עבור לתוכן
Tomer Haim

שאלה מספר 3

Recommended Posts

פורסם

היי

הנה שאלה מספר 3

השאלה קלה והתשובה נמצאת באחד המדריכים, הסחורה הגיעה והיא מוכנה למשלוח לפותר:

אז ככה:

במטוס דו מנועי, כשאחד מהמנועים כושל, יש 3 מצבים בסיסיים מרגע הכשלון ועד רגע סיום ההשתלטות.

בשניים מהם המטוס מחליק.

באילו מצבים המטוס מחליק ומה כיוון ההחלקה?

(נניח שמנוע שמאל כשל)

בהצלחה :)

פורסם

ברגע הכישלון המטוס יחליק לכיוון המנוע החי

לאחר מכן בשלב ההשתלטות אחרי שהטייס דחף רגל לכיוון המנוע החי, המטוס יחליק לכיוון המנוע המת.

לאחר ההשתלטות המטוס ימשיך להחליק לכיוון המנוע המת עד להטיית הכנף 5 מעלות לכיוון המנוע החי, שתבטל את ההחלקה.

פורסם

ככה,

בכשל מנוע בדו מנועי יש שלושה שלבים, התקלה (מנוע אחד כשל), השתלטות וטיסה ישרה ואופקית עם מנוע אחד.

בשני השלבים הראשונים המטוס יחליק.

בשלב של התקלה המטוס מסתבסב לכיוון מנוע שמאל אבל יחליק למנוע ימין. (כאשר מנוע שמאל הוא הכושל הוא גורם לסיבסוב חריף יותר בגלל הP FACTOR....)

השלב השני שבוא המטוס המחליק (השתלטות) הוא מחליק לכיוון מנוע שמאל.

על הטייס לדחוף רגל ימין בשביל למנוע את ההשפעה של מנוע ימין וכך גם מתבטל הסיבסוב, אך המטוס מחליק לכיוון מנוע שמאל.

מקווה שזה נכון :lol:

פורסם

2 תשובות מלאות ונכונות בהפרש של 4 דקות.. מה יהיה?

עכשיו אני אצטרך עוד מעטפה.... :lol:

כל הכבוד לדולב נתאי ואלמוג עטר

:D

אכן, לתקלת מנוע במטוס דו מנועי 3 שלבים

(נניח מנוע שמאל כשל)

1) זיהוי - השלב בו המטוס יסבסב שמאלה ויחליק ימינה, כך נבין שמנוע שמאל כשל.

2) השתלטות - השלב בו הטייס דחף רגל והמטוס טס ישר אך מחליק שמאלה.

3) ביטול החלקה - הטייה של 5 מעלות ימינה תבטל את ההחלקה והמטוס יטוס ישר לחלוטין.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...