קודם כל, תודה רבה! מעריכים ברמות את הניסיון שלכם לעזור לנו כחטיבה כמחלקה ולנבחן בפרט, כלל ההסמכה לא הייתה מתאפשרת בלעדיכם! המטרה של הפוסט הזה זה לספק מעט סיוע בשבילכם, הטייסים, בנוגע למה לצפות כאשר טסים במרחב במבחן ולתת כמה כללי בסיס לתהליך. בחינות בחטיבה יכולות להיות מעט עמוסות בייחוד עם הרבה טייסים שרוצים לבצע מגוון פעילויות.
עשה:
בואו מוכנים. תוודאו שיש לכם את הדפיות של השדה שבו המבחן כדי שלא תפספסו או לאט תבינו הוראה של הפקח שלא ציפיתם שתגיע.
תהיו סבלניים. בחינות בחטיבה בייחוד בשדות קטנים יכולות להיות עמוסות מאוד על התדר ולהפוך לצפופות. נסו להימנע מלשדר על גבי טייסים (בייחוד בזמן רידבק). ככלל אצבע, אם אתם רוצים לבקש קלירנס, צפו להמתנה כאשר יש מטוס מחכה לפושבאק והוא יחכה לטקסי וכן הלאה.
תשאלו את הבוחן אם לא בטוחים. הבוחן משתמש בעמדה X, לדוגמא LLBG_X_TWR. במידה ואתם לא בטוחים אם כדאי לעשות משהו או אם אתם רוצים לוודאי איזה סוג תנועה חשוב למבחן, תשאלו את הבוחן.
תטיסו, תנווטו, תתקשרו. סדר הפעולות הזה חשוב בייחוד לתנועות בטקסט. וודאו שאתם יכולים להטיס לפני לעלות בקשר מול הפקח - אם זה אומר שאתם צריכים שנייה להכניס רדיאל לפני לענות, זה עדיף על פני לפנות מאוחר יותר מאשר לתת רידבק.
טוסו בנתיבים סטנדרטיים. מבחן מיועד לספק סשן עמוס אבל הגיוני - הרבה IFR, מדי פעם CVFR או תנועה חריגה, זה מה שהכי חיוני. אנחנו לא נוכל לבחון חניך רק על בסיס תנועת CVFR.
אל תעשה:
תכריזו חירום. חירומים לא נמצאים בדרישות הבחינה מהרשת ויכולים להיות מפריעים הן לטייסים אחרים והן לנבחן. אם אתם חווים תקלה עם המטוס, עדיף לסדר אותה ולהשלים את הטיסה שלא ברשת. בבקשה אל תשאלו את הבוחן אם לבצע חירום כי 9/10 מהפעמים תקבלו תשובה שלילית. מפעם לפעם בוחן יוכל לבקש שתבצעו חירום בעבור סיטואציה ספיציפית - אבל הבוחן יפנה אליכם במידה ואתם האדם בר המזל.
תבצעו הליכות סביב שלא לצורך. בעבור ביצוע בחינה אנחנו צריכים רק הליכה סביב אחת בבחינה. טייסים שהולכים בלי הפסקה סביב (ללא קשר לאימון שתואם) יכולים להפריע ולפעמים לא מאפשרים לחניך להדגים יכולות נוספות. אם ההליכה סביב רלוונטית או שאתם מבצעים אימון שאושר על ידי הפקח אז כלל זה לא רלוונטי אליכם. במקרים אחרים, אם הבוחן ביקש שתלכו סביב הוא יבקש.
שיח לא רלוונטי בקשר. הפקחים לא צריכים לשמוע את סיפור חייכם (בשביל זה יש דיסקורד :)). אם הם נותנים הוראה, תתנו רידבק כנדרש. אם זו פעם ראשונה שלכם בתדר חדר, תשמרו את השיח קצר ומידע רלוונטי.
צפו לאישור של כל בקשה. בחינות הן עמוסות, אם תבקשו משהו מיוחד כמו אזור חריג שבשימוש בהרצליה עם נגיעה אל תופתעו אם החניך לא יאשר את הבקשה משיקולי תעבורה או יעקב אתכם עד אז.
לטוס צבאית. מטוסי קרב/אז"מ בבועה לא רלוונטים למרבית הבחינות של העמדות האזרחיות בייחוד כיוון שהם נשלטים בUNICOM ומופרד מהם, אנחנו רוצים שהחניך יציג יכולות.
שוב אני אומר, תודה על שאתם מסייעים לבחינות ואני מקווה שתהנו לטוס אצלינו!