עבור לתוכן
OmriSoudry

קורס טיס פרטי בארה"ב: רגע לפני הסדרה...

Recommended Posts

פורסם

אהלן!

כפי שכולכם יודעים (ואם לא, עכשיו תדעו), בחודש ומשהו האחרונים הייתי בארה"ב יחד עם עומר אפרת, אלמוג עטר, יונתן פרלמוטר, ערן רגנשטרייף ורועי שר. הסיבה שכולנו היינו שם היא בגדול כדי לעשות רישיון טיס פרטי בארה"ב. מי שלא זוכר (פרסמתי בעבר את זה), הנה תזכורת למטרות שהיו לכולנו שם:

עומרי (אני :D ) סודרי - רישיון טיס פרטי.

עומר אפרת - רישיון טיס פרטי אמריקאי (הוא החליט לא לעשות רישיון ישראלי ולסיים שם!).

אלמוג עטר - מכיוון שהוא רק בן 15, אסור לו לעשות רישיון ואסור לו סולו. צבר שעות מודרכות.

רועי שר - כמעט בן 17, אז הוא צבר שעות הדרכה וסולו וחוזר בסוכות על מנת לסיים ולקבל רישיון.

יונתן פרלמוטר - עשה טיול מחוף לחוף ומסיים בימים אלו את הגדר המכשירים שלו.

ערן רגנשטרייף - היה שם שנה שעברה וצבר שעות VFR. השנה צבר שעות IFR וסולואים.

כולם השיגו את המטרות שלהם.

בכל אופן, על מנת להמחיש לכם כמו שצריך מה זאת אומרת "לעשות רישיון טיסה בארצות הברית" החלטתי שאני מצלם הכל. את הטיסות, את הסולואים, ואת מה שעושים בין לבין. הכל. וזה מה שעשיתי (אפילו שזה עיצבן את כולם להיות מצולמים כל הזמן). החומר המצולם נמצא כרגע פה, בבית שלי, ובקרוב אני אתחיל לשחרר סדרה של פרקים. לסדרה יקראו TIME TO FLY כאשר הכוונה היא לשחרר פרק פעם בשבוע. הסדרה (ברובה :D ) היא אמיתית לגמרי. כל התקלות, הרגעים בהם בת-אל (המדריכה שלי) נלחצת, וכו'...הכל אמיתי לגמרי. ותאמינו לי, יש דברים שאתם תראו שאפילו המוח החולני שלי לא היה חושב לביים אותם :D

אבל רגע לפני שהסדרה מתחילה, רציתי לשתף אתכם בדבר הכי גדול ששמתי לב אליו בארה"ב. החופש. חופש מפיקוח, חופש מנקודות דיווח, חופש לטוס כמעט לאן שרוצים ואיך שרוצים. התעופה שם ממש מפותחת יחסית לארץ, ורואים את זה במגוון דרכים:

1) המחירים. כן, אני יודע מה אתם חושבים, עוד פעם הוא יגיד לנו כמה זול שם, אבל בטח אחרי שמחשיבים בזבוזים, טיסות, נסיעות, אוכל, לינה וכו' זה יוצא יקר יותר מבארץ. אז לא. אני מבטיח לכם שלא. אני לא מפרסם כרגע את החישוב הסופי מהסיבה הפשוטה שלא עשיתי את ההסבה בארץ עדין. אבל אני מבטיח לכם שכאשר אני אסיים את ההסבה, אני אפרסם כאן את החישוב המלא.

2) חופש טיסה מוחלט. מה שנקרא "VFR קלאסי". להוציא מפה, למתוח קווים, לחשב מרחקים וזמן, ולטוס! או לחלופין, פשוט להוציא את הGPS, להגיד לו DIRECT LANCASTER AIRPORT ולטוס לשם בגובה שאני בוחר לטוס בו.

3) חופש מפיקוח. נכון, יש פיקוח (ואם מבקשים FLIGHT FOLLOWING אז הוא גם נשאר איתך) אבל היו המון רגעים בהם היינו חופשיים. רגעים שבהם הפקח אומר לך FREQUENCY CHANGE APPROVED ואתה מחליף ל-123.45 כדי לדבר עם עומר וערן שטסים במטוס השני, או סתם מחבר את נגן הMP3 ולשמוע מוזיקה.

4) שדות התעופה. קודם כל, יש שדות תעופה בכל מקום. לאן שאתה לא מסתכל יש שדה תעופה כלשהו, בכל מיני גדלים. לכל שדה תעופה יש PILOT LOUNGE - כל אחד עם ההטבות שלו:

- בפרדריק אתה מקבל בקבוקי מים קרים ועוגיות - חינם.

- בלנקסטר יש לך שולחן ביליארד - חינם.

- ברידינג (שדה התעופה, לא תחנת הכוח :D ) מביאים לך פרצל (בייגלה גדול) - חינם.

- ובכל אחד מהשדות יש טלוויזיה, מחשב עם אינטרנט וטלפון עם שיחות מקומיות - חינם.

5) "לטוס לאן שרוצים". וזה אפילו כולל את JFK. מסתבר שפרט למחיר על לנחות שם, היה פשוט יותר לטוס לJFK מאשר לארגן טיסה לנתב"ג בארץ. מוזר, הא? אז זהו שלא.

6) הזמן. היינו שם 35 יום, כולל הימים של ההגעה והעזיבה, והספקתי לעשות רישיון. וזה כולל את הימים בהם טיילנו בDC, הימים בהם המטוס לא היה זמין, הימים בהם טיילנו לניו יורק ומפלי הניאגרה, הימים בהם הלכנו לSIX FLAGS, לקולנוע, הימים בהם מזג האוויר לא איפשר טיסה...ובכל זאת כולם הספיקו.

7) החוויה. הנופים שרואים שם אין בארץ (וההפך!!), להסתדר חודש ומשהו בדירה בעצמנו, להסתדר עם האנשים בדירה הזו (והיו אחלה אנשים!! באמת!), לגור בארץ זרה...זה תורם המון.

זהו, רק רציתי לתת לכם קצת רקע על הטיסה בארצות הברית (וגם לתאר לכם תמונת מצב שבשאיפה תהיה יום אחד במדינת ישראל). נכון, יש להם הרבה שטח, אין להם אויבים שגובלים איתם וכו' - אבל אני לא מנסה לפאר אותם או להכפיש אותנו, רק מתאר לכם איך זה.

מקווה מאוד שכשתחזרו ללימודים (3 לספטמבר?) אני אשחרר את הפרק הראשון כבר. אישית אני כבר לא יכול לחכות לראות את זה ערוך. :P

אלמוג, עומר, רועי, יונתן וערן - אתם מוזמנים להגיב 8)

פורסם

במילה אחת - JFK !!

סתם סתם,

הטיול הזה תרם לי המון, זה טיול ראשון שלי בחו"ל בלי המשפחה (חודש שלם בלי המשפחה) ושוב, זה תרם לי המון.

החוויה עצומה, גם בטיסה וגם בדברים שלא קשורים בטיסה.

קשה לי להסביר, אתם פשוט תצטרכו לחכות לסדרה.......

ולסיום..

DO YOU WANT MINT ?!

פורסם

היה אחלה ומאד מאד מוצלח, זה היה הטיול הראשון שלי לארה"ב (אבל לא הראשון בלי ההורים :wink:)

בהתחלה, בייחוד אחרי שעשיתי כ-40 שעות טיסה בארץ, לא הצלחתי לעקל את הרעיון שאני יכול לטוס פחות או יותר לאן שבא לי, פשוט מדהים.

גם אני חושב שכדאי שתחכו לסידרה כדי להבין אותנו, ואני מקווה שהיא תעביר את המסר הזה (אמ אמ - עומרי) :P

ולסיום:

מי זה האללה וואכבר הזה?! 8)

פורסם

לי אישית זה תרם המון.

אומנם לי לפחות ההטסה של הססנה הייתה טיפה שונה מהסימולטור (אני מתכוון התחושה וכד') אבל כל המכישירים הדיבור בקשר וכל המושגים עזר לי מאוד וגם המדריכה שלי אמרה לי את זה.

אנחנו הגענו לשם עם ידע, אנחנו קלטנו את הדברים מהר מאוד ובלי שום בעיה וכל זה בזכות הסימולטור וVATSIM !

פורסם

חברים אני עדיין כאן ואני לא יכול לתאר את ההרגשה של לטוס פה, פשוט גן עדן לטיסה!

האפשרויות שעומדות כאן הן פשוט אינסופיות! זאת במיוחד אחרי לימודי הIFR...

רק שבוע שעבר הספקתי לבקר 3 פעמים בBWI ובפעם אחת לבצע שם שני ILSים כשאחד מהם הוא למסלול שהוא CAT3...

וזה ממשיך בזה שלקחתי לבד את רועי "טמרפ" לIAD כשהוא טס לניו יורק בתור טיסת VFR...

זה כל היופי בארה"ב, אצלם הם מכבדים כל מטוס

והחוויות ממשיכות וממשיכות וכשאני אחזור לארץ אתם תראו את כל התמונות שכוללות את מפלי הניאגרה מגובה נמוך, ואת הסטריפ בוגאס וניו יורק ועוד...

אתם תבינו את כל מה שאני מדבר עליו כאשר תראו את הסדרה ותאמינו לי שווה לחכות לה!

ולסיום:

"good morning, N1377U would like to file an ADIZ flightplan" ;-)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...