עבור לתוכן

כל הפעילויות

זרימה זו מתעדכנת אוטומטית

  1. אתמול
  2. נחמד לראות שסה"כ יש לנו מרחב פעיל
  3. מזל טוב!! עלה והצלח
  4. טייסים יקרים! אנו שמחים להזמין אתכם לאירוע הקרוב אשר יתקיים בתאריך ה - 13/06/25 בין השעות 11:00z-14:00z (מקומי 14:00-17:00) במהלך האירוע יואר המרחב האווירי של ישראל בפיקוח מלא. *פקחים - ניתן להרשם דרך הדאשבורד בקרוב. אירוע מהנה ומוצלח לכולם!
  5. מזל טוב ובהצלחה
  6. השבוע האחרון
  7. אנו שמחים להודיע כי @Peleg Zeidner הוסמך לדרגת S1 לאחר שעמד בהצלחה בכל הדרישות, הפגין יסודות פיקוח מוצקים, גישה רצינית ללמידה ויכולת תפעולית מרשימה כבר בשלבי ההכשרה הראשונים. ההסמכה משקפת את התקדמותו המקצועית ואת נכונותו להשקיע ולהתפתח כפקח ברשת.
  8. בשישי לשישי ביום שישי 666. הרבה דובר על המספר הזה, הולך להיות מבחן חייתי. בהצלחה!
  9. מזל טוב לירין ובהצלחה
  10. Earlier
  11. ביום שישי ה-6 ביוני בשעה 13:00 מקומי יהיה מבחן מעשי על עמדת גישה בן גוריון. בואו לטוס ולעזור לעידו לקבל דרגת S3!
  12. אנו שמחים להודיע כי @Yarin Twina הוסמך לדרגת C1 לאחר שעמד בהצלחה בכל הדרישות, הפגין ידע מקצועי נרחב, שיקול דעת מצוין ויכולת ניהול תרחישי פיקוח מורכבים. ההסמכה משקפת את רמתו הגבוהה של ירין ואת תרומתו המתמשכת לקהילת הפיקוח בישראל. אנו מברכים את ירין על ההישג המרשים ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כבקר בכיר ברשת.
  13. קודם כל, תודה רבה! מעריכים ברמות את הניסיון שלכם לעזור לנו כחטיבה כמחלקה ולנבחן בפרט, כלל ההסמכה לא הייתה מתאפשרת בלעדיכם! המטרה של הפוסט הזה זה לספק מעט סיוע בשבילכם, הטייסים, בנוגע למה לצפות כאשר טסים במרחב במבחן ולתת כמה כללי בסיס לתהליך. בחינות בחטיבה יכולות להיות מעט עמוסות בייחוד עם הרבה טייסים שרוצים לבצע מגוון פעילויות. עשה: בואו מוכנים. תוודאו שיש לכם את הדפיות של השדה שבו המבחן כדי שלא תפספסו או לאט תבינו הוראה של הפקח שלא ציפיתם שתגיע. תהיו סבלניים. בחינות בחטיבה בייחוד בשדות קטנים יכולות להיות עמוסות מאוד על התדר ולהפוך לצפופות. נסו להימנע מלשדר על גבי טייסים (בייחוד בזמן רידבק). ככלל אצבע, אם אתם רוצים לבקש קלירנס, צפו להמתנה כאשר יש מטוס מחכה לפושבאק והוא יחכה לטקסי וכן הלאה. תשאלו את הבוחן אם לא בטוחים. הבוחן משתמש בעמדה X, לדוגמא LLBG_X_TWR. במידה ואתם לא בטוחים אם כדאי לעשות משהו או אם אתם רוצים לוודאי איזה סוג תנועה חשוב למבחן, תשאלו את הבוחן. תטיסו, תנווטו, תתקשרו. סדר הפעולות הזה חשוב בייחוד לתנועות בטקסט. וודאו שאתם יכולים להטיס לפני לעלות בקשר מול הפקח - אם זה אומר שאתם צריכים שנייה להכניס רדיאל לפני לענות, זה עדיף על פני לפנות מאוחר יותר מאשר לתת רידבק. טוסו בנתיבים סטנדרטיים. מבחן מיועד לספק סשן עמוס אבל הגיוני - הרבה IFR, מדי פעם CVFR או תנועה חריגה, זה מה שהכי חיוני. אנחנו לא נוכל לבחון חניך רק על בסיס תנועת CVFR. אל תעשה: תכריזו חירום. חירומים לא נמצאים בדרישות הבחינה מהרשת ויכולים להיות מפריעים הן לטייסים אחרים והן לנבחן. אם אתם חווים תקלה עם המטוס, עדיף לסדר אותה ולהשלים את הטיסה שלא ברשת. בבקשה אל תשאלו את הבוחן אם לבצע חירום כי 9/10 מהפעמים תקבלו תשובה שלילית. מפעם לפעם בוחן יוכל לבקש שתבצעו חירום בעבור סיטואציה ספיציפית - אבל הבוחן יפנה אליכם במידה ואתם האדם בר המזל. תבצעו הליכות סביב שלא לצורך. בעבור ביצוע בחינה אנחנו צריכים רק הליכה סביב אחת בבחינה. טייסים שהולכים בלי הפסקה סביב (ללא קשר לאימון שתואם) יכולים להפריע ולפעמים לא מאפשרים לחניך להדגים יכולות נוספות. אם ההליכה סביב רלוונטית או שאתם מבצעים אימון שאושר על ידי הפקח אז כלל זה לא רלוונטי אליכם. במקרים אחרים, אם הבוחן ביקש שתלכו סביב הוא יבקש. שיח לא רלוונטי בקשר. הפקחים לא צריכים לשמוע את סיפור חייכם (בשביל זה יש דיסקורד :)). אם הם נותנים הוראה, תתנו רידבק כנדרש. אם זו פעם ראשונה שלכם בתדר חדר, תשמרו את השיח קצר ומידע רלוונטי. צפו לאישור של כל בקשה. בחינות הן עמוסות, אם תבקשו משהו מיוחד כמו אזור חריג שבשימוש בהרצליה עם נגיעה אל תופתעו אם החניך לא יאשר את הבקשה משיקולי תעבורה או יעקב אתכם עד אז. לטוס צבאית. מטוסי קרב/אז"מ בבועה לא רלוונטים למרבית הבחינות של העמדות האזרחיות בייחוד כיוון שהם נשלטים בUNICOM ומופרד מהם, אנחנו רוצים שהחניך יציג יכולות. שוב אני אומר, תודה על שאתם מסייעים לבחינות ואני מקווה שתהנו לטוס אצלינו!
  14. אילון, עלה והצלח והמשך בעבודתך הפעם כמנהל! שיהיה המון בהצלחה אחי!
  15. חבילה שימושית להכרת נקודות ה- CVFR בישראל תוך שימוש בסימולטור טיסה Microsoft Flight Simulator 2020 החבילה כוללת: 1. טבלת סיכום מרוכזת עם רשימת כל הנקודות, המכילה: a. שם הנקודה בעברית וייצוגה בחמש אותיות באנגלית b. קואורדינטות של הנקודה c. תיאור הנקודה בשטח (יישוב, צומת כבישים, מאגר מים וכו') d. סוג הדיווח מעל הנקודה (חובה/דרישה) e. הגובה ממנו בוצע צילום הנקודה הראשי (במבט על) 2. מצגת עם צילומי הנקודות מזוויות שונות, לפי הנתיבים שמגיעים אליה ובגובה שלהם: a. הנקודות שבצילומים הן רק הנקודות שנמצאות בנתיבים לשימוש אזרחי, בנתיבים הרגילים (במפה קו ירוק רציף) או בנתיבים שבאישור פקח (קו ירוק מקווקו). b. לכל נקודה מעל הקרקע יש: i. צילום אחד במבט על, כאשר החלק העליון של הצילום הוא כיוון צפון. ii. צילומים נוספים, אחד מכל נתיב אזרחי שנכנס לנקודה ובגובה שלו. c. לנקודות שנמצאות מעל הים יש צילום אחד, במבט מתא הטייס לכיוון החוף. d. כחלק מהחבילה מצורפת טבלת מקרא מפורט עם תוכן הצילומים לפי מספר השקופית. e. הצילומים בוצעו בתאורת צהרים אופטימלית ומזווית רחבה כדי לכלול מקסימום מידע לזיהוי. כל נקודה יכולה לקבל במציאות מראה מעט שונה בתלות בתנאי התאורה והראות לאורך היום. f. כל הצילומים בוצעו בסימולטור מיקרוסופט 2020 כאשר מותקנת עליו כל חבילת הסינרי החינמי הזמינה של ישראל נכון למאי 2025, כולל שדה אילת הישן שעדיין מופיע בסינרי כמסלול. g. מאז יצירת הסינרי מדינת ישראל התפתחה, כבישים הורחבו וסביבת חלק מהנקודות נראית מעט שונה. הצילומים מתאימים לשימוש כעזר לאימון בסימולטור בלבד ואין להסתמך עליהם כ"ראה וקדש" בעולם האמיתי. 3. תיקייה עם פרקים מתוך פמ"ת 3-24 a. תת תיקיית מפות CVFR המכילה: i. העתק של מפות נתיבי תובלה נמוכים, צפונית ודרומית, עדכון 1/23 ii. צילום של רשימת נקודות CVFR כפי שמופיעה בפמ"ת iii. צילום מפרק ההקדמה לטיסה ומפות תובלה נמוכים ומפרק כללי טיסות ראייה שונות. b. תת-תיקייה עם מפות אזורי אימון לשדות הבאים: ראש פינה, חיפה, מגידו, הרצליה, באר-שבע c. תת-תיקייה עם פרקי המנחתים הבאים: קריית-שמונה, פיק, מגידו, הבונים, עין-שמר, ראשון-לציון, מצדה, באר-שבע, קציעות, עין-יהב d. תת-תיקייה עם פרקי שדות התעופה הבאים: ראש-פינה, חיפה, הרצליה ט.ל.ח., אם מצאתם טעות אשמח לשמוע. העבודה מוקדשת לקהילת VATIL הנהדרת ובתקווה להמשך שגשוגה, התפתחותה וביסוס מעמדה בעולם התעופה. מותר להפיץ בקהילה באופן חופשי. Israel CVFR Waypoints Screenshots v1.3.zip
  1. טעינת פעילויות נוספות
×
×
  • יצירת חדש...