קודם כל - אני שואל אתכם, מי שיודע... - איך זה במציאות? מתי מצמידים אוטומטי ומתי מנתקים? מישהו יודע?
אני תמיד עם ה-LDS, אני נהנה גם להטיס ידני, אבל אני נהנה גם להכניס את הסידים והכל למחשב, להכניס נקודות מסובכות כאלה של יירוט רדיאל וכיוון לגובה וכו' ואז לראות איך הכל יוצא אוטומטית. אבל מה שאני עושה באופן רגיל זה להכניס את הסיד - עד כמה שאפשר, נקודה נקודה למחשב. אם יש משהו בהתחלה שסתם מסובך או מיותר להכניס למחשב, אני עושה אותו ידני, ואז כשאני מגיע לחלק שכבר במחשב - מפעיל אוטומטי, כמובן עוקב אחרי הכל מוודא שהכל טוב וזה. לאחר מכן, לקראת נחיתה, את כל ההנמכה - הSTAR והגישה עד ל-FAF - אני מכניס, שוב, נקודה נקודה בדיוק האפשרי למחשב וצופה בזמן שהוא עושה את זה תוך ווידוא שהכל מדויק לפני הדפית. כשמגיע ל-FAF, אם זה גישת ראייה, ידני לגמרי, מנתק כל מה שאוטומטי לחלוטין והמטוס לידיים. אם זה ILS, בד"כ אני אתן לאוטומטי ליירט את הכל, בזמן שאני דואג לשנות את המהירות והכל דרך ה-MCP. כשהכל כבר מוכן לנחיתה - מדפים 30, מהירות נכונה, גלגלים למטה, הכל טוב ויפה - מנתק אוטומטי וממשיך ידני. לעומת זאת, לפעמים את היירוט אני אעשה ידני... למה? כי מ-2 הדברים אני נהנה, לעשות הכל עם הכפתורים של המטוס [כמובן שהנחיתה נחיתה רק ידני, תמיד] ולעשות הכל ידני לחלוטין.
המסקנה - בעיקרון אני טס חצי אוטומטי - כי בזמן שהרוב, כדי לעשות איזשהי גישה, לוחצים על ה-DEP/ARR ב-FMC ובוחרים את ההליך, אני אשב עם סרגל מד זווית ועט על הדפית ואכניס נקודה נקודה ב-LEGS.
אבל תמיד - תמיד! נוחת ידני! הכי כיף