עבור לתוכן

yossid

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    675
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

אודות yossid

  • יום הולדת 10/11/1963

Vatsim

  • VATSIM CID
    yossidalal@hotmail.com

yossid's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. ברוכי, ברכות על חידוש הרשיון. ההזמנה תקפה.
  2. מיקי, לדעתי יש לך טעות. לא רואה שום מניעה משפטית להשתתפות בהוצאות (להבדיל, למשל, ממימון טיסה במלואה). קח לצורך הדוגמא בלבד טיסה לקפריסין. הטייס מממן את מלוא הוצאות הטיסה. הנוסעים את מלוא הוצאות השדה והשהות - האם הדבר לא ייחשב לתמורה ואתה יודע מה, אולי אפילו סוג של שכר (מימון השהות)? ועל אותו משקל - האם השתתפות בהוצאות דלק בנסיעה ברכב פרטי מהווה בעיה? לכאורה - כן. אתה פועל בניגוד להוראות פוליסת הביטוח (השימוש המותר ברכב הוא פרטי, וקבלת כספים כהשתתפות בהוצאות דלק מוסיפה נופך מסחרי לנסיעה). על מנת לבחון האם טיסה (או נסיעה) תיחשב למסחרית, והשתתפות בהוצאות תיחשב לשכר או תמורה, צריך לבחון את מהות הטיסה (או הנסיעה) ואופיה. היה בזמנו שרשור שלם על הנושא והגבתי שם, כולל אסמכתאות משפטיות (נכון לעכשיו יש בעיה עם אפשרות החיפוש בפורום). נ.ב. - בר, לא שכחתי אותך. עוד לא יצא לי לטוס.
  3. ברכות ובהצלחה לאיתי. תודות למיקי - אולי עכשיו יהיה לך זמן לאיזו גיחה קצרה לקפריסין????
  4. שימוש בסקאנר (כמו גם בכל מכשיר קשר אחר) אסור על פי הדין. אין כל קשר להאזנת סתר ובדיוק כפי שכתב רן - האזנה לתשדורת במכשיר קשר איננה האזנת סתר (לפחות לא במקרה של תקשורת אוירית) שאחרת אם מטוס מסוים מדבר עם תחנת בקרה ואני, כשאני מצוי במטוס אחר, מאזין לאותה תקשורת אחשב כמי שמבצע האזנת סתר. גם טייס שעבר מבחן R/T איננו רשאי, על פי תנאי הרשיון, להשתמש בסקאנר או במכשיר קשר נייד. רשיון ה-R/T מקנה זכות לשימוש במכשיר הקשר המצוי במטוס בלבד ולצרכי הטיסה.
  5. יעקב, דבר איתי, יכול לסייע.
  6. מפות רוח וטמפרטורות בגבהים שונים, באזורים שונים בעולם מ-NOAA (שירות מטאורולוגי אמריקני) http://weather.noaa.gov/fax/otherfax.shtml מפות מז"א משמעותי באזורים שונים של העולם, גם הוא מ-NOAA http://weather.noaa.gov/fax/wafswind1.shtml#ft100m אתר מטאורולוגיה של אוניברסיטת אתונה, מציג את המודל היווני לתחזית מטאורולוגית כולל רוח וטמפרטורות בגבהים שונים http://forecast.uoa.gr/forecastnew.php אתר בשם AVIATION WEATHER IN EUROPE כשמו כן הוא http://www.flyingineurope.be/aviation_weather_maps.htm אתר מידע מטאורולוגי באירופה של טייסת 21 http://131.54.120.150/index.cfm תהנה.
  7. חג אביב שמח.
  8. אמיר, לכן הדגשתי שאני מדבר על טיפוס מתון. כשאני מתייחס לטיפוס מתון אני מתכוון לטיפוס במהירות של 100 קשרים (מהירות שיוט 120) הכל IAS. מהירות כזו מאפשרת (במטוס שלנו) לטפס בשיעור טיפוס של בין 400-500 רגל/דקה. טכניקת הדילול בה אנחנו עובדים וכמו שברוכי ציין (וכך היא מוגדרת בספר המטוס) - עד לפיק וחזרה של שנתה אחת מתחת לו. מדהים להקשיב ולשמוע את ההבדל ברעש ובהתנהגות המנוע כאשר טסים בדילול נכון ולעומת זאת עם תערובת עשירה. דרך אגב - נכון לדלל גם בטיפוס לא מתון כיוון שביצוע המנוע טובים יותר. כמובן מחייב תשומת לב ובקרת מכשירי מנוע בתדירות גבוהה הרבה יותר מהרגיל.
  9. אתה טועה ומטעה. במטוסים עם הזרקת דלק יש גם יש ידית תערובת (mixture). במטוסים עם הזרקת דלק אין קרבורטור ולכן אין חימום קרבורטור (carburator heat). דרך אגב - ישנה גישה (כך למשל אני עובד) לפיה גם בטיפוס (בוודאי אם מדובר בטיפוס מתון) מדללים ולא טסים בתערובת מלאה.
  10. אלעד, אכן הזוי ולא רק אתה לא מצליח להבין. העניין הוא - כמה בא לך להכנס בראש עם רת"א. כשאני למדתי לתאוריה מבחינתנו זה היה מפגש חברתי. לומר לך מה הייתי עושה היום לו למשל הייתי ניגש לבחינת תאוריה? הייתי מבקש מאדוארד את הבסיס החוקי לדרישה ההזויה (אם אתה שואל אותי - אין שום בסיס חוקי) ומנהל מלחמת חורמה ברת"א. לדעתי גם הייתי מצליח. את רת"א לא אמור לעניין איך, עם מי או אצל מי למדתי. אני אמור לגשת לבחינה עליה אני משלם אגרה. עברתי - אחלה. לא עברתי - זבשל"י. אנסה שוב בשבוע הבא. בעבר הרחוק היו במנהל (היום רת"א) מספר מאוד מצומצם של מועדים לבחינות ויכול להיות שזו הסיבה לנוהל. היום הבחינה ממוחשבת, התוצאות מתקבלות במקום ואתה צריך רק לתאם מועד.
  11. אין חובה ללמוד בבי"ס ללימודי קרקע/אצל מדריך פרטי. אתה יכול ללמוד לבדך ובכוחות בעצמך. על מנת לגשת למבחני התאוריה במנהל אתה נדרש להמציא אישור של מדריך תאוריה שאתה עומד בדרישות. אף מדריך לא ייתן לך את האישור סתם כך. הוא מעמיד ומסכן את שמו במנהל. מדריך תאוריה שיהיה מוכן לתת לך אישור, גם אם לא למדת אצלו, יבקש לבחון אותך בידע התאורטי ורק אח"כ ייתן לך את האישור לגשת לבחינה.
  12. בקשתו של אמיר היא יותר מצודקת. זהו נוהל נדבר ע"פ ה-Annex10. בברכה, נוהל נדב'ר של ICAO הוא בדיוק כפי שאמרתי. יצירת קשר ראשוני תהיה באופן של תחנה קוראת והתחנה אליה פונים וזהו זה (מוזמנים לעיין בANNEX 10; VOLUME 2; CHAPTER 5) יש בנוהל כפי שהוא קבוע הרבה מאוד הגיון. רק לאחר שהתחנה הקוראת קיבלה תגובה יבוא הדיווח (מקום, גובה וכיו"ב).
  13. למיטב זכרוני (אין לי כרגע זמן לחפש בכללי ICAO אעשה זאת בערב) התקשרות ראשונה תכלול רק את התחנה הקוראת והתחנה אליה פונים. רק לאחר יצירת הקשר הראשוני ינתן דיווח הכולל מקום גובה וכיו"ב.
  14. בהצלחה לצוות החטיבה החדש ותודה לזה היוצא. משונה לא לראות את אלעד כאחד מחברי מהצוות.
×
×
  • יצירת חדש...