עבור לתוכן

HZPilot

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    14
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

אודות HZPilot

  • יום הולדת 21/09/1989

HZPilot's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. לאביב וירדן המדהימים, אני שמח שהיה לי הכבוד להיות חניך במחזור האחרון שלכם! למדתי מכם כ"כ הרבה! תודה על כל השעות, המיילים, העבודה הקשה וההשקעה! אני מבחינתי לא אשכח את הקורס ואת החוויה הזאת שנקראת IFS להרבה זמן (כבר נרשמתי לקורס המשך)! המון תודה על הכל!
  2. סליחה על הבורות, אבל איפה נמצאת ספריית החטיבה?
  3. תודה על התשובות, בהחלט אנסה את אוסטריה, למרות שלצערי המפות נראות לי כרגע כמו סינית... זה לא דומה למפות של הארץ בכלל...
  4. תודה רבה על התגובות, אבל מה זה VESAR TOMBI DOREN? זה לא נקודות שקשורות לניווט מכשירים? אני יודע להשתמש ב-GPS של הסימולטור, אני אמצא אותן שם? איפה אני מוצא את המפות שדיברת עליהן באתר של יורוקונטרול? הוא קצת מסובך...
  5. שלום כולם, אני מהחבר'ה שסיימו עכשיו את מחזור 21 של קורס CVFR. יש לי כמה שאלות לגבי טיסות CVFR/VFR בחו"ל, אני מצטער אם שאלו אותן קודם: 1) האם מותר לי לבצע טיסות CVFR/VFR בחו"ל עכשיו כשסיימתי את הקורס, למרות שאינני בקיא עדיין בטיסות מכשירים? אני בקיא בנדב"ר אנגלית. 2) האם ישנם חוקים מסויימים לכל מדינה לגבי VFR? אם כן איפה אוכל למצוא אותם (אני מניח שבאתרי החטיבות אבל יש איזה מיקום מסוים בתוך האתר)? האם בחו"ל הטיסות הן VFR או CVFR (ספציפית כרגע לגבי קפריסין)? 3) האם בטיסת VFR רגילה קיימים נתיבים כמו בישראל (עם גבהים, נקודות צומת וכו')? או שזה משהו מיוחד ל-CVFR? אם יש מידע מסוים שאני צריך לדעת לגבי VFR מעל קפריסין או חוקים מסויימים אשמח לדעת. 4) אם אני מעוניין לקיים טיסת VFR מעל קפריסין, האם יש צורך בתיאום מראש עם מישהו מהחטיבה שלהם, או שאני יכול פשוט להתחבר, לשלוח תכנית טיסה ולטוס לפיה גם אם אין פקח? 5) מה לגבי אם אני רוצה לנחות או לגעת בארקאן (LCEN) בדרך או לעוף מעל השטח האווירי של צפון קפריסין? יש איזה נוהל מיוחד? איסור כלשהו? אני יודע שחפרתי קצת בשאלות, אבל זה כי אני חדש וכמובן רוצה לייצג בכבוד את ישראל ולא לגרום לפדיחות עם שכנינו... כל הערה / הארה / מידע יתקבלו בברכה והרבה תודה מראש לעונים!
  6. תודה רבה לכל המדריכים, המתרגלים, הפקחים וצוות החטיבה בכלל על כל ההשקעה והמסירות! נהניתי מאוד מהקורס ולמדתי המון, כעת אני מקווה להתקדם הלאה ולהצטרף כחבר מלא בקהילה הפעילה והמקצועית הזאת, שאפשר רק לקנא באהבה שלה לטיס. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות הגדולה להיות חלק מ-VATIL. מצדיע לכם!
  7. מרתק! תודה רבה על התגובות, למדתי המון! (אם כי אני עדיין מאמין שמדובר בבאג של מייקרוסופט... XD)
  8. קודם כל תודה רבה על התגובה המאוד מעמיקה, שמחתי לראות שמתייחסים כאן ברצינות לכל אחד בלי קשר למעמד. זה תמיד מעודד לדעת שיש קהילה תומכת מאחורי שיכולה לעזור לי ולענות לי על שאלות לגבי הנקודה הראשונה שהעלית: אני אכן מכיר את עניין ה-EGT והתערובת, ועשיתי בדיוק כפי שאמרת - דילול בגבהים עד שמקבלים את התוצאה האידאלית. השינויים היו מזעריים מאוד, ברמה שלא השפיעה כמעט, בטח שלא רמה כה משמעותית שיכולה להעלות את הלחץ MANIFOLD ממינימום למצב סטנדרטי. לגבי מתגי ההתקרחות: הדלקתי מה שהמדריך בסימולטור אמר לי. אני בהחלט לא מבין בזה מספיק בשביל לדעת מה ההבדל בין PITOT למתגים האחרים לצורך העניין (בעיקר בגלל שלא טרחתי אף פעם להתעניין בזה - רוב הטיסה שלי היא במטוסים קטנים בשמי הארץ, ופשוט אין פה צורך בזה, וכמו שזה נראה בינתיים לפי החורף הזה לא נראה לי שבשנים הקרובות ישתנה משהו...). למרות זאת בניסיונות חוזרים ונשנים בתצורות שונות של המטוס תמיד התוצאה היתה זהה - הלחץ יורד למינימום והמטוס לא מצליח להחזיק את עצמו למעלה עד שמכוונים את האף למטה ונותנים ללחץ לעלות מחדש, אבל בינתיים איבדת גובה שלא תצליח להחזיר). משהו מעניין שגיליתי ושיכול להיות שהשפיע הוא באג של FSX: כאשר אתה מדליק בקוקפיט הדו-מימדי את האנטי-קרח, אתה לא באמת מדליק את כל המתגים. מסריקה של הקוקפיט הוירטואלי מצאתי שיש עוד כמה מתגים שאחראים על התקרחות, שפשוט קשה להבחין בהם ולא מופיעים כלל בקוקפיט הדו-מימדי. הדלקה של המתגים האלה פותרת את הבעיה! כנראה שבברון 58 יש באג שגורם לך לחשוב שהדלקת את האנטי-קרח בעוד שבפועל הוא כבוי ואתה יכול לראות את זה רק ממבט בקוקפיט הוירטואלי... לגבי ההסבר השני שלך, כנראה אני תיארתי לא נכון את המצב: מנוע אחד שובק, והמנוע השני בסדר גמור. לכאורה, לא אמורה להיות בעיה לטוס (אמנם בצורה קצת צולעת) עם מנוע אחד בלבד כאשר השני עובד כשורה. מה גם שגובה הטיסה בקטע זה נמוך הרבה יותר (סביבות 1000-2000 רגל). פה לא הצלחתי למצוא את מקור הבעיה. למעשה הגעתי מהר מאוד למסקנה שתיארת, שנסיון להגביה הוא חסר תועלת ובאמת השתדלתי רק לשמור על הגובה ואפילו להנמיך קצת כשצריך. הבעיה היא שזה בלתי אפשרי לעבור 40 מייל (המרחק שאתה נדרש לטוס בקטע הזה) כשאתה בגובה משוער של 1,000 רגל מעפה"ש ולא מסוגל אפילו לשמור על הגובה שלך! לפחות איך שאני רואה את זה, במצב כזה אין סיכוי לעבור מרחק כה ארוך. מה שמוביל אותי לחשוב שכנראה מסתתר פה עוד איזה באג או משהו בהגדרות הריאליזם שגורם לזה להפוך לבלתי-אפשרי, כי לכאורה המצב הזה לא אמור להיווצר בכלל: מטוס דו-מנועי קטן יחסית כמו הברון אמור להיות מסוגל לתפקד בגובה נמוך יחסית עם מנוע אחד, ואפילו להגביה במהירות 100 קשרים לפי הספר (שוב, המנוע השני בסדר גמור). יש לי עוד שאלה באותה הזדמנות: כל כמה זמן צריך לווסת מחדש את התערובת, או אם לנסח את זה יותר טוב, באילו הפרשי גבהים כדאי לבדוק שוב? ועוד שאלה קטנה, נניח שמנוע שמאל של המטוס שבק. מנוע ימין מייצר הרבה יותר דחף וכמובן גורם למטוס לפנות שמאלה. כיצד עלי לקזז את המאזנות כדי לישר את המטוס? (בברון ראיתי שיש גלגל כזה שמסובבים ימינה או שמאלה, אבל לא כל כך הבנתי איך עובד הקיזוז של המאזנות...) שוב תודה רבה על התשובות!
  9. אהלן חברים, כמו שבטח אפשר להבין מהכותרת אני חדש (יחסית) בעולם הסימולטורים (חניך במחזור 21 של IFS, אבל למדתי קצת בעבר), אז תסלחו לי אם זה לא הפורום הנכון לשאול אבל זה בהחלט משהו שמעניין אותי, ואני בטוח שיש פה כמה קליברים כבדים בתחום שיוכלו לענות לי. החלטתי לנצל את השבוע שאין שיעור לעשות חלק מהמשימות של FSX (כמובן בדרגת קושי של מתחילים), והכל הלך מצוין וחלק עד למשימה שנקראת RESORT SUPPLY (ששייכת להרחבה, ACCELERATION). במשימה אני מטיס BARON 58 דו-מנועי בין כמה שדות תעופה קטנים מאוד שממוקמים בין הרים. יש קטע במשימה שצריך לעלות עם המטוס מעל הרים בגובה של בערך 5,500 רגל (מתחת לתקרת השירות שלו). למרות זאת, ברגע שאני מתחיל לעבור את ה-4,500 רגל בערך, ולמרות שהמצערת נמצאת פנימה עד הסוף, בהדרגה ה-MANIFOLD PRESSURE מתחיל לרדת, עד למצב שהוא יורד למינימום האפשרי בערך ב-5,000 ואי אפשר לעלות עוד. ניסיתי לשחק עם התערובת והפרופלור, אבל כל שינוי רק מוריד את הביצועים. כמו כן ניסיתי לסגור את ה-COWL FLAPS, למרות שאני יודע שבטיפוס הם צריכים להיות פתוחים, גם ללא הועיל. האפשרות האחרונה שעלתה לי בראש היא שיש בעיה של התקרחות (המשימה מתרחשת בשלג כבד) ולכן הפעלתי את כל המתגים נגד קרח דרך הקוקפיט הדו-מימדי, כנ"ל ללא הועיל. לבסוף הצלחתי למצוא נתיב דרך ההרים שאיפשר לי (בקושי) לעבור את החלק הזה, אבל נותרה החידה של מה גרם לירידת הלחץ בצורה דרסטית כ"כ (אתם מוזמנים לנסות אם יש לכם את המשימה). בעיה נוספת וחמורה יותר שעלתה היתה בחלק הבא של המשימה: צריך לטוס לשדה אחר דרך מסלול של נהר, לכאורה פשוט, אבל באמצע הטיסה המנוע השמאלי מתקלקל ושובק חיים. ביצעתי את כל הפרוצדורות במקרה של כשל במנוע (FEATHER לפרופלור המקולקל, הסטת הדלק מכנף שמאל לימין, קיזוז למאזנות, סגירת ה-COWL FLAP וכו'...). בהוראות של הברון 58 מצוין שמהירות הנסיקה האופטימלית עם מנוע בודד הינה 100 קשרים. למרות זאת, אין שום אפשרות לעלות במהירות הזאת, שלא לדבר על לעלות בכלל... זה פשוט בלתי אפשרי, מספיק שרוצים לשמור על הגובה, אפילו לא לעלות, המטוס מגיע למהירות הזדקרות בתוך כמה דקות ומתחיל לצנוח. אפילו הטייס האוטומטי לא הצליח לשמור על הגובה, לא משנה כמה ניסיתי לעזור לו. לא הצלחתי לפענח מה גורם לזה, ושוב, מה שלא ניסיתי לא עזר. לבסוף, לאחר יאוש רב החלטתי לנסות ולשנות את הגדרות הריאליזם (הן היו מכוונות לי על הכי קשה כי ככה בדרך כלל אני מטיס בלי בעיות). שיניתי אותן ל-EASY, והופ, הפתעה, המטוס נסק בקלות ובלי בעיה עם מנוע אחד, ואף במהירויות גבוהות מהרשום. מה שמביא אותי לשאלה המתבקשת: למה? למה זה לא עבד לי בכלל? למה זה אפילו לא היה קרוב ללעבוד? החלטתי לכתוב כאן למרות שזה לא קשור ל-VATSIM בתקווה שהטייסים פה עם הנסיון הרב שלהם יוכלו לעזור לי להבין. שוב, מצטער אם זה לא המקום, ומצטער על החפירה, אבל זה ממש הפריע לי ויותר מזה עניין אותי. תודה לעוזרים! :wink:
×
×
  • יצירת חדש...