עבור לתוכן
Amir Paz

למתגייסים בקרוב!

Recommended Posts

פורסם

איציק, הכוונה במילה "פראיירים" הייתה להדגיש את ההפך בדבר.

אני כמובן מכבד כל חייל שמשרת בצבא בין הוא לוחם ובין אם הוא תומך לחימה.

שכל אחד יבחר בסופו של דבר מה הוא מעדיף לעשות, אני רק יכול להמליץ לכם על חוויות שיש בשירות הקרבי שלא יצא לכם לחוות בחיים.

בסוף המסע תג יחידה שלנו שנגמר בקבר של בן גוריון המפקד שלנו הקריא לנו משפט אחד ממש ממש חזק:

"להיות לוחם זה לא לאהוב את מה שאתה עושה, זה למצוא את האהבה במעשייך".

פורסם

אני מחזיק אצבעות..! :D

באותה הזדמנות אני רוצה לומר תודה רבה לאמיר פז על כל העזרה..

אין הרבה אנשים שהיו עושים את מה שאתה עושה בישביל חברי החטיבה!

פורסם
שלום לכולם,

לכו תדעו אולי דווקא שירות קרבי ירחיב לכם אופקים יותר מהלהכווין מטוסים.

אני דוגל בגישה של מי שיכול שילך להיות לוחם, יש גם "פראיירים" שנהנים מזה...

נקודה למחשבה :idea:

גיל, בהחלט דברים יפים רשמת (מלבד דבר אחד), אך אני רוצה להסביר יותר טוב מה בעצם השיתוף הזה עם חיל האויר.

נתחיל מזה שהיום מצב כוח האדם של הפקחים בחיל האויר פשוט בקנטים (כמו מצב הטכנאים), עד היום וגם כיום חיל האויר שולח לקורס פיקוח טיסה אנשים שהקשר בינם לבים תעופה הוא מקרי בהחלט, אותם אנשים כלל לא רוצים להיות פקחים חלקם הלא קטן אפילו שונא את המקצוע ויש לא מעט פסילות מקצוע.

מנגד ישנם אנשים שמאוד אוהבים את התחום, מאוד רוצים אבל עד היום חיל האויר פשוט התעלם מזה, אמיר פז חווה זאת על בשרו שהגיע עד לאיזה אלוף משנה בבוק"ם עם המלצות ומה לא, אבל שם היו פשוט אטומים.

עכשיו חיל האויר מתחיל להבין את הפוטנציאל שיש פה, שהוא יכול לפתור בעיה של כוח אדם בפיקוח טיסה ע"י זה שהוא שולח למקצוע חיילים שרוצים להיות במגדלי הפיקוח ואוהבים את מה שהם עושים, האם מישהו חושב שזה לא נכון או לא הגיוני?

גיל, אני חייב לציין שאישית הפריע לי הגישה שלך שרשמת שיש "פראיירים" שנהנים, לא ההיתי לוחם, ההיתי מכונאי מטוסי F16 ולאחר מכן ראש צוות בדת"ק יירוט, הוצאתי עשרות גיחות מבצעיות במלחמה ושוטף, נכון יש לא מעט "פראיירים" וג'בניקים אבל בבקשה לא להכליל.

איציק כמו שחסרים פקחי טיסה בחיל האוויר

חסרים גם לוחמים בצה"ל

פורסם
נכון עוז, אבל אם אפשר לעזור לפתור את בעית הפקחים וגם לעשות טוב לכמה חברים אז עושים.

גיל, אני מתנצל על אי ההבנה.

אפשר לפתור את הבעיה הזו עם מועמדים בעלי פרופיל 64, ועם כל הכבוד לפקחים, הצבא צריך מפקדים וקצינים איכותיים ביחידות הלוחמות כמו החבר'ה פה ולדעתי אין פה ספק בקשר לסדרי העדיפויות.

הרעיון לכשעצמו לדעתי מבורך אבל רק למי שלא יכול לתרום כלוחם.

פורסם

אני לא רוצה להיכנס לנושא מה הצבא צריך או מצב הלוחמים, הנקודה שלי היא שעד היום לקחו אנשים עם פרופיל 64 וזה לא הלך כי רובם פסלו מקצוע כי לא אהבו את התפקיד.

כרגע המצב שצה"ל וחיל האוויר הבינו ששווה להם לקחת למקצוע אנשים עם פרופיל מעל 64 אבל כאלה שלא יברחו או יפסלו מקצוע, ויגלו עניין בתפקיד ויהנו לעשות זאת, או בקיצור חייל עם מורל לשירות בתפקיד, הלוואי והיה אפשר לעשות זאת בהרבה תפקידים אחרים.

פורסם

רגע, ואם אני מוליאימניק חי"ר שרץ על ג'בלאות בגיל 35 משאיר אישה ו3 ילדים בבית שחווה כבר פעמיים צו 8 תוך 4 שנים...יש מצב שיקחו אותי לפיקוח כי יש לי מוטיבציה? רק תגידו אני בא.

פורסם
אני לא רוצה להיכנס לנושא מה הצבא צריך או מצב הלוחמים, הנקודה שלי היא שעד היום לקחו אנשים עם פרופיל 64 וזה לא הלך כי רובם פסלו מקצוע כי לא אהבו את התפקיד.

כרגע המצב שצה"ל וחיל האוויר הבינו ששווה להם לקחת למקצוע אנשים עם פרופיל מעל 64 אבל כאלה שלא יברחו או יפסלו מקצוע, ויגלו עניין בתפקיד ויהנו לעשות זאת, או בקיצור חייל עם מורל לשירות בתפקיד, הלוואי והיה אפשר לעשות זאת בהרבה תפקידים אחרים.

איציק אין קשר בין פרופיל למוראל של חייל- פרופיל זה פרופיל פיזי.. גם יכול להיות מוראל גבוה לחייל פסול חיול כי הוא סובל מנכות אבל עדיין הוא רוצה לשרת וליתרום ממש אין קשר.

זה שיש אצליינו כמה חבר'ה עם פרופיל 97 שמעונינים לעשות על אמת את מה שהתחביב שלהם זה סבבה.

זה היבט אישי- אני יכו להגיד לך שאני מכיר גם אנשים שהיו פקחים נישבר להם הלכו פסלו מיקצוע והצטרפו לשיריון

:mrgreen:

פורסם

אני לא ציינתי שיש קשר בין פרופיל למורל, כיצד הבנת זאת?

אני מציין שחיל האויר הבין שאם הוא לא מגביל את פיקוח הטיסה לפרופיל 64 ומקבל לשירות בתפקיד חייל שאוהב את המקצוע ואת התפקיד כי הוא מתעסק בזה ביום יום באהבה רבה אז כולם יוצאים מרווחים מהעניין, אחרת לא היו מסכימים לזה.

פורסם
נכון עוז, אבל אם אפשר לעזור לפתור את בעית הפקחים וגם לעשות טוב לכמה חברים אז עושים.

גיל, אני מתנצל על אי ההבנה.

אפשר לפתור את הבעיה הזו עם מועמדים בעלי פרופיל 64, ועם כל הכבוד לפקחים, הצבא צריך מפקדים וקצינים איכותיים ביחידות הלוחמות כמו החבר'ה פה ולדעתי אין פה ספק בקשר לסדרי העדיפויות.

הרעיון לכשעצמו לדעתי מבורך אבל רק למי שלא יכול לתרום כלוחם.

עידו,

עושה רושם שאתה לא מכיר את הצבא. אולי אני טועה.

מסלול פיקוח טיסה הוא רק "תחילת המסלול".

רוב הפקחים שיוצאים לקצונה, קצונת פיקוח טיסה...

מוצאים עצמם בתפקידים אחרים שלא קשורים לפיקוח וכן קשורים לעולם החי"ר ולעוד כל מיני מקומות שלא נוח לציין בפורום. (לי לפחות).

אני אישית מכיר מישהו שהתחיל בתור "ילד" כפקח טיסה, וכיום הוא קצין מודיעין בשלד"ג

יחידה שלמיטב זיכרוני לא מוכרת ארטיקים :D

הכל פתוח וזה תלוי בבן אדם.

הרי כל הסיפור הוא אותו מפתח לעתיד. אותו מפתח שאתה יודע שיש לך אותו בכיס גם אם לא תשתמש בו. ואתה יודע שהיית פקח טיסה בצבא ויום אחד אם תרצה תוכל לנסות להתמודד במכרז המיגע של הרשות ולהיות פקח אזרחי.

אני שוב חוזר ואומר - זה שאתה הולך להיות פקח זה לא מקבע אותך. ברגע שמישהו טוב ורציני הוא יגיע גם לתחום המבצעי - אם הוא ירצה כמובן.

אגב אתה לפני צבא?

פורסם

שמע, אולי בח"א להיות קמ"ן זה נחשק, אצלנו הקמ"נים הם בד"כ אלו שלא הצטיינו במיוחד בקורס מפקדים, ומלהיות קמ"ן (שע"פ הגדרה הוא לוחם) ללהיות באמת לוחם יש מרחק גדול. ולא אני לא לפני צבא

פורסם
שמע, אולי בח"א להיות קמ"ן זה נחשק, אצלנו הקמ"נים הם בד"כ אלו שלא הצטיינו במיוחד בקורס מפקדים, ומלהיות קמ"ן (שע"פ הגדרה הוא לוחם) ללהיות באמת לוחם יש מרחק גדול. ולא אני לא לפני צבא

רק נתתי דוגמא.

מי שרוצה גם ירד לשטח ויעשה יותר, וחבל שאני לא יכול לפרט.

השורה התחתונה היא שהרוב הגדול יכולים לקחת נשק ולהילחם.

אבל מעטים האנשים שמסוגלים לפקח ולעסוק בתחום המיוחד הזה - פיקוח טיסה.

לכן חשוב לנצל את האנשים הטובים האלו בתחום הזה למערך.

חסרים אנשים, ואנשים פוסלים מקצוע, כ 18 אחוז בכל קורס בממוצע - המון!

כך שמי שחושב שהוא מתאים - שילך על זה.

ואם הוא טוב הוא גם ימצא עצמו ביחידה קרבית כקצין אם הוא ממש רוצה.

אני לא יודע מה הרקע הצבאי שלך ומה ההכרות שלך עם חיל האוויר בפרט.

אבל בצבא הכל מהכל אפשרי - ללא גבולות. ואם לא עשית אימון מתקדם בבא"פ צנחנים בגיל 18 וחצי זה לא אומר שאתה לא יכול לחזור לשטח בגיל 22.

מי שמבין את זה יודע לתזמן את הצבא טוב מאוד לטובת הרצונות שלו.

הכל תלוי בבן אדם.

יש גם את הצד השני (והוא צד רחב) כמו אלו שצועקים קרבי קרבי מגיל 16 וחצי שנה לאחר הגיוס מוצאים את עצמם פוסלים את הדרך שבחרו בה ומחלקים זוגות מדים באפסנאות.

אז בכלל כל הדיון הזה החל מהאמירה של גיל אם אני לא טועה של "לכוון מטוסים".

זה קצת מעבר לזה הייתי אומר. ומי שיודע באמת איך עובד הצבא מבין למה אני מתכוון.

בהצלחה לכולם :wink:

פורסם
אבל בצבא הכל מהכל אפשרי - ללא גבולות. ואם לא עשית אימון מתקדם בבא"פ צנחנים בגיל 18 וחצי זה לא אומר שאתה לא יכול לחזור לשטח בגיל 22.

מי שמבין את זה יודע לתזמן את הצבא טוב מאוד לטובת הרצונות שלו.

הכל תלוי בבן אדם.

בהצלחה לכולם :wink:

משום מה אצלי אפשרויות הבחירה הצטמצמו בין גבעתי, או אולי ממממ גבעתי. ואם תתעקש באמת אז אולי נוכל לשלוח אותך ל.... גבעתי.

וואלה אנשי חיה"א אתם חיים בסרט אחר. לצערי ראינו את התוצאות של זה במלחמה האחרונה. :cry:

פורסם
אבל בצבא הכל מהכל אפשרי - ללא גבולות. ואם לא עשית אימון מתקדם בבא"פ צנחנים בגיל 18 וחצי זה לא אומר שאתה לא יכול לחזור לשטח בגיל 22.

מי שמבין את זה יודע לתזמן את הצבא טוב מאוד לטובת הרצונות שלו.

הכל תלוי בבן אדם.

בהצלחה לכולם :wink:

משום מה אצלי אפשרויות הבחירה הצטמצמו בין גבעתי, או אולי ממממ גבעתי. ואם תתעקש באמת אז אולי נוכל לשלוח אותך ל.... גבעתי.

וואלה אנשי חיה"א אתם חיים בסרט אחר. לצערי ראינו את התוצאות של זה במלחמה האחרונה. :cry:

אפשר לדעת בבקשה מה חיל האויר עשה לא טוב במלחמה????

לו היו כל השאר מאמצים את הסרט בו חי חיל האויר היה קצת יותר טוב..

פורסם
אבל בצבא הכל מהכל אפשרי - ללא גבולות. ואם לא עשית אימון מתקדם בבא"פ צנחנים בגיל 18 וחצי זה לא אומר שאתה לא יכול לחזור לשטח בגיל 22.

מי שמבין את זה יודע לתזמן את הצבא טוב מאוד לטובת הרצונות שלו.

הכל תלוי בבן אדם.

בהצלחה לכולם :wink:

משום מה אצלי אפשרויות הבחירה הצטמצמו בין גבעתי, או אולי ממממ גבעתי. ואם תתעקש באמת אז אולי נוכל לשלוח אותך ל.... גבעתי.

וואלה אנשי חיה"א אתם חיים בסרט אחר. לצערי ראינו את התוצאות של זה במלחמה האחרונה. :cry:

אפשר לדעת בבקשה מה חיל האויר עשה לא טוב במלחמה????

לו היו כל השאר מאמצים את הסרט בו חי חיל האויר היה קצת יותר טוב..

אני מבקש לא לגרור את הדיון הזה לפוליטיקה זה לא המקום

דיון בעד\נגד נושא הפרופילים עוד איך שהו בסדר אבל תפקוד ח"א במילחמה לא מעניין אותנו.

פורסם

ברוכי קרא בבקשה את ההודעה מעל

תודה

אלעד

OK, נסחפתי.

הנושא אכן רגיש מדי. זה הקרין מהבטן ישר למקלדת ללא סינון וכנראה יש לזה סיבה טובה.

בכל אופן, סליחה.

פורסם
אבל בצבא הכל מהכל אפשרי - ללא גבולות. ואם לא עשית אימון מתקדם בבא"פ צנחנים בגיל 18 וחצי זה לא אומר שאתה לא יכול לחזור לשטח בגיל 22.

מי שמבין את זה יודע לתזמן את הצבא טוב מאוד לטובת הרצונות שלו.

הכל תלוי בבן אדם.

בהצלחה לכולם :wink:

משום מה אצלי אפשרויות הבחירה הצטמצמו בין גבעתי, או אולי ממממ גבעתי. ואם תתעקש באמת אז אולי נוכל לשלוח אותך ל.... גבעתי.

וואלה אנשי חיה"א אתם חיים בסרט אחר. לצערי ראינו את התוצאות של זה במלחמה האחרונה. :cry:

עלי פיקד אישית סרן שהיה לוחם בנח"ל והיום הוא קצין בחיל האוויר. איך זה קרה???

מי שרוצה להתקדם - מתקדם. לא יעזור.

וכנ"ל ההפך - מחיל האוויר לירוקים.

זו הנקודה שניסיתי להעביר פה במהלך השירשור. הכל תלוי בבן אדם - וממש לא בגורמים סביב.

הדבר החשוב שצריך לזכור שעל מנת לעסוק בפיקוח טיסה באזרחות צריך נסיון צבאי.

ובנוגע לדברים שאמרת על המלחמה - אני אשמור את התגובה אצלי.

פורסם
ברוכי קרא בבקשה את ההודעה מעל

תודה

אלעד

OK, נסחפתי.

הנושא אכן רגיש מדי. זה הקרין מהבטן ישר למקלדת ללא סינון וכנראה יש לזה סיבה טובה.

בכל אופן, סליחה.

סיבה טובה...

פורסם
ואם הוא טוב הוא גם ימצא עצמו ביחידה קרבית כקצין אם הוא ממש רוצה.

אמיר אל תטעה אנשים. בשביל להיות לוחם בחטיבת חי"ר אתה צריך לעשות מסלול של חירניק, בשביל להיות שריונר אתה צריך לעשות מסלול של שריונר ובשביל להיות תותחן מסלול של תותחן, מי שיוצא לקורס קצינים כמובן שיוכל להשתבץ בהמון תפקידים, בגדודים של הנח"ל יש גם קת"חים, קשר"גים, קמ"נים, אתה לא תהיה מ"מ (או מפק"צ אם דיברת על שלד"ג).

בלי קשר הדיון פה הוא לא על להיות ביחידה קרבית אחרי קורס פיקוח טיסה, מה שאני אומר זה שחבל שאנשים איכותיים כמו פה עם פרופיל גבוה יתבזבזו על פיקוח טיסה, אני בטוח שלא היית מיעץ למישהו שהתקבל לקורס טייס ללכת להיות קודם פקח טיסה ואז למלא טופס 51. מי שבוחר ללכת לח"א אולי יוצב בתפקידים מעניינים, אין לי צל של ספק, וגם אין לי שום ספק שלהיות קמ"ן בשלד"ג זה תפקיד חשוב, אבל מי שיש לו פרופיל גבוה לדעתי צריך ללכת להיות לוחם נקודה.

אגב כל הנושא הזה מעצבן עוד יותר אחרי שאני שומע סיפורים על חברים בVATIL שנמצאים ביחידות לוחמות ומחליטים להתחיל לעשות "בעיות" אחרי שהם שומעים שאתה מסדר להם קורס פיקוח, איך שאני רואה את זה, אתה מסייע להם להשתמט.

פורסם
ואם הוא טוב הוא גם ימצא עצמו ביחידה קרבית כקצין אם הוא ממש רוצה.

אמיר אל תטעה אנשים. בשביל להיות לוחם בחטיבת חי"ר אתה צריך לעשות מסלול של חירניק, בשביל להיות שריונר אתה צריך לעשות מסלול של שריונר ובשביל להיות תותחן מסלול של תותחן, מי שיוצא לקורס קצינים כמובן שיוכל להשתבץ בהמון תפקידים, בגדודים של הנח"ל יש גם קת"חים, קשר"גים, קמ"נים, אתה לא תהיה מ"מ (או מפק"צ אם דיברת על שלד"ג).

בלי קשר הדיון פה הוא לא על להיות ביחידה קרבית אחרי קורס פיקוח טיסה, מה שאני אומר זה שחבל שאנשים איכותיים כמו פה עם פרופיל גבוה יתבזבזו על פיקוח טיסה, אני בטוח שלא היית מיעץ למישהו שהתקבל לקורס טייס ללכת להיות קודם פקח טיסה ואז למלא טופס 51. מי שבוחר ללכת לח"א אולי יוצב בתפקידים מעניינים, אין לי צל של ספק, וגם אין לי שום ספק שלהיות קמ"ן בשלד"ג זה תפקיד חשוב, אבל מי שיש לו פרופיל גבוה לדעתי צריך ללכת להיות לוחם נקודה.

אגב כל הנושא הזה מעצבן עוד יותר אחרי שאני שומע סיפורים על חברים בVATIL שנמצאים ביחידות לוחמות ומחליטים להתחיל לעשות "בעיות" אחרי שהם שומעים שאתה מסדר להם קורס פיקוח, איך שאני רואה את זה, אתה מסייע להם להשתמט משרות כלוחמים.

עידו,

חד משמעית - אתה יכול לשרת כפקח טיסה למשך תקופה של שנתיים, לצאת לקצונה ולהגיע לשטח כ מ פ ק ד.

לצורך העניין כמפקד מחלקה לפי התאור שלך.

אתה כנראה לא מכיר את המונח עקשנות בצבא. ואני אומר את זה בתור אחד שעזר לחבר טוב להגיע לקרבי לאחר שירות של, תקרא טוב:

שנתיים וחצי כטכנאי בחיל האוויר. והוא יצא, ועשה מסלול - מלא! משם 8 חודשים קו ולאחר מכן קצונה.

אז שלא תתבלבל - הכל תלוי בבן אדם, רק בבן אדם.

אתה אומר דברים חמורים יחסית למנהל פורום, אבל כנראה שאלו הסטנדרטים פה. אני אגיב לך בכל אופן:

א.אנשים לא מתבזבזים בזה שהם הולכים לפיקוח טיסה עם ידע מקדים מהרשת.

ב.אנשים כן מתבזבזים ברגע שהם הולכים להיות לוחמים ויש בידהם ידע ויכולות לעסוק בתחום הפיקוח/בקרה כאשר יש אחרים שיכולים לשמש במקומם כלוחמים

ג.כמה כבר חבר'ה מהרשת הולכים לפיקוח??? 10-11-12 בשנה? זה שום דבר, גבעתי יסתדרו. אבל חיל האוויר אולי פחות.

ד.מי שיש לו פרופיל 97 ויש לו שכל להיות פקח - שיהיה פקח נקודה. כי יש אחרים שיכולים

לרוץ בדיוק כמוהו בג'בלאות אבל לא יכולים לנהל הקפה כמוהו במגדל חצרים.

לגבי אותה שטות שרשמת על זה שאני גורם לאנשים להשתמט משירות קרבי:

א. הם פונים אלי, לא אני אליהם.

ב. אם הם היו ממש רוצים הם היו נשארים בקרבי - כנראה שהרוח קצת ירדה להם כי הם הבינו את התרומה שהם יכולים לתת עם הידע שיש להם בתעופה

ג.אני לא מסייע להם להשתמט - אני מסייע להם להיות קצינים איכותיים בחיל האוויר בעתיד הרחוק ואולי אף פקחי טיסה באזרחות.

ד.אין לך מושג בשיט מה זה צבא (המסקנה המרכזית שלי לאחר הדברים שכתבת).

זה הכל לבינתיים.

מי שרואה לנכון - שידבר איתי ונראה מה אפשר לעשות.

מעבר לזה - רק בריאות 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...