עבור לתוכן
HZyoni

טבלת מד גובה

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם

האם מישהו מכיר טבלה ל מד גובה עם מישקלים ומהירויות

כי אני טס עם סוגים שונים ומישקלים שונים של מטוסים

ואני לא יודע אייזה מהירות הגבהה (VSI) תתאים להמראה

או אם אין תוכלו להכין לי טבלה ממה שאתם יודעים

תודה תודה !!!!!

במיוחד ל אורן :D :wink: ווטיל 7 ! שנתן לי מיזמנו

שבוע טוב

פורסם

יוני,

אי אפשר להכין "טבלת מד גובה".

לכל מטוס הביצועים שלו וההתנהגות של בגבהים ומשקלים שונים.

אתה צריך ללמוד את הספרות של המטוס שאתה טס בו לכל מטוס בנפרד.

פורסם

שלום HZyoni

משאלתך נראה שאתה צריך כמה הסברים מאוד בסיסיים על טיסה. שלא כמקובל כאן לצערי, אין בכוונתי לנזוף בך "לך תלמד מדריכים ותרד מאיתנו עם השאלות האלה" אבל אני כן ממליץ לנסות לעבור קצת על חומר תיאורטי תוך כדי ההתנסות החדשה שלך במטוסים, וזאת כדי שלא תבין דברים באופן מוטעה ותתרגל לבצע דברים לא נכון. אם אתה טוב באנגלית, כמה שיעורים מהFLIGHT SCHOOL המובנה בסימולטור יכולים להיות נקודת פתיחה טובה, ומעבר לזה יש מדריכים כאן ובאתרים אחרים

לענייננו,

לא קובעים מהירות טיפוס בהמראה. מה שחשוב בהמראה זה מצב אף (זווית האף ביחס לאופק) וכפועל יוצא ממצב האף - נקבעת המהירות שהיא מאוד קריטית בשלב ההמראה מכיוון שהמטוס נמצא קרוב לגבול מעטפת הביצועים (מהירות קרובה למהירות הזדקרות).

שיעור נסיקה (VSI) זה מה שמתקבל והוא תלוי במשקל המטוס ובתנאים האטמוספרים באותו יום - בעיקר טמפרטורה שמשפיעה על צפיפות האוויר.

ככלל לא נכון לנסות לייצב מטוס (בכל מצב טיסה) עפ"י מד שיעור נסיקה. זה מכשיר שיש לו תגובה איטית מאוד (אולי הכי איטית מבין מכשירי טיסה). אם תנסה לייצב מטוס בגובה עפ"י שיעור נסיקה אפס, מה שיקרה בפועל זה תנודות למעלה ולמטה לכל אורך הדרך. מה שנכון לעשות זה לקבוע מצב אף ביחס לאופק למצב שנראה לך מתאים למצב הטיסה הרצוי (יש להתיחס האופק הטבעי כשיש ראות טובה והמלאכותי כשהראות גרועה), לחכות כמה שניות להתייצבות המכשירים, לודא שהמטוס במצב הרצוי, ולתקן מצב אף אםצריך. במעבר לישרה ואופקית עדיף לוודא מצב עם מד גובה ולא עם מד שיעור נסיקה כיוון שיש לו תגובה יותר מהירה, במעבר לנסיקה למשל יש לוודא שהמהירות היא המהירות המתאימה לנסיקה ואם לא לתקן מצב אף לפי הצורך (מהר מדי - להרים אף, לאט מדי להוריד).

מקווה שעזרתי,

ברוכי.[/b]

פורסם
שלום HZyoni

משאלתך נראה שאתה צריך כמה הסברים מאוד בסיסיים על טיסה. שלא כמקובל כאן לצערי, אין בכוונתי לנזוף בך "לך תלמד מדריכים ותרד מאיתנו עם השאלות האלה" אבל אני כן ממליץ לנסות לעבור קצת על חומר תיאורטי תוך כדי ההתנסות החדשה שלך במטוסים, וזאת כדי שלא תבין דברים באופן מוטעה ותתרגל לבצע דברים לא נכון. אם אתה טוב באנגלית, כמה שיעורים מהFLIGHT SCHOOL המובנה בסימולטור יכולים להיות נקודת פתיחה טובה, ומעבר לזה יש מדריכים כאן ובאתרים אחרים

לענייננו,

לא [/b]קובעים מהירות טיפוס בהמראה. מה שחשוב בהמראה זה מצב אף (זווית האף ביחס לאופק) וכפועל יוצא ממצב האף - בהחה שאתה בהספק מלא, נקבעת המהירות - שהיא מאוד קריטית בשלב ההמראה מכיוון שהמטוס נמצא קרוב לגבול מעטפת הביצועים (מהירות קרובה למהירות הזדקרות.

שיעור נסיקה (VSI) זה מה שמתקבל והוא תלוי במשקל המטוס ובתנאים האטמוספרים באותו יום - בעיקר טמפרטורה שמשפיעה על צפיפות האוויר.

ככלל לא נכון לנסות לייצב מטוס (בכל מצב טיסה) עפ"י מד שיעור נסיקה. זה מכשיר שיש לו תגובה איטית מאוד (אולי הכי איטית מבין מכשירי טיסה). אם תנסה לייצב מטוס בגובה עפ"י שיעור נסיקה אפס, מה שיקרה בפועל זה תנודות למעלה ולמטה לכל אורך הדרך. מה שנכון לעשות זה לקבוע מצב אף ביחס לאופק למצב שנראה לך מתאים למצב הטיסה הרצוי (יש להתיחס האופק הטבעי כשיש ראות טובה והמלאכותי כשהראות גרועה), לחכות כמה שניות להתייצבות המכשירים, לודא שהמטוס במצב הרצוי, ולתקן מצב אף אםצריך. במעבר לישרה ואופקית עדיף לוודא מצב עם מד גובה ולא עם מד שיעור נסיקה כיוון שיש לו תגובה יותר מהירה, במעבר לנסיקה למשל יש לוודא שהמהירות היא המהירות המתאימה לנסיקה ואם לא לתקן מצב אף לפי הצורך (מהר מדי - להרים אף, לאט מדי להוריד).

מקווה שעזרתי,

ברוכי.

שלום לך

זה מה שאני עושה אני לומד מדריכים עכשיו

אז ככה חשבתי שיש גם לזה טבלה ... טעות סליחה

תודה לך על העזרה ממש הבנתי.

שבוע טוב :D

פורסם

בד"כ תמצא בטבלאות Power Settings לטיפוס -

למשל MP23, RPM 2300 ומהירות טיפוס אופטימלית 65 קשרים. במצב הזה אתה דואג לנתוני המנוע, ומשחק עם זווית האף של המטוס לקבלת מהירות 65 קשרים.

VSI יהיה מה שיהיה...

פורסם

אורן הרשה לי לתקן אותך:

POWER SETTING לטיפוס בד"כ כוח מלא - מצערת עד הסוף קדימה.

בד"כ במטוס בוכנה קל נקבל במצב הזה :

סל"ד: 2500 - 2700

MANIFOLD PRESSURE : כ- 30 אינטש כספית.

מה שאתה תיארת מתאים לשיוט.

אבל למה לסבך את הבחור? קפצת שלב, לא מתחילים עם מטוס בעל פסיעה משתנה.

המלצה שלי יוני: תתחיל עם ססנה 172, פסיעת פרופלור קבועה.

כח המנוע נקבע ע"י הסל"ד בלבד:

בהמראה ונסיקה - 2500 RPM

בשיוט כ 2300 -2200

בהנמכה 1800

"ואידך זיל גמור"...

פורסם

נתתי רק דוגמא... אבל אכן המספרים יותר מתאימים ל 65% כח במטוסים קטנים.

דוגמא לטבלת טיפוס מתוך החוברת של הביצ'קראפט בוננזה (שבמקרה נמצאת אצלי על המחשב בעבודה):

שים לב שקצב הטיפסו נקבע ע"י שאר הנתונים.

במטוס זה מטפסים עם מצערת מלאה, תערובת עשירה, 2700 סל"ד ו-100 קשרים מהירות טיפוס.

ואז, בהתאם למשקל המטוס, הטמפרטורה ולחץ האוויר נוכל למצוא מהו ה-VSI הצפוי.

climb.JPG

טבלת השיוט של אותו מטוס נראית כך:

cruise.JPG

בכל אופן, אני מסכים עם ברוכי, תתחיל עם צסנה 172.

:wink:

פורסם
נתתי רק דוגמא... אבל אכן המספרים יותר מתאימים ל 65% כח במטוסים קטנים.

דוגמא לטבלת טיפוס מתוך החוברת של הביצ'קראפט בוננזה (שבמקרה נמצאת אצלי על המחשב בעבודה):

שים לב שקצב הטיפסו נקבע ע"י שאר הנתונים.

במטוס זה מטפסים עם מצערת מלאה, תערובת עשירה, 2700 סל"ד ו-100 קשרים מהירות טיפוס.

ואז, בהתאם למשקל המטוס, הטמפרטורה ולחץ האוויר נוכל למצוא מהו ה-VSI הצפוי.

climb.JPG

טבלת השיוט של אותו מטוס נראית כך:

cruise.JPG

בכל אופן, אני מסכים עם ברוכי, תתחיל עם צסנה 172.

:wink:

אורן? יש לך עוד דברים נחמדים כאלה "במקרה על המחשב בעבודה"?

הצעה: להקים איזה מאגר נתונים עם טבלאות ביצועים למטוסים שונים.

כל אחד יביא את מה שיש לו "במקרה".

יכול לתרום המון לחטיבה.

פורסם

יכול מאוד להיות שיש...

אבל זה עם זכויות יוצרים של F1 ז לא נראה לי שאני מעלה את זה למאגר כזה או אחר :wink:

פורסם

טבלת טיפוס היא לצורך חישוב תכנית טיסה כדי להעריך כמה זמן ,כמה מרחק וכמה דלק תצטרך כדי להגיע לגובה הרצוי. זוהי הערכה בלבד.

אתה שאלת אם אני מבין נכון (תקן אותי אם אני טועה בגילי המופלג, 34, יש בעיות קליטה):

איזה מהירות הגבהה (VSI) תתאים להמראה.

ניסיתי להסביר לך:

1. שלא קובעים את מצב הטיסה (כולל המראה) בעזרת VSI.

2. כמו שניתן לראות מהתרשים שאורן הביא, שיעור נסיקה זה נתון משתנה שתלוי במשקל המטוס, תנאים אטמוספריים וכו.

עריכה: רגע מה זה? איפה ההודעה הקודמת שלך? כנראה ערכת או מחקת בזמן שהגבתי. לא משנה.

אם כבר אני כותב: אורן: לגבי זכויות יוצרים, אם זה משהו שפורסם ברשת וניתן להוריד חינם, מן הראוי אולי לבקש מהם רשות לשים לינק באתר החטיבה אבל חוץ מזה אני לא רואה שום מניעה.

פורסם

לא, לא.

הם סרקו את הטבלאות לחוברת שבא עם הביצ' בוננזה שלהם.

פשוט למדתי אותו בעבודה בזמנו.

אבל אני לא בטוח שזה לא נמצא זמין להורדה באתר של דרימפליט ממילא.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...