עבור לתוכן

אבי

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    23
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

אבי's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. המקרה קרה לא מזמן בבן גוריון, אני לא יודע אם פרסמו עליו כבר כאן אבל בכל מקרה החלטתי לפרסם שוב. דוד שלי , יצחק , שלח לאבי את הסיפור שכתב אחד הנוסעים בטיסה ועוד מס' תגובות על האירוע. בסוף הוספתי את התגובה שאבא שלי שלח לדודי. דבריי הנוסע : "אין לכם מושג כמה אני מאושר שאני פה כותב לכם, ואני ממש לא מגזים. הייתי היום בטיסת לופטהנזה מפרנקפורט לתל-אביב, או לפחות כך חשבתי! לקראת השעה 14:30 חלפנו מדרום לקפריסין. במבט אל הים מהמטוס אפשר כבר היה לראות בברור שהים רגש, ראו היטב הרבה כתמים לבנים - קצף גלים של ים רוגש. התחלנו בהנמכה לקראת ההגעה לחופי הארץ כשבמהלך הירידה עברנו דרך CBs שלא היו מביישים את טקסס בעונת הסופות. אני טס הרבה אבל טלטלות כאלה של המטוס לא חוויתי. פחד אמיתי וברור התחיל לאחוז בי. שתבינו, זה לא היה מטוס קטן אלא האיירבס החדש דגם 600, המטוס הארוך מסוגו בעולם. זה לא עזר להרגשה שנראה היה שהינו כעלה נידף ברוח! מחוץ למטוס היה סוער, בסיס העננים היה נמוך והיו ממש שחורים. שמתי לב שהגשם היה כה חזק שממש ניתן היה לראות זרמי מים חזקים על החלונות. באותו זמן כלל לא הייתי בטוח שניתן לנחות, אבל הקברניט לא הראה סימנים שהוא מוותר. חברים, בשיא הרצינות, המצב היה ממש מסוכן, ואין לי בעיה להודות שממש, אבל ממש, פחדתי. הלב שלי דפק כמו מטורף, כמו שמראים בסרטים. רק שזה לא היה סרט אלא מציאות סיוט. הטייס הוריד גלגלים והחל את מהלך הנחיתה. ואז זה קרה. סערה מטורפת, ברקים, גשמים לא נורמאלים, פרצי רוח אדירים, והכי גרוע - זרמים אנכיים חזקים מאוד, שכידוע לכם, הם אחד התופעות המסוכנות ביותר למטוסים. המטוס המשיך לרדת והאדמה הלכה והתקרבה. לפתע, כשהיינו רק כמה עשרות מטרים מעל מסלול הנחיתה, המטוס הרים חרטום והתחיל לנסוק במלוא העצמה חזרה למעלה! הטייס כנראה הבין סוף סוף שככה מסוכן מדי לנחות והחליט להתרומם רגע לפני שנגענו במסלול. אני אומר לכם, קיבלתי כמעט התקף לב. האנשים סביבי היו לבנים. מה עוד, שבמהלך ההתרוממות של המטוס חזרה לגובה, היינו צריכים לעבור שוב דרך אותם ענני סערה, רק בכיוון ההפוך! רעש המנועים, שנלחמו בגבורה נגד כח האנרציה של הירידה וכח המשיכה גם יחד, היה מחריש אוזניים. כשהיינו שוב מעל לעננים הסביר הטייס שהחליט להפסיק את מהלך הנחיתה מפני שזה היה מסוכן מידי. כאילו, דאאא! הוא ניסה להרגיע ואמר שנסתובב קצת עד שהסערה תחלוף מעל לשדה התעופה ואז נבצע ניסיון נוסף. אחרי כחצי שעה התחלנו שוב את מהלך הנחיתה. אני מצטער,אני לא מומחה תעופה גדול, אמנם הרכבתי טיסנים מעץ בלזה כשהייתי בגיל החצ'קונים, אבל לא שמתי לב לשום שינוי, בשביל זה לא צריך היה לסיים קורס טייס. הכל היה אותו דבר אם לא גרוע יותר. ואכן, כשכבר כמעט נגענו במסלול, שוב הטייס וויתר ושוב הוא משך בכל הכח בהגאים כדי להתרומם ממש ברגע האחרון! זה כבר היה יותר מידי, למוח שלי כבר לא נשאר אדרנלין ואנשים כבר כמעט תלשו את משענות המושבים מרוב לחץ! גם לטייס זה כבר הספיק, טסנו לרודוס, תידלקנו שם, המתנו שעה וחצי והמראנו שוב לכיוון תל אביב. הפעם הסערה קצת נרגעה והצלחנו תודה לאל לנחות בשלום, לא בלי טלטולים, אבל לפחות הגענו. אני מצטער אם התיאור שלי היה קצת ארוך, אבל השתמשתי בכתיבה לתראפיה. תחשבו על זה רגע, כל מה שתיארתם היום בפורום מביתכם החם והמוגן על תופעות הסערה הזאת, אני חוויתי בין שמים לארץ בתוך מטוס חסר אונים ובלי לאן לברוח". תגובות נוספות: של אל-על. בהצלחה. אגב לופטנזה לא היחיד שהמתין במעגלי המתנה מעל הים. איר פרנס ניסה פעמים ובסוף התאפשרה לו נחיתה על 26. הבעיה בבן גוריון שהמסלול היחד המתאים לנחיתת מכשירים וגם זה במגבלות של המטוס ובגבולות של המיכשור, הוא מסלול 12. ז"א כאשר הרוח היא מערבית אז היא רוח גבית הצולבת למסלול בכ40 מעלות. מגבלות הנחיתה ברוח גבית הרבה יותר חמורות מאשר ברוח אף, בגבית המטוס נוחת במהירות קרקעית גבוהה יותר וקימת סכנה שיותך על המסלול. כך שהיום הנחיתות המועדפות היו על 30 הכיוון ההפוך ל12 רק ששם אפשריתץ נחיתה בתנאי ראיה לא תנאי מכשירים. ו נחיתת מכשירים על המסלול הארות בכיוון 26 -מערבה- הבעיה כאן שכדי לבצע הליך נחיתה מסודר עם המערכת יש לטוס בגובה נמוך יחסית מעל השומרון, מתחת למגבלות הביטחון כיום, לכן בפועל גם אפשרות זו לא מופעלת. מהאזנות לקשר לפי פורום חובבי תעופה הטייס דבר על רוח גבית מעל למגבלות הבטיחות שלו. לכן הם ביטל את הנחיתה ועלה לסיבוב נוסף. לפי הTAF היו בשעות אחה"צ משבים לפרקי זמן קצרים של 30-40 קשר. אין שום עילה לתבוע את החברה, הקברניט הוא הפוסק היחיד עם הוא נוחת. אין כמעט מצב שהשדה סגור ועל הטייס להחליט האם בתנאים אלו נוחת או הולך סביב או אפילו לשדה חליפי. התגובה של אבא שלי : יצחק שלום תודה על סיפורו של הנוסע הלחוץ . מזג אויר סוער הוא באמת אחת הסכנות הגדולת של עולם התעופה - גם היום . מזג אויר סוער הוא נדיר ביותר בנתבג - אבל מנסיוני דוקא בנתבג נתקלתי בתופעות הקשות ביותר בקריירה שלי , אבל הן בהחלט - נדירות באן. אולי זה בגלל שאנחנו טסים כאן יותר מאשר בשדות אחרים - הרי יש תופעות מזג אויר קשות יותר גם בשדות אחרים : הוריקנים , טייפונים , שלג , קרח , ערפל - ניצחי , גזירת רוח וכו' . נתקלתי בנתבג : ברוחות מאוד חזקות , גשם סוחף , ראות נמוכה , ערפל ומספר פעמים בשנה גם בשדה סגור שאינו מאפשר נחיתה . נקודת המבט של הנוסעים היא מעניינת , אבל אינה רלבנטית - כי לנוסעים אין תמונת מצב מלאה , הם אינם מכירים את המגבלות . המטוסים מאוד חזקים ויכולים להתמודד עם טלטלות הרבה יותר גדולות - למרות זאת המטרה של הטייסים תמיד לעקוף מזג אויר סוער - במידת האפשר . תחושות בטן - זה מעניין , אך זה פרמטר לא מספיק בשביל לקבל החלטה . אין לי ספק שגם טייסי לופטנזה מודעים למיגבלות של המטוס שלהם נתבג הוא בהחלט שדה לא מספיק ממוכשר - אבל עדין מספיק בטוח ============================================================== המסקנה - להמשיך להזהר ולא לקחת סיכונים השבוע בישראייר : מטוס עשה הנמכת חירום מעל יוון בגלל אובדן דיחוס ! מטוס אחר נחת בקנדי כמעט בלי דלק ! שבוע רגוע יעקב זהו מצטער שזו הודעה גדולה, אם יש איזושהי בעיה עם ההודעה אשמח לערוך שוב.
  2. אני לא יודע בדיוק על תהליך ההכשרה, אני יודע שאבא שלי עומד להמשיך לטוס על ה- 763 , ואז בעוד שנה כאשר יגיע ה-330 הוא יעבור לטוס על שני המטוסים החדשים, אני מניח שכבר יש טייסים בחברה שמתחילים לעבור הכשרות... ובקשר להבדלי נוסעים, זה לא ממש שחור לבן כאילו למי שיש מס' נוסעים יותר גדול עדיף, בטח היו לא מעט שיקולים בכל העסקה, אולי בין השאר מספר הנוסעים.
  3. אני יודע שהיו הרבה שמועות והכל אבל אבא שלי שהוא טייס על ה757 וה767 בחברה קיבל את ההודעה מהמנהלים אז זה לא ממש שמועה, אבל בהחלט יש לחכות שהמטוסים יגיעו, עד אז כלום לא בטוח. חשדנות בריאה ! =)
  4. אני לא יודע בדיוק את כל הסיבות, אבל אני יודע שהחוזה שלהם עם ה757 נגמר וזו הסיבה העיקרית כנראה... אם אדע עוד פרטים אשמח לשתף.
  5. כולכם בודאי קראתם בעיתונים האחרונים על מגעים של חברת ישראייר ואירבוס לגבי רכישת מטוסי אירבוס לחברה, אז... בסוף חודש ינואר שני מטוסי ה - 752 של ישראייר יפסיקו לטוס וכנראה במקומם יכנסו שני מטוסי אירבוס 320, המטוס 763 היחיד בחברה ישאר עד לסוף השנה ובסופה, ככל הנראה כיום, יחליף אותו אירבוס 330. ד.א : כל המטסים עומדים להיות חכורים.
×
×
  • יצירת חדש...