Jump to content
Sign in to follow this  
Or Belisha

1/9/18 - Moscow Visit Tel-Aviv

Recommended Posts

Event_PNG2.png

 

שלום לכולם!

האירוע הקרוב יתקיים בין שני שדות תעופה במוסקבה (UUEE + UUDD) לתל אביב (LLBG).

האירוע יתקיים בתאריך ה - 1/9 בין השעות 12:00z-19:00z

מרחק הנתיב האווירי של טיסה הוא כבערך 1600 מ"י ומשך זמן הטיסה המשוער הוא 4 שעות.

במהלך האירוע, יואר המרחב האווירי של הנתיב בפיקוח מלא.

 

נתיב מומלץ:

UUDD - LLBG
DK DCT FV R11 TS R808 KANON B145 MIMRA G247 SM G900 ODIRA UW99 CRM UT243 GEM UA285 MUT UB545 VESAR UB15 ALSUS UR18 VELOX W13 SOLIN

UUEE - LLBG
UM DCT ARSEP DCT GOTMA DCT LO DCT DK DCT FV R11 TS R808 KANON B145 MIMRA G247 SM G900 ODIRA UW99 CRM UT243 GEM UA285 MUT UB545 VESAR UB15 ALSUS UR18 VELOX W13 SOLIN

 

גם El Al Virtual  מצטרפת!

להרשמה דרך אלעל וירטואל לחצו כאן.

 

דפיות וסינרי - דומודדובו (UUDD) / שרמטייבו (UUEE)

בן גוריון - דפיות / סינרי FSX&P3D / סינרי XP

 

הבהרות בנוגע לטיסה ברוסיה:
כמו שכולם יודעים, ברוסיה משתמשים בלחץ QFE  – כשהמטוס מכוון לפי לחץ זה אנו נראה את גובה המטוס שלנו מעל לפני השטח של השדה הרלוונטי (כשננחת הגובה יהיה 0), לא כמו ב QNH המודד את הגובה מעל לפני הים.

במצב בו נבקש מהפקח לתת לנו QNH במקום QFE אנו נצטרך להוסיף 600 רגל (בממוצע, בשדות של מוסקבה) לכל גובה שהפקח ייתו לנו, טבלה המפרטת את המרת הלחצים:

בעמודה השמאלית - הגובה אליו נכוון את המטוס ברגל אם נכייל QNH
בעמודה האמצעית - הגובה אליו נכוון את המטוס ברגל בשימוש ב QFE
בעמודה הימנית - הגובה אליו נכוון את המטוס במטר אם נכייל QFE

qfe-qnh-ddee.png

במידה ופקח מבקש מכם “by QFE 1001 descend to height 600 meters” תכולו:
1. לכייל QFE 1001 ולכוון 2000ft ב MCP
2. לבקש מהפקח QNH, לכייל את ה QNH שנתן לכם ולכוון 2600ft ב MCP

 

*כמובן שניתן לשנות את המטוס בצורה שיעבוד לפי לחץ QFE וגבהים במטר

 

אירוע מהנה ומוצלח לכולם !

 

 

ללוח שיבוץ פקחים לחצו כאן .

 

הבהרות בנוגע לשיבוץ פקחים לאירוע:

על מנת להירשם יש להגיב בשרשור או לשלוח מייל לvatil6@vatil.org.il בצירוף שם מלא , שעות והעמדה המבוקשת
כל פקח אשר נרשם לפקח באירוע עליו לעשות בהקדם האפשרי BOOK למשמרת שבחר דרך  VROUTE
על כל פקח שנרשם להודיע לפחות 24 שעות לפני המשמרת על ביטול / איחור

Share this post


Link to post
Share on other sites

סיכום אירוע:

42 נכנסות

13 יוצאות

סה"כ 55 תנועות בבן גוריון

 

ללא ספק אירוע מצויין לסגור איתו את החופש הגדול!
תודה לצוות אירועים שטרח ועמל.

 שבוע טוב לכולם, נתראה בחדר הבקרה של סוכות שיפורסם בקרוב!

Share this post


Link to post
Share on other sites

בהחלט כמות יפה של תנועות עם עומס על המרחב.

כמה דברים שנרשמו גם באירועים קודמים וחזרו על עצמם ששמתי לב שכדאי לשפר:

 

1. קריאות של 4-5 פעמים של פקחים לטייסים שישבו בטימספיק ולא שמו לב לקריאת הפקח הוא נותן שינויי גובה, מהירות, וקטורים וברגע שטייס לא עונה זה יכול להרוס הכל ואת כל ההפרדה שהוא מנסה לבצע, או לא טיפסתם בגובה, מטוס אחד אחריכם לא יוכל לטפס.

אני אישית זוכר את עצמי מיידע מספר טייסים שהפקח קורא להם והם בכלל לא שמו לב.

לדעתי צריך לעשות משהו עם הטימספיק בזמן אירועים אפילו לסגור אותו באותו הזמן כי זאת לא פעם ראשונה שזה קורה וזה רק לרעתנו.

 

2. הפעלת מסלול 30 לנחיתות בגישת RNP הייתה לדעתי טעות גמורה. טייסים לא ידעו לבצע את ההליך ולשמור על Restrictions דבר שפגע בתנועות ממריאות. הופתעתי מאוד שהיו לא מעט אצלנו שלא ביצעו את ההליך כמו שצריך.

הפקח יוצא מנקודת הנחה שעברתם על הדפית ועל ההגבלות בכל נקודה וכי אתם שומרים עליהם בכל נקודה ונקודה מחובתכם לעבור על הדפית ולשתף פעולה עם הפקח.

במידה ויש משהו שאתם יודעים שלא תצליחו לעמוד בו (הגבלה מסויימת) כדאי להודיע ואז הפקח יידע להיערך בהתאם ולעזור לכם

 

3. צעקות על פקחים ברוסיה אני הייתי בשוק

לפקח יש עומס לא קטן עם הרבה מטוסים אז לא ענה לכם בפעם הראשונה תמתינו הוא שמע אתכם, לא יעזור אם בפעם השנייה תצעקו עליו למה הוא לא עונה.

קצת סבלנות לא תזיק כנראה שאם לא פנה אליכם יש תנועות דחופות יותר

שנמשיך לארגן עוד אירועים טובים ולהנות!

Share this post


Link to post
Share on other sites
לפני 11 שעות Tomer Israel כתב:

בהחלט כמות יפה של תנועות עם עומס על המרחב.

כמה דברים שנרשמו גם באירועים קודמים וחזרו על עצמם ששמתי לב שכדאי לשפר:

1. קריאות של 4-5 פעמים של פקחים לטייסים שישבו בטימספיק ולא שמו לב לקריאת הפקח הוא נותן שינויי גובה, מהירות, וקטורים וברגע שטייס לא עונה זה יכול להרוס הכל ואת כל ההפרדה שהוא מנסה לבצע, או לא טיפסתם בגובה, מטוס אחד אחריכם לא יוכל לטפס.

אני אישית זוכר את עצמי מיידע מספר טייסים שהפקח קורא להם והם בכלל לא שמו לב. לא עונים ישר לטפל משמעתית .. סופרוויזר (שינתק אותם) וכו' ברגע שלא עונים זה אחריותם המלאה ! אין לך צורך להזכיר להם שהם בטיסה ... חוסר אחריות מוחלט 

לדעתי צריך לעשות משהו עם הטימספיק בזמן אירועים אפילו לסגור אותו באותו הזמן (מה עם החשיבה על האנשים שלא טסים ורוצים להיות בTS ? ) כי זאת לא פעם ראשונה שזה קורה וזה רק לרעתנו.

2. הפעלת מסלול 30 לנחיתות בגישת RNP הייתה לדעתי טעות גמורה. טייסים לא ידעו לבצע את ההליך ולשמור על Restrictions דבר שפגע בתנועות ממריאות. הופתעתי מאוד שהיו לא מעט אצלנו שלא ביצעו את ההליך כמו שצריך.

הפקח יוצא מנקודת הנחה שעברתם על הדפית ועל ההגבלות בכל נקודה וכי אתם שומרים עליהם בכל נקודה ונקודה מחובתכם לעבור על הדפית ולשתף פעולה עם הפקח.

במידה ויש משהו שאתם יודעים שלא תצליחו לעמוד בו (הגבלה מסויימת) כדאי להודיע ואז הפקח יידע להיערך בהתאם ולעזור לכם

3. צעקות על פקחים ברוסיה אני הייתי בשוק

לפקח יש עומס לא קטן עם הרבה מטוסים אז לא ענה לכם בפעם הראשונה תמתינו הוא שמע אתכם, לא יעזור אם בפעם השנייה תצעקו עליו למה הוא לא עונה.

קצת סבלנות לא תזיק כנראה שאם לא פנה אליכם יש תנועות דחופות יותר

שנמשיך לארגן עוד אירועים טובים ולהנות!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5.9.2018 at 18:06, shachaf yasurr said:

בהחלט כמות יפה של תנועות עם עומס על המרחב.

כמה דברים שנרשמו גם באירועים קודמים וחזרו על עצמם ששמתי לב שכדאי לשפר:

1. קריאות של 4-5 פעמים של פקחים לטייסים שישבו בטימספיק ולא שמו לב לקריאת הפקח הוא נותן שינויי גובה, מהירות, וקטורים וברגע שטייס לא עונה זה יכול להרוס הכל ואת כל ההפרדה שהוא מנסה לבצע, או לא טיפסתם בגובה, מטוס אחד אחריכם לא יוכל לטפס.

אני אישית זוכר את עצמי מיידע מספר טייסים שהפקח קורא להם והם בכלל לא שמו לב. לא עונים ישר לטפל משמעתית .. סופרוויזר (שינתק אותם) וכו' ברגע שלא עונים זה אחריותם המלאה ! אין לך צורך להזכיר להם שהם בטיסה ... חוסר אחריות מוחלט 

לדעתי צריך לעשות משהו עם הטימספיק בזמן אירועים אפילו לסגור אותו באותו הזמן (מה עם החשיבה על האנשים שלא טסים ורוצים להיות בTS ? ) כי זאת לא פעם ראשונה שזה קורה וזה רק לרעתנו.

2. הפעלת מסלול 30 לנחיתות בגישת RNP הייתה לדעתי טעות גמורה. טייסים לא ידעו לבצע את ההליך ולשמור על Restrictions דבר שפגע בתנועות ממריאות. הופתעתי מאוד שהיו לא מעט אצלנו שלא ביצעו את ההליך כמו שצריך.

הפקח יוצא מנקודת הנחה שעברתם על הדפית ועל ההגבלות בכל נקודה וכי אתם שומרים עליהם בכל נקודה ונקודה מחובתכם לעבור על הדפית ולשתף פעולה עם הפקח.

במידה ויש משהו שאתם יודעים שלא תצליחו לעמוד בו (הגבלה מסויימת) כדאי להודיע ואז הפקח יידע להיערך בהתאם ולעזור לכם

3. צעקות על פקחים ברוסיה אני הייתי בשוק

לפקח יש עומס לא קטן עם הרבה מטוסים אז לא ענה לכם בפעם הראשונה תמתינו הוא שמע אתכם, לא יעזור אם בפעם השנייה תצעקו עליו למה הוא לא עונה.

קצת סבלנות לא תזיק כנראה שאם לא פנה אליכם יש תנועות דחופות יותר

שנמשיך לארגן עוד אירועים טובים ולהנות!

ברור שאין צורך וגם אני לא אהיה שם תמיד בשביל לתזכר. אבל במקרה הייתי שם לקחתי יוזמה להפחתת הבושה עד כמה שניתן ומקווה שרק ילמדו מזה.

לגבי הTS אתה צודק זרקתי רעיון כי צריך לעשות עם זה משהו מכיוון שהTS מאוד מסיח דעת צריך לחשוב מה עושים עם זה

Share this post


Link to post
Share on other sites
לפני ב-5.9.2018 בתוך 23:05 Tomer Israel כתב:

ברור שאין צורך וגם אני לא אהיה שם תמיד בשביל לתזכר. אבל במקרה הייתי שם לקחתי יוזמה להפחתת הבושה עד כמה שניתן ומקווה שרק ילמדו מזה.

לגבי הTS אתה צודק זרקתי רעיון כי צריך לעשות עם זה משהו מכיוון שהTS מאוד מסיח דעת צריך לחשוב מה עושים עם זה

מסכים איתך בכל מילה .. 

במיוחד כאשר לא תכננתי לעלות ובאתי בהפתעה .התנועה הישראלית בעיקר (גם הרוסים פיקששו) הייתה ירודה וחסרת הבנת אנגלית בסיסית

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, shachaf yasurr said:

מסכים איתך בכל מילה .. 

במיוחד כאשר לא תכננתי לעלות ובאתי בהפתעה .התנועה הישראלית בעיקר (גם הרוסים פיקששו) הייתה ירודה וחסרת הבנת אנגלית בסיסית

העניין שאנחנו יכולים לשנות את מה שנוגע אלינו והרוסים לא עומדים בקריטריון הזה וזה מה שחשוב

Share this post


Link to post
Share on other sites

מסכים עם הדברים של תומר... כבר נתקלנו בעבר במדינות זרות שלא מעוניינות לעשות איתנו אירועים בגלל רמת טייסים קצת חבל ששום דבר לא השתנה בנושא. האחריות פה היא אישית של כל טייס וטייס.

לגבי הגישה למסלול 30- בהנחה שמדובר ביום שבת ו21 מותר לשימוש רק בשעות הערב המאוד מאוחרות ורק עד 2300 בלילה זה משאיר אותנו רק עם 30.
תפעול השדה בקונפיגורציה 12/26 כשיש סביב ה15 נחיתות בשעה יחד עם המראות הוא בעייתי מאוד ודורש עבודה צמודה של פקח הTWR עם פקח הAPP, לדעתי לא משהו שהתנסו בו ברשת בשנים האחרונות....
השאלה מה מעדיפים, פקשוש של טייסים בגישה ל30 (לא יודע עד כמה חמור זה היה) או שמטוסים לא ימריאו....

Share this post


Link to post
Share on other sites

חברים יקרים ,

אני בהחלט יכול להבין את הכעס על כך שחלק מהתנועות אינן ענו ואינו הגיבו כנדרש. 
יחד עם זה אבקש לדעת מי מכם הזמין סופרווייזר לטייס כזה או אחר ? או לחילופין פתח case מול ה-DCRM החטיבתי

 

כפי שאמרתי שלשום בשיחה (שחלקיכם לא טרח להגיע אליה) על כל תנועה שלא מתפקדת כמו שצריך , שלא עונה, ושיוצרת בעיה במרחב , חובה עליכם לקרוא לסופרוייזר. 
לא יתכן שכשזה מגיע לטייסים של החטיבה שלנו כולנו מתנהגים בצורה יפת נפש, ופרט להעלות את הדברים על הכתב בפורומים לא עושים דבר. 

כפי שהייתי מצפה שננהג כלפי תנועה שאינה חלק מהחטיבה ,כך עלינו להנוג כלפי תנועה שהיא חלק מהחטיבה. 
אם טייס עולה לרשת ועושה בעיות , לא לחשוב פעמיים ולקרוא לסופרוייזר. 
זה הכל. 

חבל לי לקרוא כאלה דברים ולדעת שבצד השני אף אחד לא עירב סמכות ברגע האמת. 

חבל. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×