Jump to content
Sign in to follow this  
Yarin Cohen

עמדת תל אביב IDENTIFICATION

Recommended Posts

אהלן,

ממקום בו באים לדמות את המציאות בצורה קרובה- האם נשקל בעבר לפתוח באירועים גדולים גם את עמדת תל אביב ID? אף על פי שהיא לא תהיה שימושית בהלכה למעשה. האם דבר כזה מתאפשר בכלל בואטסים?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ברשת עמדה כזו לא רלוונטית, תפקידה הוא ביטחוני ובמציאות היא חשובה כמעט רק לחיל האוויר ומעט מאוד לפיקוח עצמו.

ברשת אין לנו חיל האוויר שצריך עמדה כזו.

פרקטית, כל עוד אין ניקוסיה, תקרא למטוס מוקדם ותוודא מולו את מספר הזעט שלו. זה הכי טוב שיש לנו לדמות את זה. עבודה מיותרת גם לנו וגם לטייסים...

Share this post


Link to post
Share on other sites

האמת שאפשר למנף את זה כחלק ממרכז תיאום / דיספאצ'ינג אם יהיה.
סתם רעיון:

באירועים קודמים לפעמים היתה עמדת דיפאצ'ר שנתנה שירות שיגור למטוסים (בשעות מסויימות ולפי הרשמה מסויימת).
אפשר להפעיל עמדת IDENT שתתפקד כשער למרכז התיאום.

אין חובה לדבר איתם לפני כניסה למרחב לפי נוהל המציאות.
מי שכן יבחר לדבר, יוכל לבקש דיספאץ' לטיסה הבאה מנתב"ג.

הרעיון הוא כזה:

לרוב כשיש אירוע ברשת, טייסים יוצאים מנתב"ג ליעד רחוק, וגם אם עושים קוויקי, לא חוזרים למשך זמן רב. אני אומר, בואו נעודד את המגמה ההפוכה: שאנשים ימריאו מחו"ל, לקראת נחיתה יתאמו עם IDENT, ולאן ממריאים ובאיזו שעה לטיסה הבאה.

לאחר סיום התשדורת ממשיכים בנחיתה כרגיל, קרקע כבר יודע לאן הם מסיעים (מרכז תיאום יודע להגיד לאן הם יוצאים, כמה זמן יעמדו בחניה, ואפילו לספק שירותי קלירנס דליברי אלקטרוני, בצורת הודעה פרטית, יחסוך תשדורות על עמדות קרקע או פקח דילברי יעודי).

לאחר הנחיתה בנתב"ג, הטייס עושה הפסקת פיפי, קפה, וכשחוזר למטוס, מחכה לו תכנית טיסת המשך ושעת המראה מתוכננת ומצופה ממנו לעמוד בה. התוצאה היא: כל מטוס שכזה מספק הרבה יותר תנועה להרבה יותר זמן, ואיזושהי מערכת שעוזרת לתכנן סלוטים, לפחות לשעה-שעתיים הקרובות. התמורה היא, כמובן, ריאליזם לטייס. 

זרים יעופו על זה (אם זה יפורסם במספיק ערוצים והם ידעו מזה), והישראלים - יקבלו עידוד לבצע יותר טיסות.

את כל הנ"ל יכול לבצע אדם אחד עם PFPX עובד, והוא מבצע עבודה של שלוש עמדות: IDENT, מרכז תיאום, קלירנס דליברי. 

סתם רעיון. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2.3.2018 at 19:10, Etai Charit said:

האמת שאפשר למנף את זה כחלק ממרכז תיאום / דיספאצ'ינג אם יהיה.
סתם רעיון:

באירועים קודמים לפעמים היתה עמדת דיפאצ'ר שנתנה שירות שיגור למטוסים (בשעות מסויימות ולפי הרשמה מסויימת).
אפשר להפעיל עמדת IDENT שתתפקד כשער למרכז התיאום.

אין חובה לדבר איתם לפני כניסה למרחב לפי נוהל המציאות.
מי שכן יבחר לדבר, יוכל לבקש דיספאץ' לטיסה הבאה מנתב"ג.

הרעיון הוא כזה:

לרוב כשיש אירוע ברשת, טייסים יוצאים מנתב"ג ליעד רחוק, וגם אם עושים קוויקי, לא חוזרים למשך זמן רב. אני אומר, בואו נעודד את המגמה ההפוכה: שאנשים ימריאו מחו"ל, לקראת נחיתה יתאמו עם IDENT, ולאן ממריאים ובאיזו שעה לטיסה הבאה.

לאחר סיום התשדורת ממשיכים בנחיתה כרגיל, קרקע כבר יודע לאן הם מסיעים (מרכז תיאום יודע להגיד לאן הם יוצאים, כמה זמן יעמדו בחניה, ואפילו לספק שירותי קלירנס דליברי אלקטרוני, בצורת הודעה פרטית, יחסוך תשדורות על עמדות קרקע או פקח דילברי יעודי).

לאחר הנחיתה בנתב"ג, הטייס עושה הפסקת פיפי, קפה, וכשחוזר למטוס, מחכה לו תכנית טיסת המשך ושעת המראה מתוכננת ומצופה ממנו לעמוד בה. התוצאה היא: כל מטוס שכזה מספק הרבה יותר תנועה להרבה יותר זמן, ואיזושהי מערכת שעוזרת לתכנן סלוטים, לפחות לשעה-שעתיים הקרובות. התמורה היא, כמובן, ריאליזם לטייס. 

זרים יעופו על זה (אם זה יפורסם במספיק ערוצים והם ידעו מזה), והישראלים - יקבלו עידוד לבצע יותר טיסות.

את כל הנ"ל יכול לבצע אדם אחד עם PFPX עובד, והוא מבצע עבודה של שלוש עמדות: IDENT, מרכז תיאום, קלירנס דליברי. 

סתם רעיון. 

אחלה רעיון 

הוא טוב, ורואים שהשקעת הרבה מחשבה ברעיון

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

×