עבור לתוכן
Raz Gueta

זהו, הגיע הזמן להתחיל את הדרך!

Recommended Posts

פורסם

מזמן לא רשמתי פה, אבל הגיע הזמן גם שלי להתחיל לעשות את הצעד הראשון בעולם האמיתי.

היום סוף-סוף סיימתי את כל הבירוקרטיה המעצבנת והטרטורים של מנהל התעופה האזרחית, ובחודש +- הקרובים ישלח אלי רשיון מתלמד.

התחלתי ללמוד בחיפה וכבר עשיתי טיסה אחת, וגם על התיאוריות התחלתי לעבוד.

אני נהנה מכל שנייה של לימוד גם עיוני וגם מעשי, פשוט כיף!.

עד היום, חששתי תמיד מהבדיקה הרפואית, שאולי תהווה לי מגבלה להמשיך בתחום בעתיד. לפני שלושה שבועות לערך נבדקתי על ידי אבינועם ברלב (למי שלא מכיר, רופא תעופתי בכיר), שאמר כי בנתונים הרפואיים שלי (משקפים- זו הייתה הדאגה), אין שום בעייה ובבוא הזמן אקבל ממנו גם תעודה להגדרים "גדולים" יותר, והוא מוסמך לתת תעודות רפואיות לארה"ב, קנדה וצרפת.

מבחינת מימון, אז חצי בערך יכסה לי הפיקדון מהצבא, ואת החצי השני ההורים יעזרו, ואני ישים קצת חסכונות ישנים.

אני ועוד חבר קרוב, שבעל רשיון פרטי כבר שנה וקצת, מתכננים ללכת עם זה עד הסוף, וכמו שאומרים שמנו "צלב על", והמוטיבציה בשמיים. אני יודע שזה יהיה קשה, ויש המון בעיות וקשיים בדרך, אבל החלטתי (אחרי הרבה זמן), שאם יש דבר שאני רוצה לעשות בחיים, זה להיות טייס, ולאחר קבלת התעודה הרפואית, שנתנה לי את החותמת שכל מה שאני צריך מעכשיו זה השקעה, התמדה וגם כסף, אני מפוקס על זה ומחכה ליום השחרור.

אנחנו מתכננים ללמוד בקנדה אחרי הצבא (עכשיו אנחנו בקבע וחוסכים עוד קצת), וכבר מגששים בכל מיני מקומות. בינתיים מסתפקים בטיסה על הלאנס שהחבר שותף בו (ההוא שחונה בחיפה), ואני מקווה לסיים את הפרטי עד סוף השנה.

זהו, חבר'ה, תאמינו לי שאחרי ש-3 שנים לא הספיקו לי לחשוב מה אני רוצה לעשות אחרי הצבא, ואין ספור מחשבות על כמה זה לא אפשרי להתקדם בתחום, אז הייתה לי איזושהיא נקודת מפנה בחודשים האחרונים, ומקווה לשתף אתכם עם הזמן בהתקדמות, ולראות אנשים פה מתקדמים גם.

יום טוב ושבת שלום לכולם.

רז.

פורסם

שלום רז.

בהצלחה רבה.

באיזה בי"סהתחלת ללמוד?

ד"ש ללבניות... ולעמוד תאורה שבתחילת מסלול 34 (נדמה לי שהנמיכו אותו מאז...10 שנים)

פורסם

בהצלחה רז ושיהיה במזל ,אם בחרת ללמוד בכנפי פז אז בחירתך נכונה ,גם אני למדתי שם תקופה מסויימת ומאוד נהנתי, מדריך הטיסה שלי היה מוסלי, מדריך מעולה וקפדן, חשוב שתדע,לימודיי הטייס עולים כסף רב,במידה ואתה הולך להפוך את הטיסה למקצוע אז זה "אופרה"אחת ,במידה ואתה הולך להפוך את הטיסה לתחביב ,אז זה "אופרטה" שניה.שיהיה לך בהצלחה ומזל.

פורסם

בהצלחה רז!

אני חושב שכדי לך לשקול אפשרות לעשות גם את הפרטי בקנדה באיזה מכללה לטייס, זה לפעמים הרבה יותר משתלם שם ואז אתה גם יוצא עם הגדר מסחרי דו מנועי עם X שעות, משם קיימת האפשרות להיכנס לעבודה בתחום בקנדה/אלסקה/ארצות הברית הכל תלוי בויזה שיש לך.

פורסם

בהצלחה גבר :lol:

פעם הבאה שאתה טס אצלנו תגיד לי, אני יתן לך עדיפות בהקפה :P

אותו התכנון גם כלפי, להכנס לקבע רק בשביל לחסוך לרשיון טיס :!:

אחרי זה, מצידי שהעולם יתפוצץ :shock:

פורסם

שלומי, תודה על העזרה, אותי בד"כ תמצא על ה-CWC של כנפי פז :), בלימודים לפחות, ובין לבין על ה CAQ הלאנס של בז תעופה...

בכל מקרה, למי שתוהה לגבי הוצאת הרשיון הפרטי בארץ. אז ככה, יכולתי לשלב את זה עם טיול לארה"ב לחודש וחצי ועניינים וכו', אבל מהתייעצות עם טייסים רבים ומנוסים, הגעתי להחלטה לעשות אותו בארץ מהסיבות הבאות:

על מה שאני רושם כאן הוא על סמך התייעצות עם טייסים ומדריכים וותיקים מאוד בתחום האזרחי, ואני מקצוע מסביב.

1. "מעמד הרשיון"- המעמד של הרשיון הישראלי נחשב, לדבריהם, כרשיון קשה יותר, ועל כן איכותי יותר, ומי שמחזיק סימן שעמד במבחנים קשים יותר ומעמיקים יותר, הן התאורתיים והן המעשיים. בנוסף, נכנס כל הנושא של התעבורה האווירית האזרחית בישראל, והעובדה כי השמים פה לא באמת "פתוחים", בניגוד לארצות רבות אחרות שם הקושי הוא קטן יותר להגיע לפרטי.

2. מספר אנשים המליצו על הרשיון בחודש וחצי חודשיים בארה"ב+ טיול, וכמובן המחיר נמוך יותר. במידה והייתי חושב על רשיון פרטי בלבד, הייתי הולך על האפשרות הזו וחוזר לעשות הסבה בארץ. אך מכיוון שאני מתכוון להתייחס לנושא מעתה כמשהו רציני שאני שואף להתפרנס ממנו, הטיול או דברים אחרים מסביב בנושא לא משקים לי תפקיד.

3. אני בצבא, וממש לא נשארתי בקבע בשביל לחסוך כסף לרשיון טיס, חתמתי עוד לפני שיידעתי והייתי מפוקס שזה מה שאני רוצה לעשות, וכך גם הזמן שעומד לרשותי והיכולת לנצל אותו בצורה הטובה ביותר. זאת אומרת שאני גם ככה בארץ בקצת פחות מהשנה הקרובה (בצבא...), לכן שווה "להרוויח" את הזמן הזה ולהתקדם כמה שיותר. בנוסף, השאיפה שלי היא להתקרב למספר השעות של החבר איתו אני מתכנן לטוס, בסביבות ה-100 שעות (לפחות להתקרב לזה).

זהו, הדברים כמו שאמרתי יהיו קשים, וזה לא הולך לקרות מחר בבוקר, אבל שיגיע כבר הרשיון מתלמד המציק הזה, נתחיל לעדכן וכו'.

ועוד דבר אחרון, תאמינו לי אני לא ממשפחה עשירה ולא עשיר, אני ממוצע כמו 99% מהאנשים פה, וגם אני קראתי אין ספור מאמרים על אנשים שהצליחו ואנשים שלא הצליחו לעשות את זה. מודע לקשיים, שוב, חשוב לי מאוד לומר לכם שמי שבאמת רוצה משהו בחיים, גם אם הוא נראה רחוק ואסטרומי, יכול להגיע. השאלה היא המשאבים (מכל וכל) אותם הוא מוכן להשקיע ולהקריב על מנת להגיע לזה, ואת ה"סיסמא" הזו אני אומר לכם מנסיון אישי לגבי איזשהו תחום בחיים שלי (לא רלוונטי לפה).

יאללה חבר'ה, תהנו...

שב"ש.

רז.

פורסם

אהלן רז!!!! מצחיק... אני בדיוק נמצא באותו שלב כמוך. מחכה לרישיון מתלמד בכדי להתחיל ללמוד בחיפה בכנפי פז.

אני מאוד אשמח אם תענה על כמה שאלות..:

1.תאמת כבר עם מדריך כלשהו?

2.אתה מתכוון לעשות את הקורס תאוריה שהחברה מציעה?

3.יש לך עוד פרטים על הבי"ס שדברת עליו בקנדה? הוא יותר זול מארה"ב?

חוץ מזה, אני גם עושה עכשיו הרבה שעורי בית בקשר למה שיהיה אחרי הרישיון הפרטי והמשך המסלול ל-ATPL... לא קל... לא קל בכלל.

אם בא לך לדבר בפרטי אני מאוד אשמח! תודה עוז.

פורסם

אתמול יום שישי ,היה לי העונג לטוס עם אורן אלקובי (שהגיע לחופשת שבת מהצבא)הטייס המקצוען ,לקחנו את הססנה 172 CGV של כנפי פז ,השעה 15.30 רוחות קלות מערביות ,לאחר בדיקת המטוס ומילוי פרטים קבלנו רשות מהפקח להתיישר על מסלול 34 ,יעד טיסתיינו היה עכו וראש כרמל ,מיושרים 34 בקשה מהפקח להמריא ,לאחר אישורו , כוח מלא והמראה כנגד הרוח מהירות הרמת אף והופ אנו באויר,חיפה בצד שמאל הנמל וכל השאר ,מימין הקריות וראש הניקרה,ממשיכים בטיפוס עם פניה קלה לכיוון עכו ,מתייצבים 1500 קיזוז קל והורדת כוח מנוע ל-2300 ,ים כחול של שעת אחה"צ ,מגיעים לעכו מביטים מטה על חומות עכו אורן ואני מתמוגגים מנחת ונזכרים עד לא מזמן הייתי המלווה שלו במכונית לאחר קבלת רשיון הנהיגה ועכשיו אני שוב יושב צד ימין אבל הפעם לא על הכביש ,בתוך מטוס ובשמים.בצענו מספר הקפות ימניות ומשסיימנו חשבנו לטוס לראש כרמל אבל מבט קצר לכיוונו הבהיר לנו כי אין טעם לטוס לשם עקב עננות וראות לקויה,בקשנו מפקח חיפה לטוס לאזורים ולאחר אישורו עברנו לפקח פלוטו ממנו קבלנו אישור להגביהה טוס עד 3500 רגל.באזורים תרגלנו פניות ושמירת גובה ,בסיום הזמן שהקצבנו לנו מראש חזרנו לכיוון השדה קבלנו את כיוון הנחיתה שבמקרה זה היה 16 אורן התארגן לנחיתה ,הנמכה,הורדת כוח מנוע,מדפים כנדרש דיווח לפיינל אישור לנחיתה והינה אנחנו נוחתים,רוחות צד דיי חזקות ואורן במקצועיות ראויה לשמה מנחית את המטוס באלגנטיות . זהו,תם ונשלם עוד טיסה נעימה בחברתו של חברי אורן אלקובי ואני כבר מחכה להזדמנות הבאה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...