עבור לתוכן
Shmulik Lin

שאלות לרציניים בלבד!

Recommended Posts

פורסם

ונעבור לשאלות יותר קלות ברוכי :)

מתי ובאיזה תנאים מותר לי לא לקחת דלק לשדה החלופי alternate?

שהרי ידוע לכולנו כי לוקחים בחישובי הדלק שלנו גם דלק לשדה החלופי

פורסם

הנושא של ALTERNATE הוא בעייתי קצת כי ניתן למצוא בחוקים (2222) המון פרמטרים סותרים, אבל אחד האפשרויות היא שאתה טס הלוך וחזור והגדרת את שדה היציאה כשדה ALTERNATE,

דוגמא , מטוס יוצא מבן גוריון ללרנקה וחוזר, הגדרת את ב"ג כ ALTERNATE, וגם ככה תחזור אליו, לכן אין צורך ליותר דלק מאשר הלוך + חזור + ALTERNATE רק בנתיב חזרה, + RR + מינימום חברה + דלק נגד עיו הרע - גם למה שאמרתי יש תקנה סותרת כך שהנושא עדיין לא ברור.

דבר אחר שניתן לשאות (משהו שממש רק לאחרונה גיליתי) זה זה המושג DEPARTURE ALTERNATE ומה הוא התנאי היחיד בו צריך אותו...

פורסם

התנאי היחידי ל TAKEOFF ALTERNATE הוא כאשר מדברים על מצב שמטוס ממריא כשהתנאים בשדה הם מתחת למינימה לנחיתה באותו שדה .

לדוגמא 737 של אלעל ממריא כאשר יש בסיס ענן של 100 רגל ממסלול 30 בדרכו לציריך היפה וחוטף ציפור במנוע קצת אחרי VR, האפשרות היחידה כמעט היא לחזור לנחיתה בנתב"ג אבל המינמיה לנחיתה והליכה סביב עם מנוע אחד זה בעייתי אז במקרה כזה לא ימריא אותו מטוס מלכתחילה...

פורסם

יובל וגיל (12 נקודות) רק שלא כ"כ מדובר במינימת בסיס ענן(גם) התכוונו יותר למינימת ראות

נדמה לי (תבדקו אותי) שהמינימה להמראה בב"ג היא RVR 150 ולנחיתה על 12 על ILS מלא היא 800 מטר, אז אם בשדה הראות היא רק חצי ק"מ.... ניתן להמריא אך לא לנחות , במצב זה צריך להגדיר מראש DEPARTURE ALTERNATE שבו כן יהיה ניתן לנחות, במצב הו הראות טובה, שדה היציאה יכול להחשב כ ALTERNATE בנתיב עד מרחק שעה חזרה על מנוע אחד...

פורסם

תומר

בוא נתמקד בתנאים כי לא קיבלתי תשובה

הדוגמא תהיה המראתי ב"ג רגיל לברינדיזי למשל והאלטרנייט יהיה נאפולי

ז"א באיזה מקרה אחד פרטי אוכל לא לקחת דלק לנאפולי

או דוגמא שניה המראתי לאתונה והאלטרנייט יהיה סלוניקי

כמובן שזה שייך למז"א אך באילו תנאים?

פורסם

היי אלון אז ככה.... :)

ניתן לקבל פטור מלקיחת דלק ל-ALTERNATE אם תחזית מז"א בשדה היעד

בפרק הזמן של שעתיים לפני ה-ETA (זמן נחיתה משוער) ושעתיים אחריו תיתן

תנאי עננות וראות של לפחות:

תנאי ראשון:

א.בסיס ענן של 1000 רגל לפחות מבין הנמוך מ-3 אלה:

1) הגובה המזערי בנתיב -MEA

2) הגובה המזערי מעל מכשולים- MOCA

3) הגובה שנקבע לקטע הראשוני של נוהל גישת המכשירים בשדה היעד

כלומר: גובה תחילת תהליך ההנמכה

תנאי שני:

ב.ראות גדולה מבין 2 אלה:

1) 5 ק"מ

2) 3 ק"מ מעל הראות המזערית המוכתבת לתהליך ההנמכה המתוכנן בשדה היעד

לדוגמא:

מעל ב"ג עובר נתיב IFR שה-MEA שלו הוא 5000 רגל.

אין שום נתון על MOCA בנתיב.

הגובה הרשום לתחילת תהליך ILS או VOR הוא 4000 רגל.

לכן אם בסיס הענן יהיה לפחות 5000 מתוך:4000+1000

מותר לי לא לקחת דלק לחלופי אם שדה היעד שלי הוא ב"ג

עד כאן

פורסם

וברוכי ...

מכיוון שהתבלבלתי אני בשאלה הראשונה להלן משהו מתוקן ובדוק:

נתון-מעגל לא סטנדרטי גובה 5000

רדיאל כניסה לתחנה 045 מעלות

מטוס טס בכיוון 350 מעלות לתחנה

באיזו שיטה ייכנס?

הפעם יש רק דרך אחת להכנס :):)

פורסם

שבוע טוב לכולם.

איזה כיף לראות כזה שרשור עם צאת השבת...

שמוליק, בבקשה הגדר "ראדיאל כניסה לתחנה" אני טס על הראדיאל INBOUND או OUTBOUND? תודה.

אפרופו ALTERNATE, שאלה נוספת ל"חובבי תיאוריית מכשירים":

מה זה PNR מתי משתמשים בזה? ואיך מחשבים?

השאלה הזו היא אימת הנבחנים במכשירים.... בבררררררררר

פורסם

רגע, הנתיב עד ברינדיזי עם אלטרנט נאפולי הוא ממש מהמבחן, הם לא שינו את זה כבר 10 שנים (אבל חברים, תמשיכו לשלם אגרות, ובזמן)

PNR זה POINT NO RETURN

נקודת אל חזור, הנקודה שממנה אי אפשר לחזור לשדה שממנו המראנו בגלל מגבלת דלק

לצורך החישוב נשתמש בכמה מושגים

GSO - מהירות הקרעית בדרך הלוך GROUND SPEED OUT

GSB - מהירות קרקעית בדרך חזור GROUND SPEED BACK

TO - זמן עד לנקודת PNR

TT - זמן שהייה (כמות הדלק שיש במטוס פחות רזרבות בערך של זמן)

חישוב

(סלחו לי שקשה לחתוב את זה)

TO חלקי TT =

GSB חלקי (GSO+GSB)

נעבור לדוגמה, מטוס טס מב"ג מהירות אמתית 450 TAS ויש 50 קשר רוח אף, במטוס דלק ל 3 שעות, צריך למצוא PNR:

אז

GSO = 450-50=400 קשר

GSB = 450+50=500 קשר

500/(400+500)=0.56

זה שווה ל TO/TT מה שאנחנו רוצים למצוא זה זמן ל PNR שזה TO

לכן נכפיל 0.56*3 = 1.68 שעות עד ל PNR , בדרך הלוך המהירות הקרקעית היא 400

שוב נכפיל 1.68*400 = 672NM מב"ג החוצה זה ה PNR

אם כבר דיברנו על PNR אז השאלה הבאה מתייחסת ל PET... ממסחרי (ממש אותו עקרון)

פורסם

תומר הסביר לי פעם את כל הסיפור הארוך של המחירים הגבוהים בישראל בתחום התעופה האזרחית...אבל הם ממש מגזימים כבר...נדמה לי שיוצא יותר זול לעשות רישיון בארה"ב ולטוס לשם פעם בכמה זמן כדי לשמור עליו מאשר לעשות רישיון בארץ ולשמור עליו... :?

פורסם

רגע, ואם אני מוותר על חיפויי גלגלים, ראדום פרופלור ומפרק שני כיסאות מאחורה?

יש מצב שנגיע למחיר שעלה כשאני התחלתי ללמוד ? 270 ש"ח בלבד?

פורסם

הכי טוב שימציאו איזה מטוס שיקראו לו 132

יותר קטן מ-152

אולי אז ישתלם לטוס כאן

רוצים לקחת לנו את הרצליה!!!!!!

רוצים לעשות שדה באריאל!!!!!!!!!

קורעים אותנו במחירים!!!!!!!!!

אבל לא נוותר להם

נמשיך ונגמור קורסים להגדרים שונים תוך 10-15 שנה

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

מדינת ישראל אלא מה?!!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...