עבור לתוכן
Xyples

שאלה בקשר למושגים + הצעה לשיפור

Recommended Posts

פורסם

רציתי לדעת מה זה

trans alt ו trans level

הבנתי שמעל גובה מסויים כל המטוסים עוברים לאותו הלחץ באלטימטר כדי למנוע התנגשויות אבל הייתי רוצה לדעת עוד...

וההצעה לשיפור:

אפשר להוסיף באתר מילון מושגים שיסביר בכמה מילים בעברית כל מונח מעולם התעופה... :D

פורסם

TRANSITION ALTITUDE: The Altitude above Mean Sea Level, used for descending aircraft, where the QNH needs to be set to local Atmospheric Pressure.

TRANSITION LEVEL: The Altitude above Mean Sea Level, used for aircraft climbing above the Transition Altitude, to Flight Levels, where the QNH needs to be set to Standard Atmospheric Pressure.

QNH: Atmospheric Pressure at Mean Sea Level, in Millibars

QFE : Atmospheric Pressure at Aerodrome Elevation, in Millibars

QNE: Atmospheric Setting at Standard Barometric Pressure

פורסם
TRANSITION ALTITUDE: The Altitude above Mean Sea Level, used for descending aircraft, where the QNH needs to be set to local Atmospheric Pressure.

TRANSITION LEVEL: The Altitude above Mean Sea Level, used for aircraft climbing above the Transition Altitude, to Flight Levels, where the QNH needs to be set to Standard Atmospheric Pressure.

QNH: Atmospheric Pressure at Mean Sea Level, in Millibars

QFE : Atmospheric Pressure at Aerodrome Elevation, in Millibars

QNE: Atmospheric Setting at Standard Barometric Pressure

thanks for the answer but you didnt mention what is th Standard Atmospheric Pressure :?: ...

פורסם

הגדרות:

לחץ סטנדרטי הינו לחץ שנמדד בגובה פני הים בטמפרטורה סטנדרטית והמוגדר כך....

29.92 אינץ' כספית או 10.13 מיליבר=לחץ סטנדרטי או QNE

כיוון שהלחץ איננו סטנדרטי כל הזמן והתנאים משתנים וגם לחץ האוויר משתנה באיזור שדה נקבל לחצים אחרים מהפקח או לחצים מתוקנים

הגובה במד הגובה בשדה יהיה תמיד אותו הגובה יחסית לגובה פני הים לא משנה איזה לחץ ייתן הפקח

הדבר נועד בטיחותית שכל המטוסים באוויר יתנהגו על פי אותו כיול בשעונים ותהיה הפרדת גובה נכונה שכן מטוס אינו טס על קו גובה אלא על פי קוי לחץ= איזוברים

QNH הוא הלחץ המקומי בשדה המתוקן כאילו היינו בתנאי סטנדרטי היות ולחץ זה שונה מהסטנדרטי בעקבות כל מיני פרמטרים כגון: טמפ' ,צפיפות ועוד

QFE הינו הלחץ שאם נשים אותו במד הגובה בקרקע ה גובה יהיה בדיוק 0 מה שנקרא באנגלית

HEIGHT

QNH יימדד ב-ALTITUDE ו-QNE יימדד ב-FLIGHT LEVEL רום טיסה

TRANSITION ALTITUDE הינו הגובה אליו נכנס מטוס כשהוא עדיין בלחץ שנקרא QNH

ועם כניסתו לגובה זה (בארץ ורק מעל לים 10500 רגל) משנה הטייס את הלחץ במטוס ללחץ סטנדרטי

TRANSITION LEVEL הינו הגובה אליו נכנס מטוס כשהוא עדיין בלחץ שנקרא סטנדרטי ועם

כניסתו לגובה זה (בארץ ורק מעל לים 11500 רגל) משנה הטייס את הלחץ במטוס ללחץ מקומי QNH

שמת לב שיש הפרש של 1000 רגל בין הכניסות השונות ולקטע הזה או השכבה הזאת

קוראים TRANSITION LAYER

בכל מקום 2 גבהים אלו שונים ממדינה למדינה-הכל כתוב בדפיות

החכמת?

שבת שלום

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...