בארה"ב אפשר להוציא את הרשיונות בגדול בשני אופנים. האחד הוא בבי"ס שעובד תחת מה שנקרא part 141 (יש המכנים "אקדמיה") שמציע קורסים מובנים הרבה יותר מבחינת סדר השיעורים, הסילבוס, חומרי הלימוד והדרישות והכל בפיקוח צמוד של ה FAA. דרך שניה היא תחת part 61 (המדובר בחלקים שונים בחוק) שבו מתנהל הקורס מול המדריך באופן גמיש ופרטני. הדרישות מבחינת שעות מינימום לרשיונות וההגדרים השונים משתנות בין שתי הדרכים שציינתי (ב part 141 הדרישות נמוכות יותר בדרך כלל מבחינת כמות שעות). יש מספר מצומצם יחסית של בתי ספר שמאושרים לעבוד תחת part 141 (בית הספר שבו אני עשיתי את הטריינינג שלי הוא אחד מהם). בתי ספר אלה לרב גם עובדים עם זרים וחלקם מוציאים ויזות מיוחדות המאפשרות לעבוד בסוף ההכשרה כמדריך בבית הספר. בעבר היתה זו ויזה מסוג J-1 והיום מוצאים ויזת F-1 שמאפשרת לעבוד כמדריך טיסה כשנה ולצבור שעות. מעבר לזה אין אפשרות לעבוד במהלך הלימודים בשום דבר ולפעמים גם אין ממש זמן (הקורסים מתנהלים בצורה אינטנסיבית ויום יומית). בסוף התקופה (של בערך שנתיים) יש שמוציאים ויזה נוספת ע"י רישום לאוניברסיטה (כמו אמברי רידל) ואז אפשר להמשיך לעבוד כמדריך טיסה.
מקווה שזה עזר,
ניב שקולניק
מדריך טיסה, פיניקס איסט, דייטונה ביץ', פלורידה (ובוגר IFS כמובן )