אני סבור שהנושא סגור. תודה על התגובות המענינות.
אני רוצה להוסיף עוד דברים שאמר לי הטייס בנושאים אחרים עליהם שאלתי.
ש- מדוע יש כנפונים בקצוות הכנפיים?
ת- זה משפר את ביצועי המטוס ב 8%. היום כמעט לכל מטוסי הסילון הם הותקנו.
ש- האם אתה משמש ב- FMC coroute?
ת- לא, כי בכל טיסה הנתונים שונים : רוחות, airac משתנה וכו.
אני מקליד את כל המידע למחשב ונהנה מכך.
ש- אתה מעדיף להטיס מטוס בואינג או איירבאס?
ת- בואינג. יש לי יותר שליטה ידנית ובשביל למדתי לטוס. האיירבוס הוא בעצם רובוט מוטס.
מה גם שב yoke של הבואינג, למרות שהוא כמו הגה כוח, יש מנגנון שמגדיל את תחושת ההיזון החוזר ואתה מרגיש שאתה ממש טס עם מאמץ. בואינג הוא מטוס לטייסים, איירבאס בנוי לחברות הביטוח- שסומכות יותר על המכונה מאשר האדם.
ש- יש בחיילות האויר המתקדמים בעולם מגמה לעבור למל"טים. יש סיכוי שזה יקרה בתעופה האזרחית?
ת- (בחיוך) למרות שטכנית זה יהיה אפשרי בעתיד, אני לא רואה את זה קורה מפני ש:
1. אף נוסע לא יעלה למטוס עם קוקפיט ריק!
2. אני מסופק אם חברות הביטוח יסכימו לבטח מל"ט עם נוסעים.
3. נצטרך לאמן חלק מצוות הדילים להטיס מטוס במקרה של נתק בין טייס הקרקע למטוס! תראה לי חברת תעופה שתעשה זאת...
ש- מה זה הקוקפיט נטול-ניר?
ת- זאת סביבה של צגים שבה אתה יכול להוציא כל מידע דרך מסכי מגע. ב 777 זה כבר קים וזה יגיע גם ל737.
אפשר לבדוק את הצקליסט, נוטאמים, תרשים שדה התעופה-כל מה שאתה צריך. אני עדיין אוהב להחזיק את הצקליסט וה סיד\סטאר כדף מודפס-זה כמו לקרוא ספר אמיתי לעומת ספר אונליין, אבל זה הכיוון ואסתגל למצב.
עוד שאלה קצרה
ת- סליחה אני חייב לחזור לקוקפיט ולהכין את הטיסה. טיסה נעימה.
איתן אורנשטיין