ארז שיפרון פורסם דצמבר 22, 2005 דיווח פורסם דצמבר 22, 2005 בספר: "סביב העולם ב יום" מדוסר על זה בדיוק. בסוף המסע הוא בטוח שהפסיד כי לקח לו 81 יום הוא גילה שבעצם הוא הרוויח יום אחד. ארז.
Baruch Spiegel פורסם דצמבר 22, 2005 דיווח פורסם דצמבר 22, 2005 וזה בתנאי שהוא התקדם כל הזמן מזרחה, אחרת המצב היה יותר עגום.. מר פוג היה מפספס ביום.
Shmulik Lin פורסם דצמבר 22, 2005 מחבר דיווח פורסם דצמבר 22, 2005 ונעבור לשאלות יותר קלות ברוכי מתי ובאיזה תנאים מותר לי לא לקחת דלק לשדה החלופי alternate? שהרי ידוע לכולנו כי לוקחים בחישובי הדלק שלנו גם דלק לשדה החלופי
Tomer Haim פורסם דצמבר 22, 2005 דיווח פורסם דצמבר 22, 2005 הנושא של ALTERNATE הוא בעייתי קצת כי ניתן למצוא בחוקים (2222) המון פרמטרים סותרים, אבל אחד האפשרויות היא שאתה טס הלוך וחזור והגדרת את שדה היציאה כשדה ALTERNATE, דוגמא , מטוס יוצא מבן גוריון ללרנקה וחוזר, הגדרת את ב"ג כ ALTERNATE, וגם ככה תחזור אליו, לכן אין צורך ליותר דלק מאשר הלוך + חזור + ALTERNATE רק בנתיב חזרה, + RR + מינימום חברה + דלק נגד עיו הרע - גם למה שאמרתי יש תקנה סותרת כך שהנושא עדיין לא ברור. דבר אחר שניתן לשאות (משהו שממש רק לאחרונה גיליתי) זה זה המושג DEPARTURE ALTERNATE ומה הוא התנאי היחיד בו צריך אותו...
yuval_el פורסם דצמבר 22, 2005 דיווח פורסם דצמבר 22, 2005 דבר אחר שניתן לשאות (משהו שממש רק לאחרונה גיליתי) זה זה המושג DEPARTURE ALTERNATE ומה הוא התנאי היחיד בו צריך אותו... כשהתנאים לנחיתה הם מתחת למינימה בשדה ממנו אתה ממריא?
GILG פורסם דצמבר 22, 2005 דיווח פורסם דצמבר 22, 2005 התנאי היחידי ל TAKEOFF ALTERNATE הוא כאשר מדברים על מצב שמטוס ממריא כשהתנאים בשדה הם מתחת למינימה לנחיתה באותו שדה . לדוגמא 737 של אלעל ממריא כאשר יש בסיס ענן של 100 רגל ממסלול 30 בדרכו לציריך היפה וחוטף ציפור במנוע קצת אחרי VR, האפשרות היחידה כמעט היא לחזור לנחיתה בנתב"ג אבל המינמיה לנחיתה והליכה סביב עם מנוע אחד זה בעייתי אז במקרה כזה לא ימריא אותו מטוס מלכתחילה...
Tomer Haim פורסם דצמבר 22, 2005 דיווח פורסם דצמבר 22, 2005 יובל וגיל (12 נקודות) רק שלא כ"כ מדובר במינימת בסיס ענן(גם) התכוונו יותר למינימת ראות נדמה לי (תבדקו אותי) שהמינימה להמראה בב"ג היא RVR 150 ולנחיתה על 12 על ILS מלא היא 800 מטר, אז אם בשדה הראות היא רק חצי ק"מ.... ניתן להמריא אך לא לנחות , במצב זה צריך להגדיר מראש DEPARTURE ALTERNATE שבו כן יהיה ניתן לנחות, במצב הו הראות טובה, שדה היציאה יכול להחשב כ ALTERNATE בנתיב עד מרחק שעה חזרה על מנוע אחד...
Shmulik Lin פורסם דצמבר 23, 2005 מחבר דיווח פורסם דצמבר 23, 2005 תומר בוא נתמקד בתנאים כי לא קיבלתי תשובה הדוגמא תהיה המראתי ב"ג רגיל לברינדיזי למשל והאלטרנייט יהיה נאפולי ז"א באיזה מקרה אחד פרטי אוכל לא לקחת דלק לנאפולי או דוגמא שניה המראתי לאתונה והאלטרנייט יהיה סלוניקי כמובן שזה שייך למז"א אך באילו תנאים?
Shmulik Lin פורסם דצמבר 23, 2005 מחבר דיווח פורסם דצמבר 23, 2005 היי אלון אז ככה.... ניתן לקבל פטור מלקיחת דלק ל-ALTERNATE אם תחזית מז"א בשדה היעד בפרק הזמן של שעתיים לפני ה-ETA (זמן נחיתה משוער) ושעתיים אחריו תיתן תנאי עננות וראות של לפחות: תנאי ראשון: א.בסיס ענן של 1000 רגל לפחות מבין הנמוך מ-3 אלה: 1) הגובה המזערי בנתיב -MEA 2) הגובה המזערי מעל מכשולים- MOCA 3) הגובה שנקבע לקטע הראשוני של נוהל גישת המכשירים בשדה היעד כלומר: גובה תחילת תהליך ההנמכה תנאי שני: ב.ראות גדולה מבין 2 אלה: 1) 5 ק"מ 2) 3 ק"מ מעל הראות המזערית המוכתבת לתהליך ההנמכה המתוכנן בשדה היעד לדוגמא: מעל ב"ג עובר נתיב IFR שה-MEA שלו הוא 5000 רגל. אין שום נתון על MOCA בנתיב. הגובה הרשום לתחילת תהליך ILS או VOR הוא 4000 רגל. לכן אם בסיס הענן יהיה לפחות 5000 מתוך:4000+1000 מותר לי לא לקחת דלק לחלופי אם שדה היעד שלי הוא ב"ג עד כאן
Shmulik Lin פורסם דצמבר 23, 2005 מחבר דיווח פורסם דצמבר 23, 2005 וברוכי ... מכיוון שהתבלבלתי אני בשאלה הראשונה להלן משהו מתוקן ובדוק: נתון-מעגל לא סטנדרטי גובה 5000 רדיאל כניסה לתחנה 045 מעלות מטוס טס בכיוון 350 מעלות לתחנה באיזו שיטה ייכנס? הפעם יש רק דרך אחת להכנס
Baruch Spiegel פורסם דצמבר 24, 2005 דיווח פורסם דצמבר 24, 2005 שבוע טוב לכולם. איזה כיף לראות כזה שרשור עם צאת השבת... שמוליק, בבקשה הגדר "ראדיאל כניסה לתחנה" אני טס על הראדיאל INBOUND או OUTBOUND? תודה. אפרופו ALTERNATE, שאלה נוספת ל"חובבי תיאוריית מכשירים": מה זה PNR מתי משתמשים בזה? ואיך מחשבים? השאלה הזו היא אימת הנבחנים במכשירים.... בבררררררררר
Tomer Haim פורסם דצמבר 24, 2005 דיווח פורסם דצמבר 24, 2005 רגע, הנתיב עד ברינדיזי עם אלטרנט נאפולי הוא ממש מהמבחן, הם לא שינו את זה כבר 10 שנים (אבל חברים, תמשיכו לשלם אגרות, ובזמן) PNR זה POINT NO RETURN נקודת אל חזור, הנקודה שממנה אי אפשר לחזור לשדה שממנו המראנו בגלל מגבלת דלק לצורך החישוב נשתמש בכמה מושגים GSO - מהירות הקרעית בדרך הלוך GROUND SPEED OUT GSB - מהירות קרקעית בדרך חזור GROUND SPEED BACK TO - זמן עד לנקודת PNR TT - זמן שהייה (כמות הדלק שיש במטוס פחות רזרבות בערך של זמן) חישוב (סלחו לי שקשה לחתוב את זה) TO חלקי TT = GSB חלקי (GSO+GSB) נעבור לדוגמה, מטוס טס מב"ג מהירות אמתית 450 TAS ויש 50 קשר רוח אף, במטוס דלק ל 3 שעות, צריך למצוא PNR: אז GSO = 450-50=400 קשר GSB = 450+50=500 קשר 500/(400+500)=0.56 זה שווה ל TO/TT מה שאנחנו רוצים למצוא זה זמן ל PNR שזה TO לכן נכפיל 0.56*3 = 1.68 שעות עד ל PNR , בדרך הלוך המהירות הקרקעית היא 400 שוב נכפיל 1.68*400 = 672NM מב"ג החוצה זה ה PNR אם כבר דיברנו על PNR אז השאלה הבאה מתייחסת ל PET... ממסחרי (ממש אותו עקרון)
Shmulik Lin פורסם דצמבר 24, 2005 מחבר דיווח פורסם דצמבר 24, 2005 שבוע טוב ברוכי INBOUND תומר- ברינדיזי נאפולי היה ניחוש פרוע שלי אתונה סלוניקי לא! תשובה למהדרין על ה-PNR
yossilevy פורסם דצמבר 24, 2005 דיווח פורסם דצמבר 24, 2005 אחרי שהעלו את האגרה להגדר/חידוש מכשירים מ 750 ל 1100 המוח שלי נסתם מתי עלה המחיר לי אמרו שזה 750 אני לפני חידוש
Tomer Haim פורסם דצמבר 24, 2005 דיווח פורסם דצמבר 24, 2005 עד לפני שבוע היה 750, ביום רביעי יצא מכתב עם עדכון משמח
Jonathan Perelmuter פורסם דצמבר 25, 2005 דיווח פורסם דצמבר 25, 2005 אל תשכחו שבינואר מחירי ההשכרה הולכים לעלות ב100 שקל! איזה כיף שמנסים להרוג אותנו בכוח....
Baruch Spiegel פורסם דצמבר 25, 2005 דיווח פורסם דצמבר 25, 2005 יופי ממש עשיתם לי נאחס על הבוקר. ואני עוד מפנטז על קאמבק לעולם האמיתי... "אשליות"...
Shmulik Lin פורסם דצמבר 25, 2005 מחבר דיווח פורסם דצמבר 25, 2005 במקרה הייתי היום ב-FNA לשיעור וזה הולך לעלות והרבה לצערנו מ-740 ל-840 בססנה 172 ממוכשרת
OmriSoudry פורסם דצמבר 25, 2005 דיווח פורסם דצמבר 25, 2005 תומר הסביר לי פעם את כל הסיפור הארוך של המחירים הגבוהים בישראל בתחום התעופה האזרחית...אבל הם ממש מגזימים כבר...נדמה לי שיוצא יותר זול לעשות רישיון בארה"ב ולטוס לשם פעם בכמה זמן כדי לשמור עליו מאשר לעשות רישיון בארץ ולשמור עליו... :?
Tomer Haim פורסם דצמבר 25, 2005 דיווח פורסם דצמבר 25, 2005 ומה עם ססנה 172, עם מכשירי הטסה בסיסיים + ADF, בלי שטיח, רק עם 150 כ"ס כמה זה עולה?
Baruch Spiegel פורסם דצמבר 25, 2005 דיווח פורסם דצמבר 25, 2005 רגע, ואם אני מוותר על חיפויי גלגלים, ראדום פרופלור ומפרק שני כיסאות מאחורה? יש מצב שנגיע למחיר שעלה כשאני התחלתי ללמוד ? 270 ש"ח בלבד?
Shmulik Lin פורסם דצמבר 25, 2005 מחבר דיווח פורסם דצמבר 25, 2005 הכי טוב שימציאו איזה מטוס שיקראו לו 132 יותר קטן מ-152 אולי אז ישתלם לטוס כאן רוצים לקחת לנו את הרצליה!!!!!! רוצים לעשות שדה באריאל!!!!!!!!! קורעים אותנו במחירים!!!!!!!!! אבל לא נוותר להם נמשיך ונגמור קורסים להגדרים שונים תוך 10-15 שנה מדינת ישראל אלא מה?!!
Baruch Spiegel פורסם דצמבר 26, 2005 דיווח פורסם דצמבר 26, 2005 שמוליק עדיין חייב לך תשובה: לגבי הHOLDING מעגל לא סטנדרטי = פניות שמאליות התשובה היא PARALLEL