עבור לתוכן
Tomer Haim

פרוייקט התמקצעות ושיפור חווית הטיסה

Recommended Posts

פורסם

היי חברים

21/3/06 מתקרב ואיתו מתקרבים 2 דברים

1) וועדת הכלכלה של הכנסת אמורה לדון בהעלאת האגרות והרס התעופה (למישהו יש TNT?)

2) נכנס האביב באופן רשמי

מבחינת טיסה, אביב פרושו, שרב, רוחות מזרחיות חזקות, קפיצות, חום איימים וירידה בביצועי המטוסים + סבל בתוך התא, אינברסיה וקפיצות עזות + אובך...

לכן בגלל סיבות 1 ו 2 נטוס פחות בתקופת האביב ונתחיל ללמוד...

בעצם מה שאני אומר בכל המשפט הזה שהחלטתי לפתוח בפרוייקט התמקצעות טיסה לכל חברי VATIL, במהלך חודשי האביב.

מהלך הפרוייקט:

נתחיל מהשרשור הזה, כל אחד יחשוב עם עצמו ויכתוב, מה לדעתו הוא היה רוצה לשפר בתחום של הדרכת טייסים, כל דבר, האם הוא היה רוצה לדעת יותר על.. לדוגמה, מערכת ניווט ספציפית, או מטאורולוגיה, או מערכת מטוס כזו או אחרת או קריאת דפית, הכל, כל שאלה וכל נושא, כל אחד יכתוב כרצונו (אבל אל תגיבו אחד על רצונו של האחר כי לא יהיה לזה סוף) אחרי כמה ימים, אני אקרא את השרשור ותצא מצגת המסבירה את הנושא הפופולארי ביותר, שבוע אחרי יציאת המצגת, אני יעלה שרשור חדש ובו כל אחד יכתוב את רצונו וכך הלאה...

המטרה היא להכנס לחודשי הקיץ שכל אחד מהטייסים בחטיבה עלה בכמה דרגות מבחינת ידע אישי בטיסה ובכך יעשיר את עצמו ואת חווית הטיסה שלו,

זכרו , ידע הוא כוח (וגם הנאה)

ביייייי

פורסם

אני חושב שנושא ה-IFR מתקדם בחטיבה, אבל בתור מישהו שלמד CVFR ולא למד בסוף IFR אני חושב שצריך ללמד IFR בדרכים יצירתיות ומעניינות כדי למשוך יותר לזה - אני אישית רציתי ולא התקדמתי עם זה ובאיזשהו שלב די הזנחתי את נושא הסימולטור ... ודי חבל.

אז יש הרבה מדריכים טובים, אבל אם יעלה רעיון יצירתי למשוך אנשים ללמוד את זה בקלות ובמהירות יחסית (את החומר הבסיסי, נסיון זה עניין של זמן שיש לכל אחד) זה יהיה מעניין 8)

וכן, קריאת נתונים של מז"א וכאלה זה מעניין.

פורסם

קריאת דפיות, התחלתי לתפוס את זה בזמן האחרון אבל לא ברמה מספיקה לדעתי...

יש דפיות כמו של פרנקפורט שאין שם הסברים כיצד לבצע חוץ מהשרטוט, וכל השרטוט דחוס וקשה ממש להבין מה הולך שם... (בניגוד לדפיות של בן גוריון או רודוס שהכל מוסבר כמו שצריך).

פורסם

כמו שאמרו בהתחלה מטאורולוגיה זה נושא מאוד מאוד חשוב שאני בטוח שהרבה מהטייסים בחטיבה פוסחים עליו ולא לומדים אותו....

אז אני בעד מטאורולוגיה...

פורסם

ואני רוצה שלא תערבב לנו פוליטיקה פה.

תודה.

רוב הפורום אינו בעל רישון פרטי ,ועם כל הכבוד ,לזה יש את פורום תעופה קלה.

תודה.

חוץ מזה, רעיון מעולה, וכן מטארולוגיה וכיצד כל מיכשור ה IFR עובד, כגון VOR, ILS וכ"ו.

פורסם

אכן גם אני בעד מטאורולוגיה וגם בעד אוירודינמיקה, אוירודינמיקה זה עניין גם מורכב, וחשוב לכל טייס, וגם אני היתי רוצה הרחבה בנושא.

פורסם

בדגש על המושג "חוויית" הטיסה - לימוד ואימון של הכרת מצבי טיסה תוך התייחסות לאופק החיצוני בלבד - מינימום מבטים לעבר המכשירים. לדעתי זה אפשרי לא רק במציאות, גם בסימולטור. רוצים להינות באמת מטיסה? תלמדו לטוס "ראש בחוץ"!!

פורסם
בדגש על המושג "חוויית" הטיסה - לימוד ואימון של הכרת מצבי טיסה תוך התייחסות לאופק החיצוני בלבד - מינימום מבטים לעבר המכשירים. לדעתי זה אפשרי לא רק במציאות, גם בסימולטור. רוצים להינות באמת מטיסה? תלמדו לטוס "ראש בחוץ"!!

אבל זה משעמם :?

ראשית ברוך הבא לצוות תומר, רעיון מצויין.

מטאורולגיה אמרו, IFR גם אמרו אבל IFR עם מכשור של ססנה מזורגגת.

אני רגיל למכשור של הכבדים ובקלים חלקם ניראה שונה לגמרי, היתי שמח להעשיר את הידע עליהם.

כל הכבוד תומר וכמו שמיקי אמר בצורה עדינה, חליק פוליטיקה.

רן.

פורסם

ברכות חמות לרגל המינוי,בהצלחה ,רעיון מצוין להעשיר את הטייסים בכל תחומי הטיסה,הצעתי,לאור הצטרפותם לחטיבה של טייסים חדשים וגם טייסים ותיקים (כמוני)"שחוששים"לצאת מגבולות ארצינו(לא שבארצנו אין עינין לטוס)לפי דעתי חשוב מאוד לחדד את נושא קריאת מפות ,תיכנון נתיבים,עבודה מול מחשב טיסה.אבל כל נושא אחר יתקבל בברכה.

פורסם

Interesting idea, which got me thinking...is there any freely available "black box" application that records flight parameters such as altitude, speed , bank angle etc. etc?

'cause that may open quite a few possibilities. especialy if you are interested in learinig "how to fly a...".

פורסם

אני הייתי שמח אם היה אפשרי לעשות פעם אחת ובאופן מסודר, מדריך לדפיות.

שנדע איך לקרוא דפיות באופן הכי נכון, והכי מהיר.

אני חושב שעלי זה יקל מאוד, אני מקווה שגם על אחרים.

תחשוב על זה.

ואגב, באמת אחלה רעיון :)

פורסם

אני מסכים לגמרי עם ברוק (כתבתי את זה נכון? :).

אפילו שלי אישית, אין ממש בעיה עם קריאת דפיות, אף פעם לא "למדתי"

איך לקרוא דפיות באופן רשמי,

ואני חושב שמדריך שכזה יהיה שימושי ביותר, גם לחדשים,

וגם לוותיקים יותר שבינינו.

פורסם
אני מסכים לגמרי עם ברוק (כתבתי את זה נכון? :).

אפילו שלי אישית, אין ממש בעיה עם קריאת דפיות, אף פעם לא "למדתי"

איך לקרוא דפיות באופן רשמי,

ואני חושב שמדריך שכזה יהיה שימושי ביותר, גם לחדשים,

וגם לוותיקים יותר שבינינו.

אם הזכרון הסנילי שלי (256K בקושי) אינו מטעה אותי, באתר של תומר יש מדריך מצויין לקריאת דפיות.

רן.

פורסם
בדגש על המושג "חוויית" הטיסה - לימוד ואימון של הכרת מצבי טיסה תוך התייחסות לאופק החיצוני בלבד - מינימום מבטים לעבר המכשירים. לדעתי זה אפשרי לא רק במציאות, גם בסימולטור. רוצים להינות באמת מטיסה? תלמדו לטוס "ראש בחוץ"!!

אבל זה משעמם :?

ראשית ברוך הבא לצוות תומר, רעיון מצויין.

מטאורולגיה אמרו, IFR גם אמרו אבל IFR עם מכשור של ססנה מזורגגת.

אני רגיל למכשור של הכבדים ובקלים חלקם ניראה שונה לגמרי, היתי שמח להעשיר את הידע עליהם.

כל הכבוד תומר וכמו שמיקי אמר בצורה עדינה, חליק פוליטיקה.

רן.

מישהו פה לא למד לפי הסדר? תסתכל במדריכים שלי באתר IAL...

פורסם
בדגש על המושג "חוויית" הטיסה - לימוד ואימון של הכרת מצבי טיסה תוך התייחסות לאופק החיצוני בלבד - מינימום מבטים לעבר המכשירים. לדעתי זה אפשרי לא רק במציאות, גם בסימולטור. רוצים להינות באמת מטיסה? תלמדו לטוס "ראש בחוץ"!!

אבל זה משעמם :?

טוב זה וויכוח שצריך לפתוח עליו שרשור בנפרד, אבל בקצרה: חברים אתם מפספסים פה משהו. מה שאני מציע, בעולם האמיתי נחשב הבסיס, הלחם והחמאה של תפעול מטוס. כל הדברים האחרים לומדים רק אחרי שהנושא הזה מוטמע עד הסוף והופך להיות טבע שני אצל טייס ואחרי מינימום שעות CVFR שהטייס חייב להשלים. יותר מזה: מי שבא מעולם הסימולטורים עוד יותר קשה לו להתרגל לשיטה הזאת מאשר מי שמתחיל כדף חלק. כדי להוציא ממני הרגלים מהסימולטור ביצעתי טיסות הדרכה שלמות (כמעט) עם מגבת שמכסה את לוח המכשירים.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...