Adam Waiser
חבר חטיבה-
הודעות פעילות
3,056 -
הצטרפות
-
ביקור לאחרון
אודות Adam Waiser
- יום הולדת 02/11/1981
מבקרים אחרונים
הצגת המבקרים בפרופילך מנוטרלת, ולא ניתן לראות מי ביקר לאחרונה בפרופיל שלך.
Adam Waiser's Achievements
Newbie (1/14)
0
מוניטין
-
מנהלים מה עם כפתור הלייק?!!!??? זיירמן הקרבתי כמעט שנה של אי טיסה על מזבח האהבה והמחויבות, אתה לא יודע כמה אתה צודק!
-
כן. דיברתם על שני דברים שונים - DE ICE שזה תהליך שמבוצע על הקרקע בעזרת ציוד חיצוני יעודי ו ANTI ICE שזוהי מערכת במטוס. נראה לי שהבחור שאל על המערכת הקיימת במטוס. בכל מקרה לכל מטוס יש מערכת כזו שעקרון הפעולה או ההפעלה שלה יכול להשתנות מעט בין סוגי המטוסים והמנועים השונים. אני ממליץ לקרוא מעט בספר המטוס על המערכות השונות לפני טיסות במזג אוויר קיצוני, בכללי לדעת איך כל מערכת פועלת ייתן לך תחושה והגיון של מה עושים איתה בכל מצב של תנאי מזג אוויר, גובה וכו'. בכל מקרה ניתן למצוא שם גם הליכים ונהלים שמפרטים לך במידת הצורך (תלוי בסוג המטוס) קונפיגורציות וחישובים רלוונטיים של מהירויות המראה שיוט ונחיתה, דלקים וביצועים בתנאי מזג אוויר קר/חם וכו'.
-
שווה כל שקל, נוח ועובד נהדר. ממליץ בחום
-
אם אין אפשרות מכל מני סיבות להתקין את הסינרי אז למה לא? פשוט מעדכנים את הפקחים ורושמים בתכנית טיסה שאתה עם הסינרי הדיפולטי. זה דבר די מקובל. הנה אני עשיתי טיול מסביב לעולם ברובו טסתי ברשת והשתמשתי רק בסינרים הדיפולטים והלך לי לא רע בכלל.
-
אז מה רע בדיפולטי?
-
אתה ממש לא חייב לבצע אותה ברשת 1:1 כמו במציאות. הגובה והנתיב יכולים להיות שונים וכך גם חישוב הדלקים וCOST INDEX. אתה יכול לתכנן נתיב משלך ולחשב דלקים עם VROUTE (יש לה גם גרסא חינמית), לגבי SID STAR זה לא משהו שאפשר "לתת לך" עכשיו, אתה צריך שיהיו לך דפיות עדכניות של ב"ג ו LROP מול העיניים, בגדול אתה בודק את ה ATIS של השדות הנ"ל או מבקש מהפקח את המסלול שבשימוש ואז אתה שולף את הדפית הרלוונטית ומבצע לפיה. זה על קצה המזלג בהצלחה
-
לצערי אם אתה בונה על להיות טייס בישראל אתה צודק. אבל שים לב לתגובה של איתי חריט - שירות בחיל האוויר לא אמור להיות "מקפצה" לקריירה אישית אלא להיעשות מתוך ערכים תחושת שליחות ורצון לתרום חלק נכבד מחייך לשירות המדינה. ללכת אחרי החלום זה הדבר הכי נכון שאפשר לעשות, במצב הנתון נראה לי שאם אתה רוצה ללכת על בטוח תתחיל לחשוב על החברות הזרות או על אקדמיה לתעופה בחו"ל אחרי הצבא, או באמת להתחיל כבר מעכשיו ללמוד בארץ, סך הכל אתה לא מוציא את כל הסכומים בבת אחת, אם אתה מוצא במקביל עבודה ומכניס קצת כסף אז לא אמורה להיות בעיה, (אגב אל תתחיל לעשן, שמור תכסף לדברים אחרים כמו שעות טיסה למשל, ומעבר לזה כשתגיע להיות טייס אתה רוצה שהריאות שלך עוד יהיו קיימות ותוכל לנשום) ואתה יכול לטוס מתי שיש לך זמן ומזומן לצבור שעות בסבבה שלך ואולי עד גיל 30 תוכל כבר להגיש קורות חיים לחברות בארץ. יש אנשים רבים שעושים זאת כך, זו אמנם דרך ארוכה אבל הכי "שפויה" והגיונית למי שלא מוכן לעזוב הכל מאחור ולהגר לחו"ל לשנים ארוכות ואני מכיר הרבה שעושים אותה. בהצלחה
-
בתת הפורום כאן שנקרא IFS חה"א וחברות תעופה וירטואליות בדיוק בשביל זה הוא שם ואגב היתרון שבלהיות טייס בחיל האויר כשאתה יוצא לאזרחות אתה פשוט יוצא עם הרבה מאוד שעות טיסה ידע ונסיון על סוגי מטוסים שונים בתנאים שונים וכמובן מאד מאד מקצועי ולכן מן הסתם רוב חברות התעופה הישראליות יעדיפו אותך על פני טייסים שרק הוציאו רשיון מסחרי. יאללה תתחיל להתאמן לגיבוש טייס...
-
קצת לעשות לך סדר בראש עם דברים בסיסיים שנראה לי שחסרים לך אף אחד לא מתחיל להיות טייס מבואינג 737. אף אחד גם לא מחשיב או מתייחס ברצינות לנסיון שנרכש בסימולטור הביתי כמדד למשהו בעולם התעופה במציאות וטוב שכך הנסיון הזה יכול אולי להועיל רק לך באותה מידה שהוא גם יכול להזיק לך (הרגלים רעים או לא נכונים שרכשת עם הזמן). בכל מקרה, כדי להגיע להטיס מטוסי נוסעים או מטען מסחריים חייבים לעבור מסלול ארוך שתחילתו בססנה 172/152 או מטוס מקביל (מטוס קל חד מנועי בכל מקרה) עליו מוציאים את רישיון הטייס הפרטי שהוא הבסיס והחובה לשאר ההגדרים והרשיונות כדי להוציא את הרשיון הזה נדרשות כך וכך שעות טיסה (אני בכוונה לא נוקב במספרים כרגע כדי לא להטעות אני בעצמי לא זוכר בדיוק כמה) עם מדריך ובלעדיו (סולו) וכמובן מעבר מבחנים עיוניים ומעשיים. לאחר מכן מתחילים להוציא "הגדרים" שזה בעצם הרשאות לטיסה בתנאים שונים (טיסות מכשירים בראות אפסית, טיסות ניווט לילה, מטוס דו מנועי וכו') אגב על מנת להטיס סוגי מטוסים שונים אתה צריך גם ללמוד ולהבחן על המטוס הספציפי אותו אתה מעוניין להטיס. לכל הגדר ולכל רשיון נדרש מספר מקדים של שעות טיסה, מבחנים עיוניים ומעשיים כתנאי למבחן המיועד לאותו הגדר. לאחר שאתה צובר את כל הרשיונות וההגדרים הללו אתה צריך לטוס עוד מספר מסויים (ודי גדול) של שעות כדי להיות מסוגל להוציא רשיון להטיס מטוסים בשכר זאת אומרת עד עכשיו טסת את כל הטיסות על חשבונך (או אם מצאת חברה מספיק נחמדה שתאפשר לך להעביר בשבילה מטוסים ללא תשלום תמורת שעות ממקום למקום) מרגע שהוצאת רשיון מסחרי תוכל בהגדרה לעבוד כטייס ולהרוויח על כך כסף. שנייה אתה עוד לא קופץ לשום קוקפיט של בואינג... חברות התעופה המסחריות דורשות לרוב עוד מספר של שעות טיסה כטייס מפקד בטרם שהן מקבלות אותך לשורותיהן. בקיצור, הסיפור הוא ארוך ויקר החדשות הטובות הן שאתה בדיוק בגיל שאפשר להתחיל ואני מציע שתעשה צעד ראשון והוא להגיע לשדה התעופה הקלה הקרוב למקום מגוריך (אין באמת הרבה כאלה) ולחפש בית ספר לטיסה, מדריך טוב (בדגש על זה אל תתפשר בקטע הזה - תברר טוב עם מי אתה נכנס לקוקפיט, זה גם עלול לעזור לך מאד כשתגיע סוף סוף לשלב הראיונות לחברות תעופה) ותברר איתו לפרטי פרטים על הקורס הפרטי, קח שיעור היכרות בכל מקרה, השעה הזו שלך באוויר עם ההגה בידיים שווה הכל בכל מקרה. אני ממליץ לך גם להגיע למפגש הזה עם אחד ההורים בעיקר כשהשיחה תגיע לחישוב הכלכלי של קורס פרטי וכמובן תמיד טוב שיש בשטח מבוגר אחראי ובעל נסיון. בכל מקרה אם החלטת שזה מה שאתה רוצה, אין שום סיבה בעולם שלא תנסה ותבדוק את העניין לעומק. המון בהצלחה
-
אף אחד לא מנסה לגרום נזק ואין מה להתעצבן. אני אישית לא מכיר מבפנים את פעילות חיל האוויר, אני מאד בעדה וחושב שהיא מוסיפה הרבה חיים לחטיבה ולרשת וטוב שכך. מה שכן, כצופה מהצד מתקבלת הרגשה לעתים שלוקחים את העסק יותר מדי ברצינות גם לכיוונים שפוגעים בתחושת היחד והעשייה המשותפת ונראים (שוב, לצופה מהצד בלבד) כאילו זה הולך לכיוון של שני גופים גדולים שלפעמים "מתנגשים": חיל אוויר ושאר החטיבה. כל שאמרתי הוא שצריך להיזהר שלא כמו ב"אמיתי" פעילות החייל לא תצא מפרופורציות ותאפיל על שאר הדברים שקורים כאן. סליחה אם עוררתי כאן מהומת אלוהים, בכל מקרה זה לא שווה את הריב.
-
as real as it gets :roll: אה? נו אתה יודע... חיל האוויר והיחס שהוא זוכה לו.... לא יודע כמה זה אוחז במציאות החטיבתית כרגע אבל ראוי בכל מקרה לשמור על פרופורציות ולהזהר מהתבדלות של גוף כזה או אחר.
-
as real as it gets :roll:
-
נראה לי שתוכל למצוא הכל פה: http://www.vatil.org.il/New/pilots/notams בהצלחה
-
מאברוכ אור, איני מכיר אותך אבל אני בטוח שאם הגעת לצוות ולאחד התפקידים הקשים יותר שהוא מציע, כנראה שיש לכך סיבה טובה וברור לי שתעשה עבודה נפלאה. אז שיהיה בהצלחה. ולדוד אותך יצא לי להכיר קצת פה ושם, המון תודה על שנים של עשייה, אני בטוח שההתנסות כאן במסגרת התפקיד תלווה אותך בהמשך דרכך גם אם לא תמיד תשים לב לזה, תאמין לי שיש לך "בתרמיל" איזה דבר או שניים שרבים מבני גילך עוד לא הספיקו ללמוד. שיהיה בהצלחה בהמשך ושירות משמעותי ומעניין
-
עד לגבול מסויים (לא ירדתי לעומקן של המערכות) ולמרות שלא נגעתי בו שנים אשמח לעזור, לטובת השאר אני מציע שתשאל את השאלות ונענה עליהן כאן וכך גם יוכלו אחרים לתקן את הטעון תיקון ולהוסיף משלהם. יאללה שוט