ha5mvo פורסם דצמבר 30, 2006 דיווח פורסם דצמבר 30, 2006 PT Releases a public beta for the Tu-154M . This package does not contain the M's FE panel, but uses the one from the 154-B instead. There is no documentation (other than a short list of data and notes), for this you'll need to use the docs from the 154-B, or PM me with an email so that I can send you that manual if you don't wish to download the entire B package. You may also get some jibberish when running the installer - just point it to FS9s root and it will install it automatically, or unzip it into a temporary directory and move the files manualy. Links: http://cvi.ic.cz/dl/pt_154m_beta.exe http://www.fs-proteam.com/ http://russos.ru/tu154/pt_154m_beta.exe Happy new year, and happy landings!
אורח פורסם דצמבר 31, 2006 דיווח פורסם דצמבר 31, 2006 מיכאל, בשיא הרצינות - החבר'ה שלך שם ב-PT עושים עבודה מדהימה עם הטופולבים האלה, אתה יודע בדיוק מה אני חושב עליהם. למה לעזאזל אי אפשר לבנות אינסטולר נורמלי ולדאוג לדוקומנטציה שתתאים לכולם? משקיעים כל כך הרבה מאמץ וזמן בפרוייקט ענק, באמת ענק - אני לא יכול שלא לחשוב שפשוט לא איכפת להם מרוב אוכלוסית הסימרים בעולם והם פשוט מקדישים את כל המרץ לקבוצה המצומצמת שלהם.
ha5mvo פורסם דצמבר 31, 2006 מחבר דיווח פורסם דצמבר 31, 2006 מיכאל,בשיא הרצינות - החבר'ה שלך שם ב-PT עושים עבודה מדהימה עם הטופולבים האלה, אתה יודע בדיוק מה אני חושב עליהם. למה לעזאזל אי אפשר לבנות אינסטולר נורמלי ולדאוג לדוקומנטציה שתתאים לכולם? משקיעים כל כך הרבה מאמץ וזמן בפרוייקט ענק, באמת ענק - אני לא יכול שלא לחשוב שפשוט לא איכפת להם מרוב אוכלוסית הסימרים בעולם והם פשוט מקדישים את כל המרץ לקבוצה המצומצמת שלהם. Oren, This is a "test version" not the oficial release. The installer jibberish is a flop. All the previous ones were flawless and worked perfectly - in english. As for documentation, let me assure you that the release version will have a comprehensive manual! no worse than the 160 page long manual available for the B. I'll be frank! The only reason the test package was released now - and in this state(though perfectly flyable and is just missing the docs and FE panel) was to relieve some of the pressure off the team - and in particular the programmer of the FE panel. The hope was to squelch some of the "when is it going to be released" posts as well as to truely try and elute possible bugs. Perhaps the team rushed too much with this one, but it is in a tight spot as promises of a pending release date back to last year.... As for the last statement, I couldn't disagree more. If anything, then we're trying to reach out to as many people as possible OUTSIDE the russian speaking community. There are support forums in 4 languages other than russian, and we try to provide that support to the best of our ability. If we do fail sometimes , its not through lack of trying. Furthermore, the english docmentation (manual) is WAY BETTER than what's available in russian, which again, aims to cater to the non-russian users who can't just download the planes original books. The way I see it, is that many users don't care too much about PT, rather than the other way around... it stems mainly from 3 reasons 1) its just too complex for some. All they want is a nice external model and a plane on which they could kick the throttles and wave the stick about, without needing to hassle with anything else 2) some are turned off by the cyrillics - both you and I know its not a real show stopper, correct me if I'm wrong 3) MOST will be turned off by....the name.... Tupolev is just not sexy enough. Call the exact same panel "Boeing" and I believe there would be more enthusiasm about it Having said all that(wow, its getting to be quite a bit) if you think we can improve on something - then by all means, let me know. After all,contrary to what you say, the goal is to introduce the project to as many simmers as possible and accomodate them as best as we can.
Elad Levy פורסם דצמבר 31, 2006 דיווח פורסם דצמבר 31, 2006 לא יודע עם זה הבטא זה נראה טוב!!!! יאאלה להתחיל ללמוד רוסית
Niv Malin פורסם דצמבר 31, 2006 דיווח פורסם דצמבר 31, 2006 לא יודע עם זה הבטא זה נראה טוב!!!!יאאלה להתחיל ללמוד רוסית אלעד, אם היית קורא את מה שמיכאל כתב, אז היית מבין שזה גרסת מבחן (בטא)
אורח פורסם דצמבר 31, 2006 דיווח פורסם דצמבר 31, 2006 As for the last statement, I couldn't disagree more. Point Taken. לא ברור לי איך כתבתי אתמה שכתבתי למעלה - כמו שאתה יודע השתמשתי רבות בשירותי התמיכה בפורום של החברים ושלך. לא זו היתה כוונתי. אבל בפועל, ובמיוחד ללא דוקומנטציה אנגלית, אני לא הולך לצלול לתוך המטוס הזה ללא דוקומנטציה אנגלית טובה יותר מהקיימת (בין אם היא טובה יותר מהרוסית ובין אם לאו). את כל נושא ה-NVU נאלצתי לקרוא 20 פעם לפחות עד שגרמתי לו לעבוד כמו שצריך. נקודה לשיפור - יש להסביר מהן המערכות ואיך הן עובדות, ולא רק לתת טוטוריאל, שבמיוחד לא עזר למעט שינון הצ'ק ליסט בצורה מכנית כשלא מבינים אפילו מה כתוב על הכפתורים השונים.
ha5mvo פורסם דצמבר 31, 2006 מחבר דיווח פורסם דצמבר 31, 2006 אבל בפועל, ובמיוחד ללא דוקומנטציה אנגלית, אני לא הולך לצלול לתוך המטוס הזה ללא דוקומנטציה אנגלית טובה יותר מהקיימת Those who managed to master the B shouldn't have significant problems with the transition, although I fully understand why you may be reluctant to go for a series of "trial and error" experiments. IMHO, its still worth giving the half-baked product a try, if only for the new dynamics , but of course, its your call. The new docs WILL be better than the current ones! The thing is, that without a fully functional FE panel (which has many of the Ms unique features) there was no point in publishing a partial manual now, and another one with the official release
Elad Levy פורסם דצמבר 31, 2006 דיווח פורסם דצמבר 31, 2006 לא יודע עם זה הבטא זה נראה טוב!!!!יאאלה להתחיל ללמוד רוסית אלעד, אם היית קורא את מה שמיכאל כתב, אז היית מבין שזה גרסת מבחן (בטא) ננסח את ההודעה מחדש: בטא או לא בטא זה נראה מצויין !!!!!
ha5mvo פורסם ינואר 1, 2007 מחבר דיווח פורסם ינואר 1, 2007 נקודה לשיפור - יש להסביר מהן המערכות ואיך הן עובדות, ולא רק לתת טוטוריאל, שבמיוחד לא עזר למעט שינון הצ'ק ליסט בצורה מכנית כשלא מבינים אפילו מה כתוב על הכפתורים השונים. Oren, Care to list , here or in PM what systems would you like to see, or feel the manual is lacking? There's quite a bit of info available, so I can try and put it in the manual.