apereg
חבר חטיבה-
הודעות פעילות
116 -
הצטרפות
-
ביקור לאחרון
apereg's Achievements
Newbie (1/14)
0
מוניטין
-
שלום חברים אני שמח ששתי הטיסות הראשונות עברו באופן חלק יחסית, עדיין יתכנו חריקות. כשקיבלנו את רשימת המתוכננים לטוס גילינו שמיקי, רן ואלעד נשכחו בחוץ. אלעד הצליח לסדר לעצמו טיסה כזו בתוקף היותו עובד אלעל ומכיוון שלא סביר שמיקי ורן לא יחוו טיסה שכזו, הוספנו שני כרטיסים עבורם. תודה מיוחדת לאלעד שמתאם כל טיסה בנפרד ומאפשר את ביצוע הפרויקט. לא הבנתי כמה מורכב התיאום ורק הסיוע הצמוד שלו גורם לכך שזה יצליח. להתראות אלון
-
שלום לכולם טוב מאוחר מאשר אף פעם. נושא טיסות הצ'ופר עלה בעבר פעמים רבות, והגיע כמעט למימוש, בתמיכת כל הגורמים המבצעיים וההדרכתיים באל על, עד רמת הסמנכ"לים. כמובן שהמנוע העיקרי שסייע היה קברניט איל רובין, אשר פתח את הדלתות, גם כאשר לא היו דלתות כלל... כמו שקורה לא אחת בארגונים גדולים - נפלנו במנהלות, ובעיקר בנושא הבינלאומי, הכולל רישום כניסה בארץ היעד ועוד דברים. למרבה השמחה (הכפולה והמשולשת) פתחנו את הקו לאילת, המאפשר לממש את הנושא. מכיוון שכל המחסומים הוסרו כבר בעבר, היה יחסית קל עכשיו לקבל את שמונת הכרטיסים, ואני מאמין שבהמשך השת"פ נוכל לקבל עוד. זוהי תודה קטנה מאיתנו באל-על לכם, על שותפות אמיתית ועל נתינה בהתנדבות. אני מאמין שעוד נמשיך ונרחיב את היקף הפעילות וגם את האופן שבו אנו אומרים תודה, כמו אירוע זה. מאחל טיסות נעימות למאושרים, להתראות אלון
-
http://www.elal.co.il/ELAL/Hebrew/Deals ... cial200409
-
מחזור נוסף לקורס 737 נפתח - שימו לב- גיוס חניכים לשת"פ(
apereg replied to mickey lip's topic in ראשי / General
לידיעתכם, אנחנו מתכננים קורס טייסים נוסף בסוף הקיץ, ובו לדעתי תהיה קבוצת חניכי טיס שיוסמכו לטוס על 737, בנוסף להסבות של קברניטים לקליטת המטוסים החדשים. כרגיל נזדקק לחונכים רבים. 737 הוא הצי העולה באל על, ואני מאד ממליץ על הקורס של מיקי. להתראות אלון -
שלום אני מטפל בקליטת מטוס 747-400 של סינגפור איירלינס שמספרו היום הוא 9V-SPB לשם כך אני מחפש תמונה/תמונות שלו. בנוסף, אם תוכלו להטיס בסימולטור דגם כזה בצבעי אל על, עם רישום 4X-ELE, מעל נוף יפה (מצדה, ירושלים, תל אביב, נתב"ג), ולהביא תמונה - אשתמש בה לכל החומר שאפיץ באל על בנושא קליטת המטוס. תודה
-
מטרת טיסות המיון היא להעריך את הסיכויים שלך להיות טייס קרב בחיל האוויר. תוצאות הטיסות, יחד עם נתוניך האישיים שנאספים החל בלשכת הגיוס, דרך ירפ"א והגיבוש, מצטרפים למה שירשמו המדריכים שלך ויעובדו לתוצאה. מכאן שטיסות המיון הן רק מרכיב אחד (די חשוב, אבל לא הכל) מתוך כל הפרמטרים. למיטב ידיעתי נושא לימוד הקרקע אינו מרכיב משמעותי כל כך, אם אתה לא נכשל בהם. ולכן אם אתה עם ראש סביר, אין מה להלחץ כבר עכשיו מאנגלית תעופתית ושאר דברים כאלו. תלמד בקורס. טיסה בסימולטור יכולה לתת לך רקע טוב בתנאי אחד - שתזכור שזו טיסה בסימולטור, ושתהיה מאד מאד (מאד!) פתוח ללמוד מה שהמדריך מלמד אותך, ושלא תנסה להפגין את כישוריך הקודמים (ורצוי גם לא לנסות ללמד את המדריך שיעור אחד או שניים, הוא כבר יודע מספיק). טוס בסימולטור, אבל בסוף, תשאיר את זה בבית כשאתה הולך לקורס. במילים אחרות, הטיסה בסימולטור יכולה לסייע לך בכמה תחומים: ההתנסות בקצב האירועים קריאת מכשירים בניית תמונה אווירית מתוך האזנה לקשר רדיו הבנת מצב במרחב הבנת ההשפעה של כל ה"ידיות" על המטוס כל אלו דברים שיעזרו לך להשתלב טוב יותר בשלב הטיסה. בהצלחה
-
*** פרוייקט VATIL & ELAL - עדכון חשוב בעמוד 1***
apereg replied to Kobi David's topic in ראשי / General
שלום לכולם אני מטפל בבקשותיכם לטיסות, אולם אני רואה שעומס הנוסעים בתחילת הקיץ אינו מאפשר לי לאשר אף טיסה. חשוב להבין: כדי שנאשר טיסה, אנחנו חייבים להבטיח שיהיו מקומות פנויים בשני הכיוונים, וכמו שזה נראה - העסקים ב"אל על" טובים מדי... אז אנא קבלו בהבנה את המצב, כל הבקשות לטיסה עד 15 ביולי לא תאושרנה ואני מקווה לחזור אליכם בעוד כשבוע עם הערכה לגבי מתי אפשר להזמין, אולי אוכל אפילו להציע לכם טיסות ותאריכים. בכל מקרה, אני מניח שאחרי החופש הגדול יהיה הרבה יותר פשוט תודה על הסבלנות, -
*** פרוייקט VATIL & ELAL - עדכון חשוב בעמוד 1***
apereg replied to Kobi David's topic in ראשי / General
שלום חברים התכנית כפי שפורסמה אכן יצאה לדרך, וזה היה לחלוטין לא פשוט. כמה הבהרות והערות שלי: 1. מדובר רק בטיסות ללא שהיה, הלוך ושוב, כאשר המטוס חוזר אחרי כשעתיים לארץ. אם הטיסה לא מתוכננת לחזור מיד, לא תוכלו לטוס עליה. 2. יש לכל היותר מקום אחד בכל קוקפיט. בהרבה טיסות יש לנו הדרכה, משקיף, בחינה או כל פעילות שתמנע צירוף משקיף. 3. אנחנו לא רשאים למכור כרטיס מעל מספר מושבי המטוס, ולכן אתם מקבלים מקום בתא הנוסעים. כדי שלא תחסמו מקום לנוסע משלם, תתאפשר טיסה שלכם רק ב STBY, כאשר במקום יש מקום פנוי בשני הכיוונים של הטיסה. בקיץ זו משימה לא פשוטה, ואנחנו מנסים למצוא טיסות כאלו. אם לא יילך בקיץ, אני מאמין שנצליח לעשות את זה בהמשך. 4. נושא חשוב שאנחנו מדגישים: אל על אינה מרוויחה כסף מהטיסה, ולכן לא נוכל גם להשקיע כספים. במקרה של התקרקעות ושהייה בשדה היעד, אתם מוכרחים להיות ערוכים להשארות, כולל אפשרות לשהייה קצרה במלון על חשבונכם. זה לא קורה הרבה, אבל אם כן - אין לתכנית הזו תקציב הוצאות, כי היא אינה מכניסה כספים. 5. ודבר אחרון - אנחנו בשלבי הרצה ראשונים של התכנית ומגלים את הבעיות והמוקשים שבדרך - אנא היו סבלניים, אם לא נצליח לתת לכם הטיסה שביקשתם, אם תצטרכו לבקש שוב, או אם תהיינה טעויות. יש רצון טוב, ואני מאמין שאם קיבלנו את האישורים עד כה, גם נצליח בהמשך. בילוי נעים -
זה באמת מצחיק, כולל עוד קטעים שמצאתי שם. מה שבאמת הכי מצחיק, או שאולי לא כל כך מצחיק, זה שכך זה בדיוק קורה במציאות כל יום אחרי הצהרים...
-
לאחר שבדקתי שוב, אז זוהי עמדתי הסופית: = ב 747 ה TRUCKS מוטים רק משיקולי מקום בגוף המטוס. אין שום כוונה לנחות בשלבים, בהדרגה ו/או לשכך את הנגיעה = ב F-16 אין שום סיבוב או הטיה של כני הנסע (רן - מאיפה המידע הזה?), הם פשוט מתקפלים. בהצלחה
-
אז ככה, חברים מזיכרון בלבד, אני זוכר שה TILT קורה כאשר כני הנסע פרוסים, ואין שום שינוי תצורה נוסף בזמן הקיפול (אין גם אף מערכת שעושה את זה, קורה בכובד) לגבי מדוע זה קורה (השאלה של איתי), אפשר לראות בתמונות של שגיא, איך ה-TILT מקטין את הגודל הנדרש מבית כני הנסע, ואפשר לעשות אותם צרים יותר ורק במעט יותר ארוכים. כאמור - שליפה מהזיכרון, אבדוק תשובה של מומחים, אחרי החג, ואעדכן.
-
שלום הסיבה היחידה היא חיסכון במקום בתוך בית כני הנסע. לכן בנו אותם כך שכאשר כני הנסע פרוסים, הם בשיפוע. אם משהו במנגנון ה TILT משתבש, אין אפשרות לקפל את כן הנסע (כי כאמור, אין לגלגלים לאן להכנס. חג שמח
-
שלום לכם ראש אגף תכנון מסחרי באל על מחפש פרוייקטור לעבודת מחקר. הכוונה לסייע לאגף תכנון מסחרי באיסוף מידע על חברות תעופה, קוים ועוד. מדובר בעבודה בשכר מינימום, אבל כנראה שתהיה יחסית גמישה, מאד מעניינת ו-עבור אל על. המעוניינים מתבקשים לפנות ישירות לגונן אוסישקין, gonenu@elal.co.il, לפרט טיפה על עצמכם, העיסוק שלכם בתעופה ומה עשיתם בכלל עד היום. לא לשכוח לציין שאתם חברי VATIL, וכמה זמן אתם כאן. יכול להתאים גם לנוער. בהצלחה והנאה
-
שלום חברים רציתי להדגיש כמה דברים. למיטב זכרוני, זה הקורס הראשון שאנחנו מעבירים באל על בנושא 744 בשת"פ מלא ועם שילוב הסימולטור של PMDG בכל השלבים. ישתתפו בקורס 4 קברניטים ו-4 קצינים ראשונים, רובם ללא ניסיון GLASS בכלל, ולכן משקלו הסגולי של התרגול ב PMDG גדול יותר. תפקידכם בקורס יהיה: 1. להנות וללמוד 2. לסייע לחניכים בתפעול סימולטור על PC וכן במתקן המוקאפ 3. לסייע למדריכים בהדגמה בעת השיעורים מבחינתכם חשוב שתדעו להפעיל את PMDG 744, לא נורא אם אינכם יודעים איך להטיס את המטוס על פי נהלי בואינג ו/או אל על, את זה כנראה תוכלו ללמוד אם תתמידו לבוא ולהקשיב בהרצאות. הכיתה קטנה, לא יהיה מקום להרבה אנשים, אז הקדימו להרשם. שורה תחתונה - הזדמנות לעשות את זה בפעם הראשונה, ולקבוע את הסטנדרט החדש להסבת טייסים באל על. להתראות
-
בעיה / שאלה לגבי נחיתה ידנית ב-737 (וכבדים בכלל)
apereg replied to danb2000's topic in ראשי / General
קודם כל - תשובתו של עופר נשמעת לי די נכונה, אני לא ידעתי ש VREF נמצא משמאל ל"תחתית הקערה" אבל בכל מקרה - אני חושב (ומקווה) שתשובתי לא מאד סותרת את התיאוריה. התשובה שלי אינה שונה במקרים שונים של מהירויות שונות, אבל אולי זו רק דרך פשטנית שלי לעשות את החיים יותר ברורים עבורי. אבל לפני הכל - עצתו של עופר ל"גישה מיוצבת" היא ממש מפתח עיקרי לפתרון הבעיה: הורד גלגלים ומדפים מוקדם, ויצב את המטוס לאורך זמן. ועכשיו - יש לי הסבר ארוך ותשובה קצרה. אני מציע להתייחס לסוגיה בצורה אנרגטית. יש לך מהירות (=אנרגיה קינטית), ויש קו גלישה (=אנרגיה פוטנציאלית) ויש לכן 4 מצבים: 1. מהירות גבוהה מעל קו גלישה 2. מהירות נמוכה מתחת קו גלישה 3. מהירות גבוהה מתחת קו גלישה 4. מהירות נמוכה מעל קו גלישה כמובן שאם אחד הנתונים נכון והשני שגוי, אז קל לנתח האם יש עודף או חוסר אנרגיה לפי הנתון השני. בגדול (ותמיד כשאנחנו באזור מהירות טיסה "נורמלית") - המרת אנרגיה בין קינטית לפוטנציאלית היא על ידי מצב האף. טיפול בכמות האנרגיה (הוספה/הקטנה) מחייב טיפול בעיקר בכוח מנוע. מכאן קל לראות שבמקרה מספר ... 1. יש לך עודף אנרגיה -> סגור מנוע והורד אף 2. יש לך חוסר אנרגיה -> פתח מנוע, אסוף מהירות (ימינה על גרף הקערה) והרם אף 3 ו 4 הם מקרים בהם צריך להתחיל במגמת המרת אנרגיה (בין גובה למהירות) וזה רק על ידי שינוי מצב אף ולאחר התייצבות נתון אחד לראות מה חסר. ולאחר שהצלחתי לבלבל אתכם עם "אווירודינמיקה בגרוש" - אז בכל זאת - מה אני עושה בפועל... אני מטיס את המטוס עם הסטיק ועם המצערות יחדיו, תמיד. אבל אצלי בכל מקרה - הסטיק מוביל, כי הוא קובע לאן נטוס. אם נדרשת הרמת אף, והמהירות נכונה, אני מוסיף מנוע, אם נדרשת הורדת אף, טיפול במנוע בהתאם. אם המטוס כבר טס לאן שאני רוצה (מה שאתה קורא - קו גלישה, FD או כל דבר אחר) - טיפול במנוע הוא הדרך לטפל במהירות.