טיסת VFR נהוגה ברוב מדינות העולם, בניגוד ל CVFR שנהוג בארץ ממספר סיבות:
1. הארץ שלנו קטנה בהרבה
2. הרוב המוחלט של הארץ נשלט ע"י שטחי אווירי של ח"א (בחלקו ניתן לטוס ובחלקו לא)
3. מדינות אויב שמקיפות אותנו ומצמצמות עוד יותר את גבולותינו.
נקח לדוגמא את ארה"ב שאותה אני מכיר הכי טוב מפני שביצעתי שם לא מעט טיסות.
שם טסים ב-VFR, ז"א טיסת ראיה לא מבוקרת (בניגוד לארץ).
לכן הטיסה בסוג זה היא טיסה הרבה יותר חופשית. אתה מגיש תוכנית טיסה באיזה שדה אתה ממריא ובאיזה אתה נוחת וביניהם אתה יכול לעשות כמעט הכל, ללא תיאום מראש.
הבקרה האווירית מתחילה בתחומי ה-CTR של שדות התעופה הגדולים.
השטח האווירי של המדינה מחולק למספר קטוגריות (CLASS A/B/C/D/E/G)
רוב השטח הינו CLASS E (בין הגבהים 14,500 ל-1200) ומתחתיו CLASS G (1,200 עד הקרקע).
קטגוריה זו הינה הקטגוריה ה"חופשית" ובה ישנם גם שדות תעופה, קטנים, שטסים בהם בצורה מאד דומה ל UNICOM ברשת (שידור כללי לשאר המטוסים בקרבתך)
בקרבת שדות תעופה גדולים ובאוזרים שבהם ישנם המון שדות תעופה ישנם קטגוריות מבוקרות שבהן ההתנהלות דומה לכל שדה מבוקר אחר.
מקווה שעזרתי.