עבור לתוכן
Dolev Ravid

סילבוס זרימת טיסה 737- פסח 2019

Recommended Posts

חברים יקרים!

אנו גאים לפתוח את ההרשמה לקורס זרימת טיסה יחד עם שיגור ותכנון טיסה שיתקיים במושב חגור בתאריכים 21/04/2019 ובתאריך 23/04/2019 במועדונית של מושב חגור. 

לכל מי שלא מכיר, שני הקורסים הללו נחשבים לדובדבן שבקצפת בכל הקורסים שמוצעים כאן לחברי חטיבה, ואשר יעשירו את הידע שלכם בעשרות מונים בכל הקשור לאופן והאופי שאתם נוהגים לטוס כיום ברשת.

שימו לב! בשל האינטנסיביות של קורס זה מספר המקומות מוגבל מאוד! לכן אנו ממליצים לכם להירשם במהרה. יובהר כי בשל אותה אינטנסיביות יתקיים סינון מאוד קפדני של כל מי שנרשם אליו, על-מנת להבטיח את קיומו בצורה חלקה. 

תנאים להרשמה

1. חבר חטיבה פעיל עם ותק של שנה לפחות בחטיבה.
2. ללא שום עבירות משמעת ברשת VATSIM ובחטיבת VATIL בשנה האחרונה לפחות.

3. עדיפות להרשמה תינתן לפעילים במסגרת הדרכתית בחטיבה (הדרכת פיקוח ומדריכי ביה"ס VFS).
4.עדיפות להרשמה לקורס תינתן לחברים בעלי ותק רב ובעלי מספר שעות רחב בטיסה ברשת.

לו"ז הקורס -21/4/19

09:00-13:00 - חלק ראשון

13:00-13:30 - הפסקת צהריים

13:30-17:00 - חלק שני


לו"ז הקורס ליום השני -23/4/19

17:00-19:00 - חלק ראשון

19:00-19:20 - הפסקה

19:20-22:00 - חלק שני

 

הרשמה לקורס

*. שימו לב!! הרשמה לקורס אינה מחייבת בהכרח שאכן הרשמתכם תאושר! יודגש כי כל מי שהרשמתו תאושר יראה את שמו מופיע כאן לקראת קיום הקורס!

*. על מנת להששתף בקורס חובה יהיה על הנרשמים להופיע ולקחת חלק פעיל בשיעור הכנה בשרת ה-TeamSpeak החטיבתי.
שיעור ההכנה יערך ביום: 18.04.2019 בשעה 20:00.

*.כל מי שנרשם לקורס חייב להשתתף בכל הקורס, ללא העדרויות כל שהן.

*.אנשים שעברו את הקורס בעבר נמצאים בעדיפות תחתונה.

קישור להרשמה:

https://goo.gl/forms/BfAwHZxiaARTcFcC2

לכל מי שמעוניין בהסבר מורחב אודות מהות הקורס אני מצרף כאן את ההזמנה שכתב אלעד זיירמן ואת הסילבוס המלא לקורס - כפי שהוצג בקורס הקודם בשנת 2017


*********************************************

קורס זה מבוסס על תכנים שמועברים בקורסי ההכשרה האמיתיים באל על. הקורס נכתב בסיוע של טייסים באל על והותאם למשתמשי הסימולטור, מטרת הקורס היא לימוד התפעול השוטף של הבואינג 737 בצורה יסודית, כמו שלא תלמדו באף מקום. זה קורס ייחודי שנכתב על פי תכנים מהעולם האמיתי.
הקורס הזה הועבר מספר פעמים והתדירות שלו אינה גבוהה הוא כאמור מורכב ודורש ידע מקדים  על המטוס לכן הוא מוגבל בשלב זה למספר משתתפים מצומצם - חבריי חטיבה פעילים.
לא תוכלו לקבל קורס מתקדם יותר באף מקום בתחום ה SOP של ה – 737.

הקורס יועבר על ידי אלעד זיירמן ואלמוג עטר חברי חיבה ותיקים העוסקים בעולם התעופה במציאות.

סילבוס הקורס:

סילבוס זרימת טיסה 737- VATIL- אפריל 2019

שיעור מבוא- בשרת TS

1.   מבוא ורקע על הקורס.

2.   ספרות- שיעור היכרות עם הספרות המקצועית של בואינג.

3.   המלצות איך להתכונן לקורס.

שיעור 1- אוטומציה

1.      מצב ROLL

                                 א.         HDG SELECT- תכונות- משיכת סיבוב מעל  180, הבדל בין HDG  ל – TRK

                                 ב.         LNAV- מבוא

2.      מצבי אף

                                 א.         חלון ALT  ומצב ALT AQUIRE- בעיות תפעול במצב זה

                                 ב.         ALT HLD- תכונות ותפעול.

                                  ג.          V/S-, תפעול, בעייתיות המוד- חוסר בהגנות.

                                 ד.         LVL CHG- הדגשה כמוד מהירות, יתרונות בהגנות, מצבי FMA – מנוע בטיפוס והנמכה, שימושים בחלון מהירות לטיפול בבעיות עודף פוטנציאל.

                                 ה.         VNAV- שיטות לטיפול בעודף פוטנציאל מצבי VNAV SPD/PTH/ALT – דרכים לשליטה בפרופיל ההנמכה והטיפוס, תפקוד באג מהירות, קורלציה עם מצב .LNAV

                                  ו.          ניהול הנמכה תחת הכוונת ווקטורים.

                                  ז.          SPD HLD- כולל ייחוס ליציאה ממוד אנכי אחר- ט.א והמצב הנוכחי.

3.      המראה

                                 א.         המראת כוח מלא מול שיטות הפחתת דחף.

                                 ב.         שלבי המראה- מצבי FMA, יציאה ממצב ומעבר לטיפוס

4.      APP

                                 א.         כניסה למצב (LOC ראשון).

                                 ב.         ביטול גישה- איפוס המערכת

5.      GA

                                 א.         3 מצבים שונים להליכה סביב.

                                 ב.         מצב אופקי ואנכי, טיפוס ב -2000 רגל.

                                  ג.          משמעות של לחיצה כפולה על TOGA.

                                 ד.         יציאה ממצב הליכה סביב ומעבר למצבים אופקיים ואנכיים.

שיעור 2- קורס תכנון ושיגור טיסה

 

 

 

מטרת  הקורס ללמוד לתכנן טיסה במטוסי סילון בצורה נכונה ויעילה בעזרת כליי תכנון מתקדמים, הכלים בהם יעשה שימוש הם : PFPX, TOPCAT, ACTIVE SKY

מבוא לשיגור טיסה

1.      מושגים בסיסיים במשקל ואיזון

2.      הכרת מבנה תוכנית טיסה

3.      בנייה בסיסית של נתיב

4.      LOADSHEET

תכנון  מתקדם

1.      ביצועי המראה ונחיתה- שימוש ב-TOPCAT, הסבר על ASSUM TEMP- ושיטות להפחתת דחף.

2.      הגבלת תוכנית טיסה מראש בהתאם למגבלות ביצועי המראה/נחיתה

3.      שיטות שונות לתכנון טיסה ודלק-  TANKERING, השוואת נתיבים שונים ב PFPX

4.      CFMU- התייחסות לתכנון טיסה, התייחסות בזמן טיסה בפועל אל מול הנחיות פקח.

5.      מגבלות ביצועים- שיטות תכנון, אופטימיזציה לרוחות, המנעות ממז"א- עבודה עם פרורפיל אנכי.

6.      מעקב תכנון מול ביצוע תוכנית- דלק/זמנים.

טיסות טראנס אטלנטיות

1.      מבוא על NAT – עקרונות עבודה ומעבר כללי על נהלים

2.      כללי ETOPS

3.      Re-Dispatch

4.      STEP CLIMB

סיכום

1.      העברת תוכנית לממשקים אחרים

2.      הכנת קוקפיט לטיסה – כללי

 

 

 

שיעור 3- זרימת טיסה

1.      מבוא לשיגור טיסה:

                                 א.         בסיסי- התחשבות במגבלות

                                 ב.         ביצועי המראה

                                  ג.          LOAD SHEET

2.      תדרוך+ ATIS

  1. הכנת קוקפיט:

                                 א.         OVH

                                 ב.         MCP + עזרי נייווט

                                  ג.          PEDSTAL

                                 ד.         CDU

                                 ה.         CHECKLIST

                                  ו.          קלירנס

  1. דחיפה והנעה:

                                 א.         דחיפה

                                 ב.         BEFORE S/U

                                  ג.          Before Taxi

                                 ד.         שינוי מסלול לאחר הנעה, דרכי ביצוע בזמן תפעול שיגרתי.

  1. המראה:

                                 א.         BEFORE T/O

                                 ב.         שלבי ההמראה – ניתוח: המראה- כוח מלא מול שיטות הפחתת דחף

                                  ג.          שלבי ההמראה- מצבי FMA, יציאה ממצב ומעבר לטיפוס מעבר למצב טפוס+ חלוקת עבודה.

                                 ד.         מעבר למצב טפוס+ חלוקת עבודה בתא.

                                 ה.         After t/o chklst

  1. שיוט:

                                 א.         שיגרת עבודה

                                 ב.         הכנה להנמכה ונחיתה

                                  ג.          לפני הנמכה – צ'קליסט הנמכה

  1. הנמכה:

                                 א.         הערכת פוטנציאלים

                                 ב.         תזמון הורדת מדפים

  1. נחיתה:

                                 א.         כניסה לגישה- גרף גישה סטנדרטית

                                 ב.         תנאים לגישה מיוצבת

                                  ג.          תיזמון הורדת מדפים+ קריאות

                                 ד.         התייצבות על ILS\גישת ראיה

                                 ה.         ביצוע צ'קליסט+ החלטה על מדפים 30-כתלות באורך הגישה

                                  ו.          נחיתה

9.      APP- :RNP30

                                 א.         גישת RNP  כגישה לא מדוייקת.

                                 ב.         דרכי ביצוע.

  1. פינוי  מסלול:

                                 א.         הכנה  לכיבוי מנועים

                                 ב.          צ'ק ליסט כיבוי

קישור לתוכן
Share on other sites

שלום לכם

נרשמתי ואגיע (מקווה שארגיש טוב)

זה קורס מעניין ואלמד ממנו המון. מקווה שתעשו מצגת מסודרת עם כל ההסברים שבסיומה נוכל גם לשמור אותה עבורנו.

זה יעזור מאוד.

תודה לכולכם ולהשתמע.

קישור לתוכן
Share on other sites

היי @Alon Shpitz,

לצערי אני לא חושב שהדבר יתאפשר טכנית.
כל יום בקורס הוא מאוד אינטנסיבי, אין לנו כרגע את היכולת הטכנית לבצע הקלטות למשך כל כך הרבה שעות.
וגם אם הייתה, היה אתגר רציני מאוד להעלות הכל לאינטרנט. 

 

קישור לתוכן
Share on other sites

אמנם הייתי רק בחלק השני של הקורס
אבל חייב לציין לטובה שעד היום לא הבנתי כמה שאני בכלל לא מכיר את תוכנת ה-pfpx.
קורס מומלץ לכל מי שחי ונושם את עולם הטיסה. 
תודה ענקית לאלעד זיידמן ולאלמוג עטר על קורס מדהים!
תודה ענקית לדוד שדאג לכל השאר :) 

מקווה שנוציא עוד מחזור של הקורס הזה בקרוב. 
 

קישור לתוכן
Share on other sites

היה מצויין ומעשיר

תודה רבה לאלעד ואלמוג על התרומה והסבלנות הרבה בהעברת החומר

למדתי דברים חדשים ודברים שעכשיו אדע להסתכל עליהם באופן שונה ולקחת יותר בחשבון

קורס מומלץ מאוד גם מי שחושב שהוא יודע עדיין יהיה מה לחדש לו

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...