Tomer Haim פורסם אוגוסט 7, 2006 דיווח פורסם אוגוסט 7, 2006 הפעם זו שאלה מתמטית לחלוטין, יש נוסחה שאני אפרסם בהמשך , אבל נסו למצוא הגיון , קחו את זה כאתגר והיא כזו: מטוס יוצא לטיסה לצורך חיפוש שרידי מטוס שהתרסק. מהירותו האמתית TAS היא 380 קשר ובמיכליו יש 5000 ק"ג דלק, כל שעה המטוס צורך 500 ק"ג. המטוס חייב לחזור לשדה ממנו המריא עם כמות רזרבה שמספיקה ל 30 דקות טיסה כחוק. בנתיב היציאה הבחין הטייס ברוח אף של 100 קשרים, מה המרחק משדה ההמראה עד לנקודת ה PNR ומה זמן הטיסה לנקודה זו? נקודת PNR היא נקודת אל חזור, אם הטייס ימשיך בדרכו, ואז יחזור הוא יחזור עם פחות מדלק לחצי שעה או שלא יחזור כלל... האם הטייס יסתובב ויחזוור ב PNR הוא יחזור עם דלק לחצי שעה בדיוק. א) 1680 מייל, 6:00 ב) 2280 מייל, 6:00 ג) 1800 מייל, 5:00 ד) 1330 מייל, 4:45 רמז: במטוס 5000 ק"ג דלק , הוא צורך 500 ק"ג בשעה כלומר יכול לטוס עד 10 שעות בהצלחה [/i]
Dolav Nitay פורסם אוגוסט 7, 2006 דיווח פורסם אוגוסט 7, 2006 התשובה הנכונה היא א) 1680 מייל, 6:00 המטוס מתקדם במהירות של 380 TAS, עם רכיב רוח אף של 100 קשר מהירותו הקרקעית היא 280 קשר. תשובות ב, ג לא נכונות מכיוון שהזמנים בהם לא נכונים, לכן נשראנו עם תשובות א,ד א)1680 מייל, בשש שעות, נשרפו 3 טונות של דלק ד)1330 מייל בארבע שעות וארבעים וחמש דקות נשרפו 2375 ק"ג של דלק ______________________________________ המטוס מגיע לנקודה PNR, ומסתובב, כעת רוח האף הופכת לרוח גב, מהירותו הקרקעית היא 480 קשר. א)למטוס נשארו 2טונות של דלק שיספיקו לטיסה של 4 שעות, טיסה של 1680 מייל במהירות 480 קשר, אורכת 3 שעות ו30 דקות, המטוס יגיע לשדה עם דלק שמספיק לחצי שעה. ד)למטוס נשארו 2625 ק"ג של דלק שיספיקו לטיסה של 5 שעות ורבע, טיסה של 1330 מייל במהירות 480 קשר אורכת כשעתיים ו45 דקות, המטוס יגיע לשדה עם דלק שמספיק ל2:30 מכיוון שהמטוס צריך להגיע לפי השאלה עם דלק ל-30 דקות בדיוק, התשובה הנכונה היא א) מקווה שצדקתי
Ben Cohen פורסם אוגוסט 8, 2006 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2006 טוב: צריך חצי שעה רזרבה לכן אם אומרים במטוס 5000 ק"ג דלק , הוא צורך 500 ק"ג בשעה. נפחית 250 ק"ג מהכמות, כי הרי אנחנו צריכים חצי שעה. הדלק שנשאר הוא 4750 ק"ג ויש לנו 9.5 שעות טיסה. בודקים ומחשבים את כל התשובות לפי הדרך הבאה: זמן עד נקודת האל חזור (מהתשובות שנתנו לנו)*500 ק"ג דלק=X 4750-Y=X Y\500=זמן זמן*480=מרחק. אם המרחק שווה למרחק שבתשובה. סימן שהיא נכונה מכיוון שצריכים לחזור בדיוק את אותו המרחק, ולכן המרחק לא יהיה יותר גדול או קטן מהמרחק אל הPNR. אם נחשב לפי החישוב את א', נגלה שא' היא התשובה הנכונה. *תודה לתומר על שעזר לי קצת ונתן לי דרך חשיבה.
Tomer Haim פורסם אוגוסט 8, 2006 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 8, 2006 אני עדיין ממתין לזה שימצא את דרך החישוב בלי ארבעת התשובות, הרי אם לא הייתה רוח כלל , כולנו היינו פותרים בשנייה אחת
Ido Rosenthal פורסם אוגוסט 8, 2006 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2006 פתרון של מערכת משוואות ב-2 משתנים: x*280+y*480=4750 x+y=9.5 הפתרון שרוצים הוא X כזמן ו X*280 כמרחק לחשב אין לי כוח
Tomer Haim פורסם אוגוסט 8, 2006 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 8, 2006 עידו הרעיון נכון אבל המשוואות צריכות להיות כאלו 480X=280Y ו X+Y=9.5 המרחק שהמטוס יעבור בזמן Y כפול מהירות 280 = למרחק שהמטוס יעבור בזמן X ובמהירות 480 בכל מקרה הזמן הכללי X+Y יהיה שווה ל 9.5 (זמן הלוך-חזור) ועכשיו בשפה תעופתית: השאלה הזו נשאלת במבחני נווטות למסחרי וכל הרשיונות שמעל.. מושגים FO זה FUEL OUT שזה הדלק עד ל PNR FT זה FUEL TOTAL שזה הדלק שיש במטוס (ללא רזרבה) GSO זה GS OUT שזה המהירות הקרקעית בדרך הלוך GSB זה GS BACK שזה המהירות הקרקעית בדרך חזור עכשיו ככה מהירות TAS=380 קשרים ובדרך הלוך יש רוח אף 100 קשר אז כנראה שבחזור תהיה רוח גב 100 כלומר GSO=280 ו GSB=480 במטוס 5000 קג דלק והוא צורך 500 כלומר יש בו דלק ל 10 שעות אבל הוא יכול להשתמש רק ב 9.5 כי חייב רזרבה של חצי שעה. כלומר FT=9.5 עכשיו הנוסחה FO/FT=GSB/(GSO+GSB מציבים את כל מה שיש לנו ומוציאים את FO ויוצא שעד ה PNR נצרוך דלק ל 6 שעות כלומר נטוס 6 שעות, באיזו מהירות... 280 (כי יש 100 קשר רוח אף) 6 שעות כפול 280 = 1680NM כלומר תשובה א' נכונה כל הכבוד לדולב ועידו שהיו הכי קרובים לפתרון מושלם , אתם התותחים השבועיים השבוע.. זכרו את הנוסחה הזו, היא תהיה שימושית בהמשך
Ido Rosenthal פורסם אוגוסט 8, 2006 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2006 אלו אותן משוואות... זה כמו שתגיד שבמקום לרשום 10*X צריך לרשום 20*X/2 אבל לא נורא :mrgreen: לי תמיד יש נטייה לכתוב את זה בצורה מסובכת יותר