עבור לתוכן

ha5mvo

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    1,793
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

ha5mvo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. I no longer post here but just wanted to use he opportunity to announce the release of the latest version of the PT 154. here's the release announcement as in was posted on PT's forum: Happy landings Michael - Project Tupolev
  2. איציק, המבנה האדמיניסטרטיבי והאם IFS היא חלק אינטגראלי או חיצוני ממש לא משנה את השורה התחתונה, קרי החומר האנושי שמגיע לIFS משקף את מה שואטאיל קולטת. אני מבין את הצורך של ואטאיל במילוי השורות, מצד שני, לדעתי נעשו ועדיין נעשים משגים בכל הקשור בשמירה וטיפוח הגרעין ה"איכותי" או "הבוגר" (קרא לזה איך שתרצה). לא התכוונתי שVATIL תבחן את בגרותם של חבריה או חניכיה, רמזתי שכדאי לחטיבה לבדוק את עצמה ואולי לגבש מסקנות כיצד להיות יותר אטרקטיבית לחבר'ה יותר רציניים. זרקו פה משהו על "איכות" ו "בריחת מוחות" . מישהו פעם חשב מה מבריח מפה "מוחות"? לי אישית זכורים כמה מקרים של אנשים רציניים שניסו לרחרח ומייד עשו אחורה פנה. רון פאר,באותו הקשר, אני מסכים עם רוב דבריך מלבד המסקנה בדבר אותה אכיפה. לטעמי עוד שוטרים וגננות הם הדבר האחרון שהמקום הזה צריך! ..
  3. @ Asaf, Hey, no "punishment" what-so-ever, just "technical reasons" , you know.. I don't disagree with a single statement in your post and for sure I can share and understand your feelings of frustration. Furthermore, I don't think you can do much more than you are already doing as IFS because the heart of the problem as I implied is not withein IFS. You guys only handle the "material" you are getting from vatil. For your type of activities you need people with an adult approach. Is Vatil providing you with that? The answer from what I gather is probably - "no" The way I see it, it is up to Vatil to examin how to retain its "adult" (again, in mind, not neccesarily in age) population or indeed make itself more attractive in that manner. IFS can only call on Vatil for help, at the end of the day you can't ask your public to be "serious" if it is not such to begin with //Michael
  4. Just couldn't resist it.. Asaf, I do believe you guys have a problem but I think your approach is futile in that it doesn't adress the reasons behind it. You may ban an individual X or Y but they will quickly be replaced by similar Xs and Ys... Pointing the finer at them might be an easy solution, alas it's the wrong one. Quantity isn't everything. Perhaps it's worth thinking what it would take to replace some of those Xs with As and Bs, even if there's less of the latter. Good luck, and all the best //Michael
  5. במשך 5 השנים האחרונות (בעצם פחות, לפני 5 שנים לא היה את כל עניין החתימה) הכרתם אותי כ "מיכאל". מיכאל בלבד, ללא "לוי" , "כהן" , "אמסלם" או "זוכוביצקי". אין זה מקרה, פרטיותי חשובה לי ואינני נוהג להשאיר את שמי המלא בפורומים אינטרנטיים. ברור כי הדבר אינו עולה בקנה אחד עם סעיף 11 פיסקה ב לחוקת פורום ואטיל. אולם,עושה רושם, לאיש זה לא הפריע עד כה. במהלך היום הובהר לי שלא עוד ואאלץ לבחור בין החתימה והפורום. הבחירה, לצערי, היתה פשוטה. עלי להבהיר כי אין בליבי דבר כנגד הנהלת הפורום. הם ממלאים טכנית את 11ב ככתבו ולשונו. ההגיון מאחורי 11ב ומספר האנשים שהורחקו בגללו עד כה הם נושא אחר לפוסט אחר. לא נותר לי אלה להודות לכל אלו שהתכתבו איתי במהלך השנים. אורן גבע, רן, איציק, אילן יונש, עופר,אסף עידו,ברוכי,מיקי , איתי, שאדי ,לילדים ולמבוגרים הנחמדים שהיה לי העונג לעזור ולהעזר (כן, גם לאבירי החותמת ). לואטסים ישראל ולהנהלתה אני מאחל הצלחה בהמשך דרכם ולמי שרוצה - אני עדיין המודראטור של "פרויקט טופולב" היו שלום מיכאל!
  6. עיניין החתימה זה לא האישו, האישו זה שהבחור נעלב כביכול מחוסר התגובות שקיבל ואחרי שמישהו כבר העיר לו על החתימה (כן היה צריך או לא היה צריך זה דיון אחר) הוא בחר לבוא אלינו בטענות במקום לבדוק את עצמו. The guy got offended since he got an aggressive and condescending response. The "forum rules" had claimed thus far more victims than done any good, if you are asking me. Aaron, there's nothing rude or impolite about his posts. They contain no personal attacks either. What else does it take to become "a part of the community"?
  7. you don't have to be a seasoned pilot. All it takes are performance charts and similar info to compare your dynamics against. the "professionals" , whoever those might be are interested in whatever suits their purposes. If its a procedural sim then dynamics or other aspects may become irrelevant. You might have different requirements and may feel it's important for a planes behaviour to be as close to reality as possible. Basically it boils down to what's important to a given user (and between you and me: it's neither system modelling nor dynamics for most...)
  8. because, as I implied, the development started BEFORE the 767 from LDS was released. זה כבר משהו אחר. למה להם למשוך את הפיתוח של דבר כזה לכל כך הרבה זמן? Not of their own choice would be a safe guess! many things can go wrong which may slow down or even completely halt a given development process. How long did it take the oiled PMDG machine to develop their MD-11?
  9. because, as I implied, the development started BEFORE the 767 from LDS was released.
  10. For one, it has a complete representation of a galley and a lavatory! Now what would you have done if you had an almost-finished product that had been gathering dust for a long time and then, due to some circumstances an opportunity came about to modify and sell it for FSX? would you not have done just that? what do they have to lose? The strengths of CS are pretty famous, just as their infamous weaknesses. I'm quite convinced there would be enough folk that would rave about the newly discovered levels of realism in the modelling of a flushing toilet.
  11. ל FS ישנם שני אלמנטים יסודיים בהקשר זה. האלמנט הראשון הוא הסימולציה, אשר מורכבת מההתנהגות האירודינאמית, מידול המערכות, התנהגות מזג האוויר והשפעתו על מודל הטיסה וכיו"ב. האלמנט השני הוא פקטור האימרסיה (immersion factor) , כלומר כל אותם מרכיבים אשר גורמים לנו לשכוח לרגע שאנו יושבים בחדר מול מחשב ולהאמין שאכן ישנו מטוס כזה או אחר ואנו מטיסים אותו. כאן באה לידי ביטוי גרפיקה (פאנלי, חיצוני ונוף), סאונד, סינרים מפורטים, AESים למינהם וכל אותם הפרטים אשר גורמים לנו להאמין שאכן מדובר בעולם "ראליסטי". התרשמותי האישית היא שהאלמנט האחרון, עבור רובם המכריע של הסימרים, הוא, הוא בעל החשיבות המכרעת. ממתי אנשים בודקים ביצועים מול טבלאות וגראפים? כמה אנשים אכן מנצלים יותר משבריר ממספר המערכות שממודלות במטוס מורכב?
  12. I don't understand why frames should be related to realism. Frames measure how fast does a given computer run a given program (a flightsim for this matter). If anything, it is an index for how powerful ones computer is. I would have relpaced frames with systems modelling for a realism parameter
  13. Its a known issue. Up until fsx the FS world wasn't round. In fsx, however, this matter had been resolved
  14. Can you elaborate? which token variables would you like to see? where did it hinder you in your development? I wish them well, but I'm not holding my breath. Their projects so far do not even come near developing full scale sim from scratch There will be none in the foreseeable future, but if there was, I don't really understand why it's anything but good news. FSX is indeed a big gaffe, but I couldn't agree more with that:
  15. You'll find a gyro on small planes, large planes ...actually, on many types of planes. Some are more accurate then others but none is effected by magnetic flux. Still, most of the world flies by magnetic headings. Maps, plates and most navigation is based on magnetic reference rather than true one. For that reason , the gyro is slaved to a magnetic flux meter which adds to or subtracts from the gyro at any given moment the magnetic variation. The end result is the magnetic heading. In the arctic region, the magnetic flux is highly unstable. it changes rapidly and at large amplitudes. Therefore, the workaround is to disable all magnetic reference and fly using true reference instead - read: gyro only. Which type of gyro and what is its accuracy is a technical rather than a principle issue
×
×
  • יצירת חדש...