עבור לתוכן
Elad Zeierman

כמה הערות מהמשמרות האחרונות

Recommended Posts

אהלן כמה הערות מכל מיני דברים שזקוקים לחידוד בעיקר אצל הטייסים לכבי טיסה

1. טיסה בישראל מעל היבשה היא תחת QNH בלבד זאת אומרת מטוסים שטסים על J10 או בכל מקום אחר וכך גם הפקחים מדברים ב - FEET ולא ב FL 

לדוגמא : Descent to altitude 18, thousand feet ולא FL180,  כאשר תעברו לשלב שצריך לעבור ללץ סטנדרטי הפקח יגיד לכם זאת.

2. קריאה ראשונה לפקח מכ"ם: המינימום שבמנימום זה לקרוא עם הגובה אותו אתם חוצים , ואת הגובה אליו אתם מטפסים :

דוגמא: Ely285, climbing passing,/leaving/crossing altitude 800ft climbing alt 3000  אפשר לפנק את הפקח ולציין את שם התהליך או את ה INFO שעליו את מעודכנים, הדבר נועד לצורך זיהוי מכ"ם תקין ללא זיהוי מכ"ם  אתם לא אמורים לקבל המשך טיפוס מה שיעכב אתכם ואת הפקח.

3.  תהליכים: שאתם מקבלים מסויים  לדוגמא Descent to Alt 5000ft via Demov 1B, אתם צריכים להנמיך לגובה 5000 רבל מחוייבים למגבלות התהליך לדוגמא טייס שקיבל תהליך לא עמד במגבלת גובה 12 מיירבי בסולין, הטייס היה ראשון ברצף של 3 מטוסים, קיבל מימני ווקטור והפך למס 3, שימו לב עליכם לעמוד במגבלות

4. בהמשך לסעיף הקודם: קיבלתם את ההמשך Cleared RNP X rwy 30 אתם לא צריכים לחכות לאישור להמשך הנמכה מתחת ל- 5 , תנמיכו בהתאם לתהליך.

5. טיסה על J10 מתחילה מדרום ב NALSO ונגמרת לכל המוקדם ב TOMAL אין לקצר, ליישר או כל מיני דברים מוזרים אחרים ללא אישור פקח, גם התוכנית טיסה שלכם לא חוקית אם הגשתם אחרת, בנוסף בטיסה מדרום לצפון יש לטוס בהיסט של 1 מייל לכיוון ימין.

6. ואחרון חביב , נתנו לכם טיפוס UNRESTRICTED טפסו חופשי או תנמיכו חופשי עד הגובה שנתנו לכם, לא נתנו לשמור מגבלות התהליך הסטנדרטי.

עד כאן
כל הכבוד לפקחים ולחטיבה על אירוע חד"ב מוצלח.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...