עבור לתוכן
Ofir Lavi

"הבריחה מאוסטרליה" חלק 2 - פרת' לתל אביב

Recommended Posts

חודש וחצי עבר מאז פורסם החלק הראשון, קצת מזכיר:

עזיבה באופן חפוז ביותר, מצב של פאניקה עולמית, הרבה טיסות שמתבטלות, אנחנו מאושרים לעלות לטיסה של אל על ברגע האחרון וממהרים להגיע לפרת' בצידה השני של היבשת .

מצליחים לתפוס טיסת צהריים של QANTAS ממלבורן לפרת', נחיתה איזור 3 בצהריים, ועד כאן החלק הקודם.

 

במציאות:

יוצאים, כמה ישראלים שהיינו יחד על הטיסה ממלבורן לפרת', אל אולם קבלת הכבודה, לחלק הכבודה לא מגיעה, למזלנו, שלנו הגיעה בשלמותה

בפרת', בשונה ממלבורן שהייתה קפואה כשעזבנו, רותח בחוץ, המעלות בשמיים, אין תנועה כמעט בשדה וזה רק תורם לתחושה של סוף העולם והדיכאון.

שאטל מטרמינל 4 שהוא של טיסות הפנים אל טרמינל 1 הבינלאומי.

בטרמינל הבינלאומי כמעט כל הטיסות מבוטלות, אפשר לספור כ5 טיסות שעומדות לצאת וביניהן למרבה הפלא ולעינננו הרואות אך לא מאמינות בגרוש - טיסת אל על, היעד - תל אביב!

רואים את הלוגו של אל על על לוח הטיסות ומתחילים  להבין שזה אמיתי, אשכרה שלחו לנו מטוס לסוף העולם ימינה בשביל לחלץ אותנו מפה.

ממתינים שיפתחו לנו את דלפקי הצ'ק אין ובינתיים קבוצות הוואטסאפ והפייסבוק מתחילות להתמלא תמונות סלפי של מטיילים מאושרים שהספיקו לטיסה, הרבה צילומי מסך מחדר הבקרה של אל על ומהאתר FLIGHTRADAR24 על התקדמותו של המטוס אל פרת ולבסוף בסרטונים מרגשים ברמות של דרימליינר של אל, נוחת בפרת, בפעם הראשונה איי פעם כמטוס ישראלי ועוד בטיסה ישירה !  על אדמות אוסטרליה ועוד כחלק מאופרציה משוגעת ומרגשת כאחד.

דלפקי הצ'ק אין נפתחים, מקבלים כרטיסי עלייה למטוס ומובלים על ידי אבטחה היישר אל הגייט בלי ימינה בלי שמאלה בלי עצירה בביקור בחנויות דיוטי פרי המעטות שנשארו פתוחות

הישר אל שער העלייה למטוס כל הדרך בסוף הטרמינל.

מגיעים לגייט והנה הוא עומד מולנו, זנב הדרימליינר, נושא את דגל ישראל בצבעים נוצצים, זה אמיתי ! הוא כאן על אדמת אוסטרליה, הוא הגיע לאחר 15 שעות טיסה מייגעות, במיוחד בשבילנו, בטיסת "ספיישל" מה שנקרא,

לחלץ אותנו מהכאוס המוחלט שאנחנו נמצאים בו אל ה-בית שלנו - ישראל.

גייט: 156 בטרמינל 1

מטוס: Dreamliner 787-9

רישום:  4X-EDI

שם: הרצליה

פושבק: 20:00 שעון פרת'

נחיתה: 05:00 שעון ישראל

 

 

 כמה מילים על חברת אל על ומבצע החילוץ המשוגע הזה:

אני מניח שכל מי שכאן בפורום יודע פחות או יותר אילו סידורים ותיאומים כרוכים בהוצאת טיסה מסחרית מנקודה א' לנקודה ב', בטח שמדובר בחברה ישראלית, אבל אמנה את חלקם בכל זאת רק קצת בשביל לפתוח את הראש:

-הגשת תוכניות טיסה מראש, תיאומים על המרחבים האוויריים בהם עוברים, אישורים לעבור בהם, וכמובן תשלומים , שירותי קרקע, תיאומי דלק, תיאומי חניות, וכמובן - אבטחה 

תוסיפו לזה את הקשיים הבאים:

- המון מרחבים אווירים נסגרו או הושבתו בתחילת שנה שעברה עם התמוטטותו של עולם התעופה

- לאל על או חברה ישראלית כלשהי מעולם לא היו טיסות לאוסטרליה כך שאין להם הסכמים עם נותני שירותי קרקע באוסטרליה לרבות דלק, חניות, כבודה, אין להם אנשי אל על היושבים פה באופן קבוע ומכירים את השדה, את האוכלוסייה, נמצאים פה תמיד בשביל להעביר את הנוסעים דרך הליך הבדיקה הקפדני שחברות ישראליות דורשות לפני עלייה למטוסים שלהן הדבר כולל מתשאלים, מנהלי רחבות, קציני ביטחון ומאבטחי קרקע

- הרבה ישראלים שרצו להגיע ושילמו על הטיסה נתקלו באיסור כניסה לאוסטרליה למעט אזרחים אוסטרלים - אז קודם כל בנושא הזה מגיע ח"ח למדינת ישראל שהצליחה לעבוד יחד עם אוסטרליה ולתת לישראלים מאיי הפסיפיק, ניוזילנד ושאר מדינות כמו מלזיה אינדונזיה שבסביבה יחסית אישור מיוחד להיכנס לאוסטרליה על מנת להגיע לטיסת החילוץ. 

 

אל על, 

אל על הוציאה פה טיסה מורכבת בהתראה של ימים בודדים למדינה בקצה השני של העולם שאל על מעולם לא דרכה שם ואותה מדינה צריכה עכשיו להעמיד לאל על את התנאים שהיא דורשת כסטנדרט בסיסי להוצאת הטיסה הזאת בהתראה קצרה כל כך.

למטוס הדרימליינר 787-9 כ- 30 מושבי ביזנס - בכל אחד מהם ישב נציג אל על שהגיע על הטיסה בין אם הוא מאבטח, מתשאל או דייל, כולם הגיעו בהתנדבות לדבריהם עם המוןןן אהבה.

צוות הטייסים כלל 5 קברניטים מבכירי החברה והם בודדו בתא הטייס, חדרי המנוחה המטבחון הקדמי ( הדיילות סיפרו שלימדו אותם להפעיל את התנורים ומכונות הקפה זה היה מצחיק חחח )

בעת הצ'ק אין נותני שירותי הקרקע האוסטרלים קיבלו הוראה מאל על לא להתחשבן על קילו עודף, נתנו לנו להעלות כמה משקל שרק היה לנו לבטן המטוס, רק תעלה ובוא הביתה.

אני אישית לקחתי תיק יד יחסית גדול ובו הסוני פלייסטיישן לדוגמא איתי למטוס ולבטן המטוס שלחתי שתי מזוודות מעל 30 קילו.. אני מזכיר שרוב הישראלים שבאוסטרליה מראש טסים לשנה של עבודה עם אופציות להארכה ככה שהיינו שם המון אנשים שסחבו חצי בית עליהם.

- בהמשך, קיבצו את כולנו בגייט ורק לאחר שכולם הגיעו הורידו את כולם אל רחבת המטוס לעמוד בתור אחד ארוך.

- כשעמדנו בתור ניתן היה להבין באופרציה המשוגעת, בודדו אותנו מסביבת השדה, את המטוס הקיפו מאבטחים ישראלים ועל הקרקע מתרוצצים מלא נציגי אל על

-לאחר מכן נוסע נוסע תושאל את שאלון ה- "ארזת לבד?" הידוע ומשם אחד אחד הובלנו מתחת אל כנף שמאל של הדרימליינר.

- שם על הקרקע נפרסו כללללל המזוודות של כלללל הנוסעים  ואחד אחד אסף את המזוודה שלו, זיהה אותה, פתח אותה אל מול נציגי אלעל, זיהה פריט פריט, ארז מחדש ושם את המזוודה באחת העגלות שעמדו בצד אשר יועמסו למטוס כאשר יתמלאו

- העמידה בתור הייתה ארוכה אך מלאה אדרנלין, אווירה טובה ושיתוף פעולה

לאחר שהגיע תורי וסיימתי את התשאול ואת זיהוי המזוודה, עליתי למטוס שם בכניסה קיבלו אותנו עם המון חיוך חטיפים ישראלים (סוף סוףףף !!) במבות שוקולדים חלווה המון מים ועיתונים, .

- הטיסה עצמה עברה חלק, אוכל מצוין, מגוון סרטים, סדרות ומשחקים, הכי טוב שראיתי עד כה בטיסות, פשוט מלא תכנים איכותיים ובגדול, פשוט היה אל על, היה תענוג, החברה הזאת הוציאה פה מבצע מטורף בכלום זמן וביצעה אותו בצורה הטובה ביותר מבלי להוריד מילימטר מסטנדרט האיכות, השירות, והבטחון שלה. פשוט היה מושלם

 

אה כן והייתה גם הצעת נישואין על המטוס

 

 

 

בסימולאטור:

חייב לציין שהתחושות שחוויתי במהלך אותה "בריחה" מאוסטרליה היו בעוצמות מאוד גבוהות ונשארו בצורה מאוד טרייה בראש ככה שכאשר שיחזרתי את הטיסות הנ"ל ממש הייתי בתוך זה הרגשתי שאני חיי את כל האדרנלין והריגוש מחדש.

כיום עבר חודש וחצי מאז הפוסט הקודם (מלבורן פרת') אבל בפועל הטיסה שאני מפרסם היום בוצעה כמה ימים לאחר מכן פשוט לא הצלחתי להתפנות לזה.

תחילה עשיתי סיבוב עם מטוס אל על בשמי פרת וכאילו " שיחזרתי את הנחיתה של "הרצליה" על מסלול 06

לאחר מכן פיניתי לעצמי את כל היום, תיכננתי פושבק לשעה 20:00 שעון אוסטרליה כמו במציאות, 14:00 שעון ישראל.

טענתי את 4X-EDI, "הרצליה", בשער 156 בטרמינל 1 בשדה"ת של פרת' כשעתיים לפני והתחלתי להיכנס לאווירה, עושה הכל לאט, מדמה שלב שלב, מחשב בקפידה את הכל.

20:00 בסימולאטור, 14:00 בארץ, דוחף אחורה ומתחיל את המסע.

04:00 מתקרב למרחב האווירי של ישראל מעל הים האדום ומתחיל להתכונן לנחיתה.

05:00 נגיעה ופינוי גייט D7 כמו במציאות.

 

 

 

לוח הטיסות המבוטלות

B6LZcj.jpg

 

 

gGV1Zj.jpg

 

 

 

מגיעים לגייט, הזנב נגלה אלינו בשעת שקיעה יפייפייה

2WxIbt.jpg

 

 

kwSCWc.jpg

 

 

 

עומדים בתור לתשאול הבטחוני

wFf8qb.png

 

 

h6MxVg.jpg

 

 

ySQMoq.png

 

 

האיזור בו כל אחד זיהה את הכבודה האישית שלו

IWI80X.png

 

 

אחרי שסיימנו, עולים ונכנסים למטוס

GbwW42.png

 

 

המושב שלנו לטיסה

bxTJ1B.png

 

 

i4kTcC.png

 

 

לכאורה, כולם עומדים בתור תחת הגג הזה ומחכים לבידוק

isdLeh.png

 

 

פושבק

5xMnnL.png

 

 

4xwrhT.png

 

 

מסיעים למסלול 03

8zKe6l.png

 

 

 

AcZL3l.png

 

 

 

3P4FDv.png

 

 

טיפוס, פרת' ברקע

cWYaKq.jpg

 

 

משאירים את אילת מאחורה

7MPeH7.png

 

 

בהנמכה, מתקרבים לתחילת גישה

G9MDjn.png

 

 

הזנב על רקע הרי ירושלים

smp93t.png

 

 

נתב"ג לשמאלנו, וקטורים ליציאה לים, לאחר מכן GODED ליירוט הILS למסלול 12

vBx4tI.png

 

 

uhjTZR.png

 

 

92gPMF.jpg

 

URPyRa.jpg

 

 

NVxB2Q.png

 

אחרי כמה ימים מתוחים ומסע לא פשוט, D7, אנחנו בישראל

0TXJk2.png

 

2335WC.jpg

 

 

 

 

זהו, תמו ונשלמו להם שיחזורי הטיסות מהטיול הגדול + אוסטרליה

על הפרק, לחזור לבסיס האם שלי בסימולאטור מבחינתי - אמסטרדם תוך כדי שחזור טיסה מהמציאות לשם פעם ולהתחיל לחרוש את אירופה בחורף, יותר כיף מזה אין !

קישור לתוכן
Share on other sites

נפלא!

 

כמו שכתבתי באחד הפוסטים שלך, אני יחסית ותיק בפורום וחבל לי לראות שכבר אין פרגון להשקעות כאלה.

פוסטים מושקעים שכיף לקרוא ולהכנס לאווירה.

כל הכבוד.

קישור לתוכן
Share on other sites

היה נהדר אחי! כמו שאביחי כתב למעלה, פוסטים מושקעים של פעם עוד לפני השידורים בטוויץ' שגורמים לך להיכנס לאווירה.

תקופה משוגעת. טוב שאתה בבית חבר.

בהחלט היה מסע מרתק שלא יישכח.

קישור לתוכן
Share on other sites



×
×
  • יצירת חדש...