Tomer Haim פורסם אפריל 1, 2006 דיווח פורסם אפריל 1, 2006 4X-AYS, איילדר שהיה של חברת שחף, סיפור ובסוף משהו נחמד האיילנדר הוא מטוס דו מנועי קל בעל 10 מושבים, מצטיין בקלות הפעלתו והטסתו , גלגלים קבועים ופסיעה משתנה, נוחתים איתו במהירות 70 קשר כמו ססנה 172, משמש למגוון פעילויות. בשנות ה 60-70 המטוס שרת בטייסת הקלה של ח"א, בשנות ה 70 עשה הסבה למטוס אזרחי באמצע שנות ה 70 עד סוף שנות ה 90, AYS היה שיך לחברת שחף יחד עם עוד 2 מטוסי איילנדר, AYA ו AYN וביצע מגוון פעילויות: - הדרכה לקבלת הגדר דו מנועי - הצנחות - טיסות עבור ח"א לקציעות ועובדה - טיסות ללרנקה (בתקופה בה אף חברת תעופה גדולה לא היתה טסה ללרנקה, רק לפפוס) - טיסות "ילדים" סבבים מהרצליה ומש"ד - אפילו היה משתלם להוציא איתו טיסות דיווחי תנועה "המטוס הקל של אלעל" מי שזוכר היום רק ניתן לחלום על תעופה כזו, טייסים עם 200 שעות טיסה מבצעים טיסות מסחריות ללרנקה וטיסות ילדים כשמטיסים 13 ילדים באותה טיסה, האיילנדר מורכב מ 2 כסאות מקדימה ו 4 ספסלים מאחור, סה"כ 10 מקומות, על ספסל אחד שמו 2 ילדים + מבוגר, כך גם לגבי ססנה 172.. היו זמנים... טוב נחזור להיום היום ניתן לטוס עליו בסימולטור.. איך? ראשית יש להכנס לאתר שבו הדגם המקורי והמדהים http://www.m-r-software.de/ac_eng.htm יש להוריד את הדגם BN2A עם קבצי הסאונד והפנל לפני ההתקנה יש להכנס ל http://www.virtual-flight.com הורדות שונות ולהוריד מסוף הטבלה את התוספת של AYS, גם צביעה, גם שיפור תכונות טיסה וגם שיפור פנל ב ZIP יש קובץ שמסביר בדיוק איך להתקין, חייבים לעבור על כל סעיף.. אחרת כלום לא יעבוד ונעבור לתמונה:
David Aronovich פורסם אפריל 1, 2006 דיווח פורסם אפריל 1, 2006 אכן מטוס מדהים שחכת לציין שהמטוס משמש להצנחות של אנשים בשדה תימן... כל שישי ושבת הוא מבצע פה הצנחות
oz פורסם אפריל 2, 2006 דיווח פורסם אפריל 2, 2006 אכן מטוס מדהיםשחכת לציין שהמטוס משמש להצנחות של אנשים בשדה תימן... כל שישי ושבת הוא מבצע פה הצנחות יש צביעה של המטוס כיום שהוציא אורי פורת בעין יהב אגב אחד האילנדרים כיום בארץ מבצע עבודת קודש! הוא משחרר מבטנו זבובים עקרים ובתהליך ההזדווגות הם הורגים את הנקבות וככה יש לנו פחות זבובים במדינה
Tomer Haim פורסם אפריל 3, 2006 מחבר דיווח פורסם אפריל 3, 2006 מי שרוצה לדעת ולנסות: הנתיב של אותן "טיסות ילדים": יציאה מש"ד, קאנטרי (אז היה 700), ירקונה, בצרה, לא היה צומת השרון אבל באיזור צומת השרון, בין שטח 8 ל 13 פנייה מערבה וטיפוס ל 2000 וכניסה דרומה על הנתיב לכיוון שפיים (לא היה וינגייט), בדרך דרומה לש"ד, לא היה צריך לעבור בגובה 2000 מעל הרצליה אלה להנמיך 1100, למלון השרון (מה שהיום תל ארשף 1200) ומשם רגיל... קאנטרי וש"ד שווה לנסות, טיסה של חצי שעה (כולל הסעות)