Tomer Haim פורסם ספטמבר 9, 2006 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2006 הנה באה עוד אחת: גם במחזור הזה, לפותרים מחכה ומצפה הפתעה אז ככה: מטוס בגובה 16000 ומנסה לקלוט VOR ו DME שנמצאים על הר בגובה 4000 רגל. המטוס לא מקבל שום חיווי במקלט ה VOR וגם לא במקלט ה DME, הסיבה לכך היא שהמטוס רחוק מידיי ומחוץ לטווח קליטה אך המטוס מתקרב... נשאלת השאלה: באיזה מרחק המטוס יתחיל לקבל מרחק מה DME ובאיזה מרחק יקבל נתוני VOR, ומה החישוב/סיבה לכך. א: VOR ב 190NM ו DME ב 233NM ב: VOR ב 233NM ו DME ב 190NM ג: VOR ב 233NM ו DME ב 233NM ד: VOR ב 75NM ו DME ב 199NM ה: VOR ב 281NM ו DME ב 199NM בהצלחה
Omer Efrat פורסם ספטמבר 10, 2006 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2006 תשובה ב' נכונה. פירוט + הסבר: קודם כל VOR ו-DME עובדים על גלים ישירים כאשר: VOR עובד על תדר VHF - Very High Freq 30 - 200 MHz DME עובד על תדר UHF - Ultra High Freq 300 - 3000 MHz גלים ישירים ע"פ שמם נעים בקו ישר ולכן יש חוסר קליטה כאשר מתרחקים מהמשדר בעקבות כך שכדור הארץ עגול ובשלב מסויים יחסום את הגל. הנוסחה שלפיה חישבתי את המרחק הינה: לגלי VHF: טווח = 1.225 כפול שורש של הגובה. 1.225 מציין פונקציה של קימור(?) כדוה"א. לגלי UHF: טווח = שורש הגובה חישוב טווח VOR: טווח1 = 1.225 כפול שורש 16000 = 154.95 טווח2 = 1.225 כפול שורש 4000 = 78.69 מחשבים טווח של גובה התחנה וטווח של גובה המטוס ומחברים ביניהם וזו התשובה: 154.95 + 78.69 = 233.64 NM. חישוב טווח DME: טווח1 = שורש 16000 = 126.49 טווח2 = שורש 4000 = 64.24 מחשבים טווח של גובה התחנה וטווח של גובה המטוס ומחברים ביניהם וזו התשובה: 126.49 + 64.24 = 190.73 NM. ומכאן ניתן להסיק: תשובה ב' נכונה.
Ohad Shalev פורסם ספטמבר 11, 2006 דיווח פורסם ספטמבר 11, 2006 באמת יופי :? הקורס של הדבר הזה בא אחרי הקורס של האסטרונאוטים או תוך כדי? אבל עומר מה זה EXP?
Jonathan Perelmuter פורסם ספטמבר 11, 2006 דיווח פורסם ספטמבר 11, 2006 אז אני רואה שקורס RT כן משתלם בסוף :mrgreen:
Tomer Haim פורסם ספטמבר 11, 2006 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 11, 2006 כן כן קורס RT משתלם, כמו לוף בצבא, 90% חרא ו 10% בשר (דברים חיוניים) כך גם RT סתם, יש הרבה דברים מועילים בקורס. בכל מקרה ההסבר של עומר מקצועי ומעמיק ואני בטוח שישנם הרבה טייסים וחלקם מסחריים שלא יודעים/זוכרים את הנושא (אבל עדיין מגיעים ממקום למקום בבטיחות רבה) כל הכבוד לעומר!!! מה שרציתי להדגיש הוא 2 דברים: 1) מכשיר ה DME עובד בתחום תדרים שונה מ ה VOR , אמנם התדר שאנחנו מכוונים במכשיר למשל BGN VOR הוא 113.5, התדר של ה DME בבן גוריון הוא שונה (אין לי מושג מה הוא) אבל זה לא משנה, מכשירי ה DME ברגע שהוא הבין שבחרנו 113.5 משנה בתוכו את המקלט של ה DME על מנת שיקלוט את התדר המתאים. 2) טווח הקליטה של DME קטן משל VOR לכן יש מצב בו אנחנו רחוקים מתחנת VOR, ונקלוט רק את ה VOR וה DME "יקום לתחיה בהמשך" דרך אגב ככה זה גם לגבי מקלט קו גלישה GLIDE SLOPE של ILS, גם הוא בתחום ה UHF למרות שבמכשיר במטוס מכוונים תדר VHF, כל זה על מנת להקל על הטייס, תתארו לכם נחיתת מכשירים שבה צריך לכוון תדר של LOCALIZER, תדר של GS, תדר של DME... לא ישאר בקום באבארבנל, לכן בגישת ILS מכוונים רק את תדר ה LOCALIZER וכל השאר מתכוון אוטומטית. מה זה EXP?? שוב כל הכבוד עומר