עבור לתוכן
itzik friedman

טיסה כקריירה

Recommended Posts

לפני 7 שעות Oren Geva כתב:

מה קורה כשטייס טועה? כשהוא לא מרוכז? כשהוא חולה? הדברים האלה קורים הרבה יותר מכשלים בתכנה.
תראה נתונים אמיתיים -

 http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

https://www.flightdeckfriend.com/ask-a-pilot/why-do-planes-crash/

יש עוד הרבה. הנקודה היא שהגורם האנושי הוא גורם מספר אחת לתאונות. אגב, גם כשלים טכניים - סיכוי טוב שאוטומציה של הטיפול הטכני במטוסים בהחלט תשפר את הסטטיסטיקה גם של הגורם הזה לתאונות.

אף אחד לא מבטיח שמי שתכנת את האוטומציה עשה את זה טוב - לכן בודקים את האוטומציה. ואחרי שיבדקו מספיק ינסו בשטח. ואז יהיו תאונות ויתוקנו כשלים. וזה יגיע לרמת האמינות הנדרשת - שבוודאות תהיה הרבה יותר גבוהה מכל מערכת שצריכה בנאדם שישמור עליה.

 

טייס אוטומטי שעושה טעות, מסווג כטעות אנוש (תכנות, בעיות נפוצות, חלק מלהכיר את המטוס). אף אחד לא יגיד לך שהטייס האוטומטי עשה משהו בלתי צפוי, אבל זה קורה כל טיסה והטייס מתערב.

קישור לתוכן
Share on other sites

חברת מובלאיי מפרסמת במדיה נסיעות של רכבים אוטונומיים שלה בכמה מדינות כולל ישראל, ב 2022 היא צפויה לקבל אישור להתחיל להפעיל מוניות אוטונומיות בגרמניה (כך קראתי), מעניין יהיה לראות מה תהיה ההשפעה על מקצוע נהגי מוניות.

היום זו מונית, כבר לא רחוק היום שזה יהיה מטוס.

קישור לתוכן
Share on other sites

לפני 1 שעה Etai Charit כתב:

טייס אוטומטי שעושה טעות, מסווג כטעות אנוש (תכנות, בעיות נפוצות, חלק מלהכיר את המטוס). אף אחד לא יגיד לך שהטייס האוטומטי עשה משהו בלתי צפוי, אבל זה קורה כל טיסה והטייס מתערב.

מה זה "טייס אוטומטי עושה טעות"? איזה החלטות הוא מקבל? ברור שיש תקלות. 

כמו כל מערכת, יש דרבים להגברות האמינות - כפילויות, יותר זמן בדיקות, אלקטרוניקה יותר איכותית - זה עניין של זמן וכסף - וצורך. השוק כיום מקבל את הטייס האוטומטי הקיים, ויש חברות שמנסות לפרוץ את המחסומים.

בצורה שבה טייס אוטומטי עובד כיום, הוא אכן צריך עיניים אנושיות והבנה של איך מתפעלים את הכלי. אני לא טוען שמחר בבוקר מטוסים הם אוטומטיים. אבל מחרתיים בהחלט כן.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

לפני 38 דקות Oren Geva כתב:

מה זה "טייס אוטומטי עושה טעות"? איזה החלטות הוא מקבל? ברור שיש תקלות. 

כמו כל מערכת, יש דרבים להגברות האמינות - כפילויות, יותר זמן בדיקות, אלקטרוניקה יותר איכותית - זה עניין של זמן וכסף - וצורך. השוק כיום מקבל את הטייס האוטומטי הקיים, ויש חברות שמנסות לפרוץ את המחסומים.

בצורה שבה טייס אוטומטי עובד כיום, הוא אכן צריך עיניים אנושיות והבנה של איך מתפעלים את הכלי. אני לא טוען שמחר בבוקר מטוסים הם אוטומטיים. אבל מחרתיים בהחלט כן.

 

אבל מה מבטיח לך את ה10000 אחוז שלא תתרחש תקלה בדיוק בזמן שאתה חוצה את האטלנטי עם 300 נוסעים בקבינה? אני בטוח שמטוס אוטונומי זה דבר אפשרי טכנולוגית, ונכון שבני אדם עושים טעויות. אבל אני אחזור על הנקודה שלי, אף אחד לא מבטיח לך מערכת טכנולוגית חפה מבעיות. אפילו ענקיות הטכנולוגיה כל הזמן צריכות להוציא תיקוני באגים לכל מיני מוצרים שלהן, גם כאלה שהמשתמש כמעט ולא מרגיש. 

אני חושב שהשילוב של אדם ומכונה במקרה הזה הוא הכי טוב, כי שניהם באים לפצות אחד על השני.

קישור לתוכן
Share on other sites

כלום לא מבטיח 10000 אחוז. אתה צריך רק 100.

אבל כלום גם לא מבטיח 100%, גם לא טייס אנושי. ברדע שמערכת אוטונומית תהיה אמינה יותר טייס אנוש, זו תהיה בחירה עדיפה. ולדעתי אנחנו ממש לא רחוקים משם. אנחנו פחות רחוקים משם מאשר מהולדת הטיסה הממונעת. 

מםריע לך שזה עדיין לא 100%? אין מה לעשות עם זה. יהיה כאן שיקול של רמת אמינות מול עלויות. טייסים זה סיפור יקר, ואם הם פחות יעילים ועושים יותר טעויות ממכונה, הם לא יהיו. 

 

קישור לתוכן
Share on other sites

לפני 7 שעות Oren Geva כתב:

כלום לא מבטיח 10000 אחוז. אתה צריך רק 100.

אבל כלום גם לא מבטיח 100%, גם לא טייס אנושי. ברדע שמערכת אוטונומית תהיה אמינה יותר טייס אנוש, זו תהיה בחירה עדיפה. ולדעתי אנחנו ממש לא רחוקים משם. אנחנו פחות רחוקים משם מאשר מהולדת הטיסה הממונעת. 

מםריע לך שזה עדיין לא 100%? אין מה לעשות עם זה. יהיה כאן שיקול של רמת אמינות מול עלויות. טייסים זה סיפור יקר, ואם הם פחות יעילים ועושים יותר טעויות ממכונה, הם לא יהיו. 

 

טייסים זה דבר יקר ועם זאת אם הציבור יחשוש לעלות על מטוס אוטונומי אז הוא גם יהיה יקר ולא משתלם. אני חושב שהאדם והמכונה באים לפצות זה על זה במקומות שכל אחד חלש. בסוף אתה צריך רק באג אחד לא צפוי כדי לדפוק את האמינות של כל הדבר הזה. 

יש לי קצת ניסיון אמיתי(באמת קצת) ואני יודע שיש כל הרבה משתנים בטיסה, שהם לווא דווקא טכניים. אם עכשיו יש לי בקבינה מישהו שקיבל דום לב, האם מחשב יחליט לי איפה לנחות? ואם המחשב החליט שלא מעניין אותו והוא ממשיך ליעד או שהוא ממשיך לאלטרנייט שרחוק מידי כדי להציל את הנוסע? 

קישור לתוכן
Share on other sites

אתם פשוט חושבים בקטן. האנשים של היום יחששו לעלות על מטוס אוטונומי. ובצדק. 

האם האנשים של עוד 100 שנה גם? 

ואני מגזים לגמרי כשאני אומר 100 שנה. במסע בין כוכבים הדרה המקורית היה להם מכשיר קשר ידני ושיחת וידאו עשו רק במסך הגדול בגשר החללית. בדור הבא כבר הטלפון שלהם היה בסיכה שעל המדים. הבן שלי למד  שנתיים בזום. לא לקח 50 שנה מאז שמישהו דמיין את זה בלי לדעת מה זה אינטרנט ומה זה סלולרי ועד שזה שבר את כל מה שהצליחו לדמיין. 

לפני 100,000 שנה בני אדם לא התקרבו לאש. 

סוקרטס טען שהנחלת הכתיבה לאנשים תגרום לאנושות לאבד את היכולת לזכור. 

במאה ה19 אנשים פחדו לעלות על רכבות כי גוף האדם לא נועד לנוע במהירויות האלה. 

כשהתחילו לשווק טלפונים אנשמם פחדו שיתחשמלו כשיגעו בהם. 

כשהטלויזיות שווקו לראשונה, אנשים םחדו מהקרינה, כנל טלםונים סלולריים. 

קלטות אודיו איימו על תעשיית המוזיקה. 

ולעזאזל, גם היום יש אנשים שחושבים שעדיף לחטוף קורונה מאשר להתחסן. 

הנקודה היא שהטכנולוגיה והקדמה לא עוצרות בשביל אף אחד. 

כשזה יהיה יעיל, בטוצ וכלכלי מספיק, אף אחד לא ישאל אתכם אם אתם מעדיפים מטוס עם טייס או בלי. 

קישור לתוכן
Share on other sites

לפני 7 שעות Oren Geva כתב:

אתם פשוט חושבים בקטן. האנשים של היום יחששו לעלות על מטוס אוטונומי. ובצדק. 

האם האנשים של עוד 100 שנה גם? 

ואני מגזים לגמרי כשאני אומר 100 שנה. במסע בין כוכבים הדרה המקורית היה להם מכשיר קשר ידני ושיחת וידאו עשו רק במסך הגדול בגשר החללית. בדור הבא כבר הטלפון שלהם היה בסיכה שעל המדים. הבן שלי למד  שנתיים בזום. לא לקח 50 שנה מאז שמישהו דמיין את זה בלי לדעת מה זה אינטרנט ומה זה סלולרי ועד שזה שבר את כל מה שהצליחו לדמיין. 

לפני 100,000 שנה בני אדם לא התקרבו לאש. 

סוקרטס טען שהנחלת הכתיבה לאנשים תגרום לאנושות לאבד את היכולת לזכור. 

במאה ה19 אנשים פחדו לעלות על רכבות כי גוף האדם לא נועד לנוע במהירויות האלה. 

כשהתחילו לשווק טלפונים אנשמם פחדו שיתחשמלו כשיגעו בהם. 

כשהטלויזיות שווקו לראשונה, אנשים םחדו מהקרינה, כנל טלםונים סלולריים. 

קלטות אודיו איימו על תעשיית המוזיקה. 

ולעזאזל, גם היום יש אנשים שחושבים שעדיף לחטוף קורונה מאשר להתחסן. 

הנקודה היא שהטכנולוגיה והקדמה לא עוצרות בשביל אף אחד. 

כשזה יהיה יעיל, בטוצ וכלכלי מספיק, אף אחד לא ישאל אתכם אם אתם מעדיפים מטוס עם טייס או בלי. 

זה לא עניין של לחשוב בקטן, זה פשוט עניין של "מה יקרה אם". 

רב הדברים שציינת קצת שונים ממטוס באוויר עם 300 נוסעים, תקלה במנוע, מעל האטלנטי, ובמקרה גם מישהו חטף דום לב. אני במקרה מקצין. אולי עוד 100 שנה אדבר אחרת, פשוט אחרי קצת טיסות במציאות אני יודע שיש דברים שצריכים שיקול דעת ורגש אנושי. אולי מחשב ינחת יותר טוב אבל לא בטוח שהוא יודע לקבל החלטות טוב יותר... אבל אולי עוד 100 שנה.. 

קישור לתוכן
Share on other sites

חברים את מתעלמים מהאלמנט הכי חשוב כנראה וזה הכסף. אף אחד לא מבטיח שעלות ההתקנה, הפיתוח, התמיכה, העדכונים השוטפים, התפעול וכדומה למכשור שעל אחת כמה וכמה צריכות להיות הכי קרובות למושלם שיש, בהכרח משתלם יותר מטייסים בני אנוש. 

עוד מאוד מוקדם לקבוע, זה שיש פיתוחים מרשימים זה נחמד אבל מפה ועד מוצר מוגמר שישרת את ההמונים והכי חשוב משתלם לכלל התעשייה, יש עוד דרך מאוד ארוכה שאני לא חושב שאיפשהו ב30-40 שנה הקרובות זה יקרה בלשון המעטה שיקרה.

 

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...