עבור לתוכן
HZyoni

שאלה לרוחות.

Recommended Posts

פורסם
צודק אורן, נפלה טעות בדבריי.

כוונתי הייתה שלדוגמא אם נעמוד על מסלול 30, כאשר הרוח מופיע לנו בכיוון 300 הרוח תהיה אף, כלומר נושבת ממערב לכיוון מזרח ולא ההפך!

ובאשר לשאלתך יוני:

דבריך אינם נכונים, רוח אף בנחיתה\ בהמראה היא הרוח האופטימאלית!

ז"א אם תהיה רוח 120 נעדיף לנחות על מסלול 12- מה נשקבל יהיה רוח אף, אך אם תהיה רוח 300 נעדיף לנחות על 30 כי במצב זה נקבל רוח גב בגישה ל-12.

ועוד תיקון קטנטן :wink: יהב* ולא יאב. :)

אז מה ש אתה מיתכוון זה

שעדיף לנחות ולהמריא ברוח אף..... ? לא משנה מה מהירות הרוח...? זה נכון ?

שוב, המצב האופטימאלי הוא רוח אף בהמראה, כמובן שאתה לא יכול לקבוע את מהירות הרוח, זה לא משנה בעצם מה מהירותה, אם מטוס צריך להמריא אז הוא ימריא, כמובן שלמטוסים מסוימים יש הגבלה במהירות הרוח...

כן אבל אם רוח אף מפריע אפשאר גם להמריא מ מסלול 12 שיהיהי לנו רוח גב...

אז זה למה אני שואל מה עדיף ? רוח גב או רוח אף ??

ומה קורה אם זה גם בא מהצדדים בשחיפה ?? אייך מישטלתים??

פורסם

עדיף - רוח אף.

למה? כי מהירות זרימת האוויר סביב הכנפיים תהיה גבוהה יותר עבור מהירות קרקעית נתונה.

כלומר, אם V2 (מהירות המראה בטוחה) של המטוס היא 140 קשר מהירות אוירית, ויש רוח אף של 20 קשר, הרי שהמטוס עולה לאוויר במהירות קרקעית של 120 קשר, ומשתמש בפחות מסלול.

לעומת זאת, עם רוח גב של 20 קשרים המטוס יצטרך להגיע למהירות קרקעית של 160 קשרים ולנצל יותר מסלול.

לכן תמיד נעדיף רוח אף. כמובן שלכל מטוס יש את המגבלות שלו בנוגע לרוחות הגב עמן מותר לו להמריא.

כנ"ל רוח צד - נעדיף להמריא ממסלול אחר, כך שהרוח תהיה רוח אף. ואם אין ברירה, אז שוב, לכל מטוס מגבלות משלו אותן לא נעבור - עד כדי דחיית הטיסה.

פורסם

ממנו נושבת הרוח. רוח צפונית היא רוח הנושבת מאזימוט 360 אל אזימוט 180. מהצפון אל הדרום. אגב זרמים בים מתיחסים לכיוון אליו הזרם נע כמו שמתיחסים אל כיוון הטיסה. זרם צפוני נע מהדרום אל הצפון.

פורסם

זה נחמד מה שהבאת אבל למה בלי הסבר?

ה-TRACK הוא הנתיב האמיתי הנבחר לטיסה AS IF לא הייתה רוח בכלל.

הכיוון טיסה וכרגע נתעלם מכיוונים אמיתיים ,מגנטים או מצפניים, הוא הכיוון שאליו נטוס בעקבות רוחות הנושבות בסביבת הטיסה ומזיזות לנו את המטוס לכאן ולשם,מה שנקרא תיקונים לרוח.

הכיוון שנטוס,יושפע מעצמת הרוח ומכיוונה.

ואליך יוני סתם דוגמא:

אם מטוס ימריא מהרצליה ויהיה מעליה במהירות 100 קשר מכשירית ויקבל

100 קשר רוח אף 100\290 שזה אומר שהרוח באה מכיוון 290 ובעצמה של 100 קשר

המטוס שלנו למעשה יישאר כל הזמן באותו מקום ויהיה כל הזמן מעל הרצליה ולא יזוז למעשה אפילו מטר אחד.

וזה למה? המטוס טס על פי גוש האוויר בו הוא נמצא ולא שום דבר אחר.

אם אני במהירות 100 קשר ומולי רוח אף 100 קשר אז יחסית לקרקע אינני זז בכלל.

פורסם

adf_needle_in_map.jpg

ה-TRACK הוא הנתיב האמיתי הנבחר לטיסה AS IF לא הייתה רוח בכלל.

הכיוון טיסה וכרגע נתעלם מכיוונים אמיתיים ,מגנטים או מצפניים, הוא הכיוון שאליו נטוס בעקבות רוחות הנושבות בסביבת הטיסה ומזיזות לנו את המטוס לכאן ולשם,מה שנקרא תיקונים לרוח.

הכיוון שנטוס,יושפע מעצמת הרוח ומכיוונה.

And in the example above, the track is 191, the magnetic heading - 193 and the wind blows from the right at 11 knots

פורסם

ואליך יוני סתם דוגמא:

אם מטוס ימריא מהרצליה ויהיה מעליה במהירות 100 קשר מכשירית ויקבל

100 קשר רוח אף 100\290 שזה אומר שהרוח באה מכיוון 290 ובעצמה של 100 קשר

המטוס שלנו למעשה יישאר כל הזמן באותו מקום ויהיה כל הזמן מעל הרצליה ולא יזוז למעשה אפילו מטר אחד.

וזה למה? המטוס טס על פי גוש האוויר בו הוא נמצא ולא שום דבר אחר.

אם אני במהירות 100 קשר ומולי רוח אף 100 קשר אז יחסית לקרקע אינני זז בכלל.

כן את זה כבר קראתי במדריכים

תודה על הדוגמא :wink:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...