יזהר - אני מוריד בפנייך את הכובע.
מסכים לגמרי בהשוואה של כמות מול איכות. אבל אסור לשכוח שאת כל העולם הזה שנקרא תעופה וירטואלית אנחנו ממשים ברשת וירטואלית.
בדיוק כמו במציאות - יכול להיות טייס סופר מקצוען ששומר גובה ברגל בודדת ולא תרגיש אף נחיתה שלו, ויכול להיות טייס גרוע שלא יודע איפה הוא נמצא וכל נחיתה מקפיצה את הססמוגרף.
עדיין, מה שמשותף לשני הטייסים הוא העובדה שהם חולקים מרחב טיסה משותף. טייס טוב או טייס רע - שניהם צריכים להיות אוויראים.
כלומר, לזכור שהם חולקים את המרחב ( במקרה שלנו - את התחביב ) עם עוד אנשים. לנסות לבנות תמונה אווירית של המרחב. מי איתי, מה קורה? מי רחוק? מי קרוב? מה יקרה אם? איך אני לא מפריע? איך אני תורם? וכו...
את הדבר הזה קשה מאד ללמד, קשה מאד לתרגל ומה לעשות, גם קשה ליישם.
כל אחד שעולה לרשת, בין אם הוא פקח ובטח שאם הוא טייס צריך לחשוב עם עצמו ולהגיע בעצמו למסקנה של איך הוא הולך להתנהג כיחיד בתוך קבוצה.
הרי אף פקח ואף טייס אחר שלידך לא יודעים ולא ידעו אף פעם כמה טוב או כמה רע אתה בתור טייס. אבל כולם ידעו כמה אוויראי טוב אתה, או רע.
אני, אישית, חושב שאין לנו בחטיבה בעיה של ידע, או בעיה של רמה מקצועית. יש לנו בעיה של אוויראות או אולי נכון יותר להגיד, תרבות.
להמנע להתחבר לרשת זאת גדולה שלך, שהלוואי והרבה חברים בחטיבה היו מאמצים. אז אולי אתה מקצין קצת יותר מידי אבל בהחלט לא בושה לתרגל קצת באופליין לפני שמתחברים לרשת.
נכון שבתקופתי שלי זה היה מובן מאליו , פשוט כי לא היה אינטרנט בבתים וה FS4 לא ממש תמך בטיסה ברשת. ואני מסכים שהיום הכל יותר טבעי ונגיש. עדיין....
אני לא ממש מכיר את תוכניות או את שיטות הלימוד שיש לכם בIFS אבל אני רוצה לקוות שיש חלק, לפחות קטן שמדבר על מה שאני מנסה להעלות כאן.