עבור לתוכן
Itamar Koren

פיקוח טיסה בצה"ל

Recommended Posts

פורסם
ובחיל האויר זה עולם אחר לגמרי.

ראשית עושים גיבוש לכל מי שמעוניין, לאחר הגיבוש יש ועדה חיילית שבודקת אם אתה מתאים להיות קצין לפי המדדים של חיל האויר, לאחר זה יש ועדה צה"לית שבודקת אם אתה מתאים לקצונה לפי המדדים של צה"ל, אחרי הועדה הזו יש ועדת צרכים שבודקת מה הצרכים של הצבא ומוציאה בהתאם חניכים לקורס, לאחר הקורס יש השלמה חיילית של חיל אויר שהיא לפעמים ארוכה יותר מקורס קצינים עצמו! ורק אז בסוף מקבלים את הארון, וברוב המקרים הולכים לתפקיד שליש או קצין הגנה קרקעית, שלא תמיד מצדיקים את הזמן וההשקעה במעבר הקורס הארוך++ של חיל אויר.

כמובן שבכל אחד מהשלבים שציינתי אפשרי ליפול ולחזור יש למקום שממנו הגעת.

זה עניין של תקנים - בח"א יש עודף תקנים בשיריון ותותחנים בדרך כלל יש מחסור בכוח אדם לכן שם בדרך כלל מי שרוצה וטוב יוצא לפיקוד\קצונה - מאותה סיבה גם עושים לנפילי טיס רחף- שאגב אורן לא כל כך מסכים איתך בנושא שהן קצינים חארות- היו אצלי כמה כאלה - ורובם היו בסדר גמור לעומת כמה שעשו מסלול ישיר לקצונה -מהטירונות והגיעו עם סגמ"ת קשה לפלוגות.

לא היה לי נסיון עם הרבה קציני רחף כאלה, אבל אני בהחלט מסכים איתך לגבי הישירים.

בכל אופן, זה לא רלוונטי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...