על פניו,באמת אין טעם בלימוד טיסה על טורבו פרופ,אבל מטוסים דומים נמצאים בשימוש בחילות אוויר רבים בגלל סיבה אחת ויחידה-כסף,,,,עלות שעת טיסה בטורבו-פרופ הרבה יותר זולה משעת טיסה במטוס סילון,ופירושו של דבר שבאותו סכום אפשר לטוס יותר.
העניין הזה ש"אין טעם ללמד לטוס על מטוס טורבופרופ" תוקע את עניין החלפת הצוקיות הטובות (אך הישנות מאוד) כבר הרבה שנים,ואני זוכר עוד כשהייתי בחטיבת הביניים(בערך 15 שנים) קראתי בביטאון כתבה על מספר מטוסים(רובם טורבופרופ) שנבחנו כמחליפים לצוקית-כולל ה"אולריק" הפולני וה "טוקאנו" הברזילאי(שנמצא בשימוש במספר חילות אוויר-כולל הRAF ) וגם אז-נראה לי שעניין הטורבופרופ מנע את ההחלפה.
אבל איזה ברירות יש?,כיום כבר כמעט לא מיצרים מטוסי סילון לאימון,ולמען האמת-לא נראה לי שבאקלים הבינ"ל כיום יש מדינה אחרת פרט לארה"ב שתסכים למכור לנו מטוסים-אפילו לאימון.