גיל, בהחלט דברים יפים רשמת (מלבד דבר אחד), אך אני רוצה להסביר יותר טוב מה בעצם השיתוף הזה עם חיל האויר.
נתחיל מזה שהיום מצב כוח האדם של הפקחים בחיל האויר פשוט בקנטים (כמו מצב הטכנאים), עד היום וגם כיום חיל האויר שולח לקורס פיקוח טיסה אנשים שהקשר בינם לבים תעופה הוא מקרי בהחלט, אותם אנשים כלל לא רוצים להיות פקחים חלקם הלא קטן אפילו שונא את המקצוע ויש לא מעט פסילות מקצוע.
מנגד ישנם אנשים שמאוד אוהבים את התחום, מאוד רוצים אבל עד היום חיל האויר פשוט התעלם מזה, אמיר פז חווה זאת על בשרו שהגיע עד לאיזה אלוף משנה בבוק"ם עם המלצות ומה לא, אבל שם היו פשוט אטומים.
עכשיו חיל האויר מתחיל להבין את הפוטנציאל שיש פה, שהוא יכול לפתור בעיה של כוח אדם בפיקוח טיסה ע"י זה שהוא שולח למקצוע חיילים שרוצים להיות במגדלי הפיקוח ואוהבים את מה שהם עושים, האם מישהו חושב שזה לא נכון או לא הגיוני?
גיל, אני חייב לציין שאישית הפריע לי הגישה שלך שרשמת שיש "פראיירים" שנהנים, לא ההיתי לוחם, ההיתי מכונאי מטוסי F16 ולאחר מכן ראש צוות בדת"ק יירוט, הוצאתי עשרות גיחות מבצעיות במלחמה ושוטף, נכון יש לא מעט "פראיירים" וג'בניקים אבל בבקשה לא להכליל.
איציק כמו שחסרים פקחי טיסה בחיל האוויר
חסרים גם לוחמים בצה"ל