפקיד מוזמן לעיין בה כאן.

קחו את עצמכם בידיים ותתעשתו, כי אין לנו חטיבה אחרת  

אני אומנם נכנס לפה בתדירות נמוכה , קורא שקט ולא ממש מתערב אבל הפעם אני אחרוג ממנהגי, עצוב לי לקרוא את אשר נעשה בחטיבה , מעולם לא היה מצב שבוא היו צריכים להתחנן למישהו שיקח את מושכות הניהול , זוהי תעודת עניות גדולה לכל חברי החטיבה והמשך ישיר למשהו שהתחיל אי שם לפני הרבה שנים אך מעולם הוא לא היה בסדר גודל כזה , תרבות המגיע לי , אני רק מקבל ולא עושה כלום , הגיע כעת לשיאה ! לא יתכן שאין אף אחד , אף אחד שלא חושב לקחת את המושכות ולנהל את החטיבה , מעדיפים לזרוק את כל השנים היפות למצולות הרשת ? זה הזמן לעצור ולעשות חושבים , אולי באמת לא מגיע לכם חטיבה כזו ,  ואולי באמת הגיע זמנה להתפוגג .....כי תאמת , לא מגיע לה היחס הזה , לא אחרי כל כך הרבה שנים של נתינה אין סופית ....עצוב.

קישור לתוכן
Share on other sites

15 minutes ago, mickey lip said:

אני אומנם נכנס לפה בתדירות נמוכה , קורא שקט ולא ממש מתערב אבל הפעם אני אחרוג ממנהגי, עצוב לי לקרוא את אשר נעשה בחטיבה , מעולם לא היה מצב שבוא היו צריכים להתחנן למישהו שיקח את מושכות הניהול , זוהי תעודת עניות גדולה לכל חברי החטיבה והמשך ישיר למשהו שהתחיל אי שם לפני הרבה שנים אך מעולם הוא לא היה בסדר גודל כזה , תרבות המגיע לי , אני רק מקבל ולא עושה כלום , הגיע כעת לשיאה ! לא יתכן שאין אף אחד , אף אחד שלא חושב לקחת את המושכות ולנהל את החטיבה , מעדיפים לזרוק את כל השנים היפות למצולות הרשת ? זה הזמן לעצור ולעשות חושבים , אולי באמת לא מגיע לכם חטיבה כזו ,  ואולי באמת הגיע זמנה להתפוגג .....כי תאמת , לא מגיע לה היחס הזה , לא אחרי כל כך הרבה שנים של נתינה אין סופית ....עצוב.

היי מיקי,

בגדול אני מסכים איתך מאוד! החטיבה של פעם לצערנו זו לא החטיבה של היום. אבל לא מאוד שלילי פה. כן רואים חברים חדשים פה ועדיין רואים פה פעילות יום יומית. אז כן מגיע לחברים החדשים חטיבה. החטיבה לא תסגר היא תהיה בשליטת של וואטיסים. אבל, ההודעה של ירדן נכתבה ב7 ביוני. מאז כבר הגישו כמה אנשים מועמדות לרשות החטיבה. אז להגיד שאף אחד לא הגיש מועמדות זה לא נכון כי זה לא המצב בפועל.

קישור לתוכן
Share on other sites

On 26.7.2017 at 18:22, noi farhi said:

היי מיקי,

בגדול אני מסכים איתך מאוד! החטיבה של פעם לצערנו זו לא החטיבה של היום. אבל לא מאוד שלילי פה. כן רואים חברים חדשים פה ועדיין רואים פה פעילות יום יומית. אז כן מגיע לחברים החדשים חטיבה. החטיבה לא תסגר היא תהיה בשליטת של וואטיסים. אבל, ההודעה של ירדן נכתבה ב7 ביוני. מאז כבר הגישו כמה אנשים מועמדות לרשות החטיבה. אז להגיד שאף אחד לא הגיש מועמדות זה לא נכון כי זה לא המצב בפועל.

אני מקווה שהגישו מועמדות. 
מהכמה ימים שאני כאן (אחרי הפסקה של 7 שנים) נראה שהחטיבה הזאת מאוד חיה. יש פה אנשים שאוהבים לטוס והרבה דם חדש במערכת .
צריך לשמר את זה. 
 

קישור לתוכן
Share on other sites

10 hours ago, Dolev Ravid said:

אני מקווה שהגישו מועמדות. 
מהכמה ימים שאני כאן (אחרי הפסקה של 7 שנים) נראה שהחטיבה הזאת מאוד חיה. יש פה אנשים שאוהבים לטוס והרבה דם חדש במערכת .
צריך לשמר את זה. 
 

ברוך שובך !!

מקווה לראות אותך בקרוב גם חוזר לפעילות :P 

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...