עבור לתוכן

yahavl

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    266
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

yahavl's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. http://img34.imageshack.us/i/lda30.jpg/
  2. שלום רענן, קורס טיס פרטי מעשי אפשר לעשות פה ב"אי אף אס". בסימולטור של שירגל ניתן לעשות קורס מכשירים כמו במציאות המבוסס על מודל קורס המכשירים המזורז שעוברים טייסי חייל האוויר בקורס ההסבה לרשיון מסחרי אזרחי (שלוש שעות סימולטור). ניתן גם לטוס שעות בודדות או חצאי שעות עם עוד חבר חטיבה, כלומר להתחלק בעלות 50-50 עם עוד חניך. לגבי המחירים אתה הבנת נכון מקווה שעזרתי
  3. אהלן ברוכי אין ספק שססנה יתנו כל כלי אפשרי ל"טרבל שוטינג" בזמן חירום אבל משום מה הם לא הכניסו פעולת ניקיון פלאגים לנוהל התפעול הנורמאלי, לא בצ'ק ליסט ולא בנוהל המורחב. למה? לא יודע...אולי כי במנוע חדש הפלאגים לא מתלכלכים כל כך מהר בהסעה קצרה מעל 1000 סל"ד ויכול להיות גם שזה אפילו חלק מה"סרטיפיקיישן" של המטוס, זאת אומרת אם ססנה הוכיחה שהמטוס אינו זקוק לתהליך ניקוי מצתים בהפעלה שגרתית היא פטרה עצמה מפיתוח של נוהל כזה. אני מניח שאם יצרני המטוס והמנוע היו רואים הצטברות משמעותית של פייח במצתים באופן שפוגע בבטיחות הטיסה בזמן הסעה רגילה בסל"ד המוגדר להסעה כתופעה שגרתית הם היו חייבים לפתח נוהל מתאים או לשפר את המנוע. אגב אני אישית לא רואה בניקוי הפלאגים על ידי שריפת הפיח שום רע עד שיוכיחו לי אחרת אני פשוט מסכים עם אמיר שמשום מה ססנה לא ששים לחבק את הנוהל הזה. אולי השאלה שאנחנו באמת צריכים לשאול את עצמנו היא מתי פעם אחרונה טסנו על מטוס שהביצועים שלא היו אפילו קצת קרובים לספר המטוס? וגם מתי פעם אחרונה טסנו על מטוס בן פחות מעשרים וחמש שנה? שבת שלום
  4. שלום עופר, לא אמרתי שקצת לכלוך במצתים היא תקלה טכנית רק העליתי את האפשרות שססנה לא ששים לתת לטייסים את המנדט לבצעה את הדיאגנוזה מחשש לאבחון שגוי. יצרן המטוס תמיד יעדיף שהטייס יהיה כמה שפחות יצירתי: אתה לא במספרים? אל תטוס כסת"ח במילים אחרות ברור לכולם שתפעול מנוע בוכנה בסל"דים נמוכים ילכלך את הפלאגים
  5. ססנה לא הכניסו את פרוצדורת ניקיון הפלאגים לבד"ח כי הם בטח לא רצו לקחת אחריות משפטית על אנשים שיאבחנו לא נכון בעיה במנוע. מבחינת יצרני המטוסים הטיפול בבעיה מכאנית יעשה על ידי מכונאי מוסמך בלבד. אין ויכוח שדילול בסל"ד גבוה לפני ההתיישרות אכן מנקה את הפלאגים והפרוצדורה הזאת מקובלת על הרבה הטייסים ובטח נגנבה ממכונאים. אגב דילול יתר בסל"ד גבוה מידי יכול גם לגרום נזק למנוע! אמיר אם הייתה לי נפילה של 300 סל"ד גם אני הייתי מחזיר את המטוס כי נפילה מעל 200 כבר יכולה להעיד על בעיה חמורה יותר של מגנטו טיימינג מה שיכול לגרום נזק למנוע! חוץ מזה אף אחד לא מכריח אותי לטוס ולכן אין שום סיבה שאני יטוס עם ספק. בסופו של דבר גם אמיר וגם ברוכי צודקים כי שניהם לא יטוסו עם נפילות סל"ד שחורגות מהמעטפת ברוכי יזיע קצת יותר ואמיר ישתה קצת יותר קפה ב"אף בי או" סוף שבוע טוב לכולם!
  6. מישהו יודע איך מיצרים "ראסטר צ'ארט" מסריקה של מפה? אגב אדם, לא ויתרו על הטופוגרפיה הפורמט רק השתנה קצת
  7. בארץ הסילבוס המעשי לטיס מסחרי כולל ניווט-מגע נמוך ותמרונים מדויקים כמו "שמיניות" ו"שנדלים" ...הדגש באימונים הוא על דיוק בביצועים, אפשר להגיד שמעטפת הדרישות הדוקה יותר...הצינור הרציני הוא בתיאוריה .....6 מבחנים!!! מצטרף לאיחולי ה"מזל טוב" כל הכבוד!
  8. אחלה! הם היו נחמדים וצרפו אותך לקורס, יפה מאוד . אגב אם זאת היתה בחינת יחיד היית יודע כי היא היתה עולה לך 800 שח :mrgreen: בהצלחה בהמשך!
  9. אני הייתי נרשם לקורס או מחפש סיכום וחומר מאורגן היטב מחניך שעבר את הבחינה בהצלחה. זאת לא בחינה שכדי להסתמך בה על ידע קודם בתעופה. (בעיקר אם לא עברתה בחינת רדיו טלפון בעבר) החומר לרדיו טלפון לקוח ממקורות שונים, בעיקר פרסומים שונים של ICAO כמו ICAO DOC9432 ICAO ANNEX-10 אגב אגרת הבחינה כחלק מקורס זולה מבחינה של חניך בודד. בהצלחה!
  10. השמירה על הרישיון הישראלי לא כזה ביג דיל למיטב זכרוני: עד גיל 40 10 שעות ב24 חודשים מתוך סכום זה 6 שעות מפקד 3 המראות ונחיתות ב3 חודשים מבחן רמה פעם ב24 חודשים הנפקת תעודה רפואית פעם ב24 חודשים מעל גיל 40 חצי מהניסיון המעשי שפורט מבחן רמה כל 24 חודשים בדיקה רפואית פעם בשנה. שווה לבדוק בקבצי החוקה באתר רת"א לגבי התיאוריה הבעיה היא בסילבוס התוכן התיאורטי בארץ שונה מהתוכן הנדרש ברשויות תעופה של ארצות אחרות. הבעיה היא באינטרפרטציה הישראלית לתוכן המוסכם בICAO החומרים לא חופפים! לדוגמה רמת מבחן התיאוריה בנווטות בטיס פרטי ישראלי יותר קרובה לרמת המבחן המסחרי של הFAA האמת יש עכשיו תכנונים לישר קו בין ה ALTP הישראלי ומבחני הATPL של הJAA זה צעד בכיוון הנכון אבל הדרך לסטנדרט אחיד בדרישות המקצועיות בעולם התעופה עוד ארוכה מאוד בינתיים אין ברירה אלא ללמוד תיאוריה... וכמובן להכין הרבה צ'קים לאגרות
  11. שלום יעקוב, אין טעם לחפש הגיון :roll: לפי הבנתי יש שתי אפשרויות לשימוש ברישיון זר. (כמו שמיד תראה לא ממש מדובר בשימוש ברישיון הזר) 1 אישור זמני לשימוש ברישיון טיס זר בישראל . דרישות: אישור כזה מקנה לך את האפשרות לטוס בארץ על סמך רישיון זר באופן מוגבל ולמשך תקופה מוגבלת. על מנת לקבל אישור כזה אתה צריך להמציא את כל המסמכים שמוכיחים שאתה מחזיק ברישיון טיס זר בתוקף. צריך גם להוציא תעודה רפואית ישראלית, תעודת יושר מהמשטרה ואישור ביטחוני ממשרד הביטחון. אתה צריך לעבור את כל התיאוריות של רישיון טיס פרטי פרט ל"רדיו טלפון" ולעבור מבחן מעשי . אופציה זאת היא זמנית ועל מנת לחדש אותה צריך כל פעם לעבור מבחן תיאוריה בחוקה ומבחן מעשי במטוס. 2 הסבה מלאה של רישיון הטיס הזר וקבלת רישיון טיס ישראלי. (כמובן האופציה העדיפה) דרישות: הוצאת כל האישורים הנדרשים (תעודה רפואית תעודת יושר ואישור בטחוני... בקיצור רשיון מתלמד) מעבר כל מבחני התיאוריה כולל מבחן רדיו טלפון של משרד התקשורת הישראלי: - רדיו טלפון - מטאורולוגיה - ידע טכני כללי - נווטות - חוקה - ספר מטוס מעבר מבחן מעשי במטוס יש לקחת בחשבון כמה שעות הדרכה במטוס לצורך הכנה למבחן המעשי. בהצלחה!
  12. אכן קיים GPS כזה, GNS530W של realityXP, מה שנקרא GPS מאושר IFR, אבל בסיס הנתונים שלו מבוסס על ה-Garmin Trainer והגרסה האחרונה הקיימת(3.0) היא עם בסיס נתונים מפברואר 2008, ולא ניתן לעדכן את זה עד ליציאת גרסת Trainer מעודכנת, והעדכון מאד לא תדיר(הגרסה הקודמת מ-2005, משהו כמו כל -3 שנים). אפשר להשלים את החסר ידנית במידה ונדרש. ע"י הכנסת User Waypointsאפשר לתרגל עם ה-GPS הזה גישות RNAV/GPS מי שיסתכל הייטב יראה את DEENA,TIBBI, RIMON, SIRON ושאר הנקודות ממערב לתל אביב שנכנסו בטווח 35 מייל שמוגדר לתצוגה. כולל MESIL ו-VOR נתניה, NDBs תל אביב והרצליה. עובדים ממש כמו עם FMC: מכניסים תוכנית טיסה כולל נהלי יציאה וכניסה לשדות היציאה והנחיתה. וניתן להכפיף את ה-HSI ל-GPS ולנווט עם ה-HSI על פי ה-GPS(במקום VOR). כולל הגדרת טיסה על רדיאל לנקודה(OBS) במקום DRCT. אחלה דבר לטיסת מכשירים במטוסים קלים(תירגול RNAV במטוסים קלים אפשרי רק עם זה!). לא כתחליף לניווט הקלאסי עם VOR/DME/ADF אלא כמשלים בעיקר לטובת RNAV וגישות GPS. בGPS של RXP , אפשר לעשות Directים בנתיב בלי להרוס את התוכנית , כמו בFMC?[/quote בהחלט כן! אחלה תוסף שווה כל שקל ומדמה אחד לאחד את ה530 מערכת הGNSWAAS היא FMS לכל דבר היא אפילו כוללת Terrain Awareness and Warning System נכון הNAVDATA לא מתעדכן כל יומיים אלא יותר כמו כל שנתיים אבל המערכת כל כך חכמה שאתה בקלות מכניס נקודות חדשות בזמן אמת תוך שימוש בפורמטים המוכרים של LAT\LONG RADIAL\RADIAL ו DIST\RADIAL לוותר על אחד ה ADDONS הכי טובים שאי פעם תוכנתו ל GAבFS בגלל AIRAC נשמע לי מגוחך. אגב השליטה של ה530 באוטו פיילוט של FS כולל ביצוע פרוצדורות מסובכות היא מדויקת ביותר ופחות "באגית" מהרבה תוספים שכולנו מעריצים. קיצר מומלץ!
  13. וואלה מופיע בפרסומים של רת"א כנתיב חג IFR מיוחד מBGN ל NURIT וחוסך 25 מיילים ביחס לנתיב J10 נחמד, ננסה בסימולטור
  14. אתה יכול לזהות את TIBBI גם ע"י מרחק של 26 DME מBGN על רדיאל 20 , וגם ע"י חיתוך רדיאלים של 270 מBGN ו335 מBSA (באר שבע). שים לב שיש נתיבים כמו הJ13 שהם נתיבי RNAV וכדי לנווט בהם אתה תצטרך FMC\GPS\INS או מכשיר RNAV שעד כמה שידוע לי , לא קיים בסימולטור. נתיב RNAV J13 ? וואללה לא מכיר, אפה בארץ? אני מכיר H13 (חלק מSID YOSEF) והוא נתיב מכשירים רגיל ואינו מחייב .RNAV H13 הוא נתיב שלא מבוסס על רדיאל ובו פשוט שומרים כיוון עם תיקון לרוח ((TRACK
×
×
  • יצירת חדש...