עבור לתוכן
Izik Bakshi

תחקיר אירוע יום שבת ה-30 לאוגוסט

Recommended Posts

פורסם

שלום חברי ואטסים ישראל היקרים

התחקיר הבא מתייחס לטייסים החדשים בחטיבה, והוא בא כדי להדגיש כמה כללים מסוימים:

1) לכל הטייסים החדשים אשר להוטים לטוס, אני מבקש ממכם לעצור את הלהט הזה כדי שקודם תלמדו איך לטוס!, וזאת מהסיבה שהיום נתקלנו בלא מעט טיסיים שאין להם שום מושג באיך לנווט והם גם אינם מקשיבים להוראות הפקח, אז לכל אותם טייסים בבקשה תשבו ותלמדו לפני שאתם עולים לטוס, כי כאשר אתם באים לטוס בלי שום ידע זה רק עושה בלאגן לפקח, וגם לפקחים אין זמן להדריך אותכם באירועים מכיוון שהם עסוקים עם תנועות אחרות. לכן שבו ותלמדו ואם אתם צריכים עזרה אז ניתן לפנות אלי בסופי שבוע ובמהלך השבוע לפנות במייל למר שמוליק לין VATIL4 ולמר עדי ארנס VATIL10 והם יספקו לכם את החומר הדרוש ויתנו את העזרה, בנוסף בקרוב מאוד יעלה כל החומר של הדרכת טיסיים באתר לכן התאזרו בסבלנות.

2) אני מבקש מכל הטייסים החדשים וגם הותיקים, כאשר אתם רואים שאין תגובה מהפקח ב VOICE או שיש בעיות ב VOICE, חובה עליכם לעבור לטקסט!

3) אני מבקש מכל הטייסים החדשים להתקין את הסינרי של LLBG 051 מכיוון שהשימוש שלכם בסינרי זה מקל על הפקחים שלנו וגם יעזור לכם, לכן תעזו לנו ולכם ותשתמשו בסינרי זה כי הוא נבנה בשבילכם!

4) לכל אוהבי ה CVFR למיניהם אני חוזר ומבקש נא לבצע טיסות CVFR עם מפות בלבד, הטיסות היחידות שמותר לבצע בלי מפות הן הטיסות שעליהם פרסמנו מדריכים באתר וניתן להוריד מדריכים אלו ולקרוא אותם כל שאר הטיסות יחייבו מפת CVFR!

לסיכום אני רוצה לחזור שוב על כמה דגשים אחרונים והם לבקש מכל הטייסים החדשים לקרוא את כל הנהלים ואת כל החומר שקיים כרגע באתר מכיוון שחומר זה הוא חשוב לתהליך ההדרכה שלכם שנית אני חוזר ומבקש מכל אלה שרוצים לטוס באירועים ביום שבת נא לבוא עם מפות ובבקשה לדעת לבצע את התהליך שאתם מבקשים אם אינכם לא יודעים אז אל תבצעו זאת!, ותבואו באמצע השבוע ותבקשו עזרה לבצע זאת מכיוון שבאירועים לפקח אין זמן לעזור לכם.

בכלליות היום היתה כמות ממש יפה באירוע רק חבל שהיו כמה טייסים שלא הקשיבו להוראות הפקח, אז בבקשה כל הטייסים שלא יודעים לטוס ולא יודעים לנווט נא לא לטוס באירועים מסוג זה ובבקשה תפנו אלינו כדי לקבל הדרכה בשביל זה אנחנו פה :D

פורסם

אני מסכים עם איציק ויוסיף עוד מספר דברים מנקודת ראותי שלי:

1. בפעם המליון ולא משנה כמה אני מבקש אף אחד לא שם על זה בכלל !

כולם בלי יוצא מן הכלל עוד לפני ההתחברות לואטסים מעבירים סקווק לסטנדביי כולםם !!

כל פעם זה קורה מחדש ואני סובל מזה בתור פקח קרקע כשיש לי 2 טייסים חונים אחד ליד השני ואחד מהם מסתיר לי אז אני מבקש בפעם המליון די עם זה !!

אם יש מישהו שלא יודע איך להעביר שיכתוב פה אני מבטיח להסביר בדיוק איך ולמה !

2. טיסות דרומה תמיד בגובה אי-זוגי, לעומתן טיסות צפונה תמיד גובה זוגי !

3. שוב לטיסיים החדשים אין לי כלום נגדם אבל אם אתם החדשים קוראים את זה תבינו שמתי שאתם באים ובקשים מירשה ובאותו הזמן לי פקח הקרקע עוד 3 מטוסים שרוצים לצאת ומבקשים מירשה אני בהתחלה לא יודע לסמן אותכם כחדשים ושם אותכם לראשונים למירשה ואח"כ אתם לא יודעים על מה אני מדבר או מגמגמים ואתם מעכבים את האחרים וגם קצת מעיקים על הפקח כי הכל מתבלגן לו, אנא ממכם תלמדו קודם כל את הדברים הבסיסיים ותבואו לטוס !

אנחנו לא נגד אף אחד, ההיפך כמה שיותר יותר טוב

בסה"כ הייתה תנועה נחמדה והיה כיף..!

שבוע טוב לכולם,

ברק

פורסם

כן שוב תודה לפקחינו באמת תודה...ולטייסים החדשים אני ממליץ קודם כל לדעת שאתם בטוחים במאה אחוז בנהלי הדיבור וגם אפילו שבאוף ליין אתם טסים עם 747 אז בכמה הפעמים הראשונות באון ליין לטוס עם צסנה !!!! והכי חשוב תכבדו את הפקח ותקשיבו לו!!! והכי חשוב אל תתבישו לבקש עזרה להישמע נתראה שבוע הבא באירוע ב"ה.... :lol:

פורסם

קודם כל תודה רבהה לכ הפקחים וטייסים, כי כמו תמיד היה ממש כייף, ואני משחק שככה כל שבת אנחנו עושים את האירוע הזה!!

רק רציתי לשאול דבר קטן,נגיד אני פניתי לפיינל לנחיתה ואני כבר בגובה נמוך ונשאר לי ממש קצת לפני נחיתה, אני מנסה לדבר עם פקח ששמעתי אותו לפני כמה שניות מדבר והוא לא עונה לי..אני מנסה עוד פעם אין תגובה(כנראה בעיות בשרת..)...ואני בא לנחיתה ואין לי אפשרות לעבור לטקסט כי עוד שניה אני נוגע במסלול...אז מה אני אמור לעשות? נגיד ואני בא עם מטוס קל כמו צסנה ואני יכול להרים את האף ולעלות גובה ואז לנסות ליצור קשר עם פקח בכתב, אבל אם אני בא במטוס יותר כבד?? אני לא יכול כבר לטפס כי מהירות נמוסה, ואני כמעט בנגיעה!!! אז במקרה כזה אם אני רואה שמסלול פנוי מותר לי לנחות?

תודה רבה על התשובה!

פורסם

אלכס שלום

אם אתה בפיינל לקראת נגיעה סביר להניח שקיבלת אישור לנחות

במידה ולא קיבלת אינך רשאי לנחות ואז אתה הולך סביב בתרגולת הליכה סביב מגובה המינימה

כעקרון במכשירים ישנו בדפית הרלוונטית missed approach procedure

יישם ולמד אותו בצע כמה כאלה עד שיחודש הקשר עם הפקח (יש זמן כבר לכתוב לו)

ואם עדיין לא עונה המגדל תחזור לגישה לנחיתה

כעקרון לא נוחתים ללא אישור אלא אם כן אין בכלל פיקוח בשדה

נחיתות בטוחות

פורסם

אוקי, תודה רבה לך!

אבל נגיד ואני בבוינג ואני בא לנחיתה ופקח מדבר עם טייסים אחרים, ואני לא מתפרץ לדווח לו בפיינל, ואני כבר בגובה נמוך ומהירות נמוכה, ופתאום שפקח מפסיק לדבר אני פונה אליו והוא לא עונה...מה אני עושה במצב כזה...כלומר אין לי שום אפשרות להמשיך ולעשות הקפה וליצור קשר עם פקח....מותר לי לנחות כמובן אם אני רואה שמסלול פנוי?

תודה

פורסם
במידה ולא קיבלת אינך רשאי לנחות ואז אתה הולך סביב בתרגולת הליכה סביב מגובה המינימה

אסור לנחות בשום אופן אלא אם כן יש אישור מהפקח.

אתה לא יכול לדעת אם בדיוק באותו הזמן שאתה מחליט לנחות, מטוס אחר מקבל אישור לחצות את המסלול, פקח מגדל הוא זה שנותן אישורי חצית מסלול ונחיתה- כל עוד אין אישורים כאלה אסור בשום אופן לעלות על המסלול (בין אם לחצות אותו, להתיישר עליו או לנחות עליו).

פורסם

אלכס

בוא נפריד בין 2 גישות:מכשירים וראיה

אם אתה בא ממערב-ils 12 המגדל יתן לך אישור נחיתה בערך בקו חוף במידה ולא נתן

אתה פשוט לא נוחת מנסה בטקסט ואם לא לא נוחת ומבצע תרגולת הליכה סביב עד שיווצר קשר עם פקח

אם אתה בהקפות או בפיינל ראייה ואין אישור נחיתה אתה לא נוחת הולך סביב ולא משנה באיזה מטוס ומנסה שוב ליצור קשר עם הפקח עד שיושג

אותו פקח גם אם הוא מדבר עם אחרים ומוגדר כפקח טוב יידע שאתה קיים ויתפנה אליך לאישור מתאים בזמן

ולסיום בוא ניקח את המקרה הגרוע שהפקח עף החוצה מהשרת יש ליצור קשר עם אינסטנצית הפיקוח שמעליו קרי:מגדל עף יוצרים קשר עם הגישה וכו'

עד כאן-יישם ובהצלחה

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...