עבור לתוכן
Hafuta

שאלה על הנתיב נתב"ג - לרנקה

Recommended Posts

פורסם

אהלן אנשימים, סוף סוף הפורום חזר (היה משעמם בלי הפורום :mrgreen: ) ויש לי שאלה אליכם בקשר לנתיב נתב"ג - לרנקה.

בנקודה GITLA צריך לפנות ל-359 לנתיב W13A בכדי להגיע ל-VELOX...

אבל משהו לא ברור לי, על איזה רדיאל אני טס בין GITLA ל-VELOX? ועל איזה VOR? (אני מנחש BSA 114.3 אבל אני לא בטוח, וגם לא ממש הסתדרתי עם זה במהלך הטיסה ככה שאני רוצה להיות בטוח).

תמונה של הנתיבים אם זה עוזר:

cyprus5pp.jpg

תודה גדולה מראש,

מתן. :)

פורסם

אחלה, תודה. 8)

לפי מה שהבנתי ממך ולפי איך שאני רואה את הנתיבים בתמונה אני איירט את 337 מב"ג רק שאני יהיה על VELOX?

שוב תודה,

מתן. :)

פורסם

כל הדרך GITLA ל VELOX, תשתמש ב 2 מקלטי VOR

את המקלט העליון שים על VOR של לרנקה 112.8 עם רדיאל 337

את המקלט התחתון שים על בן גוריון 113.5 עם רדיאל 337

ב GITLA שני המחטים של המכשירים יהיו בצד ימין באופן מלא, לקראת VELOX ה VOR של ב"ג יתחיל לזוז לכיוון המרכז (כי הוא רחוק יותר, רגישות קטנה) ואחריו ה VOR של לרנקה יתחיל לזוז... ב VOLOX, שניהם יהיו באמצע, תעזר במכשיר DME, המרחק ללרנקה אמור להיות 67NM ומבן גוריון.. לא נראה לי שתקלוט את ה DME.. אבל אמור זה שם של דג

אם הרדיאלים נכנסו כבר והמרחק ללרנקה גדול מ 67NM, קח בחשבון שהייתה רוח משמאל על הנתיב הין GITLA ל VELOX, כלומר רכיב רוח מערבי (כי הנתיב צפוני)

אם הרדיאלים נכנסו והמרחק קטן מ 67, הייתה רוח מזרחית (או שתיקנת יותר מידיי לרוח מערבית :))

בכל מקרה אחרי שהרדיאלים נכנסו, אתה תפנה שמאלה לטיסה על נתיב 337 (כיוון מה שתחליט לפי הרוח) ושני המחטים ישארו באמצע, ואז אתה:

כלפי BGN על רדיאל 337 OUTBOUND

כלפי LCA על רדיאל 157 INBOUND

(בשני המכשירים יכוייל רדיאל 337)

פורסם

הכל טוב ויפה חברי המלומדים, עדיין בקטע בין GITLA לVELOX אין שום ראדיאל לטוס עליו. ולכן בעזרת עזרי רדיו אין דרך לדעת אם סטית מהנתיב וכמה. מה שאתם מציעים זה רק אינדיקציה אם חצית את הקו האווירי בין ב"ג ללרנקה לכיוון מזרח. ומה קורה כשיש רוח מזרחית ואתה נסחף מערבה? איך תדע שנסחפת וכמה? אתה עלול לחלוף על פני לרנקה בכלל ממערב וכל זה עוד לפני שנתקלת בRADIAL 337. זה די היפוטתי אבל לך תדע, זרם סילון סוחף אותך..

ללא FMC או כל אמצעי ניווט מתקדם אחר, מה שנשאר לעשות זה מצפן, שעון והערכה מקורבת של זווית סחיפה ומהירות קרקע לפי הרוח בגובה הנתיב. (לפעמים אני חוטא בהצצה לGPS - מודה :oops: ) ובעיקר הרבה סייעתא דשמייא...

עריכה: ניתן גם למדוד במפה מרחק מהנתיב לתחנות שנמצאות לצד הנתיב, בראדיאלים מסויימים בדרך (כגון VOR נתניה ו VOR ביירות), ולקבוע נקודות ביקורת: למשל כשאני חוצה ראדיאל 270 מנתניה אני אמור להיות במרחק DME ככה וככה מהתחנה, אותו כנ"ל לגבי ביירות.

פורסם

תודה רבה רבה לכל מי שעזר!

אני רואה שזה טיפה יותר מורכב מכל מה שעשיתי את היום בניווט בעזרת מכשירים אבל בכל זאת אני אנסה לבצע את זה היום יותר מאוחר...

שוב תודה,

מתן. 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...